Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1610 ggr
RosaKatten
12/16/17, 4:47 PM

Planeternas rörelser under 2018

Min favoritastrolog Margareta på Damernas Världs Astroblogg har skrivit en bra sammanfattning av de stora händelserna på stjärnhimlen under 2018. http://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2017/12/16/en-blick-pa-astrologiska-nya-aret-2018/

Annons:
Wilyamna
12/16/17, 9:03 PM
#1

Ja, visst är det spännande :) Mina största händelser kommer vara Saturnus huserande i hus 8 i Stenbocken över både Venus och solen samt Uranus som passerar min kiron. Sedan tror jag underbara Jupiter påbörjar sin resa mot min DC :) Vilka är era största händelser???

RosaKatten
12/17/17, 9:59 AM
#2

Saturnus över solen ja, den känns ju maffig. Du får berätta sen hur du upplever den transiten. Uranus i möte med Chiron, vad kan det ge tror du? Det mest kännbara för mig är väl Pluto som kommer att hålla sig runt 20 ° större delen av året och därmed aspektera min måne, Venus och Merkurius som alla ligger på 20-21 °. Och mitt i hela härligheten kommer Jupiter i konjunktion min måne. Pluto kommer att bilda en yod med min Venus och Merkurius så det blir spännande. Jag ser nu att det bara är under september och oktober som jag slipper Pluto…! Chiron närmar sig min DC, hamnar i opposition min Pluto och i kvadratur min Jupiter. Det blir mycket transformation för mig. Sen har vi förstås Saturnus som kommer att gå fram och tillbaka över min IC på 5 ° i stenbocken några gånger. Intressant ska det bli.

Kyllan56
12/17/17, 10:47 AM
#3

Jag har inte kollat ordentligt.! Jag vilar mig fortfarande nu när Saturnus lämnade min Mars i Skytten.😃

Men jag ska kontrollera det så fort jag får tid.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
12/17/17, 5:02 PM
#4

Nu har jag kollat lite. 

Jag har Uranus konjunkion MC i hus 9. Ska jag göra revolt? 😃Kanske ska jag omvärdera hur jag uppfattar mig själv och att det återspeglar sig i min omgivning.  Jag sitter ju numera som en volontär i en självmordslinje. Om något är plötsligt och okonventionellt så är det det. Man vet aldrig vad som händer Rörligt och högt tempo.

Sedan Saturnus sextil Neptunus i Skorpionen i hus 4. En djupare förståelse för min barndom och familj. Plus att uppnå balans mellan mina materiella och andliga behov.

Uranus trigon Mars i 5:e hust. Bryta gamla mönster  mycket lek och stoj, säkert mitt barnbarn. Kretaiviteten på ett okonventionellt sätt! Frihet!

Uranus kvadratur Uranus i Kräftan 12:e huset Inre värderingar som fötts tidigare blir synliga och viktiga. Mycket frihet att förvalta. Uranus befinner sig i mitt 12:e hus, så det förstärker att omedvetna barndomsminnen kan komma upp till ytan och genom det skapa mig mer frihet. Vad andra tycker är inte heller så viktigt, med ålderns rätt blir man mer okonventionell!

Uranus Trigon Pluto i Lejonet i Hus 1.

Återigen förändring! Den inre förändringen, som ger mig större förståelse för den jag är ger i sin tur den yttre förändringen  i kroppen! 

I april 2018 går Uranus i opposition min Neptunus i 4:e huset i Skorpionen. Ja hur det går beror på var jag befinner mig! Uppnå en högre andlig dimension?

Ja för min del mycket Uranusenergi.  Alltså frihet och att inte ta något för givet, utan att plötsliga saker kan ske.  

Ska bli intressant att med facit ihanD läsa om ett år vad som hänt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/18/17, 8:28 AM
#5

Kyllan jag blir så imponerad av din tolkning! Jag fattar inte hur du kom fram till hälften ens😀 Det var väldigt mycket Uranus! Hur välbekant är Uranusenergin för dig? Har för mig att Uranus inte är så starkt placerad i ditt horoskop? Just Uranus kvadratur Uranus är väl en ganska betydelsefull aspekt?

Kyllan56
12/18/17, 2:30 PM
#6

RosaKatten, jag har Uranus i Kräftan i hus 12.  Vilket ger en mig fantasi, men även en viss nyckfullhet. Att bejaka sig själv är inte direkt fullt utvecklat tidigare ålder. Det finns ett behov hos mig att försätta mig i situationer som plockar fram barndomstrauman. För mig är det extra viktigt att syna mina beteendemönster. Kanske inte så konstigt att jag gått 3 ggr i terapi under mitt liv. 

Jag har en T-kvadratur till Neptunus och Merkurius/Kiron. Så jag behöver ta fram mina omedvetna borträngda barndomstrauman (12:e huset) tillmedvetandet. En psykiskt försvar som jag ofta använt mig av är dagdrömmar och min fantasi (Kräftan, 12:huset och Neptunus) Fantasin har och det bortträngda materialet har jag verbaliserat (mekurius) det har även gjort mig sjuk (6:huset) och Merkurius är i Opposition min Måne, vilket gör mig känslomässigt nervös vilket som barn resulterade i tics (1 Huset där Månen tolkas). Hela denna T-kvadratur är mitt sår(Kiron, som jag har behövt åtgärda)

Det är bra du att du ställde frågan till mig RosaKatten! Jag tittar mer på andras horoskop än mitt eget. Sedan är det ibland svårt att säga vad som är exakt vad. Min T-kvadratur Solen i Fiskarna Saturnus i Skytten opposition Pluto/Jupiter i Lejonet handlar mycket om vad som hänt och Uranus.konsultationen konsekvenserna av det. Det är iaf som jag tolkar det.

Hur jag gör, jo jag har alltid ledord för tecken, hus och aspekter och sedan är min välutvecklade intuition det som gör en helhet av delarna.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
12/20/17, 10:50 AM
#7

#6 Wow det är verkligen superintressant och lärorikt att följa dina resonemang!!!! Även om jag förstås inte hänger med till 100. Det låter som ett smart sätt att arbeta, att ha ledord för tecken, hus och aspekter. Man kanske skulle sammanställa en sådan lista för att förenkla för sig själv. ”Det finns ett behov hos mig att försätta mig i situationer som plockar fram barndomstrauman.” Hur kommer du fram till att det handlar om barndomstrauman? Handlar 12e huset alltid om barndomstrauman, eller är det för att 12e huset är i kräftan? ”För mig är det extra viktigt att syna mina beteendemönster.” Varför är det extra viktigt för dig? Har det med Kiron att göra, eller är det aspekten till Merkurius eller just kombinationen av de båda?

Kyllan56
12/20/17, 1:52 PM
#8

Det är en kombination av 12:huset, som står för det omedvetna. Det omedvetna handlar ju om saker man bortträngt, för att de varit jobbiga. Kräftan handlar om familj och känslor. Min Måne ligger tekniskt sätt i 12:e huset men tolkas i 1:a, eftersom det inte ens skiljer en grad mellan min Måne och Asc. Sedan är Solen min Asc-härskare som är i kvadratur med min Saturnus, som är en stor indikator till mitt barndomstrauma.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
12/20/17, 1:57 PM
#9

#8 aha, det gäller som alltid att se till helheten och inte stirra sig blind på detaljerna😊

Kyllan56
12/20/17, 2:01 PM
#10

Just så är det RosaKatten!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: