Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1035 ggr
Kyllan56
9/26/16, 10:54 AM

Födda exakt samma klockslag!

Det skulle vara mycket spännande att följa dessa två bästa väninnors barn. Deras barn föddes exakt samma dag och klockslag, 21,39. Astrologiska tvillingar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/article23582557.ab

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Tarotstollan
9/26/16, 9:00 PM
#1

Bra prickat!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
9/26/16, 9:12 PM
#2

Helt fantastiskt Stollan! Sannolikheten kan inte vara speciellt hög för att de skulle födas på minuten på samma dag😃.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
9/26/16, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

  De ser ju nästan likadana ut!!! Spännande? Otroligt, formidabelt, exotiskt spännande!!!!! Exotiskt? Jamen… vad skall jag säga då? Hittar alltså inga ord. Helt fantastiskt. (Försöker andas igen). 🤪 🥵

De är alltså födda i Västerås. Lördagen den 17-09-2016 kl. 21:39. Om jag för en gångs skull har fattat saken rätt. Sommartid. 59N37 16E33 Västerås.

Cleo och Lykke! Helt fantastiska namn. Tyder på utmärkta föräldrar. Och två flickor. Två astrologiska enäggstvillingar (astrologiskt alltså). Precis vad alla astrologer världen över drömt om!!! Var är Champagnen??? 🍸 🌺 ❤️

Astrologiskt sett har de alltså exakt samma energier och potentialer. Däremot hur de skall använda dessa energier och potentialer är ju helt upp till flickorna själva. Men eftersom deras mammor är bästisar så är det ju mycket som talar för att flickorna också blir det. Och kommer att påverka varandra. Oj, oj, oj.

I horoskopet nedan har jag valt Lika Hus systemet. Det är mycket pga deras ålder. Annars hade det väl blivit det Topocentriska Hussystemet. Men jag ser Lika Hus systemet som ett normalobjektiv på en kamera. Och det har den enorma fördelen att fungera över hela globen. Annars är jag väldigt obestämd när det gäller Hussystem. Någonting inom mig har inte bestämt sig än.

Men… Ascendenten i Tvillingarna, Solen i Jungfrun. Solen i ascendenthärskarens boning och ascendenthärskaren själv (Merkurius) är hemma. Månen i Väduren. Jo jag tackar jag. Här blir det temperament! Även om det blir mer ordnat och disciplinerat med Månens Trigon till Saturnus i Skytten. Och Mars ligger nära Descendenten i Skytten med en Trigon till Uranus också i Väduren. Tyder på en mycket spännande personlighet fylld med energi. Men var har vi Venus, tro? Jo. Hon är i sitt eget tecken Vågen. Och där hittar vi minsann också Jupiter. Super.

Men inte nog med det. Vi har en Mystisk Rektangel som spänns upp av Asc, Venus, Mars och Uranus. Dessutom har vi ett T-Kors som skapas av Asc, Solen och Mars. Men vilket Horoskop!! Och ändå använder jag en Orb här på bara ±5°. Skulle jag använda en större Orb, exempelvis ±7° så skulle vi få ett T-Kors till mellan Merkurius, Saturnus och Neptunus.

Alltså… igen… Vilket otroligt horoskop!! Med inte mindre än 3 planeter i sina egna tecken. Vad månne det bli av detta?

Ett musikband månne. "Type Sisters"! Som chockar världen med sin mycket egna men extremt melodiska karaktär. Skulle inte förvåna mig. 😃

Men vad det än blir så blir det extremt spännande!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
9/26/16, 11:33 PM
#4

Härligt med din etusiasm greenseng!😃Jag tycker också det är fantastiskt spännande! Näst intill en statistisk omöjlighet. Att komma på samma dag är redan det en prestation, ,men att födas exakt på samma klockslag är helt otroligt fantastiskt!😃

Vad bra att du tagit fram deras horoskop, inte dåligt med 3 planeter som är upphöjda. Det kommer vara en hel del kommunikation mellan dessa flickor, med Asc. i Tvillingarna och Asc.-härskaren i Jungfrun.

De kommer nog inte vara första gången vi hör något från dessa flickor. Hoppas jag.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
9/27/16, 2:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

  Och här är de med det Topocentriska Hussystemet.

Det Topocentriska systemet är extremt lika Placidus. Skiljer vanligtvis endast max en grad mellan husspetsarna. Fördelen med det Topocentriska systemet är att det fungerar även på högre latituder (eller lägre latituder).

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
9/27/16, 7:49 AM
#6

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: