Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 548 ggr
Wilyamna
2017-03-30 19:07

Venus nya 8 åriga cykel

Hej, Denna artikeln hittade jag och fångade mitt intresse, givetvis finns är jag lite nyfiken om hur detta påverkar våra horoskop. Själv har jag solen/Venus konj i Stenbocken men inte som en av dessa noder. Vad är era tankar kring den nya cykeln?? http://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2017/03/25/venus-heliga-magi/

Annons:
greenseng
2017-04-01 19:37
#1

  Venus Pentagramcykel har varit känd sedan urminnes tider. Därför sågs pentagrammet som en helig symbol.

Att pentagrammet upp och nervänt skulle vara kopplat till det onda är egentligen nymodigheter. Men visst… Venus är ju sedd som en kvinnlig varelse. Och det är inte alltid som kvinnor är bara ljuva och snälla. 😃

Läste någonstans på nätet att i Maya-folkets astrologi så sågs Venus som krigets gudinna. Vi har ju som tur är en annan syn på det.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-01 19:55
#2

Var en gång på Carl Callemans föreläsning om Mayafolket han pratade då bl.a. om Venus cykler. Men de gick i större cykler och i mindre undergrupper. Det är ju utifrån att deras Mayakalender plötsligt slutade - har för mig det var hösten 2012 - som satte fart på  alla teorier om jordens undergång.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: