Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1557 ggr
Kyllan56
2016-11-07 15:43

Att ställa ett horoskop!

Om det är någon som lärt mig något om Astrologi, är det Katarina Campagnola. Hon är den enda jag gått några kurser för.  Men till stora delar äv jag autodidakt. 

Så det går att lära sig att ställa ett horoskop, utan kurser. Köp astrologiböcker på antikvariat, eller försök att hitta på nätet. Desto fler böcker man har och har läst, ju lättare att bilda sig en egen uppfattning i djungeln av astrologiska teorier.

Hittade hennes astrologiskola för hur man ställer ett horoskop! Det är kort och strukturerat. Ni som är intresserade skriv ut informationen och ha som en latmask när ni ska ställa ert eget eller någon annans horoskop.

Del 1.

http://www.tidningennara.se/Artiklar/Reportage1/Katarina-Campagnola-lar-dig-Konsten-att-stalla-ett-horoskop/

Del 2.

Andra delen fick ni i inlägget "De åtta månfaserna" Den läser man från början och den ta vid där del 1. slutar

http://www.tidningennara.se/Artiklar/Reportage1/Solen-och-manen-ar-viktigast-i-horoskopet/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2016-11-08 06:37
#1

Jag ska titta på det.
👍
Draken tackar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2016-11-08 11:38
#2

Tack själv Draken!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-11-08 21:28
#3

Den var intressant, tack för tipset Kyllan!! Ska skriva ut den också och spara :) Men hur stor vikt ska man lägga på månfasern? Jag räknade ut av ståndet mellan månen och solen. Sedan skriver hon också att elementet som solen står i är själsläxan, men är inte det den n.månnoden?? En annan sak jag reflekterade över också var att när vi inte var i kontakt med solen så kände vi inte riktigt vår innersta, syftar hon här på solens rörelse under året och de aspekter solen bildar med de Natala planeterna??

Wilyamna
2016-11-08 21:30
#4

Trött jag blir på autokorrigeringen på tfn… Men jag får bjuda på den ;) :D

Kyllan56
2016-11-08 22:31
#5

Det finns fler indikationer på hur och och vad man ska utveckla. N. Månoden är en del, de retrograda planeterna en annan, Saturnus en tredje. 

Vad katarina menar är att Solen är vår livsenerig. Jag ser det som att Solen är vårt arv, kan också se Solen som vår ande, som tagit fysisk form. Elementet berättar vilken kropp som klär vår ande. Månfaserna berättar också om karma. Så får vi inte glömma 12:e huset. Jag har 12:e husspetsen i Kräftan som styrs av Månen, som ligger i 12:e huset, men i konjunktion med Asc.Det skiljer inte en rad. Så i mitt horoskop är Månen även viktigt för min karma. 

En svag sol är te.x en peregrine Sol, där har Solen inget inflytande, den kan anses vara lite som en luffare som irrar omkring i världen utan något riktigt mål. Eller en oaspekterad Sol.

Själv har jag Solen peregrine, vilket i livet har gett mig en ensamhetskänsla. Men min kvadratur till Saturnus, har tvingat mig att ta tag i min karma. Nu har jag N. Månoden i en mycket vid konjunktion med Saturnus i Skytten.

Här kan du läsa vad jag skrivit om Planeternas funktionskraf, så du förstår vad Perigrine är.

http://astrologi.ifokus.se/articles/57ac464b8e0e740d5d00074b-planeternas-funktionskraft?discussions-4

Jag vet inte om du blivit klokare, för att tolka horoskop och karma är inget man lär sig över en natt. Först måste man lära sig var del för att så småningom få ihop det till en helhet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: