Annons:
Etikettnamnlös
Läst 1096 ggr
ilenna90
10/17/16, 12:26 PM

skorpion

jag har en julklappsidèe till en kompis som är född i skorpionens tecken, men jag får inte riktigt klarhet i det här med vilken månadsfärg/sten skorpionen har. så det skulle vara perfekt om nån här kanske är född i det tecknet och har mer koll =D 
ibland verkar det vara månadsstenen turmalin och rosa, men på andra sidor opal och typ genomskinlig? och ibland till och med grön.

Annons:
Kyllan56
10/17/16, 2:11 PM
#1

Fick ta hjälp av en av mina astrologiböcker, inget som jag automatiskt kan eller ha lagt på minnet.  Månadssten är opal och färger är dramatiska, som djuprött och brunrött. Skorpionen styrdes traditionellt av Mars, precis som Väduren gör. Vilket kan ha med färgerna att göra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ilenna90
10/17/16, 2:35 PM
#2

rött också alltså? vad konstigt att det står så väldigt många olika färger! :o får nästan hoppas på att hon själv inte har koll så gör det inte så mycket om det blir 'fel' haha ;D 
jag ska göra göra ett litet flaskhalsband och tänkte att innehållet skulle ha skorpionens färg :) så då kanske rött kan bli snyggt!

greenseng
10/17/16, 8:52 PM
#3

  Jag håller fortfarande på att städa bokyllan och vad hittar jag väl där?
"The Round Art, The Astrology of Time and Space" av A. T. Mann!

Jösses! Den hade jag glömt bort. En stor och fet  jättebok.

I den står det att Skorpionens färg är Blå-Grön och att som sten kan väljas Turkos eller Snakestone. En Turkos passar nog bra här. Eller Turquoise som den heter på engelska.

Men det går antagligen att smyga in rött också.

Undrar vad jag kommer att hitta mer i den där bokhyllan? Städningen av den blir med all sannolikhet en långt utdragen process med många ljuva smakprov! 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

ilenna90
10/17/16, 9:48 PM
#4

ah verkar helt hopplöst att hitta vad som faktiskt stämmer. nu har det snart sagts alla färger på olika hemsidor/böcker haha. hittade också att skorpionens sten är turmalin, och att den är rosa.. känns som huvudsaken blir att sätta fast rätt symbol utanpå flaskan, och den är likadan överallt i alla fall ;D 

och tack för er hjälp ändå! :)

Kyllan56
10/17/16, 10:20 PM
#5

Varför inte köpa en månadssten? Verkar lättare, för jag har läst om säkert 10 olika stenar, som tillskrivs Skorpionen.

Här hittar du varje månads månadssten också som smycken. Är hon född i oktober väljer du den, eller den för november om hon föddes i den månaden.

http://www.charmicon.se/smycken/manadsstenar/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ilenna90
10/17/16, 10:52 PM
#6

Jo fast grejen var att jag ville göra/ge nått roligare än just en månadssten, för att det är så vanligt :) men har hittat rätt material nu så blir nog bra! :)

Annons:
Kyllan56
10/17/16, 10:59 PM
#7

Var har du hittat det? Hur vet du att det är rätt?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

ilenna90
10/18/16, 12:02 AM
#8

alltså jag menade rätt 'pysselmaterial' (glitter, pärlor osv), kanske blev lite otydligt :) och med dom färgerna jag har så valde jag att gå på en av stenarna som nämndes här i tråden och en av färgerna :)

Kyllan56
10/18/16, 12:16 AM
#9

Okej, jag förstå.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: