Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1171 ggr
Kyllan56
2016-10-14 11:29

Månen i Oxen

Hittade klipp på Youtube på svenska om Månen, som jag tycker förklarar rätt bra vad Månen står för! Sedan kan man diskutera om Solen eller Månen är viktigaste i ett horoskop. För min egen del är de lika viktiga. Även om jag förstår denna astrologs sätt att tänka. 

Jag har inte sett alla Måntecken, så du får berätta för mig om du tycker det stämmer. Nu är det bara en del av ett horoskop, så man får ta det för vad det är.

Titta först på den allmänna förklaringen om Månen, för att sedan titta på ditt Måntecken!

https://www.youtube.com/watch?v=xcQkz6Igk-Q

Månen i Oxen

https://www.youtube.com/watch?v=oxBlJLCwv7M

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Nanny64
2016-10-14 23:17
#1

Hej allihopa! Kyllan56, jag vill jätte gärna berätta om mig för dig! Jag har min måne i ♉️ och allting som Astrologen Sofie nämner om egenskaper stämmer iallafall in på mig. TRYGGHET är ett måste (pengar) Traditionell kvinna, ja jag vill ta hand om min man/familj. Tycker om att äta och dricka gott. Balanserad och harmonisk. Känner min kropps gränser mycket väl. Vill ha rutiner och hatar förändringar. Däremot att månen är viktigare än solen i någons horoskop kan jag inte riktigt hålla med om för min del. Jag får ofta komentarer om att jag är ett riktigt ♌️ både i mitt beteende, mina grundvärderingar men också utseendemässigt. 🌞🙋🌟

Kyllan56
2016-10-14 23:32
#2

Månen är ju upphöjd i Oxen, så där är den "extra" stark och känner sig hemma.

Det klipp jag sett av henne har varit bra, men det finns många skolor och olika sett att se på astrologi. 

Det finns de som tycker Asc. är viktigaste i ett horoskop. För mig står de för olika delar och är lika viktiga.  Generellt sett är Ascendenten, Solen och Månen  i viktigast i ett horoskop.  Men om om Solen eller Månen styr över Ascendenttecknet blir de extra viktiga. Sedan andra planeten som härskar över Asc. är också viktiga i varje enskilt horoskop. 

I mitt eget horoskop är Solen viktig eftersom Solen härskar över Lejonet där min Asc. befinner sig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nanny64
2016-10-14 23:43
#3

Det där är lite överkurs för mig att förstå. Att din Sol härskar över ♌️ där din Asc befinner sig…?? 🙋🌞

Kyllan56
2016-10-15 01:03
#4

Alla planeter härskar över något tecken. Solen härskar över Lejonet, Månen över Kräftan os.v. 

Om man har Lejonasc. Så är Solen den viktigaste planeten i horoskopet, eftersom just för att Solen härskar över Lejonet.. Om man har Kräftasc., så är Månen den viktigaste o.sv.  Jag som har solen i Fiskarna. 

Du har Asc. i Tvillingarna, som styrs av Merkurius, som du har i Jungfrun. Det gör Merkurius till en av de viktigaste planeterna i ditt horoskop.

Jag är lite trött just nu, om du inte förstår får jag försöka förklara bättre imorgon.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nanny64
2016-10-15 17:28
#5

Hej allihopa! Ok Kyllan56, jag tror att jag har förstått… Är det så att eftersom jag har Merkurius i Asc som är ett av det viktigast i horoskopet som sedan återkommer igen som härskare över jungfrun också? Är det så du menar? Lite svårt att förklara när man inte kan så mycket…. 🌞🙋🌟

Kyllan56
2016-10-15 18:05
#6

Duktigt Nanny64, för du tog med något jag undvek för att dt inte skulle bli för mycket för dig.😃

Du utrycker dig lite fel bara. Du har Acs. i Tvillingarna, som styrs av  Merkurius . Eller så säger man att Merkurius härskar över tvillingarna. Merkurius är alltså Tvillingarnas planet. 

Merkurius styr inte bara Tvillingarna utan även Jungfrun. Så Inte nog med att Merkurius är en av din horoskops viktigaste planeter, utan den befinner sig i Jungfrun, som Merkurius också härskar över, vilket betyder att den känner sig hemma i Jungfrun. 

Vissa planeter styr över ett tecken, som Solen och andra styr över två tecken, som Merkurius , Venus gör. Det här är något man måste lära sig.

Att gå igenom varje tecken. Om tecknet är Extrovert eller Intovert. Alla Eld- och Lufttecken är Extroverta och alla Jord- och Vattentecken är introverta. lära sig om elementet, alltså om det är Eld, Jord, Luft eller Vatten. Lära sig tecknets kvalitet, Ledande, Fast eller Rörligt. Vilken planet som härskar över tecknet. 

Öva på ditt eget och släktingars horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Nanny64
2016-10-15 18:20
#7

Absolut det ska jag göra. 🌞🙋🌟

Upp till toppen
Annons: