Annons:
Etikettnamnlös
Läst 1430 ggr
Tnas
2017-08-25 20:44

Hjälp att tolka mitt horoskop?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och go fredagskväll! Är ny och önskar få lite hjälp. Samtidigt som någon kanske är sugen på att träna lite? Stort tack på förhand och stor kram!

Annons:
Kyllan56
2017-08-25 21:33
#1

Vad kan du själv Tnas om astrologi?

Jag kan börja sedan får andra och du fylla i.

Du har Ascendenten i Vågen, som vill ha harmoni och söker jämvikt i relationer. Vågen är även estet. Vågen styrs av Venus, som du har i Tvillingarna i 9.e huset.  Tvillingen gillar att vara allmänbildad och 9:e huset är Skyttens hus som gillar att gå till botten med de den är intresserad av. Du är road av att resa och andra kulturer.

Du har din Pluto direkt på Ach vilket innebär att du är passionerad och att du kommer gå igenom många transformationer, både utseendemässigt, känslomässigt och i din personlighet. Din måne har du också i Vågen i konjunktion Pluto. Det ger dig möjlighet att tittia in i dig själv och analysera, vilket du behöver för att transfomera dina känslor. Med månen i 1:a huset och i konjunktion med din Pluto gör att du lätt visar dina känslor och känsloyttringar. Tror att du har mer temperament och passion, än vad Vågen normalt har. 

Den planet som styr Venus och din Asc. har du i Tvillingarna i 9:e huset. Du lär dig också mycket genom konstföremål, poesi och musik. Skönhet och det som är estetiskt tilltalande är också  viktiga attribut för hur du trivs i världen. Du trivs i universitetsmiljö och är  disponerad för högre utbildning. Du trivs med att ha människor runt i kring dig och har förmodligen en stor vänkrets. Men många relationer kan vara kortlivade, kanske har du träffat en del utomlands. Du gillar att röra på dig och är kommunikativ och det skulle inte förvåna mig om du talar flera språk. Du har ju lätt för att lära dig. Du kan både tala om väder och vin men också om djupare saker. Du har förmodligen social kompetens och kommer lätt överens med människor. 

Jag har inte ens gått  på din Sol i kräftan i 10:e huset. Vi får se om någon annan tar vid.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tnas
2017-08-25 23:33
#2

Tack så mycket, Kyllan 56! Är helt superny! Fösöker att lära så mycket som tiden och orken ger! Tänker att om jag får lite hjälp i förväg så hoppas jag på att lyckas reda ut begreppen 😉 Tusen tack än en gång!

Kyllan56
2017-08-26 11:33
#3

#2 Varsågod!😃Men du jag vill gärna ha feedback på den lilla tolkning jag skrev. Det är så jag, du och andra lär sig. Annars får man kontakta en astrolog och betala för det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-08-28 12:54
#4

#2 Jag väntar fortfarande på din feedback på det jag skrev om ditt horoskop!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tnas
2017-09-11 03:57
#5

Hej! Vill först börja med att ge en förklaring och framförallt en ursäkt för att min feedback har dröjt alldeles för länge… Men… Morgonen den 26/8 väcktes jag och familjen av ett samtal. Där det förklarades att min allra närmaste, bästa vän och hennes man hade omkommit i en bilolycka. Deras två barn låg på sjukhus med allvarliga skador. Tack och lov är deras tillstånd nu på stadig bättringsväg! Den stora tösen ligger fortfarande kvar men den lilla har blivit utskriven. Tanken är att de ska flytta in här hos oss. Hoppas att du, Kyllan56 och alla andra kunniga förstår att allt annat har lags åt sidan just nu för att vara nära töserna. Då de saknar närstående helt. Nu när jag vågar börja andas igen vill jag mer än gärna ge feedback på det du skrev och hoppas kunna starta upp så smått med att börja lära mig mer om astrologi och allt vad det innebär! Önskar att det inte blir för mycket svammel, då huvudet inte är på topp, samt att jag plinkar på mobilen… Som jag sa tidigare är jag helt grön. Har klickat runt på nätet och även letat efter bra litteratur. Där det finns beskrivet hur man börjar. Har dock inte hittat något bättre än det som skrivs här. Så jag tänker fortsätta läsa här och söka vidare. Tänker att jag försöker sätta mig in i vad de olika stjärntecknen står för. Och på så sätt önskar jag kunna bilda mig en större helhetsbild över vad hela "virrevarvet" betyder. Men så här tolkar jag och känner igen av det du skrev Kyllan56, lite kortfattat! Att jag är estetiskt lagd håller jag med om fullständigt! Skapar gärna i olika former och mtrl. Är utbildad skräddare, med fördjupning i klänningsskrädderi. Där känner jag att jag verkligen får utlopp för min skaparlust och kreativitet! Att tvillingen och Skyttens hus har med läran att göra. Förstår jag också! Kan återberätta… För två år sedan var vi tvungna att fixa vårt avloppsystem. Jag nördade ner mig fullständigt i kopplingar, slangar, pumsystem, infiltrationer och miljöpåverkan på de olika alternativen och vad allt innebar! Skulle nog kunna bli avloppsanläggare efter det. Hahaha!!! Hoppas på att kunna nörda ner mig lika dant nu. Fast uppåt åt stjärnorna och planterna, istället för i avloppsvärlden… Att jag tycker om att resa är sant. Dock är detdär med tid och ekonomin… Men så fort det finns möjlighet så! Har funnit ett billigare alternativ än utlandsresor. Älskar att gå vilse i skogen! Ser det som ett sätt att resa i tid och rum. Hittar alltid något kul att se och studera vidare på. (Har även nördat ner mig på vanliga svenska stenar…) Ser även mitt intresse för att lära mig nya saker som ett sätt att resa, till nya kunskaper! Min trasformationer… Hihihi! Oj, vart ska jag börja? Sa tidigare att jag är skräddare. Har drivit mitt företag sedan 9 år tillbaka. Men kände nu att jag ville göra något annat, bara för att prova på… Ansökte om väktarutbildning som jag har blivit antagen på! Det är väl ändå något annat? Japp! Kan bli ledsen, bli arg på 0,3 sekunder för att lika fort bli glad, så fort jag fått ur mig mina kännslor. -Som ingen har kunnat undgå då jag har supersvårt att dölja mina kännslor. Min umgängeskrets är stor, känner dock inte igen mig i kortlivade. Men däremot kommer inte alla ända "in". Men absolut att jag kan gå fram till vem som helst, vart som helst och hitta gemensamma intressen och samtalsämnen. Tusen tack än en gång för din tolkning. Hoppas på att jag kommer kunna återvända lite längre fram. Känner just nu att jag ville bara att ni alla skulle få veta varför min värld står lite still just nu… Stor kram så länge och va rädda om er ❤

RosaKatten
2017-09-11 10:33
#6

Hej Tnas! Först vill jag verkligen beklaga det som har hänt. Vilken fruktansvärd upplevelse! Jag hoppas att ni kan bygga upp en vardag tillsammans, även om det tar sin tid att landa i det nya. Sedan vill jag säga välkommen hit! Hoppas du ska trivas här hos oss. Det är roligt när flera astrologivänner hittar hit så att vi kan hålla forumet aktivt och levande. Jag har egentligen inte kommit så långt att jag tolkar andras horoskop, men eftersom jag själv har Pluto på min asc (fast i 12e huset) har jag lärt mig en hel del om Pluto på sistone, och har förstått att detta är en väldigt kraftfull placering. Ascendenten är det vi visar utåt. De planeter vi har på asc syns för andra helt enkelt, de går inte att dölja även om vi skulle vilja det. Månen handlar om känslor och hur vi söker trygghet, om egenvärdet. Pluto går på djupet och handlar om transformation, kontroll, kraft. Pluto på asc i 1a huset är ett riktigt powerhouse, och din kraft och karisma undgår ingen. Med Pluto på denna placering är du en naturlig ledare. Med Pluto och månen i exakt konjunktion här har du väldigt djupa och starka känslor, du är passionerad och intensiv som person. Ju mer intensiva relationer, desto mer levande känner du dig. Med månen på asc har du svårt att dölja dina känslor, precis som både du och Kyllan redan nämnt. Samtidigt släpper du inte in särskilt många, eftersom Pluto inte gärna vill blotta sig utan hellre håller andra på lite avstånd för att skydda sig. Pluto rör sig väldigt långsamt, vilket innebär att människor i samma ålder har Pluto på ungefär samma grad. Så är det för alla, men när man som du har Pluto på asc kan det bli väldigt starkt, eftersom dina jämnåriga också har sin Pluto på din asc. Om den andra har en starkt placerad Pluto i sitt eget horoskop, kan det då bli en känsla av power struggles mellan er, att ingen vill hamna i underläge i relationen. Särskilt du som har din måne i konjunktion Pluto och asc kanske till och med ibland kan känna dig känslomässigt dominerad av vissa jämnåriga, iaf i nära relationer. Detta kan vara väldigt subtilt eftersom Pluto jobbar i det dolda, under ytan, men det kan ändå finnas drag av känslomässig manipulation om man tittar lite djupare. I såna lägen kanske du känner ett behov att försöka kontrollera dina känslor bättre, att inte visa dom för världen, men det blir svårt eftersom månen ligger på asc och känslorna syns. Att du nördar ner dig i saker tror jag har mycket att göra med din Pluto på asc. Har man en starkt placerad Pluto blir allting väldigt intensivt. Ibland kan man till och med bli lite "besatt" av både situationer och relationer. Man går på djupet helt enkelt, för att sedan släppa det när nästa grej dyker upp. Hoppas att du känner igen dig något av detta :) Kram till dig❤️

Annons:
Kyllan56
2017-09-11 12:24
#7

Tnas, naturligtvis förstår jag att du inte kunnat ge feedback på min lilla tolkning! Jag känner så med dig som förlorat din bästa vän och barnen som förlorat båda sina föräldrar. Mitt hjärta blöder för barnen!

Du och din man har en stor utmaning framför er, att ta hand om barnen, samtidigt som ni sörjer själva. Mitt hjärta blöder för de tvåbarnen. Min mamma förlorade båda sina föräldrar och en bror när hon var barn. Mamma när hon var 4 år, bror när hon var 11 år och hennes pappa dog när hon var 14 år. 

Naturligtvis är du hjärtligt välkommen hit till oss, och jag hoppas du har tid och ork att lära dig astrologi.

RosaKatten, vilken supertolkning! Du har verkligen fått schvung på Pluto. Jag är så stolt över hur du har utvecklats!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-09-11 14:51
#8

#7 Tack Kyllan det var roligt att höra! Ja som Plutomänniska har en ju förmågan att penetrera djupt in i ett ämne, jag har nästan varit manisk på att lära mig allt jag kan om Pluto :) Det har varit oerhört utvecklande och transformativt kan man säga. Så tråkigt att läsa om din mamma. Såna här svåra förluster får mig verkligen att uppskatta det jag har.

Kyllan56
2017-09-11 15:31
#9

#8 Ja det har du rätt i, att man uppskattar det man har!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: