Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1370 ggr
Wilyamna
2017-11-02 10:55

Jupiter i Skorpionen

Hej, För någon vecka sedan vandrade Jupiter in i Skrpionen och kommer nu vara här i lite mer än ett år. Jag kopierar vad som skrivits av astrologer om att Jupiter kommer dra fram hemligheter och synliggöra det som behöver tas hand om som legat begravt eller kanske bortglömt. Jupiter hann precis in i Jupiter när löpsedlarna började fyllas med avslöjanden och smutsiga lögner och mörkläggande synliggjorda. Länkar in lite artiklar från Margareta på Damernas värld. Jupiter i Skorpionen http://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2017/10/07/jupiter-i-skorpionen/ Jupiters baksida http://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2017/10/12/varningens-ord-om-jupiter/

Annons:
Kyllan56
2017-11-02 13:02
#1

Det som syns på ytan är bara toppen av ett isberg i Skorpionen. Djupet är stort och Jupiter kan dra fram det på gott och ont. 

Eftersom djupet är så "stort", så är det inte konstigt att år av hemligheter dras fram, som det gjort i Metoo-kampanjen. Vi får inte heller glömma Att Skorpionen har med sexualitet och kontroll/makt att göra, så inte alls konstig att det är ett av temana på agendan. Det blir i vilket fall som helst mycket när Jupiter är inblandad.

Själv har jag Jupiter i 1:a huset välaspekterad. Lätt att gå upp i vikt, men på den positiva sidan är att om man blir sjuk, så klarar man oftast av det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-11-03 15:20
#2

Det är så spännande att man kan koppla astrologiska skeenden till det som händer i samhället! Eller tvärtom. Det är förstås inget nytt men jag har inte gjort de kopplingarna tidigare. För egen del träder Jupiter nu in i mitt andra hus där jag har min måne som har varit mycket i fokus sista månaderna. Det är redan mycket som har kommit upp till ytan för mig, och jag förstår att det bara är början. Pluto kommer att aspektera min måne under stora delar av 2018, så det ska bli spännande att se vad som dyker upp nu när Jupiter dessutom förstorar allt.

Kyllan56
2017-11-03 16:09
#3

Du får hålla oss underrättade RosaKatten! Kanske dyker det upp några gömda pengar eller ettstycke jord du inte kände till.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-11-03 21:50
#4

Ett stycke jord säger du? Jag tror att temat är egenvärde men vi får se!😊

Kyllan56
2017-11-04 08:17
#5

Ja det kan vara det också RosaKatten. Andra huset är mycket kopplat till personliga resurser och egenvärde, vilket hänger ihop. Så det ena utesluter inte det andra.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-11-04 10:33
#6

Ja, Jupiter är på både gott och ont och jag hoppas också på ett uppvaknande kring miljön och att alla forskare blir nu lyssnade på. Det låter tufft för dig RosaKatten men Jupiter i hus två har jag min natala placering och precis som Kyllan skriver så kanske du kommer få en extra slant i kassan för allt det hårda jobb du gör :) Själv har jag Jupiter i hus 6 och kommer passera min Uranus under året och Uranus har jag inte riktigt koll på så det ska bli spännande. Det som hänt här hemma är att jag fick ur mig hur jag upplevde en av mina föräldrar till h*n och vederbörande blev givetvis ledsen. Blir inte alltid så bra att det inte kommer ut konstruktivt, men men nu är det ute. På samma vecka gjorde min make precis samma sak så vi har verkligen känt av Jupiters energier!!! Vid det tillfället stod Jupiter i opp min natala kiron så det är uppenbart var mina djupa sår ligger. Sedan passar jag på att göra djuplodat arbete och släppa ut djupa sår som varit dålda för mig så det kan läka. Tänker att det kan vara ett bra arbete nu.

Annons:
Kyllan56
2017-11-04 10:56
#7

#6 En gång i tiden var 6:e huset slavarnas hus. Nu är det huset där man tjänar andra och även en som har med hälsa att göra. Uranus är plötslig och okonventionell. Ett sätt att tolka det är att Du "tjänar" andra på ett okonventionellt sätt. När Jupiter lägger sig på din Uranus växer ditt okonventionella "tjänande" eller vad du gör. Det i sin tur leder till bättre hälsa genom att du mår bättre psykiskt och andligt! Det kan vara ett sätt att tolka det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-11-04 12:07
#8

Tack Kyllan, Precis som alla andra planeter är Uranus på gott och ont, framförallt om jag jobbar "med dem" fast Saturnus upplever jag alltid tuff. Hur räknar man om vad som är okonventionellt? Exempelvis så är andlighet och spiritualismen inte okonventionellt för mig medan för andra är det det. Men jag kan se "att tjäna" kan hänga ihop med att tjäna "andra sidan" för att gemene man ska förstå att livet tar inte tar slut för att kroppen dör. Eller är okonventionellt mysticism eller fysiskt mediumskap vilket även är ovanligt i spiritualismen?? Nu kommer det exakta mötet mellan Jupiter och natala Uranus inträffa på julafton som vi ska fira med en del av makens familj och de tycker jag är jättejobbigt då jag inte riktigt är accepterad av min svärfar pga jag är en "modern" kvinna och inte så tyst och låter männen alltid ta all plats. Så det kan bli mer än intressant jul :o så i hans ögon är hela jag okonventionell för att nu inte prata om allt andligt arbete jag håller på med.

Kyllan56
2017-11-04 12:16
#9

När det gäller vad som är okonventionellt måste man mäta mot hela befolkningen, för att få en rejäl måttstock. För precis som du säger är det som är "normalt" för dig, är det inte för någon annan.

Låter som en tråkig och gammaldags svärfar. Du kan nog räkna med att saker kommer plötsligt. Är det sin pappa, som din man konfronterat? Det kanske rörde om i grytan, vilket kan påverka dig på julafton?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-11-04 13:02
#10

#9 ja, då är allt medialt arbete okonventionellt :) ytterligare en astrologipusselbit på plats ;) Visst var det svärfar som fick höra ett sanningens ord men det var på tiden enligt mig så jag blev glad för makens skull att han stod upp för sig själv! :)

Kyllan56
2017-11-04 15:23
#11

Så bra Wilyamna! 😃Bara din svärfar inte letar syndabockar och du får en släng av sleven.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-11-05 10:42
#12

Jag beundrar er; läser och lär.
🌺 ❤️
Hela astrologi iFokus är en stor databank. tag vara på de bästa bitarna och samla dem i ett dokument som grunden till er egna astrologibok.
Jag ska i framtiden samla godbitarna och slå ihop dem med andra källor jag har och på så sätt få något att ha.
Det finns mycket att hitta på nätet och i de länkar som finns i länksamlingen. Det är digitala texter som är editerbara och som kan komplettera, det man finner här.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lilliums
2017-11-11 02:51
#13

Har Jupiter i mitt 3dje hus vilket är skorpionens tecken så blir slutet på en 12 års cykel för mig, är inte så påläst men tagit reda på att den ska mötas exakt i 7 grader i skorpionen. Vet någon vilket datum det blir och hur detta kommer påverka mig?

Annons:
Kyllan56
2017-11-11 11:22
#14

Det är imorgon och fram tills på torsdag som Jupiter ligger i på 7 grader i Skorpionen. 3:e huset har med umgänge att göra, kommunikation med syskon och grannar.

Jupiter i 3:e huset kan tyda på att man har ett stort umgänge och det händer mycket. Kan också stå för att man har många bekanta men färre nära vänner. Men det kan man bara veta om man känner till resten av horoskopet. Du avslutar något som har med 3:e huset att göra och i o m avslutet har du gått till botten med det. Eller tvingats göra det. men det har med de saker jag räknade upp att göra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

lilliums
2017-11-11 13:13
#15

Tack kyllan! Ska bli spännande! Har fokuserat mycket på jobb och skola de senaste åren så har knappt funnits tid och ork till att umgås med vänner, kanske blir lite ändring på detta nu då..

RosaKatten
2017-11-12 16:53
#16

Det som är så spännande är att det oxå blir en start på en ny cykel!

Kyllan56
2017-11-12 22:25
#17

Det har du alldeles rätt i RosaKatten!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-11-13 07:57
#18

Jag höll på att glömma det bästa! Vi har ju också Venus i konjunktion Jupiter precis just nu (måndag-torsdag), så det känns ju som en otroligt positiv nystart för dig lilliums med dessa båda lyckoplaneter sida vid sida!

Upp till toppen
Annons: