Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3145 ggr
RosaKatten
11/18/17, 10:55 AM

Vilka är dina starkaste planeter?

Jag kan rekommendera några roliga astrotester på nätet för den som vill ha lite kul. Donna Cunningham, en amerikansk astrolog, har sammanställt dessa tester för att se hur stark position varje planet har i ens horoskop. De baseras på ett system där man poängsätter planeternas olika aspekter och positioner. En planet i konjunktion med någon av vinklarna eller som en del av ett Stellium får till exempel höga poäng, medan en oaspekterad planet förstås får låg poäng. Ganska kul att räkna ut vilka planeter som är starka och vilka som är svagare! Det säger naturligtvis inte allt om ens horoskop, men det kan ändå ge en fingervisning (och kanske en överraskning!) om vilka planeter som väger tyngre. Det kan också ge en viss förståelse för aspekter och husplaceringar om man inte riktigt har kläm på det. Solen https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/08/18/how-strong-is-your-sun-here’s-the-score/amp/ Månen https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/07/08/how-strong-is-your-moon-here’s-the-score/amp/ Merkurius https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/06/12/how-strong-is-your-mercury-here’s-the-score/amp/ Venus https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/12/01/how-strong-is-your-venus-here’s-the-score/amp/ Mars https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/09/08/how-strong-is-your-mars-here’s-the-score/amp/ Jupiter https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/09/24/how-strong-is-your-jupiter-here’s-the-score/amp/ Saturnus https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/02/27/how-strong-is-your-saturn-here’s-the-score/amp/ Uranus https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/02/06/how-strong-is-your-uranus-heres-the-score/amp/ Neptunus https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/03/28/how-strong-is-your-neptune-here’s-the-score/amp/ Pluto https://www.google.se/amp/s/skywriter.wordpress.com/2010/01/16/how-strong-is-your-pluto-heres-the-score/amp/ Här är mina poäng, vad får du för poäng? Månen 52 Pluto 48 Venus 38 Jupiter 38 Merkurius 36 Saturnus 30 Neptunus 30 Solen 25 Mars 24 Uranus 24 Referens: 0-15: low 16-25: moderate 26-40: strong Over 40: off the charts!

Annons:
Wilyamna
11/18/17, 5:16 PM
#1

Spännande, nu ska jag börja räkna, men räknas kiron som en planet?? Det borde den göra??

RosaKatten
11/18/17, 8:29 PM
#2

Ja eller hur visst är det spännande!😀 Jag räknade inte Kiron som planet, jag klassade den som övrigt och då fick aspekterna till Kiron två poäng.

Wilyamna
11/18/17, 11:13 PM
#3

Hej, Jag räknade också Kiron som typ noderna och point of Fortuna. Men OJOJOJ vilka höga poäng jag har på typ alla utom Uranus och Neptunus som ligger på 20 & 24 och det är ju ganska högt i sig. Efter första snabbräkningen leder Saturnus, Venus och Kiron med över 50p allihop, men har glömt att räkna allt på Venus och ngt på saturnus också… phhuuu…

Tarotstollan
11/19/17, 4:15 AM
#4

Jag fattar absolut ingenting av de frågorna, hur skall man lösa dem?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Wilyamna
11/19/17, 8:43 AM
#5

Hej Tarotsrollan, Ja, de var verkligen inte lätta frågor! för mig hjälpte det att ställa in på astro under chart selection "all aspects" samt 80% noggrannhet för då kunde man använda aspekt kartan för att hitta de olika poängerna. Vad är det du tycker är svårt tarotstollan?? Är det krånglet med hålla ordning på rätt planeter eller aspekterna eller kanske alltihop?? Jag tyckte också de var krångliga innan jag lyckades bryta ner frågorna.

Wilyamna
11/19/17, 9:24 AM
#6

Hej, Här kommer mina planeters betyg med urvalet att Venus och Merkurius styr över båda tecken och husen, därmed räknade jag inte med tecken och hus för Kiron utan det är bara aspekterna. Venus: 55 Saturnus: 53 Kiron: 50 Månen: 45 Solen: 41 Merkurius: 40 Pluto: 39 Jupiter: 34 Mars: 30 Neptunus: 23 Uranus: 20 Moa inga svaga planeter alls utan "off the charts" på hälften, tänk så många styrande personligheter jag har 😂. Med kiron är jag en sann kenatur för där var maxpoäng 25 så som de skrev på sidan att snart kommer det börja växa ut hovar på mig… 🤣😊🤔

Annons:
RosaKatten
11/19/17, 10:38 AM
#7

#4 Tarotstollan, jag tyckte också att det var knepigt vid en första anblick. Du behöver ha ditt födelsehoroskop/birth chart redo så att du har dina planeters grader. Sedan börjar du med att titta på de stora aspekterna, konjunktion, trigon, kvadratur och opposition. Där får du högre poäng. Sedan går du vidare till de mindre aspekterna och husplaceringar, de ger lägre poäng. Hojta om det fortfarande verkar luddigt så ska jag försöka förklara bättre!😀

RosaKatten
11/19/17, 10:45 AM
#8

Wow vilka höga poäng du fick Wilyamna!! Du är verkligen off the charts hela du haha! Och en sann kenatur minsann? Det blir tufft att hitta skor som passar!😂😂😂 De där referensvärdena känns väl som att de borde ligga högre, men det intressanta är ju hur planeterna förhåller sig till varandra. Vilken är din ascendenthärskare? Tycker du att det stämmer med Venus och Saturnus i topp? Kiron har inte jag räknat på, det ska jag också göra! Hittade du ett eget test för Kiron? Jag blev själv lite förvånad över att min måne var min starkaste planet och att solen, Mars och Uranus var så svaga… men när jag tänker efter så stämmer det ju faktiskt väldigt bra för jag är en känslig och introspektiv varelse med ett svagt solarplexus-chakra. Och nu fick jag ”bekräftat” att jag är en riktig Plutoperson med både Pluto och min skorpionmåne i topp.

Wilyamna
11/19/17, 12:58 PM
#9

#8 ja, visst var det häftigt att få svar! Precis som du skrivit tidigare så har Pluto stor påverkan på dig och med månen i skorpionen och du som kräfta med solen där förstärker väl månen?? Både Pluto och månen sticker ut för dig och nu med nymånen igår i skorpionen, wow! Testet till Kiron är länkar med samma princip från testet med solen lite längre ner och med röd text, mitt öga fångade det direkt eftersom jag har så många aspekter med Kiron och när jag räknar med kiron får jag en "drake" aspekt så jag är sjukt nyfiken vad den kan betyda. Men det är väl här min "magi" ligger eftersom den dessutom är placerad i 12e huset. Hur drar du slutsatsen att Uranus hänger ihop med solar plexus chakrat?? Är det hjärt chakrat också?? Tror jag får så höga poäng pga mina planeter är klumpade på samma gradtal, ett gäng runt 29-3 grader och sedan 10-16 och asc på 14 grader, vilket gör att starka aspekter bildas. Jag har Merkurius som personlig planet (tvilling asc) och jag trodde den skulle placera sig i topp för jag känner igen energierna med Merkurius. Med med Saturnus är jag absolut inte överraskad, känner igen mig mycket i dess energier, jag är Stenbock med Venus i konj solen och hade jag inte haft Merkurius och Neptunus konj på DC kanske jag aldrig trillat in på den spirituella vägen utan skapat mig en stabil materialistisk karriär. Men tur är så är det inte så ;) jag jobbar hårt nu för att Saturnus ska få lite balas med min andliga väg. Venus känner jag inte riktigt så den har jag svårt att svara på och hur energierna kommer ut. Men det är lite skönt att Saturnus inte är ensam på toppen ;) Med denna övningen fick jag verkligen känna på de olika aspekterna och gradtalen på en ny nivå. Nu vet jag att snart är transiterande Saturnus i Stenbocken och redan vid 0 grader skapar han en kvadratur mot min kiron följt av Venus och solen. Mina starkaste planeter ska mötas och jag bävar jag lite för :-0

RosaKatten
11/19/17, 3:26 PM
#10

Jag hittade Kirontestet! Min poäng blev 34. Här är länken ifall någon vill göra testet http://www.radicalvirgo.com/2010/08/chiron-quiz-how-strong-is-your-chiron.html?m=1 Jag har inte koll på riktigt vad Kiron egentligen står för, mer än att det är något som ska helas? Spännande att det är en av dina starkaste planeter iaf och verkligen spännande med din drake!! Berätta gärna när du kommer fram till vad den innebär! Ingår Kiron i din yod också? Ja, många planeter på samma gradtal ger ju ett kraftfullt horoskop. (Om du och jag skulle träffas skulle du få ducka för min Pluto på 29 ° haha!😅) Med solen i stenbocken är det ju naturligt att din Saturnus är stark, men lite lustigt att inte din Merkurius fick högre poäng eftersom du känner den så väl. Venus gör ju allting lite mer harmoniskt och vackert, så med Venus konj solen är du säkert en väldigt vacker och feminin bergsget. Skämt åsido, jag har inte heller superkoll på hur Venus påverkar, trots att det är min styrande planet. Jag gjorde nog kopplingen Uranus-solarplexus eftersom Uranus är så självständig och rebellisk med stark drivkraft, men du har rätt i att det borde vara hjärtchakrat också i och med luftelementet. Ja precis, med solen i kräftan blir månen förstärkt. Nymånen ja! För bara en vecka sedan råkade jag klicka hem en underbar amazonit. Jag bara älskar den! Energin den för med sig är att stå stark i sin egen sanning och kommunicera från hjärtat, att verkligen våga uttrycka sina känslor. Nu landade gårdagens nymåne exakt mittemellan min måne och min Neptunus, på min tredje husknut….. så det blev en fin nymåneceremoni där jag manifesterade en tydlig och rak kommunikation från hjärtat. Det är så häftigt hur universum visar vägen!

Kyllan56
11/19/17, 7:11 PM
#11

Intressant! 

Efter två dagars utbildning 9-17, å började jag försöka räkna ut mina planeters poäng. Jag han inte långt förrän ögonen gick i kors, så jag gav upp.  

Nu ska jag sova Törnrosasömn så mitt huvud funkar igen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
11/20/17, 7:39 AM
#12

Det ska bli roligt att se dina poäng Kyllan!

Wilyamna
11/20/17, 10:03 PM
#13

Kul med kurs Kyllan, förstår att du fick pausa räknandet! Det var lite krångligt och tog tid tycker jag men värt mödan :) Håller med RosaKatten att det ska bli roligt att få se dina poäng och din analys :) du har ju också väldigt många aspekter i horoskopet

Annons:
Wilyamna
11/20/17, 10:20 PM
#14

Precis RosaKatten, en vacker bergsget är jag nog :) ser väldigt snäll och beskedlig ut men de där hornen stångas rätt hårt om någon tar den där geten för givet. Det misstaget har många gjort ;) Du skulle säkert spegla mina 29 graders planeter med Pluto förstå varandra direkt :) Tur att Venus ligger i topp eftersom den inte går i R men jag kan tänka mig att den späder på min materialistiska syn med kanske också gett mig min mjuka sida. Kiron har jag dålig koll på förutom att det är helaren som inte riktigt kan hela sig själv men vad det innebär med drak aspekten har jag inte förstått än. Bara kul att ha mer att utforska :) Vad härligt med stenen, låter som en fantastisk nymåne ceremoni och härligt att du kände av energin. Hoppas dagarnas kvadratur inte påverkar för mycket (mars/Pluto)

FataMorgana
11/26/17, 1:30 PM
#15

Nu har jag också räknat ut mina starka och svaga planeter, men vilket jobb det var att få orberna rätt. I allafall har jag lärt mig en massa av att räkna ut det här, både om de mindre aspekterna och om de större. Först försökte jag med papper och penna och sen räknade jag i början bara fel, sen började jag om från början i datorn där jag skrev upp alla aspekter och allt i ett skrivprogram och äntligen blev jag klar. Jag vet bara inte om jag ska räkna med aspekterna till Kiron eller inte?  

 Men hur som helst blev jag väldigt förvånad över att Venus och Mars blev de starkaste planeterna tillsammans med Merkurius och Solen. Jag som är så långt i från en riktig kämpare som planeten Mars står för som man bara kan komma. Kommunikation är heller inte min starka sida så varför Merkurius får höga poäng vet jag heller inte inte. Solen tänkte jag väl att skulle vara min svagaste planet, men jag kanske ska vara glad för att det blev Saturnus? åtminstone lärde jag mig enormt mycket av att räkna ut allt det här, så tack RosaKatten 🙂

Venus 44 (med system 2) 52

Mars 40

Merkurius 34 (Sextil Kiron (1°) + 2 poäng?)

Solen 34

Uranus 28

Månen 26 (i Trigon med Kiron (5°) +6 poäng?) 

Jupiter 18 

Neptunus 13

Pluto 10 (Kiron i hus 8, +3 poäng?)

Saturnus 10

RosaKatten
11/28/17, 8:03 PM
#16

Vad kul FataMorgana att du också hade nytta av att räkna planeter och vad intressant att du blev så överraskad! Man tycker ju att det borde vara lite mera igenkänningsfaktor. Kan det vara så att dom planeter som har en hög poäng har kopplingar till noderna eller Kiron eller på annat sätt är viktiga för din utveckling och livsuppgift?! Jag tyckte också att jag lärde mig en hel del, det var mycket som blev tydligt för mig som jag inte hade sett tidigare. Även jag är osäker på hur man ska räkna Kiron, men jag räknade den som övrigt och då fick den två till tre poäng beroende på aspekt. Nu har jag råkat upptäcka att om jag lägger till en grad eller två på orberna så har Kiron ihop det med jättemånga mina planeter, så det ska jag grotta ner mig i nu.

FataMorgana
11/29/17, 2:12 PM
#17

Okey tack. Ja då ger man ju inte för mycket poäng om man räknar kiron till övrigt. För mig ändras det inte så mycket med 2 poäng så då lämnar jag mina poäng som de är. 

Sen kan det nog hända, att det har med utveckling och livsuppgifter att göra. Det var vi  lite inne på med Kyllan också i en annan diskussion. Min sambo brukar alltid säga att jag är alldeles för snäll och att jag låter folk trampa mig på tårna hur som helst. Så  det kan mycket möjligt ha med livsuppgiter att göra, att jag måste hitta kämparglöden och lära lägga hornen på huvudet för att komma någon vart. Inte för att bli elak och hård eller så, utan för att lära mig att kämpa för min rätt. Mars är dessutom i konjunktion och i opposition med noderna (omkring 1° orb) medan jag inte hittar någon koppling mellan  Venus och noderna. Däremot befinner sig Kiron i hus 8 tillsammans med Venus i Oxens tecken. Kanske har det med karma och livsuppgifer att göra, det med. Det här måste jag fundera vidare på.

Hur är det förresten  med sextiler mellan noder? Ser nu att jag har en sextil med en orb på ca 4° mellan Venus och noderna. Men på astrocom syns det inte. Jag kan ju inte räkna fel hela tiden, men jag får det till en sextil.  Enligt länkarna i huvudinlägget klassar författaren sextil som en mindre aspekt och med orb på högst 3°, men på andra sidor klassas sextilen ibland som en större aspekt och med en orb upp till 6°. Så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka här, men som sagt så hittade jag just den aspekten mellan venus och noderna. Om det betyder något måste jag fundera vidare på och lära mer om.

Men ja, jag hade en stor nytta av att räkna ut mina planeter. Jag var tvungen att googla och ta reda på en massa för att kunna göra det. Jag visste ju ingenting om de mindre aspekterna och vilka orbgrader de har t.ex. Men så lär man sig :-) 

Rättelse: Måste rätta mig lite. Jag ser nu en kvadrat mellan venus och noderna och ingen sextil. Och enligt astrocom är orben omkring 7°. För en kvadrat är väl orben för stor? Jag måste  både ha sett fel och räknat fel. Kanske dags att ta en paus nu.

RosaKatten
11/29/17, 5:58 PM
#18

#17 Om du har mars så tätt intill noderna så har den ju väldigt stor betydelse. Då kanske det stämmer ändå, det kanske är en del av din livsuppgift att locka fram din marskrigare!? Om du har Venus kvadratur noderna kanske den har större betydelse än vad testet säger. Vilka grader ligger Venus respektive noderna på? I just de här testerna räknar man 6 ° orb för kvadraturer. Jag följde testernas orbindelningar till punkt och pricka och tycker att det finns en poäng i det, men IRL får man kanske se till helheten på ett annat sätt. Som min Kiron tex som nog har mycket större betydelse egentligen om man bara hade räknat med 1-2° till. Det här blir ju väldigt uppspaltat men ändå roligt att se resultaten. Vad gäller sextilen så klassas den som en mindre aspekt, inte jätteliten och obetydlig, men med mindre påverkan än konjunktionen, oppositionen, kvadraturen och trigonen. Trigoner och sextiler har samma typ av flödande energi, men som sagt sextiler är inte lika kraftfulla.

FataMorgana
11/30/17, 1:58 PM
#19

#18 

Tack för att du förklarar. Jag hoppas jag gjorde allt rätt på testerna, försökte göra som du och följa allt till punkt och pricka, men någon aspekt mellan Venus och Noderna räknade jag inte med för att kvadraturen först dyker upp när jag höjer orben till 70% nogrannhet på astrocom. 

Jag har alltså min Venus på 23°48 i Oxen och Norra noden på 27°15 i Lejonet. Jag har använt mig av Mean node här (rätta mig gärna om jag gör fel, True node ligger på 28°52 i Lejonet). Min Mars har jag på 26°20 i Lejonet. Astrocom visar dock först på en kvadratur mellan Venus och Norra noden när jag höjer orben till 70% som sagt, men redan vid 30%  visas en kvadratur mellan Mars och Venus. Jag förstår inte hur det är möjligt? Eller räknar jag fel / gör jag fel? För det kan väl inte vara astrocom som räknar fel heller.

RosaKatten
11/30/17, 8:13 PM
#20

#19 Men noderna alltså!! Jag brukar använda mig av descending node men provade nu att klicka i mean node och då hamnar de ju på olika grader! Whaat? Finns det flera noder eller vad???😂 Om jag klickar i descending node i mitt horoskop hamnar dom på 26 ° men om jag klickar i mean node då hamnar dom på 25 °. Vilket ska man använda egentligen, någon som vet? Att Astro.com visar aspekten mellan mars och noderna redan vid 30 % beror på att du har en tajtare orb mellan mars och noderna än vad du har mellan Mars och Venus. Mars och noderna har en orb på 1-2 ° (beroende på vilken av noderna man ska använda??), medan Mars och Venus har en orb på 3 °, och då visar inte Astro.com den linjen förrän du höjer procentsatsen lite. Men jag tycker att det är märkligt för 3 ° är ju ändå hyfsat tajt det också. I vilket fall, 4-5 ° mellan Venus och noderna tycker jag känns som en ganska viktig aspekt ändå, eftersom noderna har så stor betydelse. Jag har sett att Astro.com inte visar alla aspektlinjer, och trots att vissa aspekter har exakt samma grader så kan vissa försvinna och andra synas. Ett tips är att först titta i rutan där planeterna och deras grader står uppräknade, där kan du se om du har flera planeter på ungefär samma grader och då vet du att de påverkar varandra. Detsamma gäller vinklarna. Sedan kan du leta reda på planeterna i cirkeln för det är ju alltid lättare att visuellt se hur de aspekterar varandra. Sedan spelar det kanske inte så stor roll hur du räknar poängen i testet, vitsen med den här övningen är ju att vi ska få en större förståelse för både grader och aspekter och vilka planeter som påverkar oss mest, och det har du ju verkligen fått nu!😊

Annons:
FataMorgana
12/1/17, 1:41 PM
#21

#20 

Gällande noderna hittade jag det här inlägget skrivet av Greenseng 

Jag citerar: "True Node ger den sanna positionen på månnoden. Mean Node ger ett slags medeltal av nodpositionerna. Den är naturligtvis inte lika exakt, men trots det är det den som är populärast bland astrologerna. Den tycks praktiskt sett ge en bättre tolkning, lustigt nog." https://astrologi.ifokus.se/discussions/5401bd7f8e0e7436840014e2-idlada

Sen måste det nog vara som du säger att astrocom inte alltid visar allt och att det ibland försvinner aspketer eller så dyker de upp alldeles för sent eller inte alls. För du räknade ju också 4-5° mellan Venus och Noderna, alltså kan det inte vara jag som hela tiden räknar fel, utan det är astrocom som beter sig lustigt. Jag tänkte väl att jag inte kan vara helt så dum. Då är det alltå en giltig kvadratur som har betydelse. 

Och ja, nu har jag iallafall mycket större förståelse för planeterna och för mina aspekter. Jag kom dessutom på att min Mars är retrograd och efter att jag läst omkring lite förstod jag att man inte kan tolka retrograda planeter som planeter som inte är retrograda. Jag har hela 6 retrograda planeter och ju mer jag läser om dessa planeter och deras retrograda betydelser ju mer börjar jag känna igen mig i dem. Speciellt förstår jag mig lite bättre på min retrograda Mars just nu. Jag saknar mod att stå upp och kämpa för mina rättigheter och tänker för mycket efter  på eventuella konsekvenser. Självuttycket är försvagat och i stället för att kämpa i den yttre världen, i stället för att rikta energierna utåt,  kämpar jag i mitt inre och riktar energierna inåt …. Det är precis det som en retrograd Mars kan stå för och ja, det är ju precis det som hindrar marskrigaren i mig att komma fram. Det måste verkligen vara en livsuppgift det här och att Mars därför är en så stark planet för mig.

RosaKatten
12/2/17, 8:37 PM
#22

#21 Jaså ja, där ser man! Jag ska läsa på lite mer om de där noderna tror jag. Tack för förklaringen!😊 Ja din Venus-Nodkvadratur har absolut stor betydelse! Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men kan din nodkarma kanske ha något med relationer att göra? Eftersom du har Mars och Venus så involverade med noderna. Det var en känsla jag fick, och när jag googlade lite snabbt dök detta upp: ”The Nodal Axis is a karmic highway in your natal chart. There are two points (not planets) at either end. The South Node represents your past life. The North Node represents what you need to do in this life to deal with South Node issues and evolve. Sometimes there is a flag in your chart that points to a specific, unresolved past life issue. This is a planet that squares the North and South Nodes (in other words, it forms a square aspect to the Nodal Axis). The planet describes a skipped step, or a pressing issue from your past life. When you meet someone with one or more planets that conjuncts your skipped step, they trigger the issue. There is a strong past life connection between the two of you, because that person was part of your unresolved issue.” Jag hittade det på denna sidan: http://sasstrology.com/2012/02/what-happens-when-you-meet-your-skipped-step-repaying-karmic-debts-in-romantic-relationships.html Mars i retrograd på norra noden… du har hittat något stort här! En retrograd planet sägs ju ge en mer introspektiv effekt, att man går på djupet och hittar och integrerar energin inom sig själv. Jag tänker att du kanske behöver lösa ”your unresolved issue” i form av Venuskvadraturen för att hitta din nodkarma, din inre marskrigare?! Här står lite mer om retroaktiva planeter: https://astrologi.ifokus.se/discussions/4d715b97b9cb46221d06b65c-planeter-i-retrograd Spännande!😀

FataMorgana
12/3/17, 4:14 PM
#23

#22 

Det här var intressant:  "The planet describes a skipped step, or a pressing issue from your past life. 

Om jag förstår det rätt är Venus min skipped step eftersom det är Venus som squares The Nort and South Node: "This is a planet that squares the North and South Nodes"

Sen blir det ännu intressantare: When you meet someone with one or more planets that conjuncts your skipped step, they trigger the issue." 

Min sambo har faktiskt sin natala Sol som befinner sig i Oxen i konjunktion med min Venus. Hans Venus är dessutom i Vädurens tecken. Min Sol är i Vädurens tecken och min Venus i Oxens tecken. Lustigt va? 

"There is a strong past life connection between the two of you, because that person was part of your unresolved issue.”

Du skriver att du tänker att jag ska lösa mina "unresolved issue” i form av venuskvadraturen för att hitta min marskrigare. Hehe…. Dvs med hjälp av min Sambo 🙂. Han hör ju helt tydligt till venuskvadraturen. Men ja, han  försöker faktiskt få mig att hitta min marskrigare. Det verkar vara hans livsuppgift och min också. Det är verkligen lustigt så pusselbitarna börjar falla på plats nu. Men det finns så många mer aspekter och så mycket mer att läsa om noderna  att jag tror jag kommer att vara mycket sysselsatt med det här för en lång tid frammåt nu. Tack! Och jag ska läsa igenom länkarna också.

RosaKatten
12/3/17, 10:00 PM
#24

#23 Wow!! Det blir verkligen tydligt varför ni har träffats! Ni har säkert andra starka kopplingar också, men det här var ju verkligen häftigt!😀 Det finns en djupare, karmisk mening med eran relation. Ja nu har du en del att utforska… berätta gärna vad du kommer fram till sen om du vill. Visst är det häftigt när det dyker upp såna här stora insikter?! Man känner en sån vördnad inför hela universum.❤️

FataMorgana
12/4/17, 12:20 PM
#25

Ja visst är det häftigt! Jag återkommer nog, men det kan ta en tid eftersom jag har en stor ryggoperation framför mig om en vecka, på måndag. Därför har jag inte kollat på mina transiter på länge, för jag vill inte bli mer nervös än vad jag redan är… Men tack för all hjälp. Du är verkligen jätte duktig på det här 🌺

RosaKatten
12/4/17, 3:23 PM
#26

#25 Tack snälla!😍 Jag såg precis att jag och en vän har solen kvadratur noderna i vårat komposithoroskop, så det var säkert meningen att jag också ska hitta och utforska ett ”missed step”. Hoppas ryggoperationen går bra! Bra att inte oroa sig för transiter i onödan, bättre försöka tänka friska ljusa tankar.🌻

Kyllan56
12/4/17, 4:03 PM
#27

Med risk för att ha gjort något litet fel, så kommer mitt resultat.

Vad säger ni om detta?

Solen 70 p (Det stod inget om 10 p för att det är min styrande planet, som det gjorde på andra planeter. Om det skulle vara med, så kommer solen upp i 80 p.)

Månen 56 p

Pluto 57 p

Mars 53 p

Jupiter 53 p

Venus 45 p

Neptunus 45 p

Merkurius 43 p

Saturnus 30 p

Uranus 27 p

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
FataMorgana
12/4/17, 5:37 PM
#28

#26 

Ja jag hoppas det, att operationen går bra och jag ska försöka att tänka ljusa och friska tankar så gott jag kan. Tack!

Kul att du också lärde dig något nytt gällande ditt eget horoskop 🙂

#27 

Oj vilka starka planeter du har Kyllan!

Kyllan56
12/4/17, 5:44 PM
#29

#26 Jag är övertygad om att din operation går bra! Jag håller både tummar och stortår för dig!❤️

Solen är ju min styrande planet och även här blev det Solen som har störst inflytande. Jag har aldrig tvekat att jag är mycket Fisk. Sedan fick den traditionella styraren över Fiskarna, Jupiter och den moderna Neptunus också höga poäng. Synd bara att jag inte har mer Saturnus, behöver struktur och rutiner i mitt liv. Men poängen kom inte som någon överraskning precis.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
12/5/17, 3:50 PM
#30

#29 

Tack Kyllan 🌺

Intressant att du skulle vilja ha mer Saturnus. För mig verkar den vara en väldigt svag planet. Fick ihop bara 10 poäng och hur jag än räknar blir det inte mer. Jag tänkte att det kanske bara betyder att den inte har ett så stort inflytande på en.  Men det kanske heller inte är så bra.

Kyllan56
12/5/17, 4:22 PM
#31

#30 Ja kanske lite konstigt att vilja ha mer Saturnus. Men just disciplin och rutinarbete har alltid varit min akilleshäl. Jag saknar dessutom Jord i mitt horoskop, så det är ett problem för mig. Rimmar bra med min ADHD!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
12/5/17, 4:49 PM
#32

#31

Kanske skulle du  må bra med lite feng shui med mycket jord element i ditt hem ? Eller att syssla med olika jordningsövningar? Det kanske  skulle  balansera ut lite av avsaknaden av jord i ditt horoskop, Men det kanske du redan har tänkt på och sysslar med ändå?

Kyllan56
12/5/17, 5:14 PM
#33

#32 Det som är positiv är att min progressiva Sol just nu befinner sig i Oxen, vilket grundat mig mer än någonsin.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
12/5/17, 5:35 PM
#34

#33 

Va bra!  Men progressiva planeter…. Det kan jag ingenting om. Det måste jag läsa och lära mig mer om 🙂

Annons:
RosaKatten
12/5/17, 7:32 PM
#35

Vad roligt att se dina poäng Kyllan! Men shit pomfritt vad högt du fick på solen!!! Så mycket eld och kraft du har, med pluto och mars i topp också. Det är nog ingen som sätter sig på dig. Och så har du din känslighet som du tidigare har berättat om, med en stark måne. Jag kom på mig själv med att nästan bli lite avundsjuk faktiskt, själv får jag verkligen jobba med min drivkraft. Å andra sidan har jag rätt bra med struktur i tillvaron. Man vet att man är hopplöst insnöad på astrologi när man blir avis på andras planeter haha! FataMorgana här kan du läsa lite om progressiva planeter! https://astrologi.ifokus.se/articles/5392e4ba8e0e74531c0004e1-framtidshoroskop-predikterande-astrologi?discussions-2

Kyllan56
12/5/17, 9:04 PM
#36

RosaKatten inget du behöver vara avundsjuk på! För min kraft är väldigt fluktuerande. Men helt rätt är att när jag väl bestämmer mig så kan inget hindra mig! Däremellan kan jag vara helt inaktiv, då pratar jag mest fysiskt.

Med så höga poäng på solen är det tur att den ligger i Fiskarna, annars hade jag kanske varit världens narcissist.😉

I vissa lägen sätter sig ingen på mig, men som min astrolog Katarina Campgnola säger så är jag oerhört sensitiv och känslig. Jag är rätt snäll och vill andra väl och har känslomässigt en ängels tålamod. Denna känslighet kan lätt försvinna i all min eldenergi. Men ju äldre jag blir ju mer framträder den. Men självförtroende har jag, men självkänslan har fått byggas upp med åren och har blivit mycket bättre. 

Med praktiska saker är det värre och där har mitt tålamod sviktat i mitt liv. Med mycket eld har man lätt för att starta upp saker, men det är inte alltid man ror sina projekt i land. Det har också blivit bättre med åren. Tack och lov ska jag väl säga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
12/16/17, 3:19 PM
#37

Hej. Allt väl, är hemma igen 🙂 Men oj så jobbigt det är…. 

Vill bara att ni ska veta.

RosaKatten
12/16/17, 4:41 PM
#38

Vad roligt att du är tillbaka FataMorgana! Har allt gått bra? Nu får du se till att läka i lugn och ro, och när orken finns har du en del astroläsning att se fram emot här! Kram till dig❤️

FataMorgana
12/17/17, 11:08 AM
#39

Jadå, allt har gått bra, tills nu i allafall, Men nu är det viktigt att läkningen också går bra och att inga komplikationer uppstår. Tack och kram tillbaka 🌺

Kyllan56
12/17/17, 11:13 AM
#40

Välkommen tillbaka FataMorgana! Roligt att se dig! Jag håller tummarna för att läkningen går bra!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
12/17/17, 12:01 PM
#41

Tack Kyllan 🙂 ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: