Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 946 ggr
Kyllan56
12/20/17, 2:23 PM

Saturnus i Stenbocken av Katarina Campagnola

Reflektion av Katarina Campagnola om Solen i horoskopet och Saturnus.

"Hur fungerar Saturnus i ditt eget horoskop? Hur förhåller du dig till ditt arbete, din karriär, din ekonomi och utbildning? Det är dags att börja klättra på stegen. Satsa på att ha en klar och definierad plan dit du vill gå. Nu når du framgång genom att vara fokuserad och ha tålamod. Ta ett steg i taget och avsluta det du påbörjar. Koncentrera dig på dina uppgifter och var uthållig. Du kanske måste lägga på ett extra kol, men du kan också se resultat om du är beredd att undvika genvägar och göra det som krävs. Definiera det ansvar som du vill ta på dig, och lev ditt liv på dina egna villkor. Om du vill dra fördel av Saturnus energi och göra det bästa av denna period så krävs det att du lever upp till vad som förväntas av dig, även om det är du själv som ställer kraven.

Återknyt till ditt innersta väsens djup och sammanhang, och kom i samklang med den plan som är ämnad för dig."

https://bloggar.tidningennara.se/katarina-campagnola/saturnus-i-stenbocken/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
greenseng
12/20/17, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

  Jo, jo…! Nu dundrade Saturnus in i sin bekväma stenbockslya. Där trivs han ju väldigt bra. Och i morgon får han besök av självaste Solen. Och i Stenbocken finns också Pluto. Som vid Saturnus inträde var i konjunktion till Månen. Om det nu kanske är ett omen av något slag. Vem vet?

Så nu skall det väl äntligen bli ordning och reda i torpet. Och Saturnus är fortfarande lite rusig efter sin date med Venus och vem väntar väl nu. Jo… självaste Lilith! Och med ett kraftfält i Stenbocken uppbyggt av Solen, Lilith, Saturnus och Pluto så kan ju det mesta hända. Men egendomligt nog så känns väl kombinationen…hmm… säg stabil. Ligger på något sätt i luften. Bådar antagligen gott för framtiden. Politikerna lär väl få ta sig i kragen, misstänker jag. 😃

Som vanligt så är de gröna linjerna på kartan Trigoner. De röda Kvadraturer och Oppositioner. De vita sextiler och de blå Noviler. För de som inte är bekanta med Noviler så är det harmonins förlovade aspekt.  Och till sist har vi Konjunktionerna som är oranga. Det ligger ett gytter av dem runt Saturnus. Så han har mycket runt sig just nu. 😉

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
12/20/17, 9:43 PM
#2

Så glad jag blir av att se dig här greenseng!❤️

Din humor är efterlängtad och så bra att du la upp kartan! Riktigt intressant😃

Är det något jag behöver så är det lite Stenbocken till min Sol. Ser att Jupiter är i Sextil min Sol och Saturnus närmas sig långsamt även han i en sextil.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/20/17, 10:33 PM
#3

ÄNTLIGEN! Såå efterlängtat att få bort Saturnus från kvadraturen med min Pluto på 29 °. Han är så välkommen hem till stenbocken!

RosaKatten
12/20/17, 10:35 PM
#4

Hej förresten Greenseng, roligt att se dig igen!😊

greenseng
12/21/17, 7:49 PM
#5

  Tack för de snälla och upplyftande kommentarerna. 🙂

Saturnus tar ungefär 29 och ett halvt år på sig att gå runt solen och stannar ca. 2 och ett halvt år i varje tecken. Efter att varit i Skytten där Saturnus antagligen inte känner sig speciellt tillfred så känns det antagligen väldigt skönt för honom att komma hem och pusta ut igen. Jag har en mycket positiv känsla av att tiden i Stenbocken kommer att fungera väldigt bra. Och om man tittar på hur samhället och världen egentligen fungerar idag så behövs det sannerligen lite mer ordning och stadga. Så Saturnus är bara sååå… varmt välkommen i Stenbocken.

Jag brukar säga att min bostad återspeglar världen. Och när jag tittar runt här så behövs det sannerligen fixas till lite grand! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Wilyamna
1/1/18, 2:28 PM
#6

Så intressant artikel Kyllan och Greenseng med dina underbara analyser och ger ett intressant blick på vad som händer på himlavalvet nu. Så roligt att se dig igen här nu Greenseng! Jag fastnade för noviler, vad är det?? Lät väldigt lovande när du beskrev det 😊 Det jag också fastnade för i artikeln var också beskrivningen av solen, att det är ens innersta och dess placering och andra planeter påverkar ens innersta kärna precis som sol solen står i vårt solsystems centrum. Det gav mig en fördjupad bild av solens betydelse.

Annons:
Upp till toppen
Annons: