Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1649 ggr
Mirjah
10/9/17, 10:31 AM

Tonåringen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag har en dotter som har det lite jobbigt med sig själv. Problematisk skolfrånvaro i ett par år, och destruktiva beteenden som ringar på vattnet.. Finns det något ur astrologisk aspekt som tyder på dessa problem? Och framförallt något som tyder på positiv vändning? Jag har försökt att googla mig fram på hennes planetplaceringar och aspekter, men jag är för dålig på detta…. någon som har input?

Annons:
greenseng
10/9/17, 4:24 PM
#1

  Märkligt. Om hon är född 08:40 på morgonen så är hon född på samma tid som mig. 😃 Och jag är också Kräfta. Med Asc i Jungfrun.

Det bästa vore nog om du ger födelsetid och plats så man får titta på kartan i ens skräddarsydda program. Det är mycket lättare även om det naturligtvis är bra så här också. Alla har inte tillgång till ett program och tycker det är för jobbigt att gå ut på nätet.

Acs i Jungfrun kan ge en analyserande och intelligent personlighet. Ähum… 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Wilyamna
10/9/17, 9:39 PM
#2

Att ni med jungfru asc är intelligenta tvekar jag inte på Greenseng :) Det jag tänker på när jag ser horoskopet, är några utmaningar men från mina lekmanna ögon inget extremt. Men vad som pågått de senaste åren och att det varit tufft tror jag är Pluto och Saturnus som skapat aspekter med solen och Merkurius (som är asc härskare i hus 11) vilket alltid är tufft. Hus 11 står för ytliga bekanta och här tror jag skolkompisarna faller in och här kommer hon växa genom livet. Men eftersom hon inte är vuxen än kanske hon aktiverar eller skapar nya djupa sår som hon sen behöver jobba med i livet?? Nu passerar Pluto över hennes kiron (den sårade helaren) också vilket står för djupa sår. Men nu är det sista vändan för Pluto och Saturnus så det bör lätta 2017. Sedan ser jag att många planeter och IC är placerade i vattentecken vilket kan göra att hon är en känslosam person och med IC i skorpionen kan jag tänka mig att hon är ganska djup och mycket kan finnas under ytan i sitt innersta. I hus 4 har hon Pluto i kvadratur månen i jungfrun vilket kan tyda på att hon blockerar känslorna, stänger de inne och kanske själv har svårt att identifiera de och acceptera de. Men hon har förankringar i asc i jungfrun som dock kan bli självkritisk om det blir tufft och MC som ligger i stabila oxen där du även hittar den n.noden vilket pekar på det hon ska lära sig i livet och det är precis stabilitet genom exempelvis genom sitt arbete. Nu har jag nog inget mer att tillägga ikväll ;) ge mig gärna lite återkoppling :) och det finns fler aspekter att prata om, nu valde jag bara några efter de transiter (planet förflyttningarna under året) som passerat viktiga planeter hos henne. Jag är som sagt nybörjare och jag kan mycket väl få saker om bakfoten ibland ;) Lycka till och hoppas ni kommer till en lösning.

Mirjah
10/10/17, 7:30 PM
#3

Greenseng! 8.40 i Sundsvall :-) Wilyamna! Nybörjare..? bajsar björnarna i skogen osv..duktig!! "I hus 4 har hon Pluto i kvadratur månen i jungfrun vilket kan tyda på att hon blockerar känslorna, stänger de inne och kanske själv har svårt att identifiera de och acceptera de." Det här är då huvudet på spiken och stor del till moderns frustration! Hon vågar/orkar inte ta tag i känslorna och gör allt för att undvika att de kommer ikapp i form av ångest.. Hon har byggt upp en rejäl fasad för att dölja hur hon egentligen mår. "Sedan ser jag att många planeter och IC är placerade i vattentecken vilket kan göra att hon är en känslosam person och med IC i skorpionen kan jag tänka mig att hon är ganska djup och mycket kan finnas under ytan i sitt innersta." Vi gissar och analyserar som föräldrar och vi tror hon är en inkännande person som just nu vill finnas till för sina kompisar och vara ett stöd i även deras problem. Funderade också på norra noden och dess placering i oxen och 10:e huset. Är hennes livsväg alltså att finna stabilitet via sitt yrke? Och hon som inte varit på skolan på 2 år…tror att hon kommer att vända hennes jobbiga tonårsperiod till att hjälpa andra i samma situation. 12:e huset står väl för det dolda och hon har sin Jupiter där som förstorar. Finns någon koppling där till känslighet och depression? ..

Wilyamna
10/10/17, 8:43 PM
#4

Ohhh tack Mirjah, jag blir berörd att du tycker jag är duktig 😊 Och att min tolkning stämde bra är väldigt roligt, det känns som en lättnad att jag inte är ute och cyklar. Detta är min första tolkning av ett horoskop som inte är mitt eget eller styrd av en specifik fråga :) Tänkte starta en tråd så småningom om som handlar om nybörjare och då får du hänga på där 😊 Angående n.noden i 10 huset vågar jag inte uttala mig mer om men om s.noden ligger i skorpionen så är det detta hon har med sig från tidigare liv så hennes känslig och att hon är inkännande kan jag mycket väl tänka mig. Men att ha 10 huset i oxen är en styrka i sig själv eftersom det styrs av ett "jord" hus så jag tror att hon kommer vara stabil i sitt yrke eller skolan när hon hittat sig själv igen. Depression kan jag inte uttala mig om var det finns i ett horoskop men kan det inte vara en konsekvens av att stänga in mycket? Hus 12 för mig är det andliga huset och med tanke på alla vattenelement hon har är det väl inte helt omöjligt att hon bär på en medial gåva? Lejonet är ju väldigt vänligt och fantastiskt kreativ. Min uppfattning är att Saturnus är jobbig att ha i hus 12 då det är så skilda energier. Att hon vill vara mycket med kompisar syns i hus 11 så det förstår jag fullt ut, framförallt eftersom huset startar i tvillingen som är social och gillar umgänge och sedan kommer den vänliga kräftan med planeterna där. Jag har också en kräftdotter med mycket vatten och eld i horoskopet 😊

RosaKatten
10/10/17, 9:01 PM
#5

Bajsar björnarna i skogen? Hahaha😂 Jag satt också och tänkte på att benämningen "nybörjare" inte riktigt stämmer. Jättebra tolkning Wilyamna! Jag skulle vilja tillägga att människor med kopplingar mellan månen och Pluto generellt sett har väldigt starka, djupa och intensiva känslor. Sedan hur det yttrar sig beror på vilken typ av aspekt man har. Med kvadraturen (och även oppositionen) blir det en växelvis verkan, på så sätt att ibland är känslorna framme och då är de ofta intensiva, andra gånger är känslorna blockerade eller kontrollerade. Med den här typen av aspekt känns det ofta viktigt att dölja sina känslor och det kan vara svårt att släppa på kontrollen och låta andra människor komma innanför skalet. Pluto-månmänniskor har ofta väldigt lätt att läsa av andra och har med sin känslighet och iakttagelseförmåga lätt att uppfatta stämningar och energier. Detta gör att de lätt blir en stöttande vän som andra anförtror sig åt, vilket du också beskriver Mirjah. Har man Pluto i en framträdande position i sitt horoskop besitter man en riktig kraftkälla, så jag tror absolut att hon kan vända på situationen och omvandla det som smärtar till en styrka istället. Med solen och den styrande planeten Merkurius i konjunktion i elfte huset, tänker jag att det skulle kunna passa henne väldigt bra att använda sin erfarenhet till att hjälpa andra i någon typ av föreningsverksamhet eller i situationer med större grupper av människor. Hoppas att det vänder snart för er dotter!

Wilyamna
10/10/17, 9:15 PM
#6

Hahahaaa, ni är för söta! Kanske det är dags att släppa ordet nybörjare 😉 Kanske vi ska kalla oss för amatör under upplärning?? För det är ju verkligen basic man har koll på! RosaKatten du får kika på min pluto placering! Du är en Pluto expert 😉

Annons:
RosaKatten
10/10/17, 10:28 PM
#7

Glada amatörer, varför inte?😊 Själv känns det som att jag knappt har koll på the basics många gånger, samtidigt som jag har grottat ner mig totalt i andra delar. Ganska typiskt mig att bara välja det som är mest spännande. Som Pluto. Och särskilt Pluto i synastri. Jag ska kika på din Pluto vid tillfälle Wilyamna och se vad jag kan få fram!👍

Kyllan56
10/11/17, 8:33 AM
#8

Denna tråden har jag missat!😕

Wilyamna, jag blev mycket imponerad av din tolkning!❤️Du har förmågan att ha flyt i din tolkning, där delarna bildar en helhet!😃

Du och RosaKatten har kommit så långt! Skönt att vi är många nu, som kan ge en tolkning av horoskop. greenseng är tillbaka🙂, och du och RosaKatten.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
10/11/17, 7:08 PM
#9

#3

  Ok. Jag är alltså antagligen halvblind eller så… men… alltså…

År… Mån… Dag…

Tiden är ju 08:40 på morgonen och platsen är Sundsvall.

Det här kanske står någonstans men då har jag missat det.

Kan bli kul att försöka starta upp det astrologiska tänkandet igen. De säger ju att när man blir pensionär så blir man gammal, dimmig, tankspridd och allmänt "gaggig". Men för mig lär det inte bli någon omställning för det har jag varit i hela mitt liv. Skillnaden är bara att nu har jag något konkret att skylla på. 😃

I och med att man har morgontid och plats så går det naturligtvis att stega sig fram till år, månad och dag men det är ett himla jobb. Man får börja med Pluto och sluta med månen. Det går ju att gissa på månaden juli. Men det är allmänt bökigt.

Och det och sådant och allting osv…

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Wilyamna
10/11/17, 7:12 PM
#10

Tack Kyllan, det betyder mycket att höra det från dig. Ibland blixtrar det till och så faller bitarna på plats medan i andra horoskop får jag inte alls ihop det. Plötsligt händer det, eller vad säger man?? ;) men det känns som när man lär sig ett nytt språk, man tragglar ord, verb och bildar korta ord och meningar sedan när man minst anat det så börjar mer och mer falla på plats :)

Kyllan56
10/11/17, 7:25 PM
#11

😃Wilyamna, precis så är det! Man lär fler och fler delar och en dag bildar de ett mönster och då börjar det klarna. Sedan ska du veta att jag kan också tycka att vissa horoskop är svårare än andra!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Mirjah
10/12/17, 5:48 PM
#12

Greenseng! Jag tappar hjärnceller som tonårsförälder :-( 2003-07-05 ska det va. En 8:a i numerologi, som för övrigt är den livsväg som mest behöver positiva affirmationer för att komma ur det negativa tänket som de lätt fastnar i.

greenseng
10/13/17, 2:16 AM
#13

#12

  Tackar! 🙂

  Kunde i och för sig räkna ut det själv via kartan. Man börjar med Pluto och slutar med Månen. Men det är ganska jobbigt.

Att vara tonårsförälder är aldrig det lättaste, direkt. Det skall gudarna veta. 😃

Skall bli kul att titta på kartan lite närmare.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: