Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1534 ggr
Farwuq
12/13/16, 3:17 AM

Glad Lucia

Glad Lucia på er alla.

👋❤️🎂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
12/13/16, 5:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Glad Lucia!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
12/13/16, 6:39 AM
#2

Tack det samma! ✨
Den enda Lucian jag kommer att se är väl den i tv om jag råkar snubbla över den kanalen just då.

Fast kompisen och jag råkade faktiskt komma mitt i kröningen av Borås Lucia i torsdagskväll, det hade jag glömt!🤫
De sjöng som vanligt vackert, även om jag inte gillar de nya upp poppade arrangemangen av de gamla sångerna! 😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
12/13/16, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ett år hade vi en mycket söt stjärngosse i luciaföljet här:

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hubert.prp
12/13/16, 9:55 AM
#4

Hoppas ni alla får en glad luciadag med vacker sång.

greenseng
12/13/16, 6:13 PM
#5

  Glad Lucia! 🙂

Vaknade kl. 17:00 idag. Var tvungen att sova bort all städstress. Minn kropp känns som den blivit överkörd av tåget. Så just nu är  jag allmänt tjurig.

Varför har lucia en massa ljus i håret? Nej!!! 😐 😡 Jag tänker inte googla på det. Är allmänt trött på att googla just nu. Antagligen var det väl en gloria runt hennes arma skalle första gången. Sedan blev det stearinljus och en massa brudar blev av med håret.

Nu är det bara sådana där tråkiga elektriska ljus. Och det är svårt att hitta flintskalliga fruntimmer längre. Annars kunde de ju tatuera in svenska flaggan på huvudet.

Jag brukar också få en gloria runt huvudet ibland. Men av någon anledning så är den grön. 😇 Känns lite tråkigt faktiskt. Men praktiskt vid strömavbrott.

Som sagt var: "Ha en glad Lucia!" Med massor av glögg. Vi gjorde en gång en glögg som höll 40%!! Vi hade "lånat" en massa 96%-igt från ett lab. Men vi spädde ut det 96%-iga med rödvin, whisky och kryddor. Bästa glögg jag smakat. Lucian lyckades hälla i sig tre koppar innan vi kom på henne. Hon svimmade och fick bäddas ner.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
12/13/16, 7:18 PM
#6

🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
12/13/16, 9:50 PM
#7

😃

  Har fått i mig lite mat så nu är tjurigheten borta. Märkligt det där med mat egentligen. Blev sugen på fiskgratäng. Men gjorde misstaget att lägga lite julost på. Så gratängen såg ut som bakad lera. 😃

Men smakade faktiskt riktigt gott. Var antagligen den extrastarka Tabascon och all svartpeppar som gjorde susen. Och hungern är ju den bästa kryddan. Har man sovit en hel dag så blir man hälsosamt hungrig. Ett friskhetstecken egentligen.

Och muttra nu inte något om att jag sovit bort en hel dag. Min kropp behövde verkligen sömn.

Lucia är verkligen en ljus tradition. Luc är ett väl en latinsk koppling till just ljus. Och de traditionella kläderna och utsmyckningen innehåller många faktiskt urgamla hemligheter. Precis som julgranen.

Vissa saker glöms aldrig bort.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
12/13/16, 10:10 PM
#8

#7. Ja men det är ju vi nattugglor som jobbar för fullt när de andra ligger och snarkar i sina sängar!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
12/13/16, 10:22 PM
#9

#8

  Ohh… Du har så rätt!! Jag undrar om du på allvar förstår hur extremt rätt du faktiskt har! 😃

Utan oss nattugglor vore världen hopplöst förlorad!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
12/13/16, 11:31 PM
#10

Glad Lucia Draken och alla!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
12/14/16, 5:01 PM
#11

Glad - dagen efter Lucia.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: