Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 1283 ggr
Wilyamna
10/10/16, 8:39 PM

Månförmörkelsen i transit

Hej, Är ny i forumet men hoppas kunna lära mig mycket och förstå hur planeternas rörelse påverkar horoskop, i första hand mitt eget men även andras så småningom om. Har läst på i omgångar men nu följer jag planeternas rörelse och försöker lista ut hur de påverkar mig i husen och tecken de befinner sig i. Har dock en fråga som jag nu klurar på men svårt att hitta svaret på men hoppas att någon här inne kan hjälpa mig. Månförmörkelsen som var nu i september blev en konjunktion med min födelsemåne i transit. Tror bara det var någon grad mellan så den var ganska exakt, nu klurar jag på hur detta påverkar mig?? Tacksam för svar 😊

Annons:
Kyllan56
10/12/16, 9:49 AM
#1

Månförmörkelse sker vid fullmåne. Fullmåne kan ses som något man avslutar som påbörjades vid nymåne. Transiten Månen konjunktion Månen är snabbt övergående, kan vara att man byter sinnestillstånd och är känsligare än vanligt eller ett sug efter någon speciell mat, eller behov av trygghet och bekräftelse.  Det som är förknippat med Månen.  Det tecken man har sin Måne och vilket hus den är kopplad till är indikationen hur och var det sker.

Om du kollar ditt horoskop och tittar på när det var nymåne, kanske du kan koppla ihop dem. Fanns det något du startade med vid nymåne som avslutas eller dyker upp igen vid fullmånen?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/14/16, 5:26 PM
#2

Tack för svaret Kyllan 😊👍 Ett väldigt intressant ämne med månen. Jag måste snurrat till det rejält för den fullmånen med månförmörkelse som var i sep inträdde i fiskarna och jag har min måne i jungfrun så jag måste fått ett hjärnsläpp när jag läste det i sep 🙃 Tror jag blandade ihop sep/jungfrun Men för att reda ut alla frågetecken så har jag också för mig om en månförmörkelse inträffar och man har en relation, aspekt, till den skulle man påverkas i ungefär 6 månader innan energin försvann och att det innebar någon form av transformation. Har jag fått detta också helt om bakfoten???

Kyllan56
10/14/16, 5:36 PM
#3

Så då hade du en opposition till din Måne. Jag kollade aldrig utan gick på det du sa. 

Relationspåverkan i 6 månader har jag aldrig tidigare hört, så den kan jag inte hjälpa dig med. Kanske någon annan som vet?  Jag förstår inte varför den skulle påverka i 6 månader. Kommer du ihåg förklaringen till det?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/29/16, 5:59 PM
#4

Hej igen, Nu har jag letat upp artikeln och kopierade följande: "På fredag kväll kl 21:05 blir månen full på 24° 20 i Fiskarnas tecken samtidigt som det blidas en månförmörkelse vilket förhöjer energin oerhört. Eklipsens (förmörkelsens) energi påverkar oss i 6 månader framåt – fram till nästa förmörkelsesäsong i vår. Fullmånens energi färgar hela helgen." Jag har min måne i början av jungfrun och fullmånen föll in i slutet av fiskarna så jag tror inte det blev någon oppositions aspekt. Men vidare i artikeln kan jag läsa att den inträffar med konj med Chiron vilket resulterar med att vi kommer i kontakt med våra djupa sår, här kan jag bara instämma många av mina djupa sår har kommit till ytan de senaste månaderna. Artikeln läste jag från Damernas värld, där en astrolog bloggar om planeternas positioner och hur de kan påverka. Denna artikeln är från v. 37, länk nedan: http://astrobloggen.damernasvarld.se/2016/09/14/fullmane-eklips-i-fiskarna/

Kyllan56
10/29/16, 6:25 PM
#5

Tack för artikeln.

Nej en opposition får högst vara 8 graders avvikelse så det blir ingen! För din del föll månförmörkelsen i ditt 11:e hus som handlar om vänner och förenings liv.  Så det är temat på fullMånen. Du har Fiskarna inklämd mellan Vattumannen och Väduren, vilket gör att du har svårare att få uttryck för Fiskarnas energi. Kan vara du känslomässigt har något att ta itu med hos någon vän eller en eventuell grupp du är med i som har med andlighet, metafysik jag allt som hör Fisken till. Kan vara att du träffat någon som är viktig, kan vara en vän som har en helande funktion i ditt liv, eftersom Chiron är i konjunktion Månen i Fiskarna. Det aktualiserar åtminstone allt som har  med 11:e huset att göra. Vattumannens hus.

Det här är inget jag läst om. Jag kan inte allt. Att fullmåne stor för fullbordan visste jag. Men jag har inte sysslat med detta.

Ser att månförmörkelsen inföll i mitt 9:de hus. Lät ju trevligt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: