Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1117 ggr
Kyllan56
2017-03-03 18:03

Mona.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har varit mycket prat om Saturnus på de senaste dagarna. 

Därför tänkte jag att Mona Sahlin kunde vara ett bra exempel, eftersom hon haft sin andra Saturnusåterkomst 2016.  Den gick ur i mitten av November 2116. Mona har Stenbocksaccendent och därför är Saturnus hennes viktigaste planet, då Saturnus härskar över Stenbocken. Så för Mona blir Saturnus extra viktig.  

Om man löst sin först Saturnus återkomst visar sig andra gången det inträffar vid 59 års ålder.

Hon har ofta varit på tapeten, som en slarva.  Alla kommer ihåg Tobleronet hon köpte på statens kontokort. Egentligen hade hon handlat för över 50 000 kronor. 

Nu är det urkundsförfalskning. Kan man se i horoskopet om Mona har en karaktärsbrist? 

Tyvärr har jag inget astrologiprogram, utan använder mig av astro.com, men den fungerar dåligt på Mona som är född i Sollefteå. Så vi kör lika hus. Det betyder att alla hus börjar på samma gradantal som ascendenten 18.52 grader i Stenbocken.  För enkelhetens skull 19 grader. Det betyder att hennes hus 2 börjar på 19 Vattumannen, hennes hus 3 19 grader Fiskarna o.s.v.

Med lika hus hamnar Monas Mc i 11 huset, men tolkas i 12 huset få den hamnar 4 grader från husgränsen som går 19 Skytten. 

Nu vill jag att ni hjälper till att titta på Monas horoskop, att vi tillsammans hittar vad som gör henne så ansvarslös vad gäller andras pengar. 

Var nu inte blyga alla kan mer än vad det tror. Ingen fråga är dum!  

Om någon har ett program som kan omvandla Monas hus till lika hus, så är jag tacksam.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2017-03-06 12:32
#1

Jag ser att Pluto är på väg in i Jungfrun. Kan detta tänkas verka störande på den annars ordningsamma Jungfrun?
🤔

Pluto står ju för det dolda, kan det vara så att hon har mer i bagaget än detta?
Jag har alltid tyckt hon är helskum och jag har aldrig gillat henne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-03-06 12:49
#2

Ja det kan bli minst sagt rörigt, Draken!

Men det jag framförallt tänker på är T-kvadraturen, där alla hennes ascendetstyrare Saturnus och Solen Månen befinner sig.  Saturnus befinner har en konjunktion till Mc. Saturnus trivs väldigt bra där. Där kan man se hela problematiken.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-03-06 12:57
#3

Somliga astrologer säger att det planeten som styr Solen  också är viktig, vilket traditionellt är Jupiter. Eftersom man hittar Saturnus i Skytten, som styrs av  Jupiter blir denna planet också viktig. Jupiter som dessutom är i opposition med  Solen och därav också i kontakt med Merkurius och Venus.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: