Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 955 ggr
RosaKatten
5/10/17, 7:13 PM

Fullmåne i skorpionen

Godafton astrovänner! Ikväll kl 23.41 blir månen full på 20 ° 24 i skorpionen. Det känns jättespännande för mig eftersom den hamnar i exakt konjunktion med min natala måne. Och då menar jag verkligen exakt! Jag har månen på 20 ° 20 i skorpionen. Vad kan man förvänta sig när fullmånen hamnar så exakt på ens egen måne? Jag har en känsla av att det är något riktigt speciellt😀

Annons:
Kyllan56
5/10/17, 8:57 PM
#1

#0 Du kanske släpper fram dina behov och visar den du är. Dina känslor är mer intensiva än vanligt! Kopplat till ditt 2:a hus. Tur att det är sent, för impulsköp är inte ovanligt. Kanske tittar du på nätet och får en inpuls att köpa något. Plötsligt kanske du inser något kopplat till ditt värdesystem, eftersom även värderingar ingår i 2:a huset. 

Berätta gärna om det hände något.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/10/17, 10:38 PM
#2

#1 Ja precis, värderingar, inte bara materiellt utan även hur man värderar sig själv vad jag förstår. Även vad man har för resurser, försörjning, att kunna stå på egna ben så att säga. Och eftersom månen är i denna position så är det ju kopplat till modern. Jag har en del att jobba på där så det ska bli spännande att se vad som händer! Jag ställde frågan också på Damernas Världs astroblogg och fick till svar att det är ganska unikt att fullmånen hamnar i så exakt konjunktion med natala månen, och att det är att se som en initiering. Och mycket spännande utveckling härifrån till 1,5 år, vilket jag förmodar handlar om att noderna precis har skiftat tecken. Ja, spännande som sagt. Men som vanligt känner jag inte av månen alls fysiskt.

RosaKatten
5/10/17, 10:40 PM
#3

Men jag hinner fortfarande shoppa loss, Internetet är alltid öppet😀😀😀

Kyllan56
5/11/17, 12:06 AM
#4

#2 Ja det är kopplat till egenvärdet. Hoppas det innebär något unikt för dig! Månen står ju även för själslivet och sättet vi söker trygghet på. När fullmåne lägger sig på din natala måne, så lyses något upp och jag tror du blir medveten om något som handlar om dina behov av moralisk enkonomisk art eller ditt egenvärde och de behov du har. Vi får inte förglömma att Skorpionen visar ofta bara toppen av ett isberg. Så dina känslor är intensiva, men många gånger djupa och dolda. När fullmånen lyser din Måne, så blottläggs också de känslor du hållit dolda. Så det kan vara det du har framför dig. Att dina känslor blir mer uppenbara för dig och omgivningen. Hur du värderar dig själv!

#3 😂Ja vem vet!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/11/17, 10:55 AM
#5

#4 Tack Kyllan, nu tror jag att jag förstår vad det handlar om😀 Och jag som aldrig brukar känna av fullmånen var jättepåverkad sent igår kväll, kunde inte sova och hade en irritation i kroppen som jag inte kände igen. Kollade på klockan, jodå, precis när det var som värst var månen som fullast.🌕

Kyllan56
5/11/17, 1:00 PM
#6

#5 Det är kanske de känslor som skapar irritationen du ska bli medveten om och sätta ord på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
5/11/17, 4:32 PM
#7

#6 Tack, ja jag ska titta närmare på det.

Wilyamna
5/14/17, 10:32 PM
#8

Kikar in igen efter mycket teknikstrul, lustigt att teknikstrulet började när Merkurius började gå direkt igen. Både dator och telefon har strejkat! Så det blev en ny telefon med allt vad det innebär, pphhuuu. Intressant med din exakta konjunktion RosaKatten! Och att du blev påverkad av just denna fullmåne var väl ett tecken i sig?? Spännande utveckling verkas du även ha framför dig :) Min fullmåne natt var för omväxlingsvis väldigt lugn till skillnad från tidigare gråtkalas och alla känslor och gamla sår upp och ner. Tänkte starta en tråd om hur våra transiter påverkar oss och de som sticker ut under 2017, Saturnus får väl fortsätta ha sin egen tråd eftersom den rör om så ordentligt i grytan… Ta hand om er där ute i vårt avlånga land

RosaKatten
5/17/17, 2:44 PM
#9

#8 Tack Wilyamna! Ja det är sällan jag blir så påverkad av månen faktiskt, så det var nog en viktig måne för min utveckling. Jag passade dessutom på att ha en manifesteringsceremoni i fullmånens energi och jag känner redan av effekterna. Bra idé med en egen tråd om transiter! Har dock inte så mycket att tillägga där just nu, det händer så mycket annat så astrologin får vila litegrann en stund.

Upp till toppen
Annons: