Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 6192 ggr
Kyllan56
3/14/17, 4:07 PM

Att tolka ett horoskop - latmask

Det har på senaste tiden handlat mycket om att tolka horoskop. Därför har jag tagit fram något jag skrivit tidigare som gömt sig som en kommentar i ett inlägg och skrivit till lite! Använd gärna denna latmask när ni tolkar horoskop.

Men först och främst måste man lära sig alla delarna och vad de står för. Men under tiden, träna ärna på folk ni känner.

1. Man börjar med ascendenttecknet för att avgöra hur motiverad en person är. Arbetsam, entusiastisk, dominant, samarbetsvillig o.s.v 

Acendentecknet och den planet som styr Ascendenten och dess aspekter är oerhört viktiga i Horoskopet. Man kan säga att Tecknet är skutan och planeten som styr är kaptenen.  Så Huset som planeten befinner sig i är ett mycket viktigt hus!

Bara genom det kan man få en rätt bra heltäckande bild av hur personen är. Tänk på att Asc, är de inlärda beteeden. Solen är ditt "dna"/själen. 

2. Mc teckenhur man identifierar sig med yrken som har samband med detta tecken

3. Soltecken säger hur personen hävdar sig och arbete och karriären.

4. Måntecken hur personen känslommäsigt kommer att reagera inför förändringar och problem.

5. Se om det finns personliga planeter i 1:a och 12:e huset. Vill man arbeta i offentligheten, och känner sig isolerad om man arbetar ensam eller vice verca.

6. 6:e huset säger ågot om hur diciplinerad personen är och hur man ställer sig till rutinarbete, detaljer och passa tider. Om man vill tjäna andra os.v

7. 7:huset säger något om hur hon samarbetar, om hom måste arbeta nära någon eller hennes förhållande tll en ev. chef.

8. Hälsohänsyn Solen, ASC, Månen och personliga planeter i1:a och 6: huset.

9. 9:de huset säger en del om hur man förhåller sig till studier och på vilken nivå den liger på. Tecken som Tvillingen so vill veta lite om mycket och skytten, som vill gå på djupet. Skytten te.x står för högre studier.

10 Vad säger horoskopet om pengars betydelse om det är viktigt att ha en social position eller man tar vilket arbete som helst bara man tjänar pengar. Hur man förhåller sig till ägande och dina och mina pengar. 2:a, 8:de och 10:de huset säger en del om detta.

11. Aspekterna och framförallt de personliga planeterna och i vilka hus de befinner sig i spelar också en viktig roll.

Så för att riktigt penetrera yrkesval måste du hela personens bild klar, vilka resurser, intressen och förutsättningar hen har. 

Det tar sin tid och det är mycket att tänka på. Elementen säger dessutom mycket om man är kreativ, kraftfull och uppstartande=eld, men kanske inte så uthållig, som jord, som är mer vardaglig, praktisk och materiell.  Luft har med tänkande, språk och är mer kommunikativ och provocerande och vatten yttrar sig mer känslosamt, anpassningsbar och fruktsamt.

Sedan kvaliteten på tecken säger om du är en ledare, med mycket i cardinala tecken o.s.v. Där finns de kardinala tecken och hus, de fasta tecken och hus och de rörliga tecken och hus. Mycket kardinala tecken är man ledare. Mycket fasta tecken är man mer obenägen att ändra sig och rörliga tecken är man mer flexibel

Sedan har vi hur planeterna spridning i horoskopet horoskopet. är det jämt fördelat eller är det koncentrerat till undre eller övre halvan av horoskopet eller i öster eller väster. I norr inriktad på jag, i söder på vi, i öster, den passiva sidan och väster den aktiva sidan.  TÄNK PÅ ATT HOROSKOPSBILDEN ÄR SPEGÄLVÄND! Norr, blir Söder och Öst blir Väst!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
3/15/17, 10:28 AM
#1

Nämen tack så mycket för denna lathund Kyllan! Vilken bra sammanfattning!

Kyllan56
3/15/17, 11:42 AM
#2

Tack själv Rosakatten!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
3/15/17, 12:20 PM
#3

Håller med! Toppen för oss nybörjare. Är lite inne hur man tolkar kärleken, vad säger horoskopet om det? Hur kan man läsa av det genom hus, aspekter osv?

Kyllan56
3/15/17, 12:32 PM
#4

#4 Det har jag också skrivit om, det heter synastri och komposit. Jag ska leta fram det!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Denna kommentar har tagits bort.
Kyllan56
3/15/17, 12:39 PM
#6

Här kommer det jag skrivit i sin helhet! Jämförande astrologi!

#0 av: Kyllan56

När man jämför två människors kompatibilitet, tittar man först på de bådas individuella horoskop. Sedan jämför man de två människornas horoskop och/eller låter de två horoskopen smälta samman till ett.

Här har jag i stort sammanfattat tidigare inlägg jag skrivit, med tonvikt på synastriastrologi, för att de inte ska försvinna bland alla andra inlägg.

I det individuella horoskopet kan man se vilken typ av partner man söker. I en kvinnans horoskop berättar Solen och Mars mycket om vilken man, kvinnan dras till. I en mans horoskop tittar man på Månen och Venus. Även 7:de husspetsen och dess härskarplanet ger information om partnern man attraheras av. 

Komposithoroskop är när två personers horoskop smälter ihop till ett. Så om A:s sol ligger 5 grader Fiskarna och B:s horoskop ligger 5 grader Oxen, hamnar deras gemensamma Sol 5 grader Väduren. Så gör man med alla planeter och punkter i de båda personernas horoskop. I ett komposit horoskop tittar man efter husplaceringar och aspekter. Inte vilket tecken planeterna ligger i.

Synastriastrologi är en annan teknik där man precis som i ens individuella horoskop jämför en två personers vinklar, planetaspekter, element, hus o s v med en annan person. Man tittar på hur pass kompatibla två människor är.

Precis som i ett individuellt horoskop är konjunktionerna starkast. Solen, Månen, ascendenten och de härskande planeterna i var och ens horoskop är av högsta vikt. När mannens Sol är i konjunktion kvinnans Måne harmonierar manligt och kvinnligt. Det är en av de starkaste aspekterna man kan ha. Solen konjunktion Solen är en annan. En tredje är om bådas ascendenter ligger i motsatta tecken. Också om bådas ascendenter har samma planethärskare. Som att person A har ascendenten i Oxen och person B har ascendenten i Vågen. 

Man jämför temperamenten genom att titta på deras elementfördelning, men också deras teckenkvalitet. Om man har många föränderliga tecken Tvillingen, Jungfrun, Skytten och Fiskarna har man lättare att anpassa sig än med fasta tecken, som Oxen, Lejonet, Skorpionen och Vattumannen. Har man övervägande kardinala tecken som Väduren, Kräftan, Vågen och Stenbocken tenderar man vilja bestämma. 

Hus, 7 och 8är viktiga hus man tittar på.

Hus 5 mer lättsamma lekfulla relationer utan att man har tankar på en seriösare relation.

Hus 7 Seriösa relationer som särbo, sambo och äktenskap.

Hus 8 säger något om sexualiteten, om den är av den intensivare eller svalare varianten. Även Mars, Venus och Uranus aspekter berättar om sexualitet och attraktion. 

Skorpionen och en stark Pluto kan indikera svartsjuka.

Vattumannen, Skytten, Väduren, stark Uranus eller Jupiter berättar vilket frihetsbehov din partner har.

Lejonet, en stark Venus eller Jupiter berättar om din partner är extravagant.

Stenbocken, Jungfrun, Kräftan utan några Lejonplaneter och en stark Saturnus kan ge en fingervisning om din partner är snål.

Oxen, Kräftan , stark Venus eller Måne säger något om partnern är dominerande eller osjälvständig.

Vågen och kräftan kan ge information om din partner är lättstött.

Övervägande vatten- och eldtecken visar på en känslosam partner.

Väduren, Skorpionen och en stark Mars berättar om din partner är passionerad och sexuellt intresserad.

Solen och Månen eller Venus i Stenbocken och Vattumannen ger en mer "kylig" partner.

Jungfru, Stenbock, Skorpion indikerar ditt ordningssinne.

Tvillingarna, Jungfrun och stark Merkurius ger en pratsam och skvallrig person.

Kräftan, Oxen, Stenbocken och stark Måne ger ofta en person med stark längtan efter barn.

För att ge ett exempel på en planet som kan ställa till det är Neptunus en sådan, eftersom den har en tendens att skapa illusioner, vilket kan göra att du inte ser din partner för den den är utan hur du vill partner ska vara.

Hur kompatibla är du och din partner? Jämför varandras Sol, Ascendent, Måne och härskande planet.

Hur förstående är din partner? Jämför  Måne och Venus.

Hur är inställningen till pengar? Jämför varandras 2:a- och 8:de hus, i vilket hus Pluto befinner sig i och Mc

Hur pass bra passar du och din partner ihop sexuellt? Jämför varandras Venus, Mars och Uranus.

Är ni på samma linje när det kommer till att skaffa barn och hur många? Jämför varandras Sol, Måne 4:de och 5:e hus.

Har ni samma ambitioner i yrkeslivet? Jämför varandras MC och 6:e huset.

Har ni gemensamma intressen och hur kommer du och din partner anpassa sig till den andres uppfattning av dem? Jämför varandras 5:e hus och element. 

Artikel av Kyllan56

Bilden äger greenseng.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Marsel2
3/15/17, 12:50 PM
#7

Oj massor med bra information😊 Hur tar man reda på vilken härskar planet man har?

Kyllan56
3/15/17, 1:20 PM
#8

Planeten som styr din Asc. är den planet som härskar. I ditt fall har du Asc. i Vågen, som styrs av Venus.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
3/15/17, 3:14 PM
#9

Okej, Venus som står för (kärlek) och den planeten ligger i min Asc, vågen. Vad säger det om mitt kärleksliv? Tänkte på en sak om det här med kvalitéer. Kräfta, våg, stenbock, vädur=ledande Lejon, oxe,vattuman, skorpion =fast Skytt, jungfru, tvilling, fisk= föränderliga. Läste någonstans att även i ett stjärntecken så delas dessa kvalitér in. Alltså är man född i början i kräftans tecken så är man ex föränderlig, mitten i tecknet är man fast, och slutet i tecknet ledande. Stämmer det?

Kyllan56
3/15/17, 3:45 PM
#10

#9 Så är det! Man delar in tecknet i tre dekaner. Ett tecken är trettiograder.  

 1. Vad gäller Venus ska jag hjälpa dig att tolka det själv! Du hittar Venus i Lejonet. Vad betyder det?

2. Du hittar Venus i 10:e huset. Vad betyder det?

3. Sedan tittar du på vad för aspekter Venus bildar.

A. Månen i Vattumannen vad betyder det?

B. Månen i i 4:de Huset vad betyder det?

Opposition Månen/Venus vad betyder det?

D. Du har Uranus i Skytten. Vad betyder det?

C. du har Uranus i 2:a huset vad betyder det?

E. Du har Venus kvadratur Uranus vad betyder det?

F. Du har Månen kvadratur Uranus vad betyder det?

Det här är din T-kvadratur. Venus härskande planet och 10:e huset är ditt härskande hus, för där befinner sig Venus.

Sedan har du positiva aspekter där du följer på samma sätt

Asc/Pluto i Vågen? i Sextil Venus?  1:a huset?

Venus i Trigon Neptunus?  Neptunus i Stenbocken? i 3:de huset?

Ta nu en del i taget och skriv baran två tre ord.

Ex. 

1.

Lejonet där du har Venus = kärlek, kreativ begåvning.  

Eld=aktivt Fast-bestämd. Stolthet i behov av erkännande och lekfullhet.  

2. Hus 10 = sociala status.  

Försök nu själv så hjälper jag dig om du fastnar! Du får googla det du inte kan.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
3/15/17, 3:54 PM
#11

Roligt och spännande! Tack så mycket kyllan56

Marsel2
3/15/17, 3:54 PM
#12
Kyllan56
3/15/17, 4:15 PM
#13

Ja det är spännande! Jag vill att ni ska lära er SJÄLVA,  så denna sida blir mer levande av  många som är intresserade av astrologi.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
3/15/17, 5:48 PM
#14

Tack igen för ännu mer intressant information till oss nybörjare! Det här är verkligen skitbra.👍😀

Kyllan56
3/15/17, 7:54 PM
#15

Tack och roligt att höra RosaKatten! Jag vill ju att ni ska lära er hur man tolkar horoskop.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
3/16/17, 12:29 PM
#16

👍🌺

Du är lysande Kyllan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
3/16/17, 1:14 PM
#17

Jag försöker iaf. Jag blir så glad när människor är intresserade. Jag hoppas vi får mer aktiva medlemmar! Det skulle vara så kul.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/17/17, 9:25 AM
#18

Du är en stjärna Kyllan!!! Så roligt att du brinner för oss nybörjare och visar oss vägen 👍 :)

Kyllan56
3/17/17, 10:32 AM
#19

Tack Wilymmna! ❤️Jag är inte den enda som vill det utan även greenseng, som jag har stor respekt för hans kunskaper och Draken, som båda är stjärnor i min bok. De brinner också för nybörjare och att vi ska bli fler aktiva medlemmar!

Jag hoppas du stannar och är en av dem!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
3/17/17, 11:58 AM
#20

Ju fler »stjärnor« som ingår, ju bättre och säkrare horoskop.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Kyllan56
3/17/17, 3:16 PM
#21

☝️🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/17/17, 3:39 PM
#22

Japp, jag är här för att stanna. Tycker det är SÅ spännande, ungefär som pandoras ask :) sedan gillar jag mysterium och komplicerade saker så jag kan nog inte hålla mig borta även om jag skulle försöka. Men som med allt annat går det i vågor, med din hjälp sist växte verkligen min kunskap sedan försökte jag göra ett "års horoskop" men misslyckades totalt. Men så sprang jag på Stefan Stenudds bok Tolka ditt horoskop men har inte läst så mycket än bara använt den som ett uppslagsverk :) Ja, ni är tre aktiva stjärnor här som förbarmar sig över oss nybörjare och visar vägen :)

Kyllan56
3/17/17, 6:48 PM
#23

#22 Det låter mycket bra!😃Ju mer du studerar desto mer kommer du kunna! Ingen blir mäster med en gång. Alla måste vara lärling och gesäll innan man når dit hän, om man någonsin gör det. Ju mer man säter sig in i astrologin, desto mer förstår man hur mycket mer det finns att lära…. 

Jag är inte så förtjust i Stefan Stenudd, men hans bok är gratis att läsa på nätet, så det är en fördel.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/18/17, 12:13 AM
#24

Nu kommer en fundering till från min horisont :) Vilka planeter ska man räkna in bland aspekterna? De som är med i zodiakhjulet är givna, men hur är det med n.månnoden & kiron?? Eller tolkar man dem separat?

Kyllan56
3/18/17, 12:27 AM
#25

Man börjar med planeterna. Sedan när man är varm i kläderna kan man fortsätta med Månoderna och Kiron/Chiron.

Månnoderna tittar jag på när man tittar på karma. Den Södra är det man kommer i från och Norra visar på den vägen man ska ta i detta livet. 

http://astrologi.ifokus.se/discussions/5802477e8e0e7475b4001889-chiron

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
3/18/17, 9:59 AM
#26

En liten fundering kommer även från mig. Södra månnoden syns inte inte i mitt horoskop, det gör bara norra månnoden. Är det så generellt i alla horoskop? Men är det så att den ligger exakt mittemot den norra? Jag försöker förstå det här med orber ex (7° 21)/bågminuter osv. Hur läser jag ex vart fullmånen/nymånen faller i mitt hus och i vilket stjärntecken. Sitter någon på någon lätt läsförståelse lathund kring det?

Kyllan56
3/18/17, 10:56 AM
#27

#26 S. noden ligger alltid mitt emot den Norra. Du har din Norra nod på 1,40,30 grader i lejonet. Då har du din Södra Nod i 1,40,30 grader i Vattumannen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
3/18/17, 11:41 AM
#28

Tack Kyllan, Varför jag frågar är för att om jag utelämnar kiron så har jag ingen stor trigon eller kvadratur men när jag väljer att ta med kirons aspekter för hela horoskopskartan bildas det en drake som jag nu har förstått att det heter via greenseng. Så jag funderar över hur stor vikt jag ska räkna med den eller ej eller aktiveras den bara när kiron på något sätt är inblandad?? Marsel2, jag brukar följa en veckoblogg från en astrolog på damernas värld och hon tar upp nymåne och fullmåne samt var de befinner sig. Tror den heter "på himlavalvet", där beskriver hon planeterna och deras egenskaper och vilka aktuella aspekter som pågår på ett lätt sätt.

Kyllan56
3/18/17, 1:31 PM
#29

Nej, det tas inte med i en tolkning! Jag skulle ha en Stortrigon om noderna hade räknats. Jag har Kiron i konjunktion min Merkurius. Det är som jag ser det om man vill ha extra information. Men man ska inte göra det svårare för sig.Man ska göra tolkningen så basal, som möjligt. Att börja ta in mer och mer krånglar bara till det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
3/19/17, 12:31 PM
#30

Hej igen, Då tror jag att jag hänger med ;) Om jag vill förstå min sår jag behöver läka från tidigare liv ska jag ta med drak-aspekten, och testen av aspekterna. Eller att förstå lärdomarna i detta livet att se på relationerna i n.noden Men dessa aspekter påverkar inte personligheten utan då är det planeterna och husen samt deras aspekter :)

Wilyamna
3/19/17, 3:06 PM
#31

Nu kommer en fråga till, hur många grader bör man ha i sina aspekter? På astro så har jag aspekter upp till 10 grader men det är väl lite mycket?? Har för mig att det är upp till 8 grader eller 5???

Kyllan56
3/19/17, 4:47 PM
#32

1. Allt som har med tidigare liv, har med S. noden, Saturnus, i viss mån Pluto och alla planeter rom är retrograda. Ja Den Norra säger vilken väg du ska gå, Kiron vad du behöver läka. Lyckopunkten var i livet du har tur och om du har tur. Men din sammansatta person är det traditionella horoskopet.   Om du läser astrologiska läroböcker tar de inte upp dem, mer än noderna om man har tur.  Sensitiva punkter kallas det också. Hittade detta som du kan läsa om och hur man räknar ut dem.

http://www.kvazir.com/astrolog/arabpunk.htm

2. Det är olika för olika aspekter. 

Jag har lärt mig konjunktion formande -10 grader separerande +8, sextil formande -5 grader  separerande + 3 grader, kvadratur formande - 8 grader och separerande +6 grader, Trigon formande - 8 separerande +6 grader, opposition formande -10 grader och separerande + 8 grader.

Ibland använder jag mig av snävare orb. men det viktiga är att en planet som närmar sig en annan i en exakt aspekt har har högre orb. än när en planet är på väg i från en exakt  aspekt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
3/19/17, 5:16 PM
#33

#32 1. Glömde 12:e huset.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
3/20/17, 2:24 AM
#34

Jag läser imponerad vidare, nu när vi går in i Vädurens tecken.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Fialisa94]
4/17/17, 8:48 PM
#35

Tecken maskulina: 3
Tecken feminina: 7
Tecken kardinala: 2
Tecken fixerade: 4
Tecken rörliga: 4

Tecken eld: 3
Tecken jord: 2
Tecken luft: 0
Tecken vatten: 5

Vad innebär dessa? Förstår elementen, och vilka tecken som hör till vilket element. Jag är Skytt i solen som hör till eld, men jag har fler vattentecken i dem andra planeterna osv. Vad säger detta om mig? :)

Wilyamna
6/18/17, 1:59 PM
#36

Hej, Nu har jag tagit tag i mitt första horoskop som inte är mitt egna och oj vad svårt det är när man ska göra det rätt och riktigt. Sprang på flera funderingar med en gång så om någon kan ge mig en liten fingervisning blir jag glad :) Personens horoskop jag gett mig på har tvilling asc med Merkurius i Jungfrun, bara här en dubbelträff! Hon är väldigt strukturerad och det visar horoskopet på första steget. Det som jag funderar över är att Merkurius, mars och solen ligger i jungfrun i hus 5 men husspetsen ligger i lejonet och där med hamnar solen i rätt hus men vad händer med kreativiteten som lejonet har när alla planeter ligger i jungfrun?? Eftersom detta är hennes hus där hon kommer växa som människa och göra alla läxor hur fungerar detta då med kreativiteten, blir det den strukturerande jungfrun eller hur mycket spelutrymme får solen i sitt egna hus??

Kyllan56
6/18/17, 2:47 PM
#37

Glöm inte att hus 5 också handlar om barn.

5:e husspetsen ligger i Lejonet, så styr Solen hennes femte hus.

Jungfrun är detaljinriktad och utför ,med lätthet precisionsarbeten. Hon är analytisk och strävar efter det funktionella.  Det som kan störa den kreativa processen är om man blir upphängd av alla detaljer, det skymmer sikten.

En person med dessa placeringar kan ha svårt att brainstorma, eftersom hon lätt blir kritisk och granskar förslag innan det är dags. Men om hen lär sig vänta med granskning och kritik tills det är dags, så är det ett vinnande koncept. Hon kan använda sin kreativitet till att skriva eller i praktiska sammanhang. Hon kommer vara noga'! Om hon skriver är det viktigt att varje ord blir rätt och på rätt plats. Här är samma sak, om hen först skriver och sedan rättar kommer det flyta på.

Om hon är med barn är hon påhittig och kan regler som gärna ska följas.

Eftersom Merkurius är hennes Asc-härskare så är all kommunikation viktig, från det talade ordet, ord i skrift och att röra på sig. Jungfrun vill vara hälsosam och röra på sig, springa och gå är en form av kommunikation.

Jag tror du förstår hur jag menar. Att det hon ska lära sig är att inte störa den kreativa processen med allt för mycket kontroll och granskning. Varje sak ha sin plats. Kan hon särskilja det så kommer hon ha framgång. För kreativitet i kombination med kritik, analys och granskning är en fullträff.

Det gäller också att inte vara för kritisk mot sig själv och andra. Jag vet ju inte hennes aspekter. Man kan bli väldigt kritisk både mot sig själv och andra. Men använder man Jungfruns egenskaper så som jag beskrivit dem kan man bli en tex. duktig litteraturkritiker. Eller inom något annat område.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tnas
8/11/17, 2:57 AM
#38

Hej! Vad ni kan! Blir så imponerad!!! 😍 Finns det möjlighet att någon kan ställa ett horoskop för mig? (Eller hur msn säger?) Känner att jag står i ett stort vägskäl och vet inte hur jag ska tolka mina egna sinnen och kännslor… Stor kram och tack på förhand ❤

Kyllan56
8/11/17, 12:07 PM
#39

Att ställa ett horoskop är flera timmars arbete, men du kan lägga ut ditt horoskop och se någon vill titta.  Vi kanske kan titta på det som ett team?

Du får lägga det i ett eget inlägg!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
8/14/17, 10:28 AM
#40

#38

Glöm inte att ha så exakt födelsetid som möjligt och så naturligtvis den fysiska platsen där du föddes.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: