Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 1413 ggr
s0fiaaa
9/6/17, 10:34 AM

Tolkning av horoskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Om det finns någon där ute som hade velat tolka mitt horoskop. Tycker detta är jätte intressant men tycker det är svårt att tolka det på egen hand. Är inne i en period i livet av att behöva lite vägledning just nu :) Så det jag vill ha hjälp med är att verkligen se om min personlighet stämmer in. Sen är det vilken väg jag kommer ta de närmaste månaden. Vad som kommer hända och hur ser det ut med kärleken, jobb och personlig utveckling? Tacksam för hjälp :)

Annons:
Wilyamna
9/8/17, 5:36 PM
#1

Hej, Det du ber om är ett väldigt stort jobb så hela den kakan kan nog ingen här inne ge. Vad som är viktigt för oss i forumet här är att vi lär oss astrologi och vill därför även ha en ärlig och detaljerad återkoppling av horoskopet. På vilken nivå ligger du för att förstå horoskop? Kan du asc och vad den står för? De olika husen eller kanske planeternas position i de olika tecknen??

s0fiaaa
9/8/17, 9:15 PM
#2

Hehe ja det är inte det lättaste kanske. :p men att se om personligheter stämmer är väl inte så svårt, eller? Ja jag vet vad asc står för och vet lite vad planeterna får för också men inte helt där ännu. Husen har jag ingen koll på alls. Har börjat kolla upp det lite lite. Men inget jag har förstått mig på.

Kyllan56
9/9/17, 11:42 AM
#3

Wilyma har en stor poäng i det hon skriver. Min uppfattning är - med vissa få undantag - är att många kommer hit och ber att man ska tolka deras horoskop. De flesta av dem har int en aning om hur mycket arbete det ligger bakom ett sådan arbete.

Någon ger inte feedback på det man skriver utan lämnar sidan med ett tack. Personligen ger det mig mindre lust att ta mig en titt. Många av de horoskop jag tittat på där har personerna bakom försvunnit och är inte längre synbara. 

Vill man verkligen lära sig astrologi är jag den första att med alla medel hjälpa till, men vill man bara ha sitt horoskop lagt, så är jag mindre benägen.

Alla som frekventerar denna sida vet att jag gärna delar med mig av min kunskap. Jag är så överlycklig över de personer som nu visat ett genuint intresse för astrologi. Att man sedan utgår från familjens-, vänners- eller sitt eget horoskop är fullt begripligt. 

Min mission är att öka intresset för astrologin.

Detta är inte bara riktat till dig s0fiaaa, utan alla som kommer in och vill att man lägger deras horoskop. Att de tänker över intentionen bakom sin fråga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/9/17, 5:09 PM
#4

Hej sOfiaa, vad roligt att du också vill lära dig mer om astrologi! Hoppas du ska trivas här hos oss. Jag satt och läste lite gamla trådar härom dagen och kände igen ditt namn. Det var inte så länge sedan en tolkning av ditt horoskop påbörjades av Greenseng. Jag har inte kommit så långt än att jag tolkar andras horoskop, men om någon tar sig an att hjälpa dig att tolka ditt kan det vara av intresse att först läsa vad Greenseng skrev: http://astrologi.ifokus.se/discussions/589c9e9d8e0e74445400326e-personlig-chart

Kyllan56
9/9/17, 5:23 PM
#5

#4 Tack för du påminde mig RosaKatten! Jag tyckte jag kände igen namnet. Jag ser att jag gav råd hur man kan börja studera astrologi, men fick aldrig någon respons på det från  s0fiaaa.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

s0fiaaa
9/11/17, 2:44 PM
#6

Jag ber om ursäkt kyllan. Jag har helt missat det du skrev i andra tråden. Ska läsa det få fort jag har tid och komma med feedback. :)

Annons:
Kyllan56
9/11/17, 2:50 PM
#7

Okej. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/11/17, 2:56 PM
#8

#6 Gör det s0fiaaa, det ska bli intressant att följa den här tråden! Jag ser att du har en del spännande Plutoaspekter, jag kanske kan bidra lite där sedan. Och förlåt, jag ser nu att jag stavade ditt namn fel i mitt förra inlägg.

Kyllan56
9/11/17, 3:25 PM
#9

Så bra RosaKatten!🙂Det är många förfrågningar nu och jag hinner inte ta mig an alla, då det tar mycket tid. Så om vi hjälps åt med vad vi kan är det utmärkt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

s0fiaaa
9/20/17, 2:04 PM
#10

Sådär nu har jag läst igenom du har skrvit kyllan och  det greenseng skrev i andra inlägget flera gånger om har jag läst det :D.  Jag har också precis upptäckt en poddcast som dom pratar om astrologi. Och för mig, det bästa sättat att lära mig är när jag lyssnar till det, att någon förklara det till en med ord.  Om jag  bara ska läsa allting så blir det så rörigt och jag fattar inget.  

En grej som jag känner mig lite förvirrad i är är i vilken tecken jag verkligen har min ascendent  i.  Har ju helatiden trott att min ascendent är i Skorpionen, men nu när jag börja komma in i det här med Husen så står det ju att Skytten är i Hus 1, och  Hus 1 är väl där som Ascendenten är i. Så när jag har läst om hur dessa tecken är i AC så tror jag nästan att Skytten stämmer in lite mer där än vad Skorpionen gör. men då är det ju konstigt att jag får Skorpion som mitt AC när man kollar på Hus 1 så är det Skytten där. RosaKatten vad är det du kan se i min Plutoaspekt :)?

Kyllan56
9/20/17, 2:19 PM
#11

#10 Din ascendent är i Skorpionen, den bildar gränsen till hus 1. Men eftersom hus är olika stora, så ligger  hela Skyttens 30 grader i hus ett.  Hus 1 är så stort i ditt horoskop, att det sträcker sig in i Stenbocken, där Hus 2:s husgränsen går.

Du måste lära dig det elementära inom astrologi innan du begriper riktigt vad man talar om. En gång i tiden när mitt intresse väcktes, så läste jag den ena boken efter den andra, för det är genom att läsa man tar till sig kunskap. Lyssna till klipp om det är lättare för dig,finns massor på Youtube!

Astrologi är ett utmärkt sätt bland många att lära känna sig själv på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
9/20/17, 10:11 PM
#12

#10 jag har inte möjlighet just nu att fullt sätta mig in i din Plutoaspekt, men litegrann kan jag komma med direkt! Eftersom du har asc i skorpan är din styrande planet mars om man ser till den traditionella astrologin. Enligt den moderna astrologin är Pluto din styrande planet. Både mars och Pluto har framträdande positioner i ditt horoskop, eftersom de ingår i ett t-kors tillsammans med månen. Jag ska se om jag kan åstadkomma en tolkning men det kan dröja lite eftersom jag är mitt uppe i en ganska omtumlande period privat och behöver lägga fokus på annat en tid. Jag återkommer!

s0fiaaa
9/29/17, 10:33 PM
#13

Ja tycker den här podcaster som jag håller på lyssna nu är ett bra sätt för mig att lära :) sjävklart ska jag också läsa om det också. En liten undran här. Jag läser lite bloggar som handlar om astrologi och i ett inlägg har personen skrivit hur man räknar ut i vart husen passerar in i . Men är lite kluven på vilket håll man ska räkna. Vad jag har förstått så ska jag alltså placera ascendentecken klockan nio i horoskopet. Ska jag då räkna bakåt eller framåt? Så att skorpion är hus ett och våg hus två jungfru hus tre? Eller skorpion är hus ett och skytt är hus två stenbock hus tre? Osv. För att ta reda på hur jag påverkas av att Pluto nu har börjat gå framåt. Så eftersom att Skorpionen styrs av Pluto så ska jag så läsa hus ett? Tack Rosakatten ta den tid du behöver :)

Annons:
Kyllan56
9/29/17, 11:05 PM
#14

Jag svarar i omgångar. Ja ditt första hus, där ascendenten är själva hus gränsen ligger kl. 9, som du säger eller i Öster, för ett horoskop är spegelvänt. Din andra husgräns går i Stenbocken, Den tredje husgränsen i fiskarna, som ligger kl. 06.00.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
10/1/17, 7:47 PM
#15

Hej igen s0fiaaa! Jag lovade ju att jag skulle försöka mig på en tolkning. Först hade jag tänkt att bara hålla mig till din pluto, mars och måne eftersom de har framträdande positioner i ditt horoskop med sitt T-kors kopplat till asc. Sedan upptäckte jag att du har en hel drös med planeter som ligger på mellan 25-0 °. Inte bara pluto, mars och månen, utan även venus, uranus och kiron. Alla dessa aspekterar varandra på olika sätt, vilket gör allting ännu mer spännande! Men jag inser också att jag nog har tagit mig vatten över huvudet här. Hade jag haft mer ork hade jag försökt ändå, men nu känner jag att det blev alldeles för komplext för mig. Jag hoppas att någon annan kan hjälpa dig att göra en tolkning istället, och sen kanske jag kan bidra på något litet hörn.

s0fiaaa
10/3/17, 8:52 PM
#16

#14 aha okej då vet jag. #15 ojdå säger du det, nu blev jag ju väldigt nyfiken. Men måste man Kolla det andra planeterna Venus,Uranus och Kiron. Räcker det inte bara att kolla Pluto månen och mars som du skrev innan?

RosaKatten
10/3/17, 10:21 PM
#17

#16 När flera planeter ligger på samma grad har de så stor påverkan på varandra att det är svårt att göra en rättvis tolkning om man inte tar med alla, särskilt när det är så många personliga planeter inblandade.

Kyllan56
10/4/17, 10:20 AM
#18

#16 Jag skulle rekommendera dig - som jag föreslagit tidigare - att köpa en bok om grunderna i astrologi. För att kunna komma vidare, måste du förstå husindelning, planeter, astrologiska symboler o.s.v.

Här finns billiga böcker på Tradera, kolla om det är någon du är intresserad av.

https://www.tradera.com/item/1124/290745631/4-st-horoskop-astrologi-bocker-

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: