Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1661 ggr
Marsel2
2017-02-26 16:43

Linjer

Hejsan! Jag undrar om många streck/linjer i ett födelsehoroskop betyder något? Svårt att förklara men jag tog fram mitt födelsehoroskop och där är strecken/linjerna lite "huller om buller", alltså att det låg i många tecken och hus. Sen när jag gjorde ett födelsehoroskop på en vän så låg strecken/linjerna lite mer i inte alls så många tecken och hus som i mitt. Vad kan det betyda? Jag har nyligen intresserat mig av just födelsehoroskop, så jag vet väldigt lite. Men vad jag just tänkte kring det var att jag som jag tycker själv är lite mer "splittrad" än min vän, därav mitt "huller om buller" streck o linjer i mitt horoskop. Hur ser ni kring det?

Annons:
Kyllan56
2017-02-27 16:32
#1

Det är väldigt svårt att svara på utan att ha sett horoskopen. Det kan bero på att vissa har fler aspekter än andra, att vissa program räknar med högre orber (hur många graders avvikelser från en exakt aspekt, som tillåts) än andra, eller konjunktioner, som bildar aspekter till andra planeter o.s.v..

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-02-27 18:07
#2

Tack för ditt svar! Intressant😊

Farwuq
2017-02-28 15:48
#3

Antalet aspekter är avhängigt av dels som Kyllan56 förklarar men också av tidpunkten som horoskopet gäller. I bland ligger planeterna i rätt »läge« i bland gör de det inte.
Pröva gärna med att göra horoskop för några slumpmässigt valda tidpunkter och geografiska platser så ser du att det skiljer väldigt mycket.

_Tack för att du är intresserad av astrologi Marsel2
_

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marsel2
2017-02-28 22:58
#4

Jag har inte alls kommit så långt så att jag förstår vad allt betyder i astrologin😉 Håller just på att ta reda på vad oppositioner betyder. Så då kanske ni förstår att jag är helt färsk inom området. Men jag gillar det verkligen, och är fascinerand. En sak som gör mig fundersam är att jag gjorde exakta födelsehoroskop i 2 olika program och då visar det ungefär lika men inte så exakt som jag trodde. Planeter i husen låg olika vad jag märkte. //marsel2

Kyllan56
2017-02-28 23:13
#5

#4 Det kan bero på vilket Hussystem programmet har. De flesta använder Placidus Hussystem, men det fungerar mindre bra ju längre norrut man kommer. 

Om man är splittrad eller ej har inte med antalet linjer att göra. Det har med vilka tecken planeterna ligger i och vilka aspekter man har planeterna emellan. Vissa konjunktioner är vad som kallas konfliktfyllda negativa aspekter, tillsammans med oppositioner och kvadraturer. Vissa konjunktioner är neutrala. Sedan vissa konjunktioner, trigoner och sextiler är positiva harmoniserande aspekter.

Jag rekommenderar dig att läsa så mycket som möjligt, så du har en grund när du ska tolka ditt horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-02-28 23:41
#6

Tack Kyllan56 Jag ska följa ditt råd, jag ska läsa så mycket som möjligt om astrologi. Har en fråga om det e ok att ställa. Det verkar som att jag har Jupiter, Merkurius, Saturnus och även AC i hus 12. Vad betyder det? Har läst lite om hus 12 och det verkar som att man helst inte vill ha några planeter i det huset. Varför?

Annons:
Kyllan56
2017-03-01 00:12
#7

# Ascendenten kan du inte ha i hus 12. Det finns fyra vinklar i ett horoskop. Ascendenten, Descendenten som ligger mitt emot, IC och Mc som ligger mittemot.

Ascendenten bildar 1:a husets gräns eller husspets, som man säger

Decendenten bildar 7:de husets  spets

IC bildar 4:e husspetsen

MC bildar 10:e husspetsen.

Om man har en planet som ligger inom 5 grader från någon av husens gränser, så tolkar man den i nästa hus.  

Om du har en av dina planeter 5 grader från din Ascendent, så tolkar du den i hus 1.

Hus 12 är Fiskarnas hus. Det omedvetnas hus. Det representerar karma och dolda resurser och begränsningar.  Varje tecken har en planet som styr över det. Jupiter styr traditionellt över Fiskarna, därför känner sig Jupiter hemma här. Det gör dig osjälvisk och en person som ställer uppför andra.  Saturnus i 12:e huset gör att det finns ett tomrum i dig. Men vad det består av har du svårt att sätta fingret på. Har du Jupiter i konjunktion. Det får högst skilja 10 grader mellan planeterna, så är det inte så lätt eftersom Jupiter vill Expandera och Saturnus vill begränsa. Merkurius i hus 12 kan göra att duu ofta tvekar att dela med dig av ditt synsätt till andra. Det kan bero på att du inte förväntar dig att bli lyssnad på eller förstådd. Det gör att du känner en dragning till det mystiska och fördolda. Andlighet och övernaturligt intresserar och man kan behöva ett visst mått av avskildhet för att må bra. Men som sagt ju närmare din Ascendent dessa planeter ligger ju mer inflytande ligger i Hus 1. Sedan har tecknet och aspekterna stor betydelse.

Men man kan säga att eftersom Hus 12 är ett karmans hus och Saturnus är en karmaplanet. Det man bär med sig ska också upp till det medvetna om man ska kunna lösa inre konflikter.  Både hus 12 och Saturnus har med ensamhet att göra, så du har nog ofta känt dig ensam även om du samtidigt har ett behov av avskildhet.

Andra kan nog uppfatta dig som hemlighetsfull och ibland svår att förstå sig på. Men nu vet jag inte om dina tre planeter i 12 huset är renodlade. då måste jag se ditt horoskop.

Med mycket planeter i 12 huset kan man jobba inom institutioner som sjukhus, fängelse o.s.v  För de hör hemma i hus 12.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-03-01 09:16
#8

Här finns ännu en individ med Saturnus i 12:e huset. Den ligger presic på husspetsen.

http://uploads.ifokus.se/uploads/d56/d56c98c24b44a6f7d447cb2ffcf0f335/astro-farwuq-hada.gif

Stefan Stenudd, har en del läsvärt om astrologi; saker som säkert kan vara intressanta att börja med: http://www.astrologi.nu/

Här har du vår länksamling:
http://astrologi.ifokus.se/links?discussions-1
Det finns en del matnyttiga bitar där.

Som »lök på laxen« så har du några engelska länkar om grundläggande astrologi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Technical_factors_of_astrology
https://en.wikipedia.org/wiki/Cusp_(astrology)

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marsel2
2017-03-01 09:17
#9

Tack kyllan56 för ditt svar. Gjorde ett hus system på astro.com där du skrev att många använde sig av och där såg mitt födelsehoroskop helt annorlunda ut😉 Hade inte 3 planeter i hus 12 som jag trodde, det var en planet:Pluto. Inte heller några planeter i hus 1 heller. Dom låg i hus 11. Tack för upplysningen av olika hus system!

Marsel2
2017-03-01 10:08
#10

Tack Farwaq för all tips o info!

Kyllan56
2017-03-01 13:01
#11

#9 Okej Marsel2. Det är bättre att lägga ut horoskopet här. För är man nybörjare är det svårt att tolka symboler,  tecken, planeter och aspekter och vilka hus de ligger i.

Det är precis som Draken säger att Stefan Stenudds bok ligger på nätet, den som han länkar till.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-03-01 13:16
#12

Kyllan56 menar du att jag ska lägga ut mitt födelse horoskop här i forumet? Har kikat mycket på det Stefan stenudd skrivit. Det har varit mycket till hjälp.

Kyllan56
2017-03-01 13:30
#13

Ja det menar jag! Gör ett där ditt namn är bortaget och lägg ut här. Då är det lättare att ställa frågor. Det är onödigt för oss att svara på frågor, som visar sig inte stämma.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Marsel2
2017-03-01 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
Kyllan56
2017-03-01 14:41
#15

# 14. Du kan inte låta dig luras av att Saturnus och Jupiter ser ut att ligga i 11:e huset. Både Jupiter och Saturnus ligger på 4 grader i Vågen. Den 12:e husspetsen, alltså gränsen mellan hus 11 och 12 ligger också på 4 grader. Du måste alltid titta på diagrammet, för att veta var husgränserna går.  Det står bara sex husgränser men det är för att Hus 1 ligger mittemot hus 7, hus 2 ligger mittemot hus 3 os.v. Exempelvis från ditt horoskop, så ligger som jag skrev 12:e huset på 4 grader  i Vågen. Det innebär att 6:e huset ligger 4 grader Väduren. 

Alltså, Jupiter och Saturnus skall definitivt tolkas i 12:e huset! Däremot Pluto ligger på Ascendenten och skall tolkas Asc Konjunktion Pluto.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-03-01 14:50
#16

Okej då visade det "rätt" att det dessa planeter låg i hus 12 i det första programmet jag gjorde.

Kyllan56
2017-03-01 15:16
#17

#16 Kan mycket väl vara så att Jupiter och Saturnus låg längre in i Hus 12, i det första horoskop du gjorde. Men jag tror ändå att du missförstår. Olika husindelningar är olika tekniker att dela in husen på. Det gör att husgränserna dras på olika ställen.

Ta hussystemet lika hus, där alla hus är lika stora. å delar man in husen med Ascendenten,som rikt märke.  I ditt fall 22,59,33, för enkelhetens skull 23 grader i  hus 1 Vågen. Hus 2 23 grader Skorpionen, hus fyra 23 grader Skytten hus 5 23 grader Stenbocken och hus 6 23 Vattumannen. Hus 12 ligger då 23 grader Jungfrun. Då blir det väldigt tydligt enligt lika hus-systemet att Jupiter/Saturnus ligger i hus 12.

Jag hoppas du förstår vad jag menar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-03-01 16:06
#18

Delvis förstår jag men ändå inte.. får sätta in mig mer i det..

Marsel2
2017-03-01 16:29
#19

Tänkte på det du skrev att hus 12 är karmans hus och att Saturnus är karmaplaneten. Det man bär med sig ska också upp till det medvetna om man ska kunna lösa inre konflikter. Har du lust och tid att utveckla dig? Jag känner ofta att jag grubblar och analyserar och många gånger har jag konflikter med mig själv och har svårt att lösa dem. Vill ofta försöka "lösa dem" men det är svårt.

Kyllan56
2017-03-01 20:47
#20

#19 Dilemmat när man har många planeter i Hus 12 är att vissa sidor av ens personlighet är dolda för en, omedvetna. Där Saturnus befinner sig ska man ta lärdom, där har man en karmaläxa att lära sig.

Saturnus är upphöjd i Vågen, vilket betyder att den trivs i tecknet, men samtidigt trivs inte Saturnus i hus 12. Det är lätt att bli något av en enstöring. Man behöver mycket avskildhet. Jupiter och Saturnus i Vågen gör dig välvillig och sympatisk. Viktigt med dig att ha god kontakt med andra människor.  Rättvisa är viktigt. Du är något av en estet, kanske sysslar med konstnärliga saker. Kan t.o.m vara ett arbete du har med konstnärliga saker.  Men förmodligen skapar du eller det du gör i ensamhet.

Jag tror det bor en del kaos inom dig där du dras åt olika håll. Jupiter är optimistisk och vill expandera, medan Saturnus vill bromsa upp och skapa ordning och reda. Den ena optimisten och den andra melankolisk titt sitt väsen. Du har även Solen, Merkurius och Mars i Kräftan. Kräftan är en mycket känslosam person som svänger mycket i känslor. Ena minuten glad nästa ledsen. Ett av dina problem är just dina svängningar.  Saturnus/Jupiter konjunktionen gör att ordning gör att du inte allt för entusiastisk eller optimistisk utan intar en mer försiktig hållning.  Denna konjunktion kan göra att ordning och koas lever sida vid sida och att det är svårt att integrera dessa båda ytterligheter. När du inte orkar med världen drar du dig undan.

Merkurius i Kräftan gör att ditt sätt att tänka bearbeta information och förmedla motiveras av dina känslor. Med denna placering har man gott minne, kan t.o.m. vara fotografiskt. Mars gör att du har svårt att bejaka dig själv,  vilket du hellre gör genom att hjälpa andra. Du ger ogärna fritt uttryck för dig själv. Något som gör att du kan få dåligt självförtroende. För dig mer n hos andra är självförtroendet  avhängd på hur du mår rent känslomässigt. Merkurius Konjunktion Mars. Samtidigt som avståndet tanke och handling är kort. Du identifierar dig ofta med de tankar och idéer du har. Om någon ifrågasätter det du representerar så känner du ofta hur hela du ifrågasätts och då vill du försvara dig

Merkurius/Mars kvadratur Saturnus gör att det finns en konflikt mellan behovet att utrycka dig verbalt och behovet att ge uttryck för du representerar i i form av uttryck och kompetens. Du kan ha svårt att verbalt förmedla känslor, likaså tankar och idéer du har, som har med din barndom att göra. Då du förmodligen på sin höjd fick synas men inte höras. Dina tankar togs förmodligen inte på allvar när du var barn. Vilket har resulterat i att du utvecklat en stor känslighet för hur andra upplever det du säger och och vill ge uttryck för.

Det finns en konflikt hos dig på att starta något nytt och och kravet du har att göra saker grundligt och ordentligt. Vilket kan gör att entusiasmen du kände för att starta projektet bara rinner av dig, när du förstår hur mycket du har att beakta innan du kan uppnå resultat. Det har den positiva effekten att varje projekt du ger dig in i förbereder du, noggrant och omsorgsfullt.

Pluto på ascendenten gör att du under livets gång kommer en del förändringar vad gäller attityder, värderingar och synsätt, genom de livserfarenheter du gör. 

Det var det som är tungt i ditt horoskop. Jag tror att du varit mycket ensam när du var barn. du har många motsägelser i ditt horoskop, men dem har du fått för att du har en enorm utvecklingspotential. du har det som kallas draken, Det är en stortrigon, tre Trigoner med en svans av två sextiler. Det kommer hjälpa dig enormt mycket med dina svårigheter.  När Saturnus är involverad som i dit horoskop är man ofta en som blommar senare. När Saturnus hade sin första återkomst - när den hamnade på samma gradantal i Vågen som  den dag du föddes - har du med all sannolikhet haft det jobbigt.  I december 2009 närmade sig Saturnus sin ursprungliga plats för i Januari 2014 hamna exakt. Där kan en jobbig period ha börjat, vad gäller Saturnus. Kanske har du dragit dig undan eller varit på sjukhus.

Nu går det bara framåt. Din känslighet är också din GÅVA, bara du lär dig reglera den. Du kan se det som finns i det dolda. Det övernaturliga förvånar dig inte. Du skulle också kunna vara en högkänslig människa, som delvis måste dra sig undan för att inte ta in människor för mycket. Lära dig att skydda ditt inre fält, så inte andra människor påverkar dig.

Det finns mycket att säga. du har också förmågan att skaffa dig ett hem var du än bor, om det är i Sverige eller utomlands. Det kan hända du funderat på att jobba utomlands. Din känslighet och förmåga att läsa av människor gör att du lätt kan gå in i roller. Det finns så mycket du skulle kunna göra.

Att det varit svårt för dig är du redan medveten om. Jag kan förstå varför du som du skrev har svårt att lösa dina egna konflikter. Det är för att du tänker rent för mycket i känslor. Du behöver lära dig vad som är dina tankar och vad som är dina känslor. Så att inte en tanke blir en känsla, som du dessutom har svårt att sätta ord på. Eftersom du har en sådan förändringsdriv i ditt horoskop blir det extra viktigt att du kan separera vad som är vad. Annars gör förändringen bara dig förvirrad.

OBS! Tänk på att du är blommar senare än genomsnittet, så du inte misströstar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Marsel2
2017-03-01 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21
Marsel2
2017-03-01 22:01
#22

Här visar att Saturnus ligger i hus 11 och inte i hus 12. Hur kan det komma sig?

Kyllan56
2017-03-01 23:25
#23

Du får visa mig sidan där du fått informationen ifrån, så jag kan se vad det är för Hussystem de valt. För som jag sagt tidigare beror det på husindelningen. Dessutom ligger Pluto en grad från din Ascendent och ska tolkas i 1:a huset. Det du angivit visar inte gradantalet utan bara i vilka hus planeterna ligger i.  Dessutom ligger inte Venus i MC, utan i 10:huset.

Sedan vill jag gärna ha feedback på det jag skrivit, för det gör att jag lär mig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-03-02 07:00
Marsel2
2017-03-02 07:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25
Marsel2
2017-03-02 07:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26
Kyllan56
2017-03-02 14:28
#27

Marsel2 Ja,  det är ett annorlunda sätt att dela in husen på! Ett annat Hussystem. Jag kan inte hitta vilket det är, eftersom jag för tillfället inte har ett stort astrologiprogram där jag kan jämföra med. Det finns massor av astrologiska system med husindelningar. Läs här, det kanske förklarar det bättre än jag.  I Placidus Hussystem - som jag använder mig av - hamnar Saturnus/Jupiter i 12:e huset och i det du länkat till här hamnar de två planeterna i hus 11. 

http://astrologi.ifokus.se/discussions/4d71562cb9cb462227066998-hussystem

Med andra ord så hamnar husgränserna lite olika beroende på vilken husindelning man använder sig av. Det jag har använt är Placidius, som astro.com använder.  

Nu får du själv studera vidare och bilda dig en uppfattning! 

Men jag ber dig om att du ger mig feedback för det jag skrivit! För det är på det sättet jag lär mig mer och mer om att tolka födelsehoroskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Kyllan56
2017-03-02 17:09
#28

Efter att ha tittat noga på det horoskop du la in här så ligger Jupiter/Saturnus på 12 Husspetsen. Om du tittar noga så står där XII i den inre cirkeln. Så både 12:e husspetsen, Jupiter och Saturnus ligger på 4 grader i Vågen. Som jag skrev tidigare även om planeterna skulle ha legat på 2 grader Vågen tolkas det i nästa hus, eftersom planeterna är i konjunktion med husspetsen. 

Planeterna ligger alltid på samma gradantal oberoende Hussystem

Så varken du vill det eller ej tolkas Saturnus i 12:huset .

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-03-02 17:56
#29

#7 "Om man har en planet som ligger inom 5 grader från någon av husens gränser, så tolkar man den i nästa hus." Jag har läst att man gör lite olika, en del har 5 ° som standard och andra 3 °. Eller är det generellt sett 5 ° som de flesta använder? Det känns ju som en ganska avgörande detalj ibland.

Kyllan56
2017-03-02 18:39
#30

#29 Jag använder fem grader. Men ju närmre den är husspetsen desto mer dignitet får den. I detta fallet ligger husspetsen,  Jupiter och Saturnus på 4 grader Vågen, då finns det ingen tvekan. 

Sedan tolkning av horoskop handlar om ett pussel, där vissa bitar är större än andra. 

För mig som är Fisk och holistisk i mitt sätt att titta på mönster, får jag redan en känsla av energin i horoskopet genom att titta på helheten. Först därefter går jag in på detaljerna. 

En Jungfruväninna och jag har skrattat många gånger åt våra olikheter. Går hon in i en lägenhet ser hon detaljerna först innan hon ser helheten. Jag går in och känner av och ser helheten innan detaljerna blir synliga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-03-02 19:12
#31

#30 Ja en intuitiv tolkning borde ju vara att föredra eftersom husindelningen dessutom skiljer sig åt i olika system. Annars kan man kanske inte vara helt säker. Och om inte intuitionen säger något är alltså 5 ° något att gå på.

Marsel2
2017-03-02 19:35
#32

Det du skriver stämmer väldigt mycket. Otroligt, men en "sorgsenhet" spred sig över mig när jag fick läsa det. Precis som du skrev att jag kan ha svårt att uttrycka mig verbalt, så kan det vara i skrift med. Ibland. Känner så just nu så jag kommer inte skriva så mycket mer Jag önskar att jag får blomma ut snart och att jag inte får vänta alldeles för länge. Tackar ödmjukast för att du tog dig tid för mig

Kyllan56
2017-03-02 20:05
#33

#32 Tack själv!

Jag är övertygad om att din tid kommer. Man skriver ofta in på sådana här sidor när  livet kanske inte är på topp. Men sanna mina ord jag vet att din tid kommer. Du har mycket bra också i ditt horoskop, så våga tro på dig själv och se dina styrkor. Du har nog lätt för att låta det tunga skymma det positiva med dig som person.

Snälla sluta inte skriva, du är begåvad! Om du inte redan gör det skriv dagbok, så du kan följa hur du mår över tid! Då kommer du ha lättare att se hur du utvecklas. 

Jag känner lite extra för dig, som föddes 13 dagar innan min egen dotter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-03-03 10:31
#34

Åter igen så stämmer det du skriver. Känner mig inte på topp just nu, och det tunga skymmer det positiva. Sant. Men efter regn kommer solsken, sägs det! Jag ska inte sluta skriva, menar att jag slutar skriva i den här tråden.Just nu. En sista fråga har jag. Angående Saturnus, finns det någon tidsram hur länge den håller sig kvar i ett stjärntecken, hus? Tänkte lite på det du skrev att i januari 2014 hamna den i sin exakta position.

Annons:
Kyllan56
2017-03-03 13:18
#35

Det tar Saturnus  29.5 år att röra sig runt solen, vilket betyder att den rör sig genom ett tecken på ca 2.5 år. 

Men det jag beskrev är det som kallas Saturnusåterkomsten, när Saturnus befinner sig exakt på samma ställe som när du föddes. I ditt fall 4 grader Vågen. Då har Saturnus gjort ett varv i ditt hus och en gång aktualiserat alla 12 livsområden i ditt horoskop.

Saturnus återkomst infaller med det som man kallar 30-årskrisen, så det är nog inte för inget som de flesta människor genom går en kris runt 30. Då har man lämnat "ungdomen" och träder in i den tidiga "medelåldern". Du är inte ensam om  att uppleva den perioden som jobbig, dock är det med din Saturnus  blir det oftast extra kännbart.

Just nu befinner sig Saturnus 26.50 grader i Skytten i ditt 3:de hus som har med kommunikation, lärande, syskon och grannar att göra. Så skrivandet är på tapeten. Ditt 3:de Hus styrs av Jupiter, som ju är i konjunktion med Saturnus. Den stora välgöraren Jupiter, som dämpar Saturnus lite brutala färd genom ditt horoskop. Det gör att ditt 12:e hus och temat i ditt liv åter aktualiserades, vilket började i december nu 2016 och var exakt i Januari 2017. Så det är nog inte så konstigt att du skrivit in om just Saturnus nu. 

Men ditt 3:de hus börjar i Skytten, men övergår till Stenbocken, Saturnus eget tecken. Saturnus trivs där. Det är bra.  Så det börjar med tankar och idéer, som är djupgående och över går till Stenbockens disciplinerade energi.  

Ungefär i samma veva för det skiljer bara en grad från tredje husgränsen till din Neptunus i tredje huset, som är Planeten som är svansen i den planetkonstellation, som jag nämnde som Draken. Den positiva aspekten, som alltid kommer att hjälpa dig! Nu kommer den stränga Saturnus och säger till dig att det är dags att vakna upp och erkänna alla de gåvor du fått. Där skrivandet är ett och fantasin ett annat, med Mars inkopplat har du också energin och med Stenbocken i  ditt hus 3 tålamodet. Senast du hade Saturnus i ditt 3:de hus var när du började skolan.  I januari 1988 befann sig Saturnus på 25 grader Skytten, så du kanske började lära dig skriva innan du började skolan.

Så tänk nu på vad jag säger att du har många gåvor! Skriva är bara en, så du måste träna på att se dem, det är vad Saturnus vill säga till dig. Där Saturnus befinner sig vill han också lära disciplin . Skytten är inte den mest disciplinerade, men desto mer har Stenbocken. Så även om Saturnus är jobbig i 12:e huset har du fått bl.a din Drake, som väger upp det, med den kommer det jobbiga aldrig gå för långt. 

Jag kan säga att det är de jobbigaste perioder som ofta lär en mest. 

Jag länkar till efemirider, där du kan se hur alla planeter rör sig över tid, så även Saturnus. 

http://www.astro.com/swisseph/swepha_e.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: