Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1314 ggr
[Fialisa94]
4/17/17, 4:53 PM

Horoskop hjälp - ännu en tråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge haft en fascination för Astrologi, men aldrig riktigt satt mig in i det. Nu dem senaste veckorna har jag dock läst mer och mer och ville till slut läsa mitt horoskop. Nu har jag suttit en stund och försökt fördjupa mig lite och detta är vad jag fått ut:

**Ascendant: Vågen
Solen: Skytten
Månen: Fiskarna
Merkurius: Skytten
Venus: Skorpionen
Mars: Lejonet
Jupiter: Skorpionen
Saturnus Fiskarna
Uranus: Stenbocken
Neptunus: Stenbocken
Pluto: Skorpionen
**
Planeterna i husen
Solen i Hus 2.
Månen i Hus 5.
Merkurius i Hus 2.
Venus i Hus 1.
Mars i Hus 10.
Jupiter i Hus 2.
Saturnus i Hus 5.
Uranus i Hus 3.
Neptunus i Hus 3.
Pluto i Hus 2.

Husen i tecknen
Hus 2 i Skorpionen
Hus 3 i Skytten
Hus 4 i Stenbocken
Hus 5 i Fiskarna
Hus 6 i Väduren
Hus 7 i Väduren
Hus 8 i Oxen
Hus 9 i Tvillingarna
Hus 10 i Kräftan
Hus 11 i Jungfrun
Hus 12 i Vågen

Vill någon hjälpa mig att tolka? Jag har ännu inte lärt mig vad de olika husen står för! Det som jag är mest förvirrad över hos mig själv är karriären. Jag har stora drömmar och visioner, men tycks inte klara av att jobba i för högt tempo med mycket intryck. Jag är jättebra med människor och fungerar fantastiskt bra i vårdyrken, men jag orkar inte med det psykiskt för jag blir snabbt uttröttad. Så just nu är jag arbetslös och funderar på ett kontorsjobb som t.ex innesäljare. Jag ska bifoga lite filer eller bilder med, så ni kan se vad jag försökt tolka.

Annons:
greenseng
4/18/17, 8:24 PM
#1

  hmm…

Som vanligt ett alltför intressant horoskop. Det är alltså märkligt att en rund uppdelad cirkel kan bli så omåttligt fascinerande. Skall jag säga som knappt vet var mina egna planeter är någonstans. 😃

Kan inte än se några retrograda planeter. Och av någon anledning så reagerade jag först på Chiron i Hus 11 i den analyserande Jungfrun. Var har du ascendenten någonstans tro? Ahh… i den balanserande vågen. Tycker om skönhet och harmoni. Och vem gör inte det?

Och solen och merkurius är i konjunktion i den kunskapstörstande skytten. Och jupiter ser ut att knacka på skyttens dörr. Mycket intressant. Om jag ser rätt här på din bild. En jupiter som är uppfylld av skorpionens formidabla kraft och som strävar efter att gå in i sitt eget tecken tillika kunskapens förlovade tecken. Vad kan det månne leda till? Extremt intressant skulle jag vilja säga.

Och dessutom energins starka planet mars är på gränsen mellan lejon och jungfru. Där lejonets drottningnatur vill veta mer om jungfruns analyserande potential. Blir bara bättre och bättre.

Och var har vi venus månntro? I första huset minsann. Precis som hos min son. Fast du verkar ha den i skorpionen. Du är förmodligen en mycket trivsam person att ha att göra med. Men… farlig, farlig… Skorpionens energi är definitivt inte att leka med. Dock har du ju ascendenten i den balanserande och balanserade vågen. Kanske eventuellt lugnar ner det hela.

Men varför var det första jag såg Chiron?! I hus 11. I jungfrun?? Tänk, tänk, tänk… Har du aldrig funderat på att studera psykologi kanske? Eller något som kan göra att du kan hjälpa människor med deras förvirrade tankar och sinnesstämningar? Du verkar trots allt ha mycket av en sökare i dig.

Men jag sitter nu och försöker tyda en bild med mitt begränsade synsätt. Jag får nog ta och lägga in dina data i mitt eget astroprogram och se vad jag upptäcker där. Jag ser alltför ofta fel i andras program.

Och jag kan inte upptäcka några ensamma icke aspekterade planeter. Och oppositionerna mellan mars och månen/saturnus hade jag not tagit med en nypa salt. De bör ligga över mina, kanske en aning, snålt tilltagna orbisar. Ger förmodligen inte så stor effekt i det vanliga livet. Och Placidus system. Inte så mycket att säga om det. Men alldeles precis blev jag klar med en mycket privat och mycket förenklad och snabb forskning om Hussystem. Och resultatet höll på att båsa mig av stolen.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Upp till toppen
Annons: