Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1264 ggr
Kyllan56
4/10/17, 10:53 AM

Övningshoroskop.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Faktum är att jag aldrig fått mitt västerländska horoskop lagt! 

Så jag tänkte att alla som håller på att lära sig astrologi, kan öva på mitt horoskop. Förhoppningsvis lär jag mig något nytt om mig själv!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
4/10/17, 10:38 PM
#1

Vad spännande Kyllan, jag ska försöka börja tolka det men det tar lite tid för mig att förstå alla energier genom husen osv så jag hoppas du har lite tålamod med mig ;) Men Jupiter och Pluto tillhör hus 1 eller 2? Pluto är hus 2 men Jupiter ligger i första huset och eftersom de är i konj hade jag tolkat in de i första huset. Hur tänker du här?? Sedan ser jag två separata T-kvadraturer och en stortrigon. Tuffa aspekter helt klart. Solen som är din personliga planet ligger i fiskarna och då är din andra personliga planet Neptunus?? Men vilken är ursprungshärskaren för fiskarna innan neptunus upptäcktes?? Längre har jag inte kommit ikväll :)

Kyllan56
4/11/17, 9:06 AM
#2

Tack Wilyamna! Jag är jätteglad att du vill göra det och har allt tålamod i världen. 🙂Det så här man lär sig! Inget kan bli fel! 

Eftersom Jupiter helt klart är i 1:a huset och Pluto i konjunktion med Pluto, så tolkar man det i hus 1.

Det är Jupiter, som styrde Fiskarna traditionellt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Fialisa94]
4/17/17, 7:42 AM
#3

Detta är så intressant! Jag är helt ny i astrologi-världen. Har bara för ett par veckor sedan satt mig in i min egen födelsekarta, men just nu känns det som ett träsk med alla planeter, hus och gradtal haha. Skulle någon ha något emot att jag postar min födelsekarta här eller i ny tråd senare och hjälpa mig tolka? Just för tillfället har jag inte min exakta tid på dygnet där jag föddes, men ska ta reda på det senare idag.

Kyllan56
4/17/17, 10:47 AM
#4

#3 Det får du posta i en ny tråd! Denna tråd är till för detta horoskopet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: