Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1632 ggr
Kyllan56
1/14/18, 2:50 PM

Intressanta astrologiska tekniker av K. Campagnola

Katarina är en kunnig astrolog, som alltid är lika intressant att följa. Hon skriver att hon börjar mer och  intressera sig för solreturer. 

"En traditionell astrologisk teknik som jag blir mer och mer intresserad av är Solreturer, eller revolutioner som de också kallas. En solretur beskriver vad som kan förväntas av året i stort och tekniken grundar sig på Solens rörelse. När Solen återkommer årligen till den grad, minut och sekund som Solen stod på när du föddes, ritas horoskopet upp för den tidpunkten. Horoskopet visar vad du kan förvänta dig under året."

https://bloggar.tidningennara.se/katarina-campagnola/navigera-ditt-liv-med-hjalp-av-horoskopet/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
1/14/18, 7:53 PM
#1

Jätteintressant artikel, tack! Jag skulle vilja få fram de där månadshoroskopen, hur får man till det? Eller vill jag veta? Det kanske blir för specificerat … hmm.

Kyllan56
1/14/18, 8:36 PM
#2

😃Jag vet inte? Solreturen behöver man ett program och det finns nog på astro.com

Jag lägger märke till att i solreturen ligger asc i Skytten. Kanske därför, som första månadscharten ligger Solen i 24,30 i Skytten? Men iden är väl att frysa Solen när den befinner sig precis 24,30 grader i alla tolv tecknen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
1/15/18, 10:13 AM
#3

Ja solreturen finns på astro.com. Men till detta behövs ett mer avancerat program skulle jag tro. Kanske lika bra att inte veta. Om man vet för mycket om framtiden går man kanske miste om vägen dit.

Kyllan56
1/15/18, 5:48 PM
#4

Du kan använda solareturprogrammet! Men du använder Solen på gradantal och minuter som den stod när du föddes. Men du ändrar för varje månad.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
1/15/18, 7:47 PM
#5

Hej, Vad roligt att du lagt upp en tråd om solreturen, nu när jag fyllde år gick jag in och sparade ner en ny karta för 2018, men då kanske jag gjort fel om den ska vara ett speciellt program?? Måste läsa artikeln som du länkat till 👍

Kyllan56
1/15/18, 8:00 PM
#6

Nej du har säker gjort rätt! Kollade precis min solretur! Ser ut som ett aktivt år. Asc. Lejonet, Måne Tvillingarna och alla panter utom Månen på den aktiva sidan, den högra, som är horoskopets västra sida, eftersom det är spegelvänt.

Du fyller ju i det på extended charts och fyller i sol- och månretur.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
1/15/18, 9:20 PM
#7

Precis så gjorde jag 😊 Fick en skytte asc och stort 1a hus där hela 5 planeter huserade men inte Jupiter. Så detta året kommer kanske prägla min personlighet?

Kyllan56
1/15/18, 9:44 PM
#8

Kolla vilka hus de planeter som befinner sig i ditt 1:a hus, styr!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
1/17/18, 10:02 AM
#9

Jag var också tvungen att kolla min solretur även om det är ett halvår kvar!😀 Månen på asc i Skorpionen. Både Pluto, Mars och Saturnus i tredje huset, Merkurius på IC. Jag fortsätter med utmaningen att lära mig att uttrycka mina känslor och visa vem jag verkligen är bakom alla fasader. Uranus på desc, opposition månen. Plötsliga förändringar i relationer? Men om man är singel då? Och dessutom är juno i konjunktion Uranus, kan det då innebära att man hamnar i ett instabilt av- och på- förhållande med mycket uraniska tendenser? Spännande det här!😀

Kyllan56
1/17/18, 2:57 PM
#10

#9 Uranus är alltid okonventionell och plötslig, så det är vad man kan vänta sig. Om du inte har någon partner så kanske du väljer en okonventionell. Problemet kanske är att det inte blir så stabilt, precis som du är inne på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
1/17/18, 4:08 PM
#11

#10 Okonventionell, just det ja. Jag tror det var mitt i prick hihi😊 Tack för svaret Kyllan!

Farwuq
1/17/18, 6:00 PM
#12

Intressant, jag ska koll mitt kommande år.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
1/20/18, 9:09 PM
#13

Hej, Nu har jag kollat planeterna i första huset, Merkurius (hus 3) i skytten, Saturnus (hus 10) i Stenbocken, Venus (hus 2) i Stenbocken, solen (hus 5) i Stenbocken och sedan Pluto (hus 8) men den räknas nog till 2a huset då den ligger på gränsen. Sedan har jag Jupiter i hus 11 i konj mars i skorpionen så då kanske jag kommer träffa vänner via något aktivitet?? N.noden ligger i hus 8 om det nu visar på lärdom detta år, så stämmer det bra med att Saturnus i år kommer passera min sol och Venus hela året. Så ett tema för i år är transformation (igen ;)) men att det kommer förändra min yttre fasad och lära mig att uttrycka mig efter mina begränsningar. Ett försök till tolkning :) Hur har det gått för dig Draken??

Annons:
Kyllan56
1/20/18, 9:32 PM
#14

Temat är också kommunikation på ett djupare plan(Skytten) Hus 3 är dessutom Tvillingarnas hus och Merkurius hemvist. Definitivt kommunikation på allt som handlar am högre och djupare kunskap. Filosofi/Religion m.m.

Sedan är et ett ambitionernas år. Med Saturnus både i Sitt eget tecken och hus. Så något kommer du arbeta för och starta upp. Det hänger givetvis ihop med diin transformation.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
1/20/18, 9:45 PM
#15

Tack Kyllan, Kan nog bara säga HJÄLP då energin är på botten IGEN, och varför fattar jag inte? Jag hänger inte med riktigt fast energierna borde vara enklare för mig som är en sådan stabil Stenbock. Nu huserar Saturnus på min Venus exakt grad och allt det gör med mig är att sänka mig, mina nära relationer är jättefina och kärleksfulla, kanske trigonen mot månen i 5e huset påverkar också. Nåja, hoppas energin kommer tbx så fort Saturnus lämnar min Venus och mån trigonen.

Upp till toppen
Annons: