Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 936 ggr
Kyllan56
9/15/17, 3:01 PM

Upptagen.

I måndags dog en väninnas man.

Så jag har fullt upp med att hjälpa och stödja henne! Jag ringer runt till begravningsbyråer, pensionsmyndigheter och ska följa med henne till banken.

Det jag frapperas av är hur många som säger ring om du behöver något, istället för att de ringer upp själva. Jag förstår dock att många är rädda för döden och framförallt att de inte kan ta bort smärtan och "hjälpa" den som mist någon. Ingen kan eller ska ta bort sorgen, den behöver ha sin gång. Däremot kan man bara finnas där och lyssna.

Så jag vet att några väntar på att få en liten tolkning på horoskop de lagt in. Just nu hinner jag helt enkelt inte. Vill bara att ni ska veta det.

Så småningom återkommer jag.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
9/21/17, 10:46 AM
#1

🤗
Så tråkigt, jag beklagar sorgen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
9/21/17, 12:53 PM
#2

❤️

Kyllan56
9/21/17, 7:53 PM
#3

# Tack Draken och RosaKatten!❤️

Idag är jag fullständigt slut. Åkte hemifrån kl. 10.00 och kom hem 18.30. Jag har varit med min väninna på banken. Det tar mig en och en  halv timme att komma till henne. 

Mitt hjärta blöder för min väninna! Det är så mycket hon måste ta in. Hon har inte betalt en räkning sedan 1980. Hennes man har skött allt ekonomiskt. 

Imorgon har jag ca 15 samtal jag ska ringa. Jag måste säga att hon har en fantastisk bank. Den sista lilla banken i Sverige, som inte ingår i några stora banker. idag hjälpt en kvinna henne i en och en halv timme att reda ut vad som skulle betalas med en gång. 

Tänk av vi lärde känna varandra 1966, när jag började i hennes klass. Det är så härligt med vänner, som man delar barndomen med.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
9/22/17, 9:29 PM
#4

Vad fint med ensådan gammal och fin vän ❤️ Förstår att du finns där för henne ❤️ Hin har en tuff väg framför sig och då betyder fina och äkta vänner mycket.

Kyllan56
9/22/17, 10:59 PM
#5

#4 Vänner och stöd är A och O! Ja hon har en tuff tid framför sig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: