Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2504 ggr
RosaKatten
1/20/18, 8:11 PM

Yod

Vad vet ni om yodar? 2018 blir tydligen ett år av transformation för mig. Pluto kommer att husera kring 20 ° i stenbocken i princip hela året, och bildar därmed yod med några av mina viktigaste planeter. Inte bara en yod heller utan två på en gång. (Bild 1) Har också upptäckt att jag faktiskt har en yod i mitt födelsehoroskop, om man räknar Kiron med en orb på 3 °. Då har jag inte mindre än tre aktiva yodar hela 2018. Den gröna yoden på bild 2 är min natala yod. Som ni kan se är min styrande planet Venus hårt ansatt. Och alldeles bredvid Venus har jag Saturnus, som väl också är i inblandad med sin sextil till Kiron. Min måne har just nu Jupiter i konjunktion som förstorar det hela. Och även Merkurius är med på ett hörn. Men vad innebär yoden egentligen?

Annons:
RosaKatten
1/20/18, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 1 med transit-yoderna

RosaKatten
1/20/18, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 2 med min gröna natala yod

Wilyamna
1/20/18, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej, Vad roligt att du tar upp ämnet 😊 Jag har också funderat en del fast började undersöka kiron istället 😉 Jag tror din yod i natala horoskopet gäller, din väg till läkning kan ge dig en öppning eller möjlighet i livet. Här kommer en bild på en förklaring till yod aspekten.

Kyllan56
1/20/18, 9:26 PM
#4

Ja Guds finger pekar mot både Venus/Saturnus och N.Noden/Lyckopunkten. De andra inblandade planeterna bidrar med sin individuella energi, men det är dit "Guds" finger pekar som markerar vart det barkar hän. i Hus 9 och 4.

En tolkning, en vän som du kan samtala väldigt bra med och får energi av. Merkurius/Mars. Går över från vänskap till kärlek. Kan vara en vän från ett annat land, eller en beläst person. En seriös människa som du kommunicerar mycket med. Kanske en som lär andra människor. Filosofi/religion/konstnär. Venus/Saturnus i 9:e huset. Men det pekar mot 4:e huset, som står för familj och kanske även barn. Fingret pekar mot Lyckopunkten. Jag tror du hittar "lyckan" i familjens sköte med rätt person, vilket kan läka dig, eftersom Kiron är inblandad. Kanske ska ni båda också arbeta gemensamt mot offentligheten. Att du även genom denna personen finner vägen mot det du ska utveckla i detta livet. Det handlar om N.Noden. Din N.nod är 

Din Sol ligger i konjunktion lyckopunkten, vilket gör att jag tror det är en genomgripande förändring, till ditt innersta jag den du är.

Din Jupiter i konjunktion Månen, gör att du växer känslomässigt.

Din Pluto i konjunktion N.noden vilket visar på något som förändras i djupet av dig, tillsammans med din Merkurius, något som du kommer samtala om. Det kan även vara en terapeutisk situation.

Det kommer bli ett genomgripande år, som förändrar dig i grunden, på ett bra sätt, för du kommer komma närmare ditt sanna jag.

Nu har jag svamlat färdigt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
1/21/18, 3:31 PM
#5

#4 Wow Kyllan! Tack! Jag är imponerad, som vanligt😍 Aha, du tänker att mars, lyckopunkten och norra noden också påverkas? Så långt tänkte inte jag! Att Guds finger pekar på min norra nod / lyckopunkt på bilden beror kanske mest på att mitt eget finger inte har ritat så exakta linjer, egentligen ska spetsen peka mot transit-Pluto på 20 ° stenbock. Men min norra nod ligger ju faktiskt bara 6 ° därifrån och är den påverkad får allt förstås en helt annan betydelse. Det känns som att du är på helt rätt spår Kyllan, för inatt drömde jag en väldigt symbolisk dröm som stärker din tolkning.😀 Och förresten, det var ju nymåne på 26 ° i stenbocken i onsdags, exakt på min norra nod (och då förstås även opposition min sol). Då har ju även nymånen aktiverat dessa yoder!!! Som en initiering inför Pluto-transiten. Och det kan förklara varför jag känner en stor skillnad i energierna sedan i onsdags. Hur får du fram att det handlar om en vänskap som övergår i kärlek? Ser du det någonstans eller går du på känsla? Jag har nog tänkt att det handlar mer om mina relationer generellt sett, inte om en specifik relation… men det kanske det gör!!?

RosaKatten
1/21/18, 3:31 PM
#6

#3 Tack Wilyamna! Ja du har ju också en yod i ditt födelsehoroskop om jag inte missminner mig! Berätta gärna om den sen när du har undersökt den lite mer.

Annons:
Wilyamna
1/22/18, 1:49 PM
#7

Måste hålla med dig RosaKatten, Kyllan du har en fantastisk talang! Jag tolkar alla dessa yod transiter som att du får hjälp av universum eller Gud att slå in på ett speciellt spår i livet, att du vänder blad så att säga 😊 Min yod kommer aktiveras när både Pluto och Saturnus passerar över min MC 29 grader Stenbocken där yod spetsen är. När Saturnus passerar så hamnar han också i en quinqux mot n.saturnus som är ena planeten i yod. Men precis som Kyllan nämt tidigare så har det säkert med min självbild att göra.

Kyllan56
1/22/18, 4:29 PM
#8

#5 och #7 Jag tackar och bugar!🙂❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2/2/18, 10:37 AM
#9

När man snöar in på yoddar dyker fler upp!😀 I och med fullmånen och eklipsen som föll på min Mars häromdagen har jag upptäckt en ny yod mellan Mars, Uranus och transit-Neptunus i fiskarna. Transiterande norra noden är också inblandad eftersom den är i konjunktion med min Mars. Detta förklarar varför jag plötsligt känner en sådan enorm drivkraft och lust att slå mig fri!! Men jag förstår inte riktigt hur jag ska tolka denna yod. Guds finger pekar mot transit-Neptunus, men jag har svårt att greppa Neptunus roll i det hela. Kan jag få hjälp att tänka här?

RosaKatten
2/2/18, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är den nya yodden!

Wilyamna
2/3/18, 12:47 AM
#11

Vad häftigt att du hittaten aspekt till, det är mycket hjälp du får nu för att hitta din väg ❤️

RosaKatten
2/3/18, 10:01 AM
#12

Ja nu har jag 4 aktiva yoddar samtidigt så nu händer det grejer!😊

Kyllan56
2/3/18, 2:27 PM
#13

Pekar mot Neptunus i 6: huset. Det är andlighet, det metafysiska och tjäna andra (hus 6). Det kan stå för att du osjälviskt ska hjälpa andra i ett led i din egen andlighet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2/3/18, 9:49 PM
#14

#13 tack snälla du!❤️

Kyllan56
2/4/18, 6:03 PM
#15

Tack själv RosaKatten!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2/5/18, 8:00 PM
#16

Jag fortsätter följetongen med mina yoddar! Upptäckte precis att nymånen/solförmörkelsen i Vattumannen den 15/2 kommer att bilda yod med min sol och min Pluto! Detta innebär att just den dagen kommer jag att ha FEM aktiva yoddar samtidigt! Det är ju nästan löjligt vad mycket som händer nu😂😂😂 Guds finger i denna yod pekar mot nymånen/solförmörkelsen i mitt femte hus, tillsammans med transit-Merkurius och transit-Juno. Jojustdet, i mitt femte hus är visst Venus på besök också! Nu ska här manifesteras!😄

RosaKatten
2/5/18, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Solförmörkelse-yod:

Wilyamna
5/17/18, 10:40 PM
#18

Hej, Nu ska jag försöka väcka liv i tråden igen, nu har jag mars på min MC och därmed aktiveras min yod spetsen på MC med Jupiter i andra huset samt Saturnus i femte huset. Givetvis fick jag upp ögonen för och vad jag behöver göra för att komma framåt i livet. Att jag idag lever lite inlåst i mig själv att jag har svårt att blomma ut och komma till min potential. Yod:en i mina ögon och när jag läst om den så har man en sådan i sitt horoskop när man i tidigare liv missat läxan och inte lärt sig det man ska. Då får man ett Guds finger (yod) som mer eller mindre "pushar" mot ett visst uppvaknande eller steg i livet man måste ta. Nu när Mars passerade min spets fick jag en smakbit på vad det kan handla om och eftersom mars är en "handlingsplanet" framförallt i Stenbocken så blev det tydligt vad jag behöver göra för att komma vidare i livet. Om mars missade att visa mig det så kommer Saturnus göra det om 2-3 år och sedan Pluto, efter dessa två jättar passerat kan jag inte missa målet tänker jag 🤔 Nu har jag lagt upp horoskopet med ALLA aspekter för det är enda sättet att se yod men nu syns även drak-aspekten med Jupiter i spetsen och med kiron. Utan kiron ingen drake…

Wilyamna
5/17/18, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Försöker bifoga igen… bilden kom inte med vid förra inlägget

Wilyamna
5/17/18, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En annan sak jag har reflekterat över med mitt horoskop är att Merkurius (styrande planet), Venus, solen & yod spetsen är placerade på ett sådant sätt att alla planeter kommer passera under mitt liv. Då tänker jag framförallt på Neptunus och Pluto där de tar 165 år samt 248 år så de kommer aldrig möta den natala planeten igen under en människas liv. Så jag tycker de är extra intressanta när de passerar de personliga planetrna eller som i mitt fall yod:en

Annons:
RosaKatten
5/18/18, 5:09 PM
#21

Spännande Wilyamna! Ska titta mer sen, men måste bara snabbt inflika: Uranus på 0 ° i oxen är ju indirekt med och påverkar din yod nu, särskilt som han är i kvadratur med mars / din MC.

Wilyamna
5/18/18, 5:47 PM
#22

Tack RosaKatten, det har jag inte ens tänkt på eller sett. Men just nu är Uranus aktiv i horoskopet, för Jupiter är nästan i konj med natala Uranus.

RosaKatten
5/19/18, 1:03 PM
#23

Här är lite tankar :) Ditt 12e hus är ju väldigt aktivt nu. Det är inte bara Uranus på din Kiron, utan även solen och Merkurius är på besök där nu, och så transit-Kiron som snart är på väg in. Med pådrivande mars på din MC som aktiverar din yod och sedan kommer att befinna sig 10e huset ett tag, kanske det handlar om saker som kommer upp till ytan för att läkas för att du ska nå dit du vill yrkesmässigt. Det kanske är bilden du vill ge av dig själv utåt som behöver transformeras? Du har som sagt snart även Jupiter på din natala Uranus i skorpionen i 6e huset, vilket också kan innebära att det är något hälsorelaterat som ska transformeras.

RosaKatten
5/19/18, 2:08 PM
#24

Hoppsan jag glömde ju ta med yodens två ben! 😅 Jag har inte satt mig in i det så noga egentligen men fick en känsla så jag fortsätter på den. Med Jupiter i 2a huset och Saturnus / månen i 3e huset kanske yoden kan handla om sättet du kommunicerar på i yrkeslivet. Kanske att gå mer på känsla istället för struktur, och att känna dig trygg i det? (kräftan: intuition, känsla. Jungfrun: analys, struktur). …… nu är jag kanske helt ute och cyklar..

RosaKatten
5/19/18, 2:15 PM
#25

Nog var jag ute och cyklade alltid, benen är ju i andra och femte huset, inte andra och tredje. Jag skyller ohämmat på min mars / Merkurius i lejonet som gör att det går lite för fort ibland hehe

Wilyamna
5/19/18, 8:29 PM
#26

Hihiiii, du är för skön RosaKatten 😊 Tack för din tolkning och jag tror din tolkning stämmer väldigt bra 👍 Jag har nog tidigare byggt min självbild via jobbet och jag har älskat uppmärksamheten där. MEN så blev jag sjuk och precis före jag blev akut sjuk gjorde vi en stor omorganisation där jag blev grymt missnöjd och nästan helt knäckt mu spädde sjukdomen på min starka reaktion men ändå. Jag har fått en fantastisk ny chef och många nya arbetskamrater som jag tycker mycket om sedan tidigare men jag är även inne på att strunta i mitt nuvarande arbete och slå in på en ny väg och en annan inkomstkälla. Men med denna utläggning så behöver jag nog välja mer med hjärtat än hjärnan. Stort tack för att du tog dig tiden att kika 💖

RosaKatten
5/20/18, 10:34 AM
#27

Se där, då kanske inte min tolkning var så tokig ändå!😀 Låter bra att välja mer med hjärtat även om hjärnan också behöver få vara med på ett hörn förstås. Det handlar väl om att känna sig trygg när man vågar följa sin inre sanning. Det är ju ofta lite läskigt att gå på magkänslan men det är å andra sidan då det verkligen blir rätt i slutändan. Intressant det där med yodar och tidigare liv! Det var nytt för mig. Jag kan inte har gjort min läxa särskilt väl tidigare då, men jag tror att budskapet börjar gå fram nu med alla yodar som är aktiva nu i mitt horoskop.😂

Annons:
Wilyamna
5/30/18, 7:30 AM
#28

Nu har även jag en mindre transiterande yod med transiterande solen och natala solen där även Saturnus nu transiterande. Så det blir ett par spännande dagar för se vad universum kommer säga

Wilyamna
5/30/18, 7:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29
RosaKatten
6/1/18, 3:26 PM
#30

#28 Märkte du något särskilt?

Wilyamna
6/4/18, 9:30 AM
#31

Hej, Jo, jag tror den visade mig vad jag behöver: aktivitet och spontanitet genom att lyssna på hjärtat. Ramlade även in på en länk om Saturnus i 5e huset (min natala placering) och på något sätt visade yod:en mig hur jag kan läka och vad jag behöver göra. Den här placeringen påverkar mig genom att inte våga göra saker jag brinner för spontant utan allt måste vara så planerat och seriöst. Även om det är det så lyckas jag inte komma till skott, med andra ord får jag kämpa för att ha roligt. Yod bestod av transiterande solen i tvillingarna, 12e huset med en sextil till natala mars i lejonet, 4e huset och båda dessa skapade en quinicux mot natala solen samt transiterande Saturnus. Så med det fina väder som just nu råder över landet blev det en mini semester med familjen. Packade tält och lätt så drog vi iväg och det blev jätte lyckat för alla. Så jag stimulerade mitt andliga inre lyssnande i 12e huset och familjen i 4e huset sedan karma planeten (Saturnus) över solen som visade allt måste inte vara super planerat. Men det var nära att vi inte kom iväg pga att jag hade en andra massa måsten istället för att fokusera på att komma iväg 😆 (Quinicuxen)

Upp till toppen
Annons: