Annons:
Etikett4-mysticism-astrologi
Läst 4207 ggr
Kyllan56
2017-04-24 13:18

Noderna, Chiron och karma.

Jag har roat mig på sista tiden att kolla min familjs konjunktioner mellan Månnoderna och Chiron.  De fem som var den familjen jag umgicks med mycket under min barndom. Mina föräldrar min store- och lillebror och mina farföräldrar. och min dotter. Mina morföräldrar var döda långt innan jag föddes.

Min pappa är den som är kopplad till mig och mina bröder. Han är också den som ställt till mest i vår familj.

Det hade varit intressant om ni kunde titta på er familjs Chiron och Noder! 

Det tar Chiron 50 år att gå ett varv runt Solen. 

Chiron den skadade helaren, som inte kan hela sig själv, men dock andra med samma problematik. 

Jag hittade en intressant sida om Chiron och S. Noden i synastriastrologi.

"In brief,

Chiron to the south node by synastry indicates a significant past lifetime issue or key relationship. Repeating of themes and behaviour patterns are always the case with south node contact, even more so with Chiron there. The experience is one of total relive or fruition. The experience can be one of feeling locked in or futility (for both parties). The Chiron person may have a unique/special contribution to make to the south node individual - appearing as a guide, healer or saviour – one who “opens a key door”.

Min familj,

S. Noden de liv där vi kommer ifrån och det vi lätt faller tillbaka till i vår utveckling, framförallt när N.Nodens livsväg är utmanande.

Att min familj har mycket karma och har levt ibland fler än ett liv kan jag se i våra horoskop utifrån Noderna, Chiron, men även planeter som är i konjunktion.

1.Min pappa har sin S.Nod i konjunktion min Chiron. Han har också sin N.nod i konjunktion min Måne, som är en mycket svår aspekt.

2. Min pappa har S.Noden konjunktion min storebrors N.Nod

3. Min farfars Chiron är i konjunktion min S. Nod

4. Min storebror har sin S.Nod i konjunktion min Måne/Asc och sin N.nod med min Chiron. Sin S.Nod i konjunktion min Chiron/Merkurius. (Dessutom en exakt konjunktion mellan min brors Sol och min Saturnus)

5. Min pappas S.nod har en exakt konjunktion min lillebrors Chiron.

6. Min farmors S.Nod i Konjunktion min mammas Chiron.

7. Min pappas N.Nod konjunktion min farmors chiron

8. Farmors Chiron i konjunktion, min Måne/Asc.

9. Min dotters S.Nod konjunktion min Chiron

http://astrolink.proboards.com/thread/26/synastry-sn-conjunct-chiron

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2017-04-24 20:35
#1

Vad bra Kyllan att du gjorde en tråd om det här! Visst är det en fördel att som nybörjare först lära sig att tolka horoskop, men jag är väldigt dragen till det här med ödesmättade relationer, själsfränder, karma osv. Det är väl min grej, att lära mig lite av allt i en enda röra😊 Vad innebär det som du skriver i nr 1, hans norra nod i konjunktion din Måne, och varför är det en mycket svår aspekt? Om man har södra noden i konjunktion någon annans norra nod, blir det inte tvärtom också då? Alltså dennes södra nod på ens egen norra? De ligger väl alltid mittemot varandra? Mina föräldrar vet inte vilken tidpunkt de är födda tyvärr, men man kan ju ändå se en del i deras horoskop. Min mamma har sin kiron på min mars och jag har min kiron på mammas mars. Vad nu det kan betyda. Sen har båda mina föräldrar sina solar i opposition min saturnus. Det känns som att jag har en läxa att lära där..😊 Min bror och jag har lite intressanta kopplingar, om man räknar med en orb på 5 °. Där jag har min södra nod konjunkt min sol, har han sin måne och sin lyckopunkt. Vidare har han sin sol på min vertex, vilket ytterligare visar på en ödesmättad relation. Han har också sin retrograda venus på min kiron, och våra venusar är i sextil till varandra. Hans kiron är dessutom i trigon till min retrograda Jupiter. Min kiron i trigon till hans neptunus. Det finns nog mer här.. en förutbestämd relation, soulmates, definitivt. Bild på det i nästa inlägg så det blir tydligare.

RosaKatten
2017-04-24 20:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild

RosaKatten
2017-04-24 20:39
#3

Förlåt, jag glömde visst att förtydliga.. mitt horoskop är det blåa i den inre cirkeln, brorsans det röda i den yttre cirkeln😊

Kyllan56
2017-04-24 21:53
#4

#1 För att det är där min pappa har sin väg att gå för att utveckla sig andligt och sin karma. Där har han helt enkelt en obalans. Inte så lätt att när mitt sätt att söka tryggghet(Månen)är i aspekt med min pappas obalans. Redan indikerar att han inte kan ge mig den tryggheten.

Sedan har jag min Asc. i konjunktion min Måne, det gör ju inte saken bättre.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-04-24 22:00
#5

#2 Det ser ut som ni har en harmonisk relation. I ärlighetens namn blir jag rent yr i huvudet när det blir för mycket information som två horoskop innebär. Gå in på astro,com och gör ett komposithoroskop, så kan du se tendenserna.

Sedan är jag inte alls hemma i Chiron, Wertex och andra arabiska punkter. Jag håller på att lära mig. Du kanske kan mer än jag.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-24 22:21
#6

#5 Haha du är rolig du, skulle jag kunna mer om det än du? Nja, det är väl ytterst tveksamt! 😀 Men jag har läst på lite grann om vertex och har förstått att det har med ödet att göra. Jag har en kompis som har sin kiron på min vertex och jag har min kiron på hans vertex. Då blir det tydligt att det är förutbestämt att vi på något sätt ska hjälpa varandra att läka våra sår, vilket vi också gör. #4 aha, så månen visar hur vi söker trygghet också? Då förstår jag. Med så många nod-kopplingar till dina familjemedlemmar, känner du nu att du har löst upp mycket av din karma eller är det något du jobbar mycket med fortfarande? Förlåt mig om det blev en för personlig fråga, svara inte på den i så fall.

Annons:
Kyllan56
2017-04-24 22:48
#7

#5 När det gäller Vertex så kan du definitivt mer än mig för jag har inte läst på och kan i princip ingenting. Du får gärna skriva ett inlägg om Vertex.

Du har nog alldeles rätt i att din vän och du hjälper varandra. För vad jag har förstått är det specifika med Chiron, att man behöver hjälp med att läka sitt eget sår. Däremot kan man läka andras.

#4 Kollade min pappa, som Har sin Vertex i konjunktion min Saturnus och en exakt kvadratur min Sol. Min Vetex ligger 4 grader Stenbocken i en exakt konjunktion min sol.

Jag är rätt säker på vad min livsuppgift är och det är väl att vara en bit på väg med min karma, men färdig är jag inte. Jag har haft mycket att reda ut. Jag har säkert en hel del kvar. Det räcker säkert till ett liv till.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-25 21:44
#8

Så rolig tråd, självklart hänger jag också på här. Kyllan, vad många karmiska punkter du har med din familj!! Snälla RosaKatten berätta mer om vertex. Måste säga att det var svårt att kolla men min son och hans pappa har tydliga månnoder mot min makes asc och dec. Sedan är jag nyfiken på hur stor orb man kan räkna med?? För med dottern och sonen hittar jag karma länkar med en ganska stor orb men inget exakt. Sedan har jag en själsfrände och vi har många karisma kopplingar. Kiron/s.noden exakt konj betyder det att ett karma uppstått i tidigare liv som behöver läkas ut i detta?? Jag har väldigt dålig koll på kiron, vertex så ni får gärna dela med er mer av er kunskap kring detta :)

Kyllan56
2017-04-25 22:41
#9

#8 Ja det blir en hel del. 

Glömde min pappas N.Nod konjunktion min farmors chiron

Farmors Chiron i konjunktion, min Måne/Asc.

Förmodligen bara +-3 grader orb avikelser

Chiron är den sårade helaren, som inte kan hjälpa sig själv utan hjälper någon annan med samma problematik.

S.Noden är det du kan och faller tillbaka till när man är stressad och har svårigheter med sin N.Nod. Den somär Chiron ska nog få hjälp från S:Noden, för S.N. är bra på just det som Chiron är skadad.

Här hittade jag en bra förklaring på Chiron. 

http://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2015/01/30/kiron/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-25 23:14
#10

  Väldigt intressant tråd!! Tyvärr kan jag inte bidra med något just nu. Kan för lite om det här och dessutom så mår jag just nu som jag förtjänar! 😃

Men… Förhoppningsvis så blir det en förändring. Som jag hörde en rolig Buddhist säga: När något är fel så tag en kopp te! Alltet är i ständig förändring. 😃 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-25 23:33
#11

#10 Vi väntar på dig! 🙂Hoppas du snart mår bättre! 🌺

Väldigt intressant ämne tycker jag med. Jag kan lika lite som du, jag lär mig också!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-26 19:32
#12

Krya på dig Greenseng 🌸 Jag får kika vidare på horoskopen i min familj, har inte heller tiden vid födseln för mina föräldrar och syster men datum klarar jag mig bra på för kiron och noderna. En sak jag funderar över är om man nu har S.noden/kiron asc med en individ hur tolkar man vidare om det är en "läkande" individ eller en individ som är där för att aktivera själssåret? Vad är syftet med mötet??

Wilyamna
2017-04-26 21:11
#13

Hur lyckas ni få upp komposit horoskop eller ens två horoskop till ett?? Sedan funderar jag på när jag kikar på kirons aspekter får jag en nästintill exakt drake med en orb på 2 grader. Det kanske väger upp att jag har kiron i hus 12?? Mao har jag bara fina aspekter till Kiron även om Saturnus är med och lär mig :)

Annons:
Kyllan56
2017-04-26 22:40
#14

#12 Det får man läsa sig till, men i mitt inlägg, som jag gjorde fanns ju denna tolkning. Man får läsa flera tolkningar och bilda sig en uppfattning.

""In brief,

Chiron to the south node by synastry indicates a significant past lifetime issue or key relationship. Repeating of themes and behaviour patterns are always the case with south node contact, even more so with Chiron there. The experience is one of total relive or fruition. The experience can be one of feeling locked in or futility (for both parties). The Chiron person may have a unique/special contribution to make to the south node individual - appearing as a guide, healer or saviour – one who “opens a key door”."

Här föreslås att det är Chiron som ger den S.Noden. Med tanke på att Chiron kan hela andra men inte sig själv, så kanske så är fallet. Men jag har ännu för lite kunskap för att uttala mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-04-26 22:45
#15

#13 Gå in på http://www.astro.com

1. klicka på Free horoskop

2.  Under Interactive Horoscopes står längst upp till höger AstroClickPartner, där kan du göra ett komposit horoskop mellan två personer.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-27 07:45
#16

Godmorgon astrovänner! Jag kan inte alls särskilt mycket om vertex, men ska se om jag kan leta fram några intressanta länkar. Har dock inte mycket ork just nu men återkommer. Wilyamna, precis som Kyllan skriver hittar du komposithoroskopen på Astro.com, under Extended chart selection. Jag tycker dock att de är svåra att förstå, jag har inte lärt mig det där än. Jag brukar välja Synastry chart w outer circle. Då får man fram bådas planeter på samma gång och ser hur de står i förhållande till varandra. Man behöver ju inte ha aspektstrecken om man tycker att det blir rörigt.

Kyllan56
2017-04-27 12:15
#17

#16 Det kan vara svårt att förstå komposit. Men A och O i jämförande astrologi är att man kan grunderna! För innan man gör ett komposithoroskop eller tittar på synastrin, ,måste man göra var och ens individuella horoskop. Annars kan man inte få ett hum om hur båda parter kommer relatera till eventuella sVårigheter. 

Om man ändå vill titta på komposithoroskopet, så för man pekaren mot den aspekt man undrar över och en tolkning till just den kommer fram.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-04-27 12:55
#18

Intressant det där med noder och karma.
Jag har tydligen gjort något krigiskt och våldsamt i tidigare inkarnationer, Mars - med sina kvadraturer -  ligger i Oxen nere hos min IC.
Uppe vid MC har jag Skorpionen med den inneboende och mystiske Neptunus.

http://astrologi.ifokus.se/discussions/4f797f31d4ebea088d001019-mitt-natalhoroskop

Jag mår ungefär som Greenseng, och någon långvarig lindrig finns nog inte att få i det fysiska livet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
2017-04-27 19:27
#19

Vad tråkigt Draken, nu hoppas jag att Saturnus börjar röra sig från din asc. Maj tror jag det ska lätta och då hoppas jag att du mår bättre. Men jag blir nyfiken när du nämner att du gjort något krigiskt i tidigare liv, hur hänger det ihop med mars i oxen?? *nyfiken* Oj, det där med komposit horoskop rörde till det! Den måste lägga ihop planet placeringarna och sedan ta ett medelvärde ?? Som bildar ett eget horoskop, eller har jag fått det fel??

Wilyamna
2017-04-27 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här kommer jag och själsfrände, fick inte utmarkerat s.noden men den är mittemot n.noden. Jag vet från många olika håll att vi tillhör samma själa famil, så hur visar sig detta i horoskopet?? Noderna och kiron, båda har Saturnus i R samt kiron i R. Sedan har vi båda Merkurius som härskande planet. Jag är inre cirkeln.

Annons:
Kyllan56
2017-04-27 20:09
#21

#19 Nej du har alldeles rätt! Man smälter ihop två horoskop. Är Solen 5 grader Lejonet i det ena och 5 grader Vågen i det andra, så hamnar Solen 5 grader Jungfrun i komposithoroskopet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-27 20:40
#22

Tack Kyllan! Tolkas detta som ett eget horoskop i relationen mellan två individer??

Kyllan56
2017-04-27 23:01
#23

Ja, de två människorna man jämför, deras gemensamma horoskop!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-04-28 06:43
#24

Intressant, jag har inte hört detta tidigare.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-04-28 11:31
#25

#24 Jag har skrivit en artikel om jämförande astrologi där komposithoroskop var med. Här kan du läsa.

http://astrologi.ifokus.se/articles/5385d41e8e0e74212f0002ef-jamforande-astrologi

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-28 20:09
#26

#20 Wilyamna, vad kul att se! Ni har ju en del kopplingar som verkar vara intressanta. Inte bara noderna och kiron. Han har ju sin måne opposition din kiron, och månen är dessutom konjunktion din vertex. Och så har du din lyckopunkt på hans norra nod, i opposition din mars. Nu har ju jag inte lärt mig grunderna ordentligt utan nosar runt lite här och där, så jag kan inte tolka det här men någon kanske kan göra ett försök. Här hittade jag en del intressant info om vertex. Lockande, spännande vertex, som ger en känsla av ödet, möten som totalt har förändrat livet för de inblandade, möten som riktigt känns i själen. https://illumeastrology.blogspot.se/2014/08/the-vertex-and-fated-meetings.html?m=1 http://www.thespiritualeclectic.com/2010/03/02/the-vertex-a-turning-point-of-fate/ #25 Vad bra, tack Kyllan!

RosaKatten
2017-04-28 20:12
#27

Greenseng och Draken, hoppas det lättar lite snart för er! 🌻

Annons:
Wilyamna
2017-04-28 22:56
#28

Tack RosaKatten, tack för din skarpa iakttagelse. Han är en fin vän som jag kan prata väldigt öppet med och jag känner mig "läkt" ibland när vi har dryftat något bekymmer eller problem. Så upplever han våra samtal också. Vi har känt varandra i flera år och alltid kommit bra överens. Syftet att jag lade upp det är pga den själsliga kopplingen för att vi alla kanske kan lära?? Eftersom jag är så medial får jag ofta händelser och budskap kring de som står mig nära och sedan försöker jag pussla ihop det med astrologin.

Kyllan56
2017-04-29 11:08
#29

#28 Din vän har ett intressant horoskop. Han har redan i unga år fått lära sig hårt arbete och att just hårt arbete är det som behövs för att komma framåt i livet. Han är ansvarsfull och auktoritär.  Han har en intellektuell förmåga att studera allvarliga ämnen. Saturnus konjunktion MC

Merkurius i Skytten. Han är nyfiken till sin natur och är hela tiden ute efter mer kunskap i olika avseenden. I första hand inte praktisk kunskap utan insikt i filosofiska, pedagogiska och kulturella frågor. Han är säkerligen mycket sanningsenlig och på jakt efter den yttersta sanningen. Han iklär sig gärna lärarrollen. Lätt att handskas med begrepp och idéer som han använder och kan se värdet i det som arbetsredskap.

Med Både Solen och Månen i Skorpionen har han en förmåga att se in i folk och en god analytisk förmåga. Han är ser sig själv som mycket seriös. Sedan även Jungfrun i Asc, som också är ett analytiskt tecken.  Så han är verkligen analytisk. Min bror har Solen i Skorpionen och Asc i Jungfrun och är fondkommissionär. Men med sin jungfruasc.-styrare i Skytten vill han definitivt gå ner på djupet och kunna allt om det han är intresserad av. En som har en abstrakt hjärna och kan analysera och förstå ämnen som filosofi/religion.  

Jag kan tänka mig att ni två kommer väl överens.  En spännande människa, som med all sannolikhet är mycket klok och kunnig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-01 12:31
#30

Tack för all återkoppling, här kommer en beskrivning till det du skrivit Kyllan :) I vanlig ordning stämmer otroligt mycket i det du skriver, jag börjar med din start och arbetar framåt. Han är väldigt ansvarstagande som person, enligt min mening är han för ansvarstagande vilket kan förklara kiron i väduren för han behöver läka sig själv på "jaget". Men han kommer inte i närheten av auktoritär utan är väldigt känslig och leder med diplomati och genom vänskap, ganska konflikträdd och duckar när det blir för hett, kan lätt stänga in det som en skorpion. Kommer från en familj där man jobbar hårt så det fick han som du skriver lära sig tidigt och har nog kört på i samma anda hela livet. Intellektuell och sanningssökare så stämmer det samt väldigt analytisk och tycker det är roligare än ledandet många gånger. Är otroligt nyfiken av sig och vill utforska mycket både i form av resor och tekniska prylar. Hmm, har jag missat något?? Karmiskt och själa-mässigt tycker jag att vi har liknande sår att jobba med fast från olika horisonter. Hans känslighet hänger inte ihop med det mediala utan ger sig i andra uttryck vilket är bra så det finns ett utlopp för känsligheten (men den vill han inte alltid kännas vid). Vad är det som gör att du tycker det är spännande Kyllan??

Kyllan56
2017-05-01 15:25
#31

Jag tycker han är spännande utifrån det jag skrev. Sedan tror jag han skulle bli en utmärkt psykolog, med sin förmåga att titta in i folk och sin analytiska förmåga. Men jag får bara känslan att han är en klok man. Nu har jag inte husen, så en del information går bort. I vilket hus har han Merkurius? 3:e eller 4:de?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-01 15:40
#32

Kul Kyllan :) Alla planeterna runt Merkurius ligger i 4e huset vilket även stämmer väldigt bra in på personligheten att familjen är allt och han tycker otroligt mycket om barn. Psykolog är nog inget han reflekterat över då han själv gillar att prata mycket och reflektioner och analyser faller inte inom beteenden utan mer av teknisk karaktär. Dock skriver han musik med mycket känslor så där är utloppet för de instängda känslorna (skorpion). Jo, han är väldigt klok och när han hör ett klokt råd lyssnar han på det :)

Kyllan56
2017-05-01 15:58
#33

"Jo, han är väldigt klok och när han hör ett klokt råd lyssnar han på det :)" Ja så gör en klok människa! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-01 16:27
#34

Inte som jag som lyssnar och sedan går min egen väg ändå ;)

Annons:
Kyllan56
2017-05-01 17:18
#35

#34 Iof så är det inte självklart att ett bra råd passar alla!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-01 19:14
#36

Hahahaaaa, du har så rätt Kyllan!! #2 & #3 RosaKatten ser ju att du inte fått något svar på dina karmiska inlägg. Jag tror din bror och du är viktiga för varandra och att han kan hjälpa dig att läka din kiron i hus 7 med sin Venus som ligger i konj. Det är även där du har din vertex och i konj med hans sol som är tydligen den finaste själsliga koppling man kan ha och den känner ni båda och ska ha en fin relation till varandra. Som förstärks av hans lyckopunkt i konj med din sol. En annan sak jag reflekterade över med er bådas horoskop är att ni har solen i samma hus och tecken som era s.noder befinner sig. För dig är det kräftan och för honom i väduren. Nu kommer min förvirring till tolkning så lite hjälp här :) S.noden visar det man lärt sig i tidigare liv och där man känner sig trygg och den n.noden ligger i opposition för det representerar det man behöver lära sig i detta livet. Solen visar också det tecken vi vandrar mot under livet från asc så blir kvalitéerna mer mot solen om jag förstått det rätt, men hur får man då ihop det som solen ligger så nära s.noden för mig blir det lite förvirrar när n.noden ligger i opp eller har jag fått det om bakfoten igen???

Wilyamna
2017-05-01 20:06
#37

Hej igen, Som ni säkert förstår av alla mina inlägg idag så har jag haft tid för astrologi idag, vilket känns SÅ kul :) Nu kommer min nästa analys när jag granskat maken och mitt horoskop och vi har också karmiska kopplingar så jag ska försöka mig på ett komposit horoskop för oss. Men här är kopplingarna Min vertex i en exakt opposition mot makens kiron, så anti-vertex ligger på hans kiron. Min kiron och hans s.nod i 2 graders konj Sedan min n.nod i konj med hans måne, dock på 5 grader så den kanske är lite stor Min stora fråga rör sig fortfarande kring om det är en individ som aktiverar eller läker själsliga sår, läste någonstans att man skulle se på aspekterna till Saturnus för att klargöra det. Har du någon erfarenhet kring det Kyllan?? Hur ligger Saturnus i era horoskop som du har kiron och s.noden i konj??

Kyllan56
2017-05-01 20:18
#38

#36 Kan ju vara ett uttryck för att man trampat i samma fåra förut och måste gå ett varv till, i detta livet. 

 Även om S.Noden är det man kan och behärskar från tidigare liv, så behöver det ju inte vara enkom positivt. Med Solen på S. Noden i Opposition Norra Noden - för så jobbar en opposition - möjlighet att koppla ur solen för att koppla in N.Noden och arbeta endast med den för ett tag. När man sedan kopplar på Solen igen, så har man lagt till några byggstenar till sin livsväg, som är den N.Noden. Så ju mer man gå mot sin Sol, ju mer har man arbetat med Norra Noden och fått förmågn att integrera dem. Tänker speciellt på när planeter är i konjunktion med den Norra. Noden. Då flyter den planetenergin ihop med N. Noden och kopplar ur  den S.Noden och Solen. Kanske speciellt när Solen transiterar N.Noden. 

Hoppas ni hänger med i hur jag tänker.  Bara något jag kom att tänka på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-01 20:58
#39

Tack för dina tankar Kyllan :) det låter väldigt vettigt, är det något du känner igen RosaKatten?? När du nämner planeter i konj med n.noden menar du generellt då eller bara när solen ligger vid s.noden?? Nyfiken eftersom jag själv har Pluto i konj med n.noden

Kyllan56
2017-05-01 22:55
#40

Jag menar generellt, men framförallt när Solen ligger där, men också när Månen, som styr Kräftan där S.Noden ligger. Sedan Venus, som härskar över Ascendenten. Det är ju familj och social position som står på agendan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-05-02 20:53
#41

#36 och #38 Tack Wilyamna och Kyllan! Ja det stämmer att jag och min bror hade en väldigt nära relation, det var en väldigt speciell samhörighet, en riktig själsfrände. Intressant det här med noderna och solen! Som du Kyllan skrev i en annan tråd om mina noder och sol, att det handlar mycket om familjen för mig och att arbeta med relationen till min pappa (solen). Eftersom min bror hade sin måne på min sol och södra nod, tänker jag att det var menat att han skulle stötta mig i detta arbete. Så var han också mitt största känslomässiga stöd i livet, min närmaste människa. Brorsan och jag har haft flera liv ihop och jag vet, och har även fått det bekräftat, att vi inte var klara, att det inte var färdigt så att säga. Detta stärker ju din teori Kyllan, att man har trampat i samma fåra förut och behövde ta en vända till. Det är väl kanske hans månplacering på min södra nod / sol som antyder just det? Och förstås solen på vertex, och venus på kiron… Men detta med att koppla ur solen fattar inte jag..? Kan man verkligen göra det och hur i så fall? Solen är väl den innersta kärnan i den man är? Ska bli spännande att se erat komposithoroskop Wilyamna!

Annons:
Kyllan56
2017-05-02 21:27
#42

#41 Rent tekniskt sätt har man förstås sin sol. Men en opposition fungerar i växelverkan. När den ena planeten är inkopplad, kopplas den andra ur.

Jag kan förklara det med min Opposition mellan min Måne och Merkurius. Att integrera känsla och tanke har varit något jag fått lära mig. tidigare har jag antingen levt i mitt huvud eller i mina känslor. Så en opposition handlar om att integrera de två planeternas energi. 

Så när du får en planet på din N. Nod, så kan din Sols energi i i Kräftan (hemmet) "kopplas ur". När du lärt dig det som du ska lära dig så integrerar du Solen och de gåvor du har lätt för (S.Noden), istället för att koppla ur den N.Noden och hemfalla till det du är bra på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-05-02 22:18
#43

Ok, tack Kyllan. Är lite för trött just nu för att förstå hela innebörden, men imorgon har det förhoppningsvis sjunkit in ordentligt. 😊

Wilyamna
2017-05-04 23:02
#44

Vad bra med en förklaring till oppositionerna, hur man behöver få energierna att samverka och inte bara av eller på. Behöver jag också träna upp. Hur hanterar vi kvadraturer?? Är det samma sak fast i mindre skala?? Puffar även lite om frågan om karma, personen man har något att reda ut i detta livet, hur kan vi se om det handlar om att läka ett själsligt sår eller att en individ aktiverar ett själsligt sår?? Läste att det hänger ihop med Saturnus aspekter på något sätt…

Kyllan56
2017-05-05 12:09
#45

#44 Kvadraturer "bråkar". De är högst närvarande på en och samma gång. Deras energier kommer inte riktigt överens, så de gnabbas och bråkas. Hur pass allvarligt beror på planeterna. Venus och Jupiter mindre allvarligt och Mars och Saturnus mer allvarligt. Det sägas att inga aspekter till Jupiter och Venus kan vara riktigt allvarlig.

Ja en idé är att titta på sin Saturnus i förhållande till andra planeter. Till Solen = pappa. till Månen = mamma,  till ett syskon = Merkurius.

Sedan framkommer ett klarare mönster om man tittar på den andra personens horoskop där man kan jämföra Saturnus.

Jag har en kvadratur min Sol och Saturnus, i 4:de huset. Det visar att min pappa påverkat mig mycket under min barndom. Sedan har jag en exakt konjunktion med min bror mellan hans Sol 2 grader Skytten och min Saturnus på två grader Skytten. En exakt Sextil till min farfars Sol på två grader Väduren och min Saturnus.

Så Saturnus talar om en hel del, man får också studera husen, som planeterna befinner sig i. Min Saturnus befinner sig i 4:e huset.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-05 16:21
#46

Tack för att du delar dina erfarenheter, om jag tolkar det rätt har du ett karmiskt sår med din pappas själ och eftersom Saturnus och din sol står i kvadratur så är han också den individ som aktiverar såret i detta livet också? Kan det vara så att din bror som har solen i konj med din Saturnus att han är en själsfrände som läker såret??

Kyllan56
2017-05-05 17:42
#47

Ja det skulle man verkligen kunna säga att min att min pappa har aktualiserat något i min karma.

Jag tror min bror och jag delade det ödet, snarare än läkte det. Min bror har sin sol tre grader från 4:e husgränsen, så hans Sol tolkas där. Så min Saturnus och hans Sol har med barndomen att göra. Han har sin Sol i Kvadratur min Sol, så det finns energi mellan oss som är svåra att att hantera.  Han började knarka när jag var nio tio år gammal, vilket gjort att det varit svårt att ha en relation. Min brors "pappa" var min farfar. 

Min bror föddes och bodde sina tre första år med mina föräldrar hos min farmor och farfar. Han var tills han började skolan mer hos farfar, än hemma. Sedan var han hela somrarna hos min farfar på Orust.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-05 21:01
#48

Det är tufft Kyllan, känner igen den typen av öde dock inte mitt eget men ändå väldigt nära :'( Jag är glad att du hittade en annan väg i livet. Jag är tämligen säker på att mina föräldrar, kanske framförallt min mamma har aktiverat mitt själsliga sår. Men samtidigt händer det mycket kring min mars i hus 4 som är spänningar. Båda mina föräldrar är mycket som barn och aldrig riktigt blivit vuxna. Men i deras horoskop hittar jag inte den själsliga och karmiska kopplingen som jag gör med maken och min vän. Tittar jag i makens och mina planeter hamnar hans Saturnus i konj med min mars och det kan nog stämma karma mässigt också för vi tycker väldigt olika hur och vad vi ska prioritera i familjen. Sedan har vi också en fin sextil mellan min sol och hans Venus och med större orb sextil mellan våra bådas Venus. Mycket kärlek men även turbulent mellanåt.

Annons:
Kyllan56
2017-05-06 13:22
#49

#48 Tack Wilyamna!🌺

Mars/Saturnus konjunktion i synastri kan vara en utmaning men o man behärskar den kan man använda energierna väl.

Saturnus har en åtstramande energi. Medan Mars i Lejonet vill agera i I Lejonet. Lejonet är kreativt, lekfullt och barnkär. Med Mars i Lejonet är lekfullhet med barn och du är kreativ. Detta kan Saturnus lägga band på. Förmodligen har han en strängare syn på barnuppfostran medan du har en mer lekfull syn.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-05-07 00:29
#50

Japp, så är det! Huvudet på spiken ;)

RosaKatten
2017-06-23 10:51
#51

Nu tar jag upp den här tråden igen! Har nämligen träffat någon som har sin sol på min norra nod. Skulle vara intressant att få reflektioner och synpunkter på vad det kan innebära!

Kyllan56
2017-06-23 12:18
#52

# 51 Eftersom n.noden står för de man ska utveckla kommer en sådan här relation fokusera på att ta fram era styrkor och talanger. Jag tror en sådan här relation kommer få er båda att växa.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-23 18:00
#53

#52 Men en sån här relation borde väl påverka nodpersonen mest vad gäller personligt växande? Jag tänker att solpersonen lyser upp nodpersonens väg så att säga, att det blir lite tydligare vilken väg det är tänkt att jag ska gå.

Kyllan56
2017-06-23 19:10
#54

Ja på ett sätt, eftersom Sol-personen har potentialen till det som n.noden behöver utveckla. Å andra sidan är det ju inte säkert att Sol-personen är medveten om det. Där av att "strålkastarljuset" hamnar på samma linje och båda utvecklas. Även Sol-personen speglar sig i den personen som har n.noden och vice versa.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-23 23:17
#55

#54 Aha, tack Kyllan, nu förstår jag hur du menar! Jag tror knappast att solpersonen är medveten om det. Jag vet inte heller riktigt vad det handlar om ännu men det kommer att visa sig. Jag har dessutom hittat några andra riktigt spännande aspekter mellan oss men det får jag ta senare när jag har googlat färdigt😀Godnatt!

Annons:
Wilyamna
2017-06-25 12:59
#56

Vad spännande RosaKatten med en relation där ni har en sol/n.nod aspekt. Jag funderar också mycket över hur mycket solens placering påverkar horoskopet tillsammans med n.noden. N.noden visar på vilka färdigheter man ska lära sig under detta livet och solen visar vad man blir mer och mer under livets gång, men här tänker jag också att man har mycket färdigheter från början även om asc är stark i början på livet. Eller är jag helt ute och cyklar igen??

Kyllan56
2017-06-25 13:48
#57

#56 Solen representerar din livskraft och representerar självförverkligande, ditt vuxna jag! Den du lär känna mer och mer ju längre tiden går.

Ascendeten visar hur världen ser på oss och utifrån det utvecklar man en personlighet. Men utifrån hur föräldrar/omgivning speglar vår personlighet, kan den bli mer eller mindre sann. Ju sannare bild desto lättare att hitta den man är innerst inne/den inre anden.

Jag kan se det som att Solen är själen som reinkarneras på jorden, med hela ens vitalitet och sanna jag. 

Ascendenten den personlighet jag utvecklar efter den miljö jag växer upp i. Den är alla inlärda beteenden, som man ibland får skala av i jakten på ens sanna Jag(Solen). 

Egentligen för att kunna skapa sig en uppfattning om synastriaspekter, måste man titta på var och ens individuella horoskop. Först genom det kan man få en mer individuell tolkning av en synastriaspekt.

Hur stark är Solen hos den personen med Solplaceringen. Vilka aspekter aspekterar Solen på "gott och ont".

Man kan bara få fram den allmänna tolkningen, får synastritolkningar.

Vissa personer hittar sin Sol snabbare än andra!  Men ju äldre man blir desto mer går man mot sin Sol. Så solen handlar också om att lära känna sig själv och sitt som jag kallar det "genetiska arv" eller själ/sanna jag.

Det gäller att lära sig att förstå varje planets inneboende betydelse.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-25 17:57
#58

Ja visst är det spännande Wilyamna! Även detta med hur vi går mot solen är så intressant, hur det hänger ihop. Och den här personen då, som har sin sol så strategiskt placerad på min n nod. Det är verkligen lustigt för vi har känt varandra i några år men nu plötsligt har något förändrats och det har blivit väldigt intensiva energier mellan oss. Jag har ägnat några dagar åt att titta på våra kopplingar och de är många. Jag har hittat en som jag måste erkänna att jag blir lite skrämd av. Han har sin Pluto på min måne i skorpionen. Detta är tydligen en extremt intensiv koppling, och den känns. Det är en magnetisk attraktion som är svår att motstå. Enligt Google vill Pluto-människan dominera och kontrollera mån-människan och drar sig inte för att manipulera så att han får månen exakt dit han vill. Och månen blir som besatt, förhäxad, hypnotiserad, och vill behaga. Det är SÅ svårt att motstå honom men jag vill heller inte dras in i något sånt. Jag tänker på vad du skrev tidigare Kyllan om min sol i konjunktion min s nod, att det handlar om min pappa och att han har varit ganska dominant och att en del av min karma är att inte leva i skuggan av män utan att ta plats. Och så kommer denna människa med sin sol på min n nod i stenbocken, och jag riskerar att bli totalt dominerad av honom! Han har dessutom ett Stellium av planeter i mitt 4e hus där jag har min n nod. Och hans Venus är i opposition min Saturnus/ Venus… Venus är min styrande planet. Hans Mars på min IC. Puh. Så ja, detta ska bli väldigt intressant. Jag är så tacksam för att jag har lärt mig en del om astrologin för nu är jag åtminstone förberedd :)

Kyllan56
2017-06-25 18:16
#59

#58 Ja det kan bli en mycket intensiv känslomässig relation. Dessutom är det en mycket terapeutisk synastriaspekt, med Månen konjunktion Pluto. Den är väldigt bra att ha om man är terapeut/klient. 

Men denna man kanske har kommit in i ditt liv för att sätta fokus på just det som är ditt problem. Pluto river ner för att något nytt ska växa. 

Så länge du är medveten om problematiken, kan du vara med och styra förloppet. 

Venus opposition Saturnus är en utmanande aspekt mellan ett par. Men med Både Saturnus och Pluto, så involverade, så är det nog meningen att ni ska ha en relation. Hur den blir får framtiden utvisa. Tänk på att Saturnus precis som Solen har med pappa att göra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-25 19:45
#60

#59 tack så mycket för din snabba analys Kyllan! Ja, nog finns det en mening med att han har kommit in i mitt liv, eller rättare sagt att detta har förändrats precis nu. Jag vet inte riktigt ens vad som hände men plötsligt finns det en sån intensitet mellan oss. Jag tror precis som du säger, att han kommer att sätta fokus på det jag behöver för att växa. Man får ju aldrig mer än man klarar sägs det. Men den där Pluto tycker jag låter ganska läskig… nästan värre än Saturnus ha ha ;) I och för sig så har jag ju min natala Pluto på min ascendent så jag kan nog hantera det där! Men jag undrar hur det skulle vara att ha en terapeut / klient med denna koppling, med tanke på den kraftiga attraktionen den skapar… men det kanske inte är så för alla förstås. Det har förstås med de andra aspekterna att göra också. Men vad är det med Pluto-månen som gör kopplingen så terapeutisk?

Kyllan56
2017-06-25 20:18
#61

#60 I en terapi är det terapeuten som ska vara pluto och klienten Månen. Månen handlar om känslolivet. I psykodynamisk terapi, arbetar klienten med alla sina känslor. Terapeuten hjälper via Pluto att gå till botten med sina känslor. Riva ner försvaren transformera känslorna och bygga upp ett uppdaterat jag hos klienten.

Terapeuten har utbildning och - förhoppningsvis - är så kunnig och har självinsikt. Lämnar sina egna känslor därhän och lägger fokus på att hjälpa klienten "översätta" och sätta ord på sina känslor.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-25 21:15
#62

#61 Aha, verkligen intressant. Pluto går verkligen på djupet, i det dolda. Vem vet, jag kanske får lite psykoterapi nu då ;)

Annons:
Kyllan56
2017-06-25 23:53
#63

#62 Iaf är det något som påverkar dig på djupet! Kan vara så att något som varit omedvetet för dig tränger sig upp i medvetandet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-06-26 07:31
#64

Ni är fantastiska, detta är som att läsa en lärobok och handledning.
👍🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2017-06-26 12:13
#65

#64 Kyllan är fantastisk med all sin kunskap som hon så generöst delar med sig av! :D

Kyllan56
2017-06-26 13:25
#66

#64 o 65 Tack, det gör jag gärna! Jag är så glad att ni kommit hit och är intresserade!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-06-27 15:13
#67

Jag är väldigt imponerad.
Jag önskar att jag hade kraften att sammanställa all kunskap som gömmer sig i trådarna här sedan tio år tillbaka.
🏆

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-06-27 16:04
#68

Ja det är tråkigt Draken! Jag har inte heller orken till det. Jag är så virrig numera.🤦‍♂️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-27 16:42
#69

Tråkigt att höra Draken, men roligt att se dig här igen! Jag sitter här och funderar. Om jag spinner vidare på det du skrev tidigare Kyllan om min sol i konjunktion min s nod i kräftan, och att det handlar om min dominanta pappa och att en del av min karma är att inte leva i skuggan av män utan att ta plats istället. Med n noden i stenbocken får Saturnus en viktig roll i mitt horoskop, eftersom Saturnus ju härskar i stenbocken. Saturnus finner man i mitt 9e hus i konjunktion Venus, som ju är min ascendenthärskare. Konjunktionen med Venus ger förstås också Saturnus en framträdande position. En känsla har dykt upp, jag vet inte om det kan ligga något i det men jag spånar fritt här… Eftersom n noden har en koppling till Saturnus som är starkt förknippad med ascendenthärskaren, borde även Pluto ha en framträdande roll eftersom den ligger på min ascendent. Pluto känner jag inte till så väl och det är väl som det ska eftersom han finns i mitt 12e hus, ganska dold för mig. MEN! Nu har ju Plutomannen dykt upp, han som har solen på min n nod, och dessutom en hel drös av planeter i mitt 4e hus i stenbocken. Hans Venus i opposition min Saturnus/Venus. Och så denna extremt kraftfulla konjunktion hans Pluto min måne. Jag har redan märkt av en del Plutobeteende, och måste motvilligt erkänna att det är ganska bekant för mig. Jag känner igen det där maktspelet. Kan det vara så att det är min dolda Pluto jag ska lära känna, där jag har en riktig kraftkälla som jag måste lära mig att hantera? Och när jag behärskar och kan samarbeta med min Plutokraft kommer jag aldrig heller att bli dominerad, snarare att jag kanske behöver lära mig att använda denna kraft på ett konstruktivt sätt. Kan detta vara en del av min nodkarma eller är jag helt ute och cyklar? Lägger in mitt födelsehoroskop så det blir lättare att se vad jag snackar om :)

Annons:
RosaKatten
2017-06-27 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

.

Kyllan56
2017-06-27 17:50
#71

Att ha Pluto i 12 huset i konjunktion Månen, men i konjunktion din Asc. Mycket handlar om att våga se den du är, inte den andra sagt du är. Du genomgår under dit liv en hel del förändringar attityder, värderingar, synsätt och  din uppfattning om dina livsupplevelser. Du är starkt medveten om det mesta du omger dig med. Men samtidigt finns det ett avstånd mellan dig och andra. Du iakttager och registrerar och upptäcker hela tiden nya saker om livets olika företeelser och förändras i din personlighet. Kan uppfattas som du ofta byter identitet. Av den anledningen kan du ofta känna dig ensam. Men allteftersom du lär dig din egen delaktighet i olika saker du involveras i, kommer du lära dig hantera livet på ett fullt tillfredställande sätt. 

Eftersom - som jag upplever det - har inte någon av dina föräldrar riktigt lyckats med att ge en mer sann bild av vem du är, så är det att hitta dig själv och den du är, som är lite av din uppgift här i livet. Där emot har vänner varit viktiga samtalspartners och också grupper där du delar gemensamma intressen med.

Den här mannen du träffar tor jag framförallt försöker dominera dig verbalt. 

Det är positiv att du ser att han försöker sig på maktspelet, vilket visar du kommit en lång väg! Jag tror att du omedvetet speglar dig i honom för att hitta en pusselbit av dig själv, i ditt letande efter den du är. När man vuxit upp på ett visst sätt som du har gjort med din pappa, så känner du igen det och konstigt nog blir trygg med det, även om du inte gillar det. Du blir trygg i otryggheten.

Jag behöver se hans horoskop för att veta hur han fungerar.

I en kvinnas horoskop så tittar man på Solen, Mars och 7:e huset på vilken man du söker. Alltså Kräfta, Lejon och Vädur. Du söker en kraftfull man, som är lite av en visionär, han ska vara lekfull, generös, känslosam och sätta familjen först. Du vill också vara nära vän med din partner.

Både Kräftan och Lejonet är ledartecken. Frågan är om du inte sänder dubbla budskap. Du vill ha en "ledare", men han får inte dominera dig. Frågan är hur männen uppfattar dig.

Det enda är att fråga mannen, genom att säga till honom att du upplever att han skickar signaler att han vill dominera dig. Fråga honom om hur han upplever dig. Om du är tydlig med den du är. För om du har problem med din identitet kommer de som interagerar med dig också ha det.

Som svar på din fråga finns det fler indikationer i ditt horoskop än din nod. Framförallt Saturnus konjunktion din Venus, som är i kvadratur din Pluto i konjunktion din Asc. Saturnus visar att du är en seriös människa, som ser allvarligt och seriöst på kärleken. När du verkligen hittat vem du är, kommer du också veta vad du söker för man. Titta på hans 7:e hus, Måne och Venus så får du lite förståelse vad han söker.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-27 18:26
#72

#71 tusen tack snälla du för att du tar dig tid! <3 Jag ska skriva ett utförligare svar lite senare.

Kyllan56
2017-06-27 18:34
#73

Tack RosaKatten!🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-27 20:25
#74

#71 Det stämmer precis det du skriver om Pluto i 12e huset. Men det finns också en mörkare sida där det finns maktspel, att spela mind games, att vilja ha den psykiska kontrollen. Jag inser att det finns där hos mig, kanske inte i så stor och mörk förpackning, men ändå. Förhoppningsvis väger min trevliga och diplomatiska vågascendent upp det hela :) Jag tror absolut att det är dessa sidor hos mig själv som speglas i denna man. Det är nästan lite chockartat men också väldigt intressant att göra den här upptäckten om mig själv… Jag ska gräva vidare i mitt 12e hus och se vad jag hittar. Jag tror att det är en viktig pusselbit i min utveckling. Och ja du har rätt, han försöker (omedvetet) att dominera mig verbalt, men jag ser ju igenom det och då blir det ganska spännande. Jag lägger inte upp hans horoskop eftersom han inte vet vilken tidpunkt han är född, tyvärr. Jag hade gärna grottat ner mig i det horoskopet men får nöja mig med planetpositionerna i förhållande till mina. Dubbla budskap, ja kanske det haha! Jag är nog inte supertydlig med vem jag är, jag gillar att vara lite hemlig och mystisk, tror att det kan ha med min skorpionmåne att göra. Tänk vad skönt det är att ha en massa planetpositioner att skylla på ;) Skämt åsido, jag ska fundera på det där. Tror också att det är som du säger, att hitta mig själv och den jag är är lite av min uppgift i det här livet. Personlig utveckling är mitt stora intresse och jag iakttar ofta mitt och andras beteenden och funderar på vad som döljer sig i våra psykiska och känslomässiga djup. Mycket spännande kan man hitta.

Kyllan56
2017-06-27 20:47
#75

Se där RosaKatten! 😃

Både du och Wilyamna för astrologi eftersom ni verkligen vill veta allt om er själva och hur ni påverkar er omgivning.

I andra människor ser man sig själv. Det gäller att se bakom projektionerna, för de säger en hel del om vem man är. du ser något i Plutomannen - som jag väljer i honom - som du själv har. Man får inte förglömma att Skopionen, modernt sett, styrs av Pluto.

Du har så rätt så om skorpionen, som är en mästare på att dölja sitt djup, i ditt fall är det dina känslor. Jag brukar säga att Skorpionen  är som ett isberg, det man ser är bara toppen. Där nere i djupet döljer sig passion, lidelse men även ett behov av kontroll som kan bli till att man vill känna makt. Många gånger visar, Skorpionen, den mest erotiska av alla tecken, det i sexualiteten. Ingen är så intensiv som en Skorpion. 

Som jag sagt tidigare så tittar du på dig själv och det är absolut ett måste för personlig utveckling.

Personlig utveckling är även ett stort intresse hos mig. Det lyser om det i mitt horoskop och jag har arbetat med att hjälpa andra människor att hantera sina liv och ta reda på vem de är.

Finns inget intressantare än människor, förståelsen av känslor och mänskligt beteende är nyckeln till det mesta. Så just därför är det så intressant.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-27 21:03
#76

#75 visst är det så, det finns inget intressant är en människor och våra beteenden. Tänk när man verkligen kan gå på djupet med någon, vad mycket som händer i det mötet. Astrologin är oerhört utvecklande har jag upptäckt. Jag blir förbluffad gång på gång över vad jag hittar och hur väl det stämmer. Och visst är det så att man speglas i varandra. tanken på det är så spännande tycker jag. Typ, hur är den här personen egentligen? Är det mina sidor jag ser? Hur uppfattar andra samma person? Vad kan jag lära mig av detta? Då kanske jag har ganska mycket Pluto-skorpion-egenskaper med tanke på både månen i skorpionen och Pluto på asc. Har inte gjort den kopplingen tidigare men nu känns det ganska uppenbart.

Annons:
Kyllan56
2017-06-27 21:32
#77

#76 Ja det har du allt! Dessutom har du en kvadratur mellan din Måne och Skorpionens traditionella styrare Mars

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-29 10:52
#78

Och Plutohistorien fortsätter… jag borde kanske ha skapat en ny tråd om det men eftersom noderna är så inblandade fortsätter jag i denna tråd. Jag har nämligen till min förvåning upptäckt att jag har en fin trigon mellan min asc-Pluto och min n nod! Och en sextil mellan Pluto och min sol / s nod! (Orb 3 °) Jag kan inte fatta att jag inte har sett det förut! Då är ju verkligen Pluto starkt involverad i min nodkarma. Jag gjorde på skoj ett test på nätet, "How strong is your Pluto?". Det är en astrolog som heter Donna Cunningham som har sammanställt det, och man räknar poäng för de olika Plutoaspekterna man har. (Man kan testa sina andra planeter också om någon är intresserad; www.skywriter.wordpress.com). Min Plutopoäng då? Jo. Jag slog nästan i taket, så högt poäng fick jag. Så detta är på något sätt definitivt en del av min karma. Och Plutomannen då? Jo, jag upptäckte att vi har ännu fler kraftfulla Plutokopplingar utöver Pluto-månkonjunktionen. Vi har också varandras solar i trigon med varandras Pluto, åt båda håll. (Orb 5 °). Plus en massa annat karmiskt. Så nog är det intensivt alltid. Nu har han dock avslutat innan vi knappt ens hann påbörja något. Han hoppas att det ska rinna ut i sanden. Det hoppas inte jag. Jag gillar intensivt. Jag är så tacksam för att det här har dykt upp just nu, ju mer jag läser och känner in, desto mer förstår jag om mig själv. Det finns verkligen en mening med allt. Jag hoppas att jag inte har blivit för personlig här, men det händer ju så mycket fantastiska saker och jag är så full av vördnad inför flödet i universum, och vilka kan bättre förstå det än ni? :)

Kyllan56
2017-06-29 11:03
#79

#78 Det gläder mig att du har sådan glädje av ditt horoskop just nu.🙂Jag tror även att det är så att man ser saker när man är mogen för det! Innan dess kan man ha stirrat sig blind och ändå inte sett ett smack!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-06-29 12:13
#80

#79 Så är det verkligen! Allt kommer till en när det är dags.

Marsel2
2017-06-30 09:14
#81

Godmorgon! Intressant läsning, Kyllan du skriver i #71 att i en kvinnas horoskop ska man titta på solen, mars och 7 huset på vilken man som passar en. Är det även husen och stjärntecknet och inte bara planeterna som avslöjar det? Om man inte har några planeter i 7 huset, hur ser man på det då?

Kyllan56
2017-06-30 10:28
#82

#81 Du tittar på det tecken, som 7:e husspetsen faller på. Extrakurs är att titta på i vilket hus den planet som styr 7:e huset ligger i.

Om jag tar mitt eget horoskop som exempel. Så har jag Asc. i Lejonet och därmed 7:e huset i Vattumannen, som ligger mitt emot. Vattumannen styrs av Saturnus, traditionellt och Uranus är den moderna styraren. Jag väljer de traditionella planeterna.

Min  Saturnus ligger i mitt 4:e hus. Jag önskar då en man med Vattumannens egenskaper, men han ska också värna om familjen.

Om man har ett tomt hus, är det den planet som styr det tomma huset och dennes aspeker man går efter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-09-30 21:33
#83

Jag läste att om en persons planet (ffa pluto) är i kvadratur med en annan persons nodaxis i synastri så har de med största sannolikhet ett tidigare liv tillsammans som har blivit avbrutet. I en del fall kanske den ena har en karmisk skuld till den andra och behöver "betala tillbaka" i detta liv. Kan det här stämma? Och om man då har sina noder i kvadratur med en annan persons noder måste det väl verkligen indikera ett avbrutet tidigare liv i så fall?

Annons:
Kyllan56
2017-09-30 22:16
#84

RosaKatten, jag tror man ska ta det med en  nypa salt! Finns många olika sätt att se på det. Däremot tror jag man behöver reda ut något. En kvadratur till N.noden kanske är en utmaning för en som ska lära sig något för att nå det de ska utveckla i livet. Kvadratur den S. noden kan man ha varit antagonister eller ha haft ett bråkigt tidigare liv, som ska lösas i detta. Kvadratur är lika med bråk.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-09-30 22:18
#85

Kvadraturer med Pluto är bråk om makt, destruktiv passion m.m.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-09-30 22:19
#86

Sedan RosaKatten säger husen vilket område i livet det kommer utspela sig, så det är också mycket viktigt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-10-01 01:06
#87

Om en person har Saturnus i 12e huset och i kvadratur med Pluto i 3e huset Stenbocken. Det borde väl också stå för något karmiskt som behöver lösas i detta livet?? Pluto går på djupet och Saturnus begränsar, i mina öron låter det som motsägningar??

RosaKatten
2017-10-01 07:42
#88

Just det, husen! Jag glömmer alltid husen! Vad bra att du påminde mig Kyllan. Men jag fattar inte, om man har en kvadratur till den södra noden så har man ju alltid även en kvadratur till den norra. Och då gäller ju båda de utmaningarna som du nämnde? Jag hade noderna i kvadratur med min brors noder, och där var det väldigt uppenbart att vi har haft flera inkarnationer tillsammans. Det kan man se på flera andra kopplingar förstås, noderna har jag inte ens reflekterat över i våran relation. Det intressanta är att vi har åtminstone en tidigare inkarnation som blev avbruten, vi var inte klara med varandra. Intressant om man även kan se det i horoskopet.

RosaKatten
2017-10-01 07:47
#89

# 87 Pluto kanske tvingar fram ett dolt behov av att jobba med strukturer och gränssättning i detta liv?

Wilyamna
2017-10-01 09:13
#90

Härligt att du väckte denna tråden till luv igen RosaKatta!! Det här med karma och tidigare liv är verkligen intressant. Så kan det vara med gränssättning i sitt liv, men kanske tvärt om?? Att han ska lösa upp begränsningar, tänker på hus 12?? Men Saturnus är viktig i hans horoskop då det är den andra styrande planeten. (Våg asc, Venus placerad i vattumannen) och i hans horoskop är det väldigt mycket luft element så Pluto balanserar upp jord. Hmmm då har du nog rätt RosaKatten att det behövs strukturer :)

Annons:
Wilyamna
2017-10-01 09:17
#91

RosaKatta, hur var det nu med din bror? Fanns han i livet, har ett svagt minne att han hade gått bort?? Men av nyfikenhet, hur upplevde du eran relation nu i detta livet med kvadraturen??

RosaKatten
2017-10-01 09:58
#92

#90 ja Pluto gräver ju i det dolda och ser till att det som behöver transformeras kommer upp till ytan. Sen kan det säkert vara både något som ska stramas upp eller något som man behöver släppa taget om, men att det handlar om en utveckling av struktur och gränssättning är väl ganska tydligt i alla fall.

RosaKatten
2017-10-01 10:13
#93

#91 Du kommer ihåg helt rätt, min bror finns inte kvar i det här livet. Jag har inte tänkt på nodkvadraturen mellan oss förut, jag upptäckte den igår. Jag satt och läste någonstans på nätet om just detta att nodkvadraturer indikerar en relation som har avbrutits för tidigt, eller att man inte har varit klara med varandra. Eller som Kyllan säger att det har varit "bråkigt" och något som ska lösas i detta livet. Det kan jag verkligen känna igen, men inte från vår relation medan han levde utan snarare efter att han dog. Sista halvåret med honom hade jag en fruktansvärd deja vu-känsla av att jag kände igen mig. Innerst inne visste jag att jag skulle förlora honom, och att jag hade gjort det i ett tidigare liv också. Vid en session med en astrolog / numerolog fick jag veta att min bror och jag med största sannolikhet har haft flera tidigare liv tillsammans och att minst ett har blivit avbrutet innan vi var klara. Så jag fick det bekräftat kan man säga, även om ingen med säkerhet kan veta förstås. Men…. vissa saker bara vet man. Och vi hade ganska många astrologiska kopplingar min bror och jag, varav den starkaste kanske var hans måne på min sol / södra nod. Det var han och jag mot världen, han var min soulmate och min bästa vän, och den självklara samhörighet vi hade har varit väldigt svårt att leva utan. Så det var väldigt spännande för mig att upptäcka detta med noderna!

Kyllan56
2017-10-01 10:57
#94

Vilken förlust för dig RosaKatten, som stod din bror så nära! ❤️Jag tänker att just i detta livet har din brors själ kommit in för att bistå dig i din utveckling. Att hans död och funderingar kring det gjort att din själ utvecklas. 

Ni är så duktiga båda två och det gör mig så glad!

Visst har man kvadraturer både till den N- och S. noden samtidigt vilket är en stor utmaning i sig.

Om jag inte alltid kommer ihåg Wilyamna och RosaKatten, vad ni berättar här på forumet, så är det så att jag lider av en minnesstörning och har just nu mycket problem att komma ihåg saker. Det är ett stort handikapp, för  mig som haft ett knivskarpt minne.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-10-01 16:08
#95

Vilken sorg det måste varit RosaKatten med att förlora någon som står en så nära och man håller av så mycket ❤️ Jag tror man känner på sig eller känner i kroppen att man haft tidigare liv ihop! Ska du inte prova och göra en regressionsresa?? Själv har jag upptäckt att min Mars i lejonet ligger i asc med flera personers s.nod och när jag läste sidan som Kyllan länkade här ovan så stod det om att mars personen (jag) har varit dominant eller låtit en ilska gått ut över s.nod personen och därmed skapat ett sår hos personen och nu är det dags för att balansera obalansen, i detta livet är det omvända roller och jag sitter med djupa sår. En fråga jag kan tampas med är att om jag löser ut karmat men inte den andra personen. Hur blir nästa liv då??

RosaKatten
2017-10-01 16:23
#96

#94 Tack Kyllan, ja det är en svår förlust. Och visst är det så att hans död har hjälpt mig att utvecklas. Han lär mig fortfarande mycket om hurdan jag vill vara. Jag var inte ett dugg spirituell medan han levde, och nu är jag transformerad till en superflummig varelse. Den där Pluton på min asc med kopplingar både hit och dit, och även till hans måne och Jupiter har förstås ett finger med i spelet. Vad tråkigt att höra om din minnesstörning. Men bara så att du vet, det är ingen fara om du inte kommer ihåg allting. Du har en sån enorm kunskap och gör ett sånt fantastiskt jobb med att hjälpa oss att förstå, och det är jag (och helt säkert även Wilyamna) väldigt tacksam för!😍

Kyllan56
2017-10-01 16:35
#97

Wilyamna, då kanske det är din roll blir att hjälpa lösa karmat för personen som inte löst sitt. Vem vet om det finns karma i andevärlden? Jag tror det är där man väljer vilken funktion och mening som ens inkarnation jorden skall vara. Det kanske finns en nivå till, så inkarnerar en själ, för att hjälpa någon på jorden, som kommit längre, så kan den personen lösa ett karma för att komma till nästa "värld", kanske en ny "Jorden" någon annanstans. Bara några filosofiska tankar. Hoppas ni förstår hur jag tänker. 

Jag är bara glad för att bistå er med mina kunskaper och funderingar.❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2017-10-01 16:36
#98

#95 Tack Wilyamna, ja det har varit tufft. Det tog rätt många år innan jag kunde släppa taget, men när jag fick kontakt med honom på andra sidan kände jag att det var ganska okej ändå. Jag har testat regression, men det tog så mycket kraft så jag har inte velat göra det igen. Men det är spännande! Vad intressant med mars och södra noden! Kan du känna att det finns den sortens karma i dom relationerna? Jag måste kolla om jag har några såna kopplingar med folk. Du, den där frågan har jag funderat mycket själv på! Någon sa till mig att om du jobbar med din egen utveckling och löser de karmaknutar du är satt att lösa i det här livet, så behöver du inte gå igenom det med den personen i flera liv framöver. Men jag vet inte. Det känns som att man behöver lösa relationskarman tillsammans. Vore spännande att höra fler synpunkter på det!

Kyllan56
2017-10-01 17:03
#99

Jag tror också det fins familjesjälar, som hjälper varandra. Allting kanske inte ligger på individnivå, på andra sidan. Utan man har kollektivets bästa för ögonen. Varför skulle annars vissa själar välja ett liv där de hjälper en annan själ och det under stora umbäranden.

Jag tror överhuvudtaget att vi ska tänka  mer på Vi än Jag. Jag tror Gud/Universum finns i oss alla. Man ser delen i helheten. Så ingen själ är en isolerad händelse, utan en del i helheten. Vi här på jorden, framförallt i den tiden vi lever, är så inriktade på oss själva istället för på helheten att alla ska ha det bra. Har min nästa inte det bra så har inte jag det heller.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2018-03-28 23:45
#100

Hej, Försöker skaka liv i denna gamla härliga tråd :) Till fullmånen på lördag så faller den in på mina noder på exakt grad! (Universum jag hör dig) solen på s.noden och månen på n.noden och inte nog med det utan denna fina konstellation bildar en kvadratur med min natala sol (2 graders orb) där Saturnus transiterar exakt nu också, mitt över min sol. Så vad kommer hända? Vilka insikter kommer jag göra? Jag ser med nyfikenhet på helgen…

Kyllan56
2018-03-30 17:54
#101

Solen på S.noden tar fram något, du är bra på, som du tagit med dig från dina tidigare liv, som är en naturlig del av dig. En gåva du har som du aldrig behövt arbeta med. Saturnus inblandad förstärker bilden av karma och tidigare liv. Månen på N.noden tar fram de känslor du har inför det du i detta livet måste utveckla. Så nu möts det du har naturligt - S.noden - och det du måste utveckla - N. noden. N.noden står också för grupper av människor. Hade det inte varit påsk, hade jag tolkat dt som att du ska träffa en grupp människor med samma andliga intressen, där du ger av det du har naturligt och får hjälp av "gruppen"/någon med det du behöver utveckla. Det väcker en hel arsenal av känslor. Karmiska möten - med Saturnus inblandad. 

Du kan uppleva det som tungt, men när du kommer ur det har du vunnit mången insikter och lärdomar. Kanske möter du också någon, som kommer betyda mycket för dig och inte bara för stunden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2018-03-31 09:54
#102

Tack Kyllan 🌹 Sedan har vi även energierna jag (väduren) och vi (vågen) som också representerar var mina noder är placerade men det kanske var det du syftade på? Vad jag även upptäckte var att även Venus idag transiterar min kiron vilket ger att Venus skapar en stor trigon med natala Venus och natala Saturnus. Det lustiga med detta var att jag drömde inatt hur jag var en healer i kärlek 😆 Och hur jag räddade människor i typ ett krig. Jag känner nu av de starka energierna som månen och solen ger, det pirrar i hela kroppen 🎇

Kyllan56
2018-03-31 16:54
#103

Den drömmen passar bra! Neptunus handlar ju också om drömmar och Venus om kärlek. 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2018-04-03 14:50
#104

Ja, då var påskhelgen och fullmånen förbi 😊 Nu går vi in i en reflekterade tid. Min helg förflöt helt utan missöden eller några nya människor, släkten flera dagar i rad i olika konstellationer så jag vet inte riktigt vad fullmånen på mina noder försökt visa mig 😊

Annons:
Kyllan56
2018-04-03 21:09
#105

Ibland blir det så Wilyamna! Inget speciellt händer. Det kan man dessutom uppskatta! Mer lugn och ro.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: