Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1854 ggr
Marsel2
2017-06-09 01:22

Neptunus

Vad står planeten Neptunus för er? Vad har ni för tankar/känslor om den? Jag tycker den är mystisk och klurig.. Vad säger ni?

Annons:
Wilyamna
2017-06-09 14:01
#1

Hej, För mig står den för de högre dimensionerna men även illusioner och dröm-värld. Vad är det du upplever som klurigt och mystiskt? Kan tänka mig att den blir mystisk i vissa tecken eller i konj.

Kyllan56
2017-06-09 14:30
#2

Jag tänker som Wilyamna, men även förvirring, oärlighet, droger. 

Jag glömmer aldrig när jag hade Neptunus i konjunktion min natala  Merkurius. Under den perioden blev jag förvirrad och fick blackout flera gånger. Det var precis i början när jag blev utbränd.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-09 15:00
#3

Oj Kyllan, låter tufft! Jag som är född med den konj :0 men jag har väl lärt/lär mig hantera det :)

Kyllan56
2017-06-09 15:11
#4

#3 Det har också att göra med andra aspekter och hus. Men för medialitet är den en tillgång. Det är skillnad på en transit och en aspekt. Aspekten är mer integrerad i personligheten, medan transiten kommer som en utmaning.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-09 17:03
#5

Wilyamna jo mystiskt på det sättet som du ochså beskriver, illusion dröm-värld. Lite dolt, det man inte riktigt kan förstå.. Intressant att höra era upplevelser kring Neptunus. Har ni nåt positivt och säga om den?

RosaKatten
2017-06-09 19:49
#6

Vad lustigt, jag funderade själv på Neptunus och vad den står för häromdagen! Googlade och hamnade i en jättebra tråd: http://astrologi.ifokus.se/articles/4d7150c4b9cb46222106400c-neptunus-det-kosmiska-medvetandet

Annons:
Wilyamna
2017-06-10 10:19
#7

#3 tack för förklaringen, det har jag nog aldrig reflekterat över men egentligen så självklart :) #4 för mig har Neptunus varit både jobbig samt en gåva. Jag är medial och har kommit väldigt enkelt i kontakt med de på andra sidan en del av min väg är att vara språkrör för den högre dimensionen vilket även min konj med Merkurius visar på i mitt relationshus. Sedan har jag en fantastisk fantasi där Neptunus hjälper till men där har jag nog mest mars i lejonet att tacka för. Hur ligger din Neptunus Marsel?? #6 bra artikel du hittade där RosaKatten, mår du bättre nu??

Wilyamna
2017-06-10 10:25
#8

Måste även tillägga att nattens fullmåne inträffade på min natala Neptunus och herregud vad mycket besök jag haft. Samtal runt lägereld, medicinman som kommit och jag har tyvärr nog glömt mer än hälften. Jag vet att jag vaknade till och förstod inte var jag befann mig, trodde jag var på ett skepp och skulle gå ut på deck och det tog lång tid innan jag förstod att jag hade vaknat och befann mig hemma i mitt sovrum. Intressant natt var det helt klart för mig :)

Marsel2
2017-06-10 10:43
#9

Wilyamna Jag har Neptunus är i opposition/mars i mitt födelsehoroskop. Jag läste att det kan vara bland dom svåraste aspekten att ha. Jag känner igen mig i mycket.. Vet inte om det är den som har väldigt aktiv hos mig sen januari 2015 fram till nu i år där det börjar kännas lite bättre. Kan ni se det genom att titta på mitt horoskop eller är det bara jag som har en känsla av att just Neptunus/mars varit otroligt jobbigt för mig?

RosaKatten
2017-06-10 15:15
#10

#7 #8 Låter spännande med din fullmånenatt Wilyamna! Har det fallit på plats några insikter nu när du har landat lite? Nja, denna katt är väl som mest lite blekrosa för tillfället. Min sköldkörtel bestämde sig för att börja fungera igen efter tolv års underfunktion, så jag tog bort medicinen och det är lite skumpigt. Men det är ju en del i min Saturnus-utvecklingsfas, så allt är som det ska. Just nu är solen i konj med min styrare Venus så nu har allt lättat lite😀

Kyllan56
2017-06-10 15:52
#11

Jag har Solen, som är min styrande planet, i Trigon Neptunus. Det står för att man är fantasirik och att man har många vägar in, med fantasins hjälp, till ens inre. Jag pratade i början av i, med min lekskolefröken.  Hon passade mig ibland när mina föräldrar var bortresta. Hon sa att hon aldrig varken förr eller senare haft ett sådant fantasifullt barn som jag.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-11 10:37
#12

#10 jag tro mig veta vad det handlar om, speglar mycket som är på tapeten nu. Solen passerade min asc samt Venus passerade min kiron i förra veckan så sår aktiveras som jag ska läka i den ny-start solen gav mig så fullmånen hjälpte mig att starta min egen läkning med lite hjälp 😉 Roligt att din sköldkörtel har kickat igång igen även om inställningprocessen till medicinerna har är tung är du snart ikapp. Nu när jag börjar förstå astrologin mer och mer ser jag också kopplingen till mitt liv och hur energin speglas. Det blir till en hjälp hur jag ska tackla olika händelser :) Här har jag dig att tacka Kyllan!! All tålamod och lärdom du visat mig 👍

Kyllan56
2017-06-11 10:41
#13

Tack Wilyamna! Jag gör jag så gott jag kan!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
2017-06-11 10:50
#14

#9 Marsel Tyvärr vet jag inte vilka aspekter som är svåra eller inte utan de olika energierna som behöver balanseras upp. Oppositioner har en växelvis energi ibland är det drömska Neptunus som är aktiv i ditt liv eller kreativiteten medan mars är energin och vill framåt och bara köra på. Själv funderar jag mycket på hur man ska balansera upp en opposition men det låter som att du har två energier som drar åt olika håll. Om du känner att den varit aktiv det senaste 2 åren får du kika på vilka transiter som aktiverar dina sidor du behöver jobba på. Exempelvis om Saturnus har aktiverat någon av aspekterna Självklart kan du lägga upp horoskopet så kan vi säkert hjälpas åt att tolka och se vad som varit aktivt det senaste 2,5 åren. Men jag är själv nybörjare så ha inga höga förväntningar :)

Kyllan56
2017-06-11 11:00
#15

Om ni vill kolla hur planeterna rör sig i dagsläget, så gå in på astro.com, där finns efemerider för 1900- och 20-hundratalet. Det går inte att komma in där just nu.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-06-11 11:35
#16

Här kommer planeternas positioner för 2017.

http://www.astro.com/swisseph/ae/2000/ae_2017.pdf

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-11 12:23
#17

Kyllan, intressant tolkning av solens trigon till Neptunus och att de har gett dig många styrkor och ingångar till det undermedvetna. Vilket också är temat av din väg? Eftersom solen är din styrande planet?

Kyllan56
2017-06-11 14:54
#18

#17 

Ja och eftersom 1:a hustet styrs av min Sol, som befinner sig i 8:de huset, med Månen på Asc. Är min personlighet i ständig förändring.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-11 15:36
#19

Wilyamna Jag tror att Neptunus som ligger i skytten aktiveras av Saturnus, för det är väl där Saturnus är just nu om jag inte har fel. Jag har Mars i kräftan, där trivs väl den inte heller. Jag tycker du är duktig på det här Wilyamna, det är snarare jag som är en nybörjare😊

Marsel2
2017-06-11 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20
Annons:
Marsel2
2017-06-11 15:38
#21

Hahaha nu blev det galet.. inte mitt horoskop..

Marsel2
2017-06-11 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22
Wilyamna
2017-06-11 17:42
#23

Nu förstår jag att du kämpat med Neptunus mycket under de senaste åren, en anledning är Saturnus som har varit i skytten de senaste åren och passerat över din natala Neptunus men eftersom Neptunus har många aspekter både fina och utmanande har även de aktiverats för din utveckling. Du har en drak-aspekt med Neptunus i fronten. Börja gå igenom dina aspekter till Neptunus som Saturnus granskar, tänker att det kan vara bra att börja med Venus som är din personliga planet i hus 10. Det är där du växer som människa.

RosaKatten
2017-06-11 18:11
#24

Och jag som är ganska insnöad på Saturnus kan flika in att Saturnus kommer att backa tillbaka till 21 ° i skytten, så från och med juli och in i halva oktober kan du räkna med påverkan därifrån på din natala Neptunus.

Wilyamna
2017-06-11 18:55
#25

Ja, vi är många som har Saturnus påverkan så du är inte ensam Marsel. Både jag och RosaKatten har också en tuff resa med Saturnus. Jag har Merkurius på 21 grad som är min personliga planet som är i konj med Neptunus.

Kyllan56
2017-06-11 18:58
#26

#25 Glöm inte mig som från och till fram tills i december har Saturnus i konjunktion min natala Mars. Båda är enligt traditionell astrologi olycksbringare. Så den konjunktionen är bl.a det svåraste man kan ha.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-11 20:09
#27

Sorry om jag glömde dig Kyllan ☺️ Det förklarar alla mina svåra år när Saturnus passerade min mars. Förklara gärna mer, varför är Mars den svåraste transiten och vilka fler transiter anses väldigt svåra??

Annons:
RosaKatten
2017-06-11 20:23
#28

Men oj. Var tvungen att titta när Saturnus passerade min mars. Passagen varade bara i en vecka, men under den veckan hann jag separera från min dåvarande sambo…..😱 Kyllan, jag undrar också precis som Wilyamna varför mars är den svåraste transiten och vilka fler som anses svåra? (Eller vill vi verkligen veta haha)

Kyllan56
2017-06-11 20:46
#29

Det är för att Mars och Saturnus, av alla planeter är de besvärligaste planeterna som bringar en hel del oreda och tråkigheter. Tillsammans blir de en explosion av tråkigheter. 

Alla negativa planetkonstkllationer med dessa två planeter är jobbiga. Framförallt svåra konjunktioner. Det är inte för inte de kallades olycksbringande planeter i traditionell astrologi. 

Precis som Venus och Jupiter är lyckobringarna och kan aldrig vara riktigt jobbiga, även de negativa.

Här står en hel del om aspekter,

http://personkemi.webs.com/transiter.htm

Här om konjunktioner,

http://www.horoskopi.se/331-planeternaskonjunktioner.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-12 07:32
#30

Jag har mars/Saturnus kvadratur i mitt natala horoskop. Och du hade en konj Kyllan56. Rosakatten, så jag har och vänta mig mer trassel, till oktober än vad jag redan har😣 Hjälp! Vad tror ni vi har och vänta oss till nästa år när Saturnus flyttar över till stenbockens tecken? Har ni några personliga planeter där?

RosaKatten
2017-06-12 11:17
#31

Tack Kyllan vad bra!👍 Marsel, vi får hoppas att den jobbigaste delen är avklarad. Jag tänker att ju mer förberedd man är desto mindre tufft blir det. Med Saturnus i retrograd är det kanske inte så mycket nytt som dyker upp utan mer en runda till i det som du redan har gått igenom så att säga. Det kan dyka upp nya insikter och du kanske ser varför du har behövt gå igenom allt det jobbiga. Och i mitten av oktober lämnar Saturnus din natala Neptunus och kommer inte tillbaka förrän om typ 30 år😀

Kyllan56
2017-06-12 11:24
#32

Saturnus trivs i Stenbocken som Saturnus härskar över. Sedan berättar husen inom vilken facett i livet det ska stramas upp.

För egen del har jag inga planeter, men när Saturnus kommer 15 grader Stenbocken, så får jag en kvadratur till min Venus i Väduren, sedan på 28 rader en opposition till min Uranus. Så det är sällan lugn och ro i ens utveckling.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-12 12:36
#33

Då ska jag vara förberedd😊 nu när man vet lite mer. Kyllan56, du skriver att du kommer att bli berörs när Saturnus är 15 grader i stenbocken. Men du har inga planeter där. Jag förstår inte riktigt. Hur kan det påverka då? Tittar man på motsatta huset där man har planeter? Kanske en banal fråga, men som sagt jag är en färsking inom det här.

Kyllan56
2017-06-12 12:50
#34

#33 Stenbocken och Väduren ligger 90 grader från varandra. Om jag har min Venus 15 grader i Väduren, så bildar Saturnus en kvadratur när Saturnus befinner sig på 15 grader stenbocken.

Om Saturnus som i mitt fall, lägger sig på 28 grader Stenbocken, så bildar det en opposition till min Uranus som befinner sig i 28 grader Kräftan. Då aktualiseras även hus 12 i mitt horoskop där Uranus befinner sig. 

Du måste titta på det huset Saturnus befinner sig i och det blir "huvudhuset" och det huset man ska lära sig en Saturnisk "läxa", men även det hus i ens natala horoskop, där den natala planeten bifinner sig i som transiteras aktualliseras.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Marsel2
2017-06-12 21:00
#35

Okej, då är det graden man tittar på. Då kan det vara vilken planet som helst men just samma grad. Eller 4 grader emellan. Har jag fattat rätt?

Kyllan56
2017-06-12 21:34
#36

Ja det är hur många grader en planet befinner sig i ett tecken, man tittar på. När det handlar om transiter talar man om ca 1 grad innan och en halv efter den är exakt. Det är aspekter som man tillåter större avvikelse=orber.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-13 12:00
#37

Åh nu tror jag att jag äntligen hänger med. Haha..

Farwuq
2017-06-14 09:50
#38

Det är med intresse jag följer er diskussion.
👍
Jag, för min del har den mindre trevliga transiten med Saturnus på Mars i juli 2028 (10 grader Oxe), det är tveksamt om jag är vid liv då, 71 år gammal.

Men nu till min frågan och undran. Om Saturnus transiterar en komet, som fanns på firmamentet vid födelsen, vad kan detta rent hypotetiskt innebära?
Om jag tolkat efemeriderna rätt så var kometen på 4,8 grader (Vädur)

_ Arend-Rolands komet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arend-Rolands_komet_

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-06-14 14:11
#39

Trevligt att se dig i diskussionen Draken! Jag får verkligen hoppas du är vid liv 2028 och att vi fortfarande har våra diskussioner här inne!

Jag har ingen aning. För att veta hur den påverkar, måste man veta vad kometen har för egenskaper.  Kometen är ju en sådan som kommer och går och inte är beständig. Kanske att du föddes med kometens hastighet, snabbt som attan!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-14 16:33
#40

En fråga till alla er härinne. När ni vet och studerat kommande transiter hur har det igentligen påverkat er? Har ni upplevt det ni trott och läst er till eller har det blivit annorlunda? Skulle va spännande och få höra era berättelser.

RosaKatten
2017-06-14 18:03
#41

#40 Jag är ju rätt ny på detta så jag har inte haft den kollen. Men man kan ju se en del i efterhand. Jag blev dock helt förbluffad härom dagen när jag insåg sambandet mellan nuvarande Saturnustransit i mitt tredje hus (som ju står för kommunikation), och att jag nu har varit tvungen att ta bort min sköldkörtelmedicin eftersom sköldkörteln tydligen har börjat jobba för egen maskin igen. Sköldkörteln tillhör halschakrat som står för…… just det, kommunikation! Det är bra häftigt när man kan se såna samband!😀

Annons:
Marsel2
2017-06-14 18:26
#42

Ja det är häftigt, verkligen när man ser samband. Jag upptäckte inte det här forumet inte för så länge sedan och när man går djupare och läser allt möjligt kring det här ämnet så förundras man över att allt som sker, att allt kan inte bara vara en slump. Så här i efterhand har jag ochså känt av Saturnus , även den i mitt 3 hus som står för kommunikation. Där har det hänt hur mycket som helst, både positiva och negativa händelser..

RosaKatten
2017-06-14 22:23
#43

Ja just det Marsel, Saturnus håller till i våra kommunikationshus just nu! Jag skriver 'våra' därför att vi har husen på ungefär samma ställen du och jag. Jag har också asc i vågen och solen i kräftan, jag fyller år dagen efter dig!😀 Lite kul att se likheterna i horoskopen, fast det är ju mest olikheter förstås eftersom de flesta planeterna och därmed aspekterna skiljer sig. Men ändå. Det kanske blir liknande påverkan av transiter ibland. Här en länk till mitt horoskop om du är nyfiken: http://astrologi.ifokus.se/discussions/58acafbf8e0e743dc6004b0c-hjalp-att-tolka-horoskop?discussions-2

Marsel2
2017-06-15 18:10
#44

Ja va spännande.. lika men ändå så olika våra horoskop är. Ser ut som du har lite mindre friktioner än jag har:) Wilymna du skrev tidigare att jag ska börja studera mina aspekter från Venus till Neptunus, Venus i hus 10. Det är där jag kommer växa som människa. Hur vet man det, är det där ens styrande planet ligger man gör det, eller?

Wilyamna
2017-06-15 19:34
#45

Hej, Tittar in igen efter jobb, jobb och mera jobb är det inte ens yrke är det familjen :) det här med småbarn är intensiva och helt underbara. Tack för länkarna Kyllan, väldigt intressant :) Marsel, låt mig upprepa vad Kyllan lärt mig. Venus styr ditt ascendenttecken (vågen) och blir därmed din personliga planer. Genom att hitta var i horoskopet den personliga planeten är placerad ser du också vilket tema ditt liv du kommer att växa i. Exempelvis så har jag Merkurius som personlig planet som är placerad i hus7 skytten i konj med Neptunus. Det är även här Saturnus transiterar just nu. Så jag kommer att växa som människa genom relationer till andra väldigt nära kärlekspartner/vänner. Det är så jag kommer lära mig och kanske göra viktiga livsläxor. Eftersom de ligger i skytten vill jag ha högt i tak och kunna prata om allt och att dialog är väldigt viktig för mig med mina vänner och partner/make. Om jag inte får behovet tillgodosett mår jag inte helt bra i den relationen. Nu är jag tyvärr dåligt insatt hur varje planet uttrycker sig i hus och tecken men hus 10 är karriären, yrkesmässigt (tror jag) och Venus för harmoni och skönhet och lejonet för kreativiteten och "jaget" med värme och kärlek. Du har även din norra månnod i hus 10 lejonet vilket visar på att det är detta tema du ska lära dig under detta livet så du har säkert många utmaningar här. Kyllan, hjälp, har jag förklarat rätt eller har jag skrivit/tolkat tokigt någonstans??

Wilyamna
2017-06-15 19:40
#46

Nästa år blir nog bland mitt tuffaste Saturnus transiterar hus 8, då den passerar först min Venus i jan och sedan min sol och självklart så blir Saturnus stationär 1 grad bredvid min sol och backar tillbaka till min Venus och blir stationär igen innan han passerar solen ytterligare en gång så det är mitt 2018. Ska ju inte påstå att jag ser fram emot det men jag kommer antagligen komma ut som en ny människa :)

Kyllan56
2017-06-15 20:37
#47

Tänk om alla "elever" var lika läraktiga som du Wilyamna! Du gjorde en bra analys av  Marsel2 ascendenthärskare i hus 10. 

skulle bara vilja lägga till konstnärlig och estetisk på Venus och Vågen, precis som du sagt Wilyamna!  Med Venus i hus 10 så kan man mycket väl göra sig en karriär av sin estetik, på vilket område det än gäller. Venus i Lejonet visar på en kreativ sida, som behövs och är ett måste om man sysslar med konstnärliga saker. N.noden, som tolkas i 10:e huset kan visa folksamlingar och sociala tillställningar där det finns många människor. Jag tror att med dessa placeringar så identifierar man sin personlighet med sin karriär, mer än vanligt. Så något kreativ o konstnärlig karriär, där man samtidigt involverar människor.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-16 14:10
#48

Tack Kyllan ☺️ Känner mig inte alls så påläst men steg 1 har jag klarat 😬 Så n. noden står även för folksamlingar och inte bara ens livsväg??

Annons:
Kyllan56
2017-06-16 14:38
#49

Ja grupper av människor offentligt sett, lärde jag mig en gång i tiden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-06-17 09:07
#50

Spännande att höra era svar. Vi får se vad framtiden har att erbjuda, känner inte riktig igen mig i det som skrivs just om estetik, konst, karriär inom det. Men har säkert några år kvar att leva så man vet ju aldrig:) För att följa olika planeter resa så kollar man efemedriter , om jag förstått rätt. Men finns det nånstans på nätet där man kan få upp det i bild, så man går en enklare helhet. Har för mig att jag sett det på astro.com men hittar det inte. Vet ni?

Kyllan56
2017-06-17 11:49
#51

#50 Här är de, sedan får du själv leta upp 2017, eller det år du är intresserad av.

http://www.astro.com/swisseph/swepha_e.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-17 13:02
#52

Hej Marsel, Kan du inte beskriva hur din jobbsituarion ser ut så vi får lite närmare återkoppling, det känns viktigt när jag lär mig att tolka. Även om det inte passar in det vi skrev kanske du kan beskriva hur Venus beter sig i hus 10 för dig. Vad är viktigt i ditt jobb, eller har du svårt att hålla fast i ett jobb?? Vill du jobba själv eller vill du ha mycket människor omkring dig som Kyllan nämnde. Hur ser din situation ut??

FataMorgana
2017-06-17 13:31
#53

#51

Tack för den länken Kyllan, Jag tror jag förstår. Om jag fattat det rätt så backar Saturnus den 12.7 tillbaka till 22 grader i skytten och det är på 22 grader i skytten  som jag har min natala Neptunus. Det är alltså då som min natala Neptunus aktiveras och även askpekterna som den bildar med andra planeter. T.ex aktiveras min trigon som jag har mellan Neptunus och Mars, min sextil mellan Neptunus och Pluto och min kvadratur mellan Neptunus och Saturnus? Eller är jag helt ute och flyger?

Kyllan56
2017-06-17 13:59
#54

#53 Ja, fastän om det skiljer för många grader mellan Neptunus och dess aspekter, så kan det dröja innan de andra planeterna aktiveras. En aspekt aktiveras 1 grad innan och 0,5 grad efter den varit exakt. Aspekterna finns ju där och den grundläggande påverkan den har på personligheten, men transiter följer det jag skrivit ovan.

Har du din natala Neptunus 22 grader så aktiveras den. Men om du har ex Mars 24 grader Fiskarna, så aktiveras den aspekten först på 23 grader Skytten.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

FataMorgana
2017-06-17 17:02
#55

#54 

Ok, om Mars ligger 26 grader i Lejonet så aktiveras den aspekten (Neptunus trigon Mars) inte alls vid den här saturnus transiten? Utan det verkar som att det bara är Neptunus kvadratur saturnus som aktiveras. Saturnus har jag 22 grader i Jungfrun. Jag är inte alls säker på om jag fattar rätt. Om Mars skulle vara 24 graderna i Fiskarna så då skulle jag förstå hur den aspketen skulle aktiveras först på 23 grader Skytten som du skrev, men 26 grader Lejon utgör för många grader mellan  aspekten Neptunus och Mars för att den överhuvudtaget skulle kunna aktiveras? Eller är jag ute och flyger ännu mer?

Annons:
Marsel2
2017-06-17 17:19
#56

Wilaymna Jag jobbar med människor, har gjort det sen jag slutade gymnasiet. Jobbade kort inom industrin, och det passade mig inte alls. Jag tror att jag passar att jobba med det jag gör. Jag gillar det. kan nästan inte se mig jobba med något annat. Det jag gillar med det jag jobbar med är att det är glädjerikt, flexibelt, utmanande, stressande ibland. Även om det periodvis är även tungt så kan jag iaf sammanfatta att jag trivs bra. Har turen att jobba med fantastiska kollegor och det gör mycket, att vi alla strävar att dom vi arbetar för ska få den bästa vården som möjligt.

Marsel2
2017-06-17 17:47
#57

Tidigare när jag läste igenom era svar ang hus10/lejonet/Venus. Så funderade jag ett bra tag och såg inte direkt nån koppling alls. Estetik för mig står för bild/konst, och tanken sträckte sig inte längre än så. Jag tycker om att rita, måla men gör det inte så ofta. Har funderat att få nån kurs i det några gånger. Men nu googlade jag på ordet estetik och där kom det upp en massa. Och där såg jag det, hallå:) Dans och musik! Jag älskar verkligen både dansen och musiken. Det får mig att må så bra. Jag blir nästan pirrig av glädje bara att få skriva det, och att tänka på det. Det är kanske är dessa områden jag ska sträva för, där min glädje finns.

Kyllan56
2017-06-17 17:50
#58

#57 Se där estetik och konstnärlighet kan få komma ut ur en hel del aktiviteter och arbeten, som man inte tänker på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-06-18 10:10
#59

Tack Marsel för att du delade med dig :) Jag tror det här med att jobba med människor är mycket lejonenergi all värme och kärlek. även vad roligt att du hittade sång och dans, det är väldigt estetiskt tycker jag, tänk vad fantastiskt om du kan inkludera det i ditt jobb i framtiden det är också väldigt helande för människor i alla åldrar.

Wilyamna
2017-06-18 10:16
#60

För att se pågående transiter kopplat till den natala kartan brukar jag gå till en sida som heter astrowin.org och sedan väljer jag free transite men för att se hur länge en planet är på ett ställe/hus ser jag i tabellerna Kyllan tipsar om

RosaKatten
2017-07-03 20:10
#61

Vad kan det betyda om en person har neptunus i konjunktion min pluto/ascendent? Kan Neptunuspositionen på något vis bidra till spirituellt uppvaknande?

Kyllan56
2017-07-03 22:24
#62

#61 Ja både till andlighet och psykologisk utveckling. Men som sagt när man jämför två personer, måste man först göra ett personligt horoskop för den man vill jämföra sig med. För det är grunden till hur Neptunuspersonen kommer reagera. Neptunus står ju även för att bedra, droger och illusioner. Är personen inte utvecklad i sin personlighet, kan det också stå för att hen inte ser på dig för den du är personlighetsmässigt, utan bedrar sig själv med att skapa en helt annan bild av dig, som mer stämmer överens med den dröm Neptunuspersonen har av dig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2017-07-04 08:31
#63

#62 Ja precis, jag förstår att man måste göra ett personligt horoskop först, men tills jag har gjort det får det bli en mer generell tolkning. Jag tittade nämligen på min pappas horoskop och tyckte att det var så intressant med hans Neptunus på min Pluto / ascendent, eftersom dessa befinner sig i sextil min sol / s nod - som ju har med min pappa att göra. Dessutom är hans Neptunus kvadratur min Jupiter / IC, och trigon min n nod, så jag förstår ju att den har stor betydelse! Det här ska bli spännande att gräva mer i :D

Kyllan56
2017-07-04 10:23
#64

# 63 Ja ni har definitivt många kopplingar, vilket man ofta har med nära släktingar. Du får berätta vad du kommer framtill!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-08-11 17:21
#65

#64 Nu har jag hållt på att analysera födelsehoroskopen för min ursprungsfamilj, både var för sig och tillsammans i olika konstellationer. Jag har bl.a. upptäckt en hel del aspekter som visar på manipulativt kontrollbeteende a la Pluto. Detta går som en röd tråd genom våra horoskop och det är ganska omtumlande, men samtidigt känner jag igen det väldigt väl och får så mycket förklaringar nu. Jag funderar över varför jag inte har sett det här tidigare (utöver det uppenbara förstås, att det inte var dags då). Det har visat sig att båda mina föräldrar har sina Neptunusar i mitt tolfte hus konjunktion min Pluto, ett par grader från min ascendent. Kan Neptunusarna ha förblindat mig och vaggat in mig i en till synes trygg illusion? Kanske för att jag inte skulle upptäcka detta känslomässigt manipulativa Plutobeteende. Intuitivt känns det mer rätt att det är jag som inte har sett dem som de är, än att de inte har sett mig som jag är. Eller det kanske går åt båda håll?

RosaKatten
2017-08-11 17:56
#66

Jo just det, det var ju en annan sak jag funderar på också! Om en person med månen på asc i fiskarna har sin asc-härskare Neptunus i tionde huset, kan det indikera att hen kan komma att använda sina spirituella gåvor i sin professionella yrkesutövning?

Kyllan56
2017-08-11 19:32
#67

RosaKatten, man ser saker när man är mogen för det. 12:huset är saker som vi ofta är omedvetna om. Dina föräldrars Neptunus ligger i konjunktion med din Asc/Plut. Tänk på att Asc, är inlärda beteenden. Det kan göra att de kontrollerar dig via illusioner om vem du är. Nu säger jag inte att det är medvetna lögner. Men jag tror de givit dig en bild av dig själv, som du någonstans alltid vetat att det inte är du. Föräldrar överför ofta sina egna tillkortakommande på sina barn. e projicerar sin egna svårigheter och drömmar på sina barn.

När det gäller din vän, så är det så att jag framförallt använder de traditonella planeter, som styr. Alltså skulle jag titta på Jupiter i första hand. Systemet byggdes upp innan alla planeter efter Saturnus var upptäckta.

Finns många mer områden Neptunus innefattar än  medialitet. Jag måste se horoskopet. Drömterapeut, konstnär, skådespelare, kan också vara Neptunus-yrken. Neptunus har precis som Fisken en inneboende kreativitet, som behövs i de områden och yrken jag ger exempel på. Varför inte illusionist, trollkarl m.m. Neptunus är ju för inget illusionernas planet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-08-11 20:23
#68

#67 Tusen tack Kyllan!❤️ Då tror jag att jag förstår. Vad gäller planeterna så blandar jag ofta ihop de moderna med de klassiska. För mig känns det naturligare med Neptunus för fiskarna, men jag ska ta mig en ordentlig titt på Jupiter också. Men man kan iallafall anta att Neptunusyrken skulle passa denna person bra med Neptunus i tionde huset?

Kyllan56
2017-08-11 20:37
#69

Tänk att Neptunus i 10:e huset kan stå för ett kall, eller idealistiskt styrande av yrke.  Kan också vara typ samarit-yrken som sjuksköterska osv. Aspekterna och tecknet måste man också ha med i beräkningen. 

När du tänker på vilka planeter som är traditionella, så är det de som kan ses av våra ögon. Från Solen till Saturnus. De moderna är Uranus, Neptunus och Pluto.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
2017-08-11 21:24
#70

Vilken analys du gjort RosaKatten, jag blir så impad!! Förstår att det är tungt att hitta dessa aspekter men det låter som att du redan visste det och nu visade även astrologin på det. Du verkar vara en ganska stark själ och vågar ta tag i dina skuggsidor, det är styrka!

RosaKatten
2017-08-12 10:15
#71

#69 Perfekt, tack Kyllan! Ett kall, det är precis det som är känslan och nu satte du ord på det. #70 Tack så mycket Wilyamna, vad roligt att höra! Ja, visst är det tungt att gräva I sitt mörker, men ack så skönt när man börjar se hur det hänger ihop. Just nu känner jag mig mest isärplockad och behöver försöka få ihop pusselbitarna på rätt plats. Jag är dock helt trygg i att processen leder till ett helande på djupet. Inte visste jag att astrologin kunde vara så här utvecklande!

Kyllan56
2017-08-12 12:02
#72

#71 Så bra RosaKatten! Jag instämmer med Wilyamna, att du kommit så långt. 

Ni är så duktiga båda två. Det är så roligt att se att astrologin hjälper både dig och Willyamna till insikt om er själva. Ni båda har naturligtvis kommit hit när ni är öppnat upp för att vilja ha- och öppnat upp för insikter!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-08-12 12:33
#73

#72 Tack så mycket Kyllan! Du har en stor del i att vi lär oss så mycket :)

Kyllan56
2017-08-12 12:48
#74

Tack! Det är jag mycket glad att få göra!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: