Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1167 ggr
Wilyamna
9/18/17, 10:21 PM

Astrologi inom psykiatrin?

Läste ett tips från Agneta Orenheims fb om att psykiatrin ser astrologin som ett användbart verktyg i sitt klientarbete. Jag blev själv sugen på att lyssna men har inte hunnit än. Ni som kan lyssna, vad tyckte ni?? https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=CHXAtEookYM

Annons:
Kyllan56
9/19/17, 10:53 AM
#1

Det ska jag lyssna på när jag får tid. Det är alltid intressant.

Min mentor, Katarina Campagnola är förutom astrolog också leg. terapeut. En väldigt bra kombination, vilket jag själv kan intyga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/20/17, 10:15 PM
#2

Men gud vad spännande! Det är ju alldeles fantastiskt att de ens överväger att använda astrologin som komplement inom vården!

Kyllan56
9/20/17, 10:40 PM
#3

#2 Tyvärr använder hon det inte inom vården, utan privat.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
9/21/17, 10:49 AM
#4

Men likväl intressant.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
9/21/17, 12:55 PM
#5

Jaha, jag har inte lyssnat på det än. Men som Draken säger, likväl intressant.

Wilyamna
9/21/17, 7:22 PM
#6

Ja, det börjar väl i privat vården och är det lyckat så KANSKE man kan överväga det i det kommunala, men bara kanske! Vår svenska sjukvård tycker jag är stängd för många alternativa vägar, vi är fega. Andra länder har haft ett mer öppet sinne tycker jag. Måste lyssna till det snart för jag är så nyfiken…

Annons:
Kyllan56
9/21/17, 7:45 PM
#7

Jag håller med dig Wilyamna. Sverige tillsammans med Portugal och Malta är de länder alternativ behandling har sämst chanser. Tråkigt för oss!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
9/23/17, 6:29 PM
#8

Sverige är otroligt konservativt, det märker bl.a. jag, när det gäller medicinering.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
9/23/17, 6:55 PM
#9

Precis Draken, rent för påverkade av USA!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: