Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1798 ggr
Sagaliten
2016-11-13 01:33

Supersupermåne 14/11

Såg att fullmånen nu den 14e skulle vara en supermåne som kommer väldigt sällan och att den skulle vara större än "vanliga" supermånar. Senaste var för 68 år Någon som vet hur mycket närmare än normalt den är eller om det finns någon % på hur mycket mycket som skiljer? Är supernyfiken och har inte hittat info någonstans, men såg det först för någon timme sen med månen 😳 Tacksam för all hjälp // Sagaliten

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Tjeja
2016-11-13 06:40
#1

Spännande! Vart har du hittat den informationen om supermåne? Har du någon länk där man kan läsa mer?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marr
2016-11-13 08:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här ett litet klipp om supermånen…

https://www.youtube.com/watch?v=JwE9USFovYI

Här en bild från igår när solen gått ner. Inte duktig fotograf men gjorde så gott jag kunde…😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tjeja
2016-11-13 10:06
#3

#2 tack för länken! Det var ett informativt och bra litet klipp! 👍 Tycker du fått till en fantastisk fin och tydlig bild av månen!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marr
2016-11-13 10:11
#4

Tack så hemskt mycket #3 det var snällt sagt. Jag väntar fina bilder från våra duktiga fotografer här på iFokus…det är ju bara det där med vädret då…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tjeja
2016-11-13 10:13
#5

Ja vi får hålla tummarna för att vädret vill sig och molnen håller sig undan imorgon kväll så vi får njuta av åsynen!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kyllan56
2016-11-13 10:41
#6

Jag håller med om att det är en jätte fin bild av månen. Hoppas vi alla kan se månen tydligt och klart imorgon.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Taggeman
2016-11-13 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det vädret som har varit får man passa på att fota nu o framåt när det är klart på himlen.
Helst ska man försöka få bilden när den kommer upp i horisonten den är som störst då.
Månen var jättefin i natt men missa att ta några bilder. Ska försöka i kväll.

Bild från förra året vid den här årstiden.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Farwuq
2016-11-13 10:59
#8

Jag var ute vid 19-tiden i går och kikade på månen, medan jag travade till den lokala Nettbutiken.
Månen var rund och stor.
🌛

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
2016-11-13 11:44
#9

Det är en underbar bild det där Taggeman!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Taggeman
2016-11-13 13:01
#10

#9 Jo den vart fin, bara att hoppas på samma väder i kväll.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Sagaliten
2016-11-14 21:46
#11

Bla här kan ni läsa om den http://www.expressen.se/nyheter/supermanen-ar-snart-har--storre-an-pa-68-ar/ Om ni söker på supermåne 14 november på google kommer det upp massa olika. Denna är inte som en vanlig supermåne.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Farwuq
2016-11-15 18:43
#12

Jag såg den på måndagsmorgonen, den var fin.
Nu har vädret slagit om till +7℃ och regn och den förhatliga snön och halkan försvinner raskt.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: