Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1481 ggr
wimla01
2017-12-11 12:55

Var är alla stenbockar?

Hallå där! Har ni tänkt på att det alltid känns så glest med andra stenbockar, alltså alla personer jag pratat med genom senaste åren är sällan i samma stjärntecken som jag. Var befinner ni er?😃 Jag har varit intresserad av astrologi i flera år men aldrig fått några tydliga svar på mina funderingar om mina tecken. Mitt soltecken är Stenbock, mitt måntecken är Oxe och min ascedent är Stenbock. Vad säger det om mig? Är jättenyfiken på det fysiska också, hur jag kroppsligt ska se ut. Kärlek är såklart också en intressant fråga. Känns superkul att jag hittat hit, äntligen🙂

Annons:
lunaticIam
2017-12-11 13:04
#1

Spännande det där med vilka stjärntecken en har i sin omgivning. Jag har nämligen en bekantskapskrets som svämmar över av stenbockar men skorpioner (är själv skorpion) och lejon är det ont om 🙂

Farwuq
2017-12-11 13:45
#2

Ni får göra en liten undersökning och se hur det fördelar sig med de olika tecknen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-12-11 14:51
#3

Det var väldigt mycket Jord. Tre jordtecken. Lägg upp ditt horoskop, så man kan se det.

Enligt min erfarenhet - naturligtvis me undantag - är jord tecken de som oftast inte är intresserade av metafysiska spörsmål eller astrologi. De är jordnära, praktiska och konkreta. De gillar rutiner och de man kan ta på och inte massa "flummiga" idéer, som vissa kan uppfatta astrologi som. Med så mycket Stenbock är du ambitiös och målmedveten. Månen i Oxen vill du ha materiell trygghet, gillar god mat, musik är sensuell och uppskattar njutning. Du  gillar nog också pengar och strävar efter en karriär där du tjänar bra. Sedan kan du slappa av och njuta av livets goda när du är ledig, som bara en Oxe kan.

Men som sagt vad utan hela ditt horoskop kan man inte säga mer än allmänna ordalag. Du styrs iaf av Saturnus, eftersom du har Asc. i Stenbocken. Det förstärker att du är seriös, ambitiös och outtröttligt strävar efter att nå dina mål. Nu vet jag inte aspekterna till dina Sol, Måne och Asc, för har du tunga aspekter till dessa, så kan där finnas svårigheter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-12-11 19:23
#4

Hej Wimla, roligt att du har hittat hit, välkommen! Hoppas du ska trivas här hos oss. Ja det gäller ju dig också förstås Lunaticlam!😀 Vad lustigt, jag har solen i kräftan och tycker snarare att det nästan har svämmat över av kräftor i mitt liv. Just nu är det väldigt mycket jordtecken omkring mig, och jag behöver verkligen jorda mig så det är säkert därför.

Wilyamna
2017-12-11 23:43
#5

Välkommen Wilma! Här har du en Stenbock till, vad kul då är vi två ;) Även jag har väldigt mycket jord i mitt horoskop vilket gör att jag älskat praktiska lösningar :D min måne är i jungfrun men asc i tvillingen. Då får vi snart säga grattis till oss som fyller år snart :) Nyfiken fråga, har du solen i konj asc?? Hade varit jätteroligt om du lade upp ditt horoskop här.

Khjilö
2017-12-12 05:40
#6

Godmorgon, ytterligare en stenbock ansluter sig. Tvillingaccendent o förutom solen så har jag bara Venus i stenbocken. Men är väldigt intresserad av bl.a. astrologi

Annons:
Khjilö
2017-12-12 05:40
#7

Godmorgon, ytterligare en stenbock ansluter sig. Tvillingaccendent o förutom solen så har jag bara Venus i stenbocken. Men är väldigt intresserad av bl.a. astrologi

RosaKatten
2017-12-12 22:22
#8

Oj vad många bergsgetter det dök upp! Khjilö då får du hänga här med oss :)

Wilyamna
2017-12-13 13:14
#9

Välkommen Khjilö! Då har vi många gemensamma nämnare :) Båda tvilling asc och sol & Venus i Stenbocken. Ligger de i ditt 8e hus också?? Vi får hjälpas åt alla stenisar nu när vår härskare Saturnus kastar sitt sanningens ljus på vår sol (och Venus) Redan nu har Saturnus gått in och skapat en fin stor trigon med min natala Kiron och Saturnus alla i jordens tecken. Eftersom det är Kiron är jag vaksam på vad som händer i livet nu med alla eventuella sår som kommer belysas.

Khjilö
2017-12-13 20:54
#10

Åh så trevligt att finna flera likasinnade stenbockar -jag hänger gärna med er här 🐐 wilyamna - jag har solen i 8e o Venus i 9e. Min svårflörtade vän Saturnus har jag i 12 e.

RosaKatten
2017-12-14 10:26
#11

Wilyamna, jag läste någonstans att Saturnus inte ställer till med så mycket när han är i stenbocken eftersom han verkligen är hemma där och i sitt rätta element. Vi får verkligen hoppas på det! Khjilö det kanske blev lite konstigt för jag ser nu i efterhand att det jag skrev lätt kan tolkas som att jag också är stenbock, men det är jag ju inte, jag är kräfta.🦀 Men jag vill önska dig välkommen hit, det är så roligt när det hittar hit fler likasinnade! 😀

Wilyamna
2017-12-14 10:47
#12

Jag hoppas på det RosaKatten! Om inte annat visar Saturnus en läxa så man har något att lära. Läste att Saturnus konj solen har med livsenergi att göra, att han visar på det som tar ens energi så det kommer tydligt upp till ytan och så att man kan göra sig av med det (mönster, eller människor). Solaplexus chakrat får väl sig en ordentlig genomgång 😊

Wilyamna
2017-12-14 10:54
#13

Khjilö spännande, Vilket gradtal ligger de på och har de några viktiga aspekter? Saturnus börjar med en trigon mot Kiron och sedan Venus och tillslut solen och då stannar den upp en månad och backar tillbaka till min Venus och blir stationär där för att tillslut fortsätta in i Stenbocken och min sol 2019 men sedan tror jag det är över, kanske att den backar tillbaka en gång till över solen men är inte riktigt säker.

Annons:
RosaKatten
2017-12-14 11:18
#14

#12 Men shit, skojar du nu Wilyamna?????! Livsenergin alltså?! Jag får ståpäls. Jag skrev precis i transittråden om hur jag blev utbränd under min Saturnus-sol-quincunx härom veckan!! https://astrologi.ifokus.se/discussions/5918c7418e0e746526000b84-transiternas-paverkan-av-natala-horoskopet?discussions-1 Jag har inte kopplat det till Saturnus-solen. Men det blir väldigt tydligt nu när du säger det, med allt som har kommit upp till ytan, det handlar verkligen om vad som tar min energi och det behöver jag verkligen bearbeta och göra mig av med. Tack för den här pusselbiten! Det här ska jag meditera på med en gång.😍

Kyllan56
2017-12-14 15:19
#15

Ja Wilyamna och RosaKatten, Solens står för livsenergi, så när Solen får tunga aspekter framförallt av Mars, Saturnus, Pluto så kan energin tryta. Uranus tunga aspekter till solen ger mer flukturerande och plötsliga energifall. 

Ni båda har blivit så duktiga! Det är så roligt att följa era resonemang!

Jag som i mitt grundhoroskop har Solen kvadratur Saturnus, får ofta en släng av sleven när den kvadraturen transiteras.

Sedan står även Solen/Saturnus för fadern. Det kan också handla om ens pappa eller fadersfigur.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-12-14 17:11
#16

#15 Tack så mycket Kyllan, vad roligt att du tycker det!😍 Ja det där med livsenergin borde man ju ha kunnat räkna ut! Jag hade inte en tanke på det men det är ju ganska självklart egentligen. Solen är ju elden, livskraften. Jag kan tänka mig att du får känna av din kvadratur ganska ofta, med tanke på alla planeter som transiterar hela tiden. Men om det är positiva / flödande aspekter man har i sitt horoskop, hur påverkar det livsenergin då? Jag tänker på min Pluto som är i sextil min sol, och även i konjunktion med min asc.

Kyllan56
2017-12-14 17:21
#17

Jag skulle se det som - vilket jag också märkt hos dig - som ypperliga aspekter till förändring och transformation. Både på ett djupare (Solen) och ett "ytligare" (Asc.) plan.

Det ger dig förmågan att penetrera dig själv och göra en total förändring av din personlighet och kropp.  En stark vilja att förändra och förbättra dig själv. Med Sextiler har du detta på ett positivt och naturligt sätt. Du vill inte stå stilla utan du förädlar dig själv hela tiden.

Man får inte förglömma att Pluto till sin natur är starkt förstörande, men utan att totalt riva ner, kan man inte bygga upp sig igen. När du upplever svackor är när Saturnus, Mars, Pluto, Uranus m.m bildar tunga aspekter till Din Sol och Asc. Men dina Sextiler till Pluto ger dig en i grunden stark och positiv energi att klara av det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

wimla01
2017-12-14 18:21
#18

Så himla kul att se att det finns fler stenbockar! :) Jag är rätt ny med astrologi även fast jag läst på, vad menas med att man lägger upp sitt egna horoskop? Har aldrig riktigt förstått hur man gör haha :D

Kyllan56
2017-12-14 18:46
#19

#18 Man går in på astro.com och fyller i alla data. År, månad, dag och klockslag när man är född. Platsen man är född på. Sedan sparar man horoskopet och laddar upp det här.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

wimla01
2017-12-14 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Tror jag gjorde rätt :) hur ska jag tolka det här?

Annons:
Wilyamna
2017-12-14 20:23
#21

Wilma, vi startar en nybörjar tråd för att lära sig tolka sitt horoskop eller andras. Så kan vi prata vidare där?? Men kort så har du Saturnus som härskarplanet i 3e huset det beror på att din asc ligget i Stenbocken. Är du med så här långt? Annars säg till så hjälper vi dig att förklara asc och hus osv :)

Kyllan56
2017-12-14 20:59
#22

Ja lägg det i en engen tråd, precis som Wilyamna säger. Det blir mycket lättare!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Khjilö
2017-12-14 21:38
#23

Det vore väldigt kul om ni kan dela med er av er kunskap! Är det ok om jag lägger upp mitt med? Har kläm på den grundläggande kartan men vill lära mig mer om hur man gör prognoser framåt beroende på olika aspekter. Massa frågor poppar upp tex vad avgör om en planet ska ses dom försvagad i ett tecken ? Är det elementet som styr det?

Wilyamna
2017-12-14 22:00
#24

Klart du ska lägga upp det Khjilö, jag ska också lägga upp ett för jag tycker det är svårt att tolka andras än mitt eget och hur planeterna intar olika energier i olika tecken och hus 😊

RosaKatten
2017-12-15 10:56
#25

#17 Tack Kyllan för dina värdefulla svar!❤️ Och förlåt alla stenbockar för att jag kapade eran stenbockstråd med kräftgrejer!😀 #23 Khjilö lägg upp, lägg upp! Ska bli roligt att se 😊

Kyllan56
2017-12-15 13:41
#26

#25❤️Så bra RosaKatten att du hade nytta av mitt svar!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-12-15 16:23
#27

#26 Det har jag alltid Kyllan!😍

Annons:
Kyllan56
2017-12-15 18:02
#28

❤️RosaKatten

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: