Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1262 ggr
Khjilö
2017-11-16 19:13

Norra noden

Funderar på mitt livssyfte och på norra noden. Jag har den i oxen i 12e huset. Huset läser jag, anger contexten för utmaningen o tecknet avslöjar kvaliteterna som ska utvecklas. Så långt är jag med. oxen styrs av Venus o henne har jag i stenbocken. Hur tänker man här? Är det på stenbockens sätt jag kan arbeta med detta. Eller oxens? Mega tacksam för svar!

Annons:
Kyllan56
2017-11-16 19:25
#1

Norra noden i 12:e huset säger att du ska sträva efter det andliga och metafysiska.  Oxen står för det materiella, pengar egendom m.m. Din livsväg är att balansera det andliga och materiella.  

För att kunna bättre åstadkomma det ska du öppna upp ditt omedvetna (som även 12.e huset står för) När du förstår dina egna bevekelsegrunder och det som omedvetet driver dig, kan du sträva mot andlighet. Du har en gåva att kunna se ner i det dolda, med S. noden i Skorpionen. Skorpionen är inte zodiakens psykolog utan anledning. Vänd blicken in i dig själv, så finner du svaret.

Venus styr ditt 12 Hus, men om Venus inte bildar en aspekt till N. noden, så påverkar den inte. Däremot bekräftar Venus i Stenbocken att det materiella kan ha lite för stort utrymme framför det andliga. Kan vara så att du är ambivalent i frågan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Khjilö
2017-11-16 19:40
#2

Tack!! Känner att det blev tydligare men inte plättlätt. Som ett få ihop ett omaka par.

Kyllan56
2017-11-16 20:31
#3

Så är det, våra livsvägar är inte a piece of cake. Det är väl det som är utmaningen med livet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: