Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1322 ggr
Flisal
2017-01-24 19:57

En jungfru som ber om hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har följt och läst många trådar här under en tid nu och tycker att det är helt fantastiskt med all denna kunskap som flödar från er. Jag är oerhört intresserad av astrologi, tarot och det mesta som ni redan nämnt i andra trådar. Har precis gjort ett konto här för att jag tänker göra något som jag tycker är väldigt jobbigt. Något som jag väldigt sällan gör. Jag tänker be om hjälp. Finns det någon vänlig själ som skulle kunna titta på mitt "hjul" och hjälpa mig att analysera och kanske förklara för mig hur det ser ut? Skulle så gärna behöva se ifrån någon annans ögon. Det är så mycket krockar och saker som går emot varandra, känns det som. Från djupet av mitt hjärta, finns det något där ute som kan hjälpa mig? Varma kramar från en förvirrad jungfru

Annons:
Flisal
2017-01-24 20:02
#1

Menade naturligtvis - finns det någon där ute som kan hjälpa mig?

greenseng
2017-01-24 20:05
#2

  Var exakt är du född?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Flisal
2017-01-25 01:27
#3

Jag är född i Falun

greenseng
2017-01-25 04:19
#4

#3

  Oj! Där ser man. Och jag som kom fram till Hallstahammar. 😃
Men ok. Jag kände mig inte riktigt klar då. Eftersom positionerna i horoskopet saknar siffror så blir det lite extra bökigt. Men jag hade nog inte kunnat pricka Falun. Fast Falun är trots allt inte så långt ifrån. Ok. Lite längre upp kanske. Men ändå. Undrar just vad jag kommit fram till om jag orkat fortsätta?

Men nu skall vi se här. Jag borde egentligen inte börja här för det finns en massa andra ess som är alldeles för tysta. Och jag är ytterst nyfiken på vad de har att säga. Alltid lär man sig något. Ibland en himla massa. Men tystnaden är väl inte så trevligt heller. Då är det faktiskt roligare med någon som är helt ute och cyklar. 😃

"Kunskap som flödar"! Hmm… jag undrar just… Men det låter ju lovande. 😎

"Nu skall vi se lite här," sade blinda Sara.

Solen i Jungfrun. Analytisk. Kanske till och med pedantisk. Och nära Vågen där vi hittar Merkurius och Venus. Men Herre Gud… Du har ju inte mindre än 4 planeter i sina egna tecken. Det var det värsta. En extra förstärkt karta. Och vad hittar vi mer? Två icke aspekterade planeter. Mycket intressant. Venus och Saturnus har alltså inga stora aspekter till andra planeter. Venus har i och för sig en Sextil till Ascendenten. Men det är också allt. Och Ascendenten är i Lejonet. Det gör Solen till en slags nyckelplanet. Och var har vi MC? I Oxen? Och du har Solen i Konjunktion med Jupiter i Hus 2. I Jungfrun. Dessutom är Solen också i Konjunktion med Merkurius i Hus 3 i Vågen. Och där hittar vi också Venus med en Sextil till Ascendenten men annars oaspekterad. Jag undrar just…

Det var som sjutton! Vilket horokop!!

Och Venus Sextil till Asc är nära nog exakt! Undrar just…

Och Mars har en nära nog exakt Sextil till MC! Och Mars är i Kräftan.
Men var hittar vi Månen? Nyckeln till ditt känsloliv. I Kräftan!! I sitt eget tecken. Jo jag tackar jag. Med en nästan exakt opposition till Uranus. Som då är i Stenbocken i Konjunktion med ingen mindre än Neptunus i Hus 5. Därmed är Neptunus också i Opposition till Månen. Det här blir bara bättre och bättre. Och vi har inte ens börjat än. Det här blir lite och fundera över. Det ser jag lång väg.

Så mycket influenser i Potential 2. Konstnärernas förlovade land. Du är inte musiker eller något liknande? Frågar bara så där lite allmänt. Eller om du har något sådant starkt intresse? Men nu går jag nog händelserna i förväg här, misstänker jag. Nog bäst att jag lugnar ner mig lite. Och jag tror vi stoppar här för stunden så jag får kika på det här i lugn och ro.

Vi syns! 👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Flisal
2017-01-25 08:11
#5

Spelar gitarr och sjunger mycket. Målar, pysslar, skapar rätt mycket också. Inte för att sätta etikett eller stämpla mig själv…men jag har ett gäng med bokstäver och några diagnoser. Vilket jag tycker är väldigt motsägelsefullt med mitt horoskop. Sedan tre år sedan är jag nykter och ren missbrukare också. Vet att det absolut inte bara handlar om solen (jungfrun) men för mig känns det som jag inte är tillräckligt bra och stabil för att ens ha ett enda jordtecken i hjulet.

Flisal
2017-01-25 08:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hoppas denna kan hjälpa bättre?

Annons:
Kyllan56
2017-01-25 14:04
#7

#4 Jag vet inte om det är bl.a mig du menar med andra ess? Jo jag är tyst just nu, för jag är lite låg i energi. Dessutom tycker jag du klarar det alldeles utmärkt greenseng!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-01-25 15:37
#8

#/…

  😃 Hur kunde du gissa det?

Men… jag vet hur det är att vara låg i energi. Och det är inget vidare. Det skall gudarna veta.

Men det här horoskopet är himla svårt. Så lite aspekter. Skulle verkligen behöva lite hjälp här.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-25 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#5

  Du har mycket jord i ditt horoskop men ingen eld.

Bra att du talade om det här bokstavs-prylar och missbruk.

Jag kanske är lite skeptisk till just dessa bokstavsdiagnoser. I Sverige är det som att man säger att barn är heliga men istället så behandlar man föräldrarna som heliga och barnen som skit. Och det är nog snarare det som ger upphov till problemen, misstänker jag i alla fall.

Men jag är en gammal slemmig, förvirrad pensionär nu så jag skall väl bara hålla tyst, antar jag. 😃

Dessutom skulle jag vilja ha en ny bokstavsdiagnos. LS! Läkarsyndromet. Läkare som ser sig själva som gudar och helt perfekta medans de vill ha andra människor som likriktade enkelspåriga robotar som bara gör som man säger till dem och slaviskt följer en enkelspårig mall. Och gör de inte det så får de en bokstavsdiagnos så de bättrar sig.  De får absolut inte sticka ut på något sätt för då blir det minsann några små bokstäver. Så passa er era intelligensbefriade små spån.

Undrar just vad jag själv egentligen har för bokstavsdiagnos. Antagligen en enkel en. OOF! "Obstinat Och Farlig!" 😃 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Flisal
2017-01-25 16:59
#10

Förstår att du är skeptisk, det är dom flesta människor som vet att det finns mer än brist/överflöd av substanser i hjärnan. Även jag. Har krigat några år i terapi och dylikt för att försöka att inte se mig själv som "trasig alkis med en massa diagnoser" Jag tänkte bara om det var något som kunde vara till hjälp.. Det är ju så skumt att jag har en sådan otroligt hög och intensiv energi och impulser (som jag dock stryper direkt vid minsta föraning) när jag inte har någon eld?! Förstår ni vad jag menar? En gammal slemmig, förvirrad pensionär har jag känt mig som sedan ung ålder! Inget fel alls med det. Snarare helt underbart med människor som har ryggsäck, bagage, garderober och allt man kan ha packat på sig under livet. Är så tacksam för att någon vill försöka hjälpa mig 😊

Kyllan56
2017-01-25 17:48
#11

#8 Tyckte det var bäst att fråga! 😉Jag ska kolla, men jag föredrar att veta så lite som möjligt, för att inte bli påverkad. Om inte idag så imorgon.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-01-25 18:39
#12

#11

  Ok. Skall kolla vidare på detta mycket mystiska och fascinerande horoskop. Kanske skriver något på förhand men det är inget du behöver störas av. Om du kommer på något som motsäger det jag säger så är det bara bra. En schackspelare lär sig inte mycket på partier han vinner utan mest på de partier han förlorar. 😎

Jag har extremt stor respekt för dig och dina utlåtanden. Men kämpar hårt för att se det som att vi löser det här tillsammans.

Dessutom så måste jag bli klar med den där förbenade artikeln. Är så lite kvar nu. Men det är ju det alltid. 😃

Så det här kommer nog att ta sin lilla tid är jag rädd.

----------

Och efter att ha ätit något som antagligen var en ost-korv (ICA hum…) och lite spaghetti med bearnaisesås (borde skämmas här) så slaskade jag i mig lite franskt kaffe. Inte för den minimala alkoholens skull utan för smakens. Alkohol gör mig bara dum och trött. Men i mindre doser för smakens skull så är det helt okay. En gammal gubbstrutt måste se om sitt blod också! 😃

Fast nu skall jag ta en promenad och handla så den minimala alkoholen vädras ut. Det är rent obehagligt hur lite det egentligen behövs för att helt slå ut de intellektuella funktionerna. Och andra funktioner med. 🤓

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-01-25 19:02
#13

#12 Jag tackar för de fina orden, greenseng! Jag kan bara replikera och säga dito!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Kyllan56
2017-01-25 19:51
#14

Flisal, det som gjort att du missbrukat är framförallt din Måne i 11:e huset i opposition med konjunktionen Uranus/Neptunus i hus fem. 

Redan att ha Månen i Kräftan gör att du är en känslomänniska där känslor pendlar rätt kraftigt upp och ner. Du befinner dig sällan i ett mellanläge. Känslor blir viktiga för dig. Månen i 11:e huset gör att de vänner du har och grupper av människor du rör dig bland, blir viktiga för dig när det kommer till att skapa självtillit och självkänsla. Att känna grupptillhörighet ger dig är viktigt.  Du föredrar kanske att umgås med kvinnor framför män.  Ideellt  och humanistiskt arbete ligger dig varmt om hjärtat.  Du har nog kunnat känna otrygghet om dina målsättningar och ideal ifrågasätts.

Hus fem står för barn, lek och korta kärleksaffärer. Månen opposition Uranus i Femte huset. Du tilltalas av korta intensiva kärleksrelatione, som du lätt avslutar om de blir för allvarliga. Du är förmodligen rädd att engagera dig på djupet. Men det du behöver göra är att ta reda på vad du flyr ifrån och vem. Förmodligen har din mamma haft svårt att  att ge dig den uppmuntran och det stöd du behövt. Det leder till att du ogärna gör dig beroende av andra människor. Du har lärt dig att sakna tillit till det du känner. du behöver se din barndom med nya ögon.  Kanske fanns inte din mamma i din närhet när du växte upp eller om hon fanns där fysiskt så fanns ingen påtaglig kontakt er emellan. Du fick inte den kärlek och omvårdnad du hade rätt till. Det finns en konstant oro hos dig att bli lurad eller övergiven.  Ett rätt stort problem för dig är att di inte vet vad du känner för olika människor i olika situationer. Din kropp är känslig för alkohol och droger och det är lätt att utveckla ett beroende.

Med Uranus involverad med Månen förstärks lynnigheten. Och med Mars så nära din Måne har du ett häftigt humör, är impulsiv och känslorna kan komma utan att du var beredd. Plötsligt står du inför fullbordat faktum och undrar var den känslan ilskan kommer ifrån. Ett litet stimuli, som du inte ens är medveten om kan utlösa det.

Det är lätt med dessa aspekter jag pratat om och hus 11 och fem. Att du hamnat i gäng, där ni druckit och gått ut för att ha kul tillsammans. Där alkohol är en gemensam nämnare. Att fly vardagen för festen.  Att fly in i en fantasivärldi en hård värld med Månen i opposition Neptunus. Där kan du bli precis vem du vill. Det har också bidragit till den fantasi, som din konstnärliga ådra ger dig! Din i princip exakta sextil mellan din Ascendent och Venus ger dig en konstnärlighet.

Solen är din styrande planet som du har en konjunktion med din Merkurius i tredje huset. Jag tror du har en verbal ådra och gillar ord. Solen i Jungfrun och Merkurius i Vågen

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-01-25 20:16
#15

Nu skickades det innan jag var klar.

Kanske du skulle skriva, om du inte redan gör det! Merkurius i Vågen visar att du gillar vackra ord eller använder orden i ditt konstnärskap.  Nu har jag mer lagt fokus på den känslomässiga biten. Jag läste att du gått i terapi och det är jättebra för du har inte haft det lätt i ditt liv. så droger och fantasi blev din flyktväg.

Solen kvadratur Månen visar att dina föräldrar inte kommit överens eller någon spricka dem emellan. Att ditt omedvetna och medvetna drar åt olika håll. Du har nog upplevt dina föräldrar som olika och antingen inte gett dig några normer alls eller väldigt dubbla budskap, vilket gjort att du själv måste utforma dina egna normer.  Du behöver lära dig att inte ha dåligt samvete över att du inte förmår egna samma mängd uppmärksamhet åt allt förekommande i ditt liv.

Min känsla är att du som barn fått klar dig mycket själv. Kanske har din mamma lite använt dig som någon tt anförtro saker som hon absolut inte skulle anförtro dig.

Du är lite av en asfaltsblomma.  Du ska veta att trots allt du gått igenom har du en oerhörd vilja till att gå framåt och inte låta dig slås ner. De svåra aspekter du har ger en oerhörd utvecklingspotential.  Det svåra kommer vara din gåva, som du använder för att komma framåt.  Jag kan se i ditt horoskop - med dina erfarenheter, din verbala förmåga med Ascendenten trigon din norra nod i femtehuset - stå på en scen, framför en publik.  Kanske, föreläsare, skådespelare, sångare eller något! Du har många strängar på din lyra! 

Att ha bokstavskombination ger dig en kreativitet, som är få förunnat. Lejonet där du har din ascendent är ett mycket kreativt tecken. 5: huset där du har två planeter och den N. Noden är kreativt. Ditt 8:de hus i Fiskarna, styrs modernt av Neptunus, som du har i 5: huset = kreativitet. så du har många fördelar, det gäller bara att reda ut dem.

Som du förstår är det inte uttömmande, men lite om de problem du haft och hur du kan använda dig av det till din fördel. 

Jag har själv ADHD och är mycket kreativ. Många år äldre än du, men mycket mycket lugnare idag.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-01-25 20:41
#16

#14#15

  Dooonnnggg!!! Aj min arma skalle. Får inte trilla av stolen på det sättet.

Alltså… Jag är ju inte ens i närheten av din supernivå. Funderar på att lägga av med astrologin och lära mig knyppla istället. Fast jag skulle nog inte klara av det heller. 😃

Undrar just vad vår jungfru har att säga om detta? Är extremt nyfiken faktiskt. Men för mig ser det mitt i prick ut. Även om jag inte skulle kunna komma med det själv.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-01-25 21:32
#17

#16 😃Det tycker jag verkligen inte du ska göra!  Jag har lärt mig mycket av dig, ska du veta. Vi kan båda två! 😎

Dessutom tror jag du blivit galen av att knyppla. Jag knypplade i skolan och tyckte i och för sig det var roligt. 

Det är ju inte alls säkert att det stämmer, vad jag skrivit ihop. Ibland upplever jag själv att jag bara svamlar på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-01-25 23:47
#18

  Jag ser faktiskt likheter mellan knypplande och att spela säckpipa.
Ähum… Vad i herrans namn skrev jag nu? 🤔

Jo… När man knypplar så har man en anordning som trots allt gör ett slags grovjobb åt en. Detsamma gäller säckpipa. Man blåser in luften en gång för alla och sedan är det bara att pressa ut den till flöjten och bourdon-pipor.

Men i båda fallen krävs det ändå virtuositet för att få ett lyckat resultat.

Att sticka och virka är på samma sätt likt att spela flöjt. Då får man göra hela jobbet själv.

Ähum… astrologi var det ja. 🤔

--------------

Det stämmer i alla fall klockrent med astrologins logik. Så det är inte fråga om något svammel. (Som det ofta blir i mitt fall. Tycker det är jättesvårt att formulera vad jag faktiskt upplever i horoskopets märkliga kosmiska hjul. Alltså de gånger jag upplever något alls.)

Skall bli intressant att läsa Flisal's upplevelse av det hela. 🙂

Och… vad i herrans namn kan du ha lärt utav mig???
Ja just det. Det finns något som kallas artighetsfraser. Så var det ja. 😃 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-01-26 00:19
#19

#18 Humor har du och en förmåga att skriva så det fångar ens intresse har du också!😃 Så inga artighetsfraser alls! har lärt mig om harmonier och vad det innebär, olika husindelningstekniker  och dina infallsvinklar på aspekter m.m.  Sedan att saker inte går in alltid, skyller jag på min utbrända hjärna.😂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-01-26 00:39
#20

En annan sak jag noterade är att Kiron är i konjunktion Asc, som är i näastan exakt sextil till Venus. 

Det ger för handen att de skador på alla plan som flisal upplevt i livet, kommer vara porten till insikt, som jag tror går via "konsten". Att ha ett forum att få utlopp och bearbeta det som sårat. 12:e huset står bl.a för det omedvetna, det isolerade, institutioner, som sjukhus mm. Det finns ett inkapslat sår som behöver läkas. Sedan i konjunktion med Asc, kan det också finnas någon form av sårskada i tidig ålder. För Ascendenten står för kroppen och Chiron för sår.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Kyllan56
2017-01-26 00:47
#21

#10 Du har visst Eld. Lejonet som du har Asc. i är ett Eldtecken.  Ascendenten är din skuta och planeten som styr din kapten.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-01-26 01:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Mmm… och Chiron har även en Opposition till en Retrograd Saturnus och som kanske är värre… en Kvadratur till Pluto. Och den Kvadraturen är inte att leka med direkt.

Dock känner jag inte till så mycket om Chiron. Framför allt inte när det gäller aspekter. Men Chiron står ju för hälsa och läkande. Och du har redan beskrivit Hus 12. Men jag vet för lite om Chiron i praktiken och hur den tar sig uttryck i verkliga livet. Men ok. De lite mer dolda mentala strukturerna i detta fall.

Chiron i mitt eget horoskop har alltid varit ett mysterium för mig. Och det är ju alltid svårt att förstå något som man inte förstår i sitt eget horoskop. Men nu när jag kopplade in aspekterna till Chiron så började det ringa massor av klockor. Får nog titta lite djupare på det här med Chiron.

Alltså… varför är jag så himla lat? Eller visste jag inte om att det faktiskt gick att koppla in dessa aspekter?

Chiron, chiron… du  centaur,  gamle vän. Vad döljer du för hemlighet,  egentligen?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-26 01:43
#23

  För de som inte redan vet det så är det bara att klicka på horoskopsbilden så kommer den upp i en större storlek.

Den går även att ladda ner.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-26 08:56
#24

Ni är mina idoler.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Flisal
2017-01-26 11:47
#25

Oj. Kära värld, har precis läst igenom det ni skrivit och känner mig alldeles blottad, men på ett mycket fint och fantastiskt sätt. (Lite skakigt kanske) Det känns som någon varit inuti mig och spelat upp livet på en bioduk. Vet inte var jag ska börja.. Det här med att jag sällan har ett mellanläge stämmer och det är oftast svart eller vitt. På eller av. Allt eller ingenting. Så länge jag kan minnas har jag haft pisksnärtsliknande svängar i känslorna. Vilket doktor Psyk kallar för bipolär. För mig är känslor oerhört viktigt, det är ju så man(jag) kommunicerar och tar mig fram varje dag. För mig är det också otroligt viktigt att dom människorna som jag har närmast -vänner, partner, arbetskompisar- vet om att jag är väldigt känsligt för vibbar och förändringar i folks sinnestillstånd och mitt eget. Har inte överdrivet många vänner men dom jag har är helt underbara. Att jag kanske föredrar kvinnor framför män… Detta är ju helt otroligt. Jag är sedan september gift, med en kvinna. När jag "kom ut" så valde ena sidan av min släkt att se mig som pest och jag var inte längre välkommen på familjekalas där. Då kände jag en viss otrygghet och påhopp. Innan jag kom ut, innan jag blev nykter och ren så var det väldigt många "kärleksaffärer". Ville så gärna höra smicker, beundran, omsorg och kanske den där intimiteten jag skulle ha fått som 6åring när jag ramlat och skrapat knä i asfalten. Men så fort det började talas om att stadga sig eller att engagera sig så såg jag det som en fälla. Jag kommer bli lurad och övergiven, så då skiter jag i det. Ganska tidigt upptäckte jag att min mamma inte riktigt var min mamma, utan mer som en bästis. Hon har aldrig sagt förlåt eller bett om ursäkt eller stått upp för mig som jag såg "dom andra" mammorna gjorde. Sedan dröjde det inte länge efter att jag blev nykter som jag också blev lite mamma till min mamma. Min pappa dog när jag var sex månader. Mamma krossades naturligtvis i tusen bitar av detta. Därför spenderade jag mina första år hos farmor och farfar. Jag har under hela mitt liv tyckt synd om min mamma för att min pappa dog. Skuldkänslor och dålig samvete har legat närmare hjärtat än någon annan känsla. Häftigt humör, absolut. Men jag har ALDRIG kunnat få ut ilskan som sitter så långt inuti och bara glöder och glöder. När jag blir arg, börjar jag gråta. Har aldrig skrikit fula ord till någon, speciellt inte min mamma eller människor äldre än mig. Eller inte yngre än mig heller. Jag har helt enkelt aldrig vågat släppa ut den eld som jag faktiskt känner inuti. Med alkohol och drogerna behövde jag inte känna denna konstanta oro, ångest, skam, skuldkänslor och jag kunde vara så som jag tyckte det var bäst att vara =bortdomnad i själen. Aldrig haft en fadersfigur. Eller ja. Hon gifte sig ju i och för sig. Men det var väldigt jobbigt. Pulver, kanyler och spritflaskor var majoriteten av dekorationen i källaren. Plus hans vänner som ville att man skulle sitta i deras knä osv… enormt obehagligt. Om det fanns rutiner, trygghet och normer..Så måste jag missat dom eller kanske behövde jag extra mycket sånt. Försökte klara mig själv så gott jag kunde. Sen upptäckte jag själv alkoholens underbara effekt i min elvaåriga förvirrade och ängsliga hjärna. Det är helt jävla fantastiskt att ni genom hjulet kan se detta. Jag vill så gärna krama om er. Allting är verkligen PRECIS som det är och har varit. Ni är enastående och jag är så glad och tacksam för detta. Jösses Amalia! Älskar hur ni skriver. Wow.

Kyllan56
2017-01-26 12:33
#26

# 25 Roligt att du är nöjd med oss!😃

Sedan är et naturligtvis tragiskt att du haft det så vårt under din uppväxt.😕Inget barn ska behöva ha det så.  Nu får du använda dig av dina upplevelser och vända det till din absoluta styrka.  För mig är det tydligt att det är det som kommer att hela dig. 

Kram på dig.❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-01-26 15:03
#27

😉 🌺

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: