Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1049 ggr
Astrologos
2016-08-15 15:00

661108 0517 Helsingborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänkte jag att vi skulle visa från början hur man ställer och tolkar ett horoskop. Vi använder länken här

http://personkemi.webs.com/gratisutrkning.htm

Och klickar vidare hit

http://www.astro.com/cgi/ade.cgi

Vi fylleri födelseuppgifterna och följer sedan anvisningarna i första länken. Observera att man snabbt får veta tecken för sol, ascendent och måne så snart tid och plats är ifyllda, om man kan läsa symbolerna. En nybörjare kan nöja sig med det tills vidare.

Men här är det kompletta horoskopet, snyggt och exakt och helt gratis. Mer om detta senare.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
Astrologos
2016-08-15 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De flesta här förstår nog inte alla astrologiska symboler. Jag har därför kompletterat med text som förklarar tecken, planeter och aspekter.  

Man ser de genast de tre TECKENSTARKA faktorerna: solen i skorpionen, ascendenten i vågen och månen i jungfrun.  Dessa tre har stor betydelse och skall alltid vara med  i tolkningen. En nybörjare kan nöja sig med dessa tills vidare, och sedan fortsätta med aspekterna.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Jamik]1
2016-08-15 17:36
#2

Kul 🙂 kan ni gissa vilka yrken personen har/har haft med detta horoskop?

[Jamik]1
2016-08-15 17:44
#3

något jag oxå undrat över, hur vanligt är det med horoskop utan kvadraturer som detta. Utan kvadraturer blir horoskopet inte så dynamiskt, eller?

Astrologos
2016-08-16 03:54
#4

MC är den faktor som har mest med yrke att göra. Den har en konjunktion med jupiter (expansion) och trigon till merkurius.(information). Båda dessa passar utmärkt i informations-samhället och tyder på framgångar i yrke eller annan samhällsroll.

Att läsa eller skriva, lära in eller ut är exempel på vad merkurius vill göra.  Jupiter vill expandera, kanske genom att sälja eller propagera för något? Lärare, journalist, författare, säljare,  forskare, media?

Din kombination månen/mars kan bli fysisk aktivitet med kvinnor, t.ex. som tränare eller coach. Övriga exempel lämnar jag åt läsarens fantasi. Beaktar vi också din starka venus får vi någon som utövar eller lär ut konst eller underhållning. Vad skulle du gilla att vara lärare på en konstskola med många kvinnliga elever?

Ascendenen i vågen brukar ge en social och trevlig yttre personlighet, som säkert underlättar dylikt. Skorpionens lidelse märks inte - till en början…

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Jamik]1
2016-08-16 18:28
#5

#4 mycket intressant analys av dig.

Utbildad till sjuksköterska i ungdomen och jobbade lite som modell i Italien, intresset för hälsa och hälsofrågor ledde till dietist, massageterapeut, hälsocoach, healing osv, vägen ledde sedan till att jobba med mänskliga rättigheter politiskt, (mycket om kvinnofrågor). Hälso problem ledde sedan till konsten som alltid har varit det stora intresset och är numera konstnär( främst målning, bildskapande). Har även givit ut 2 böcker (poesi, filosofi)

Har haft mycket tur i livet, oftast har saker kommit så lätt till mig (Jupiter i 10e) men samtidigt varit lite återhållsam (blyg) (månen i Jungfrun oppos. Saturnus)

Det konstnärliga är rätt uppenbart( venushärskare konj.sol, neptun i hus 1. Modell ascvåg, venus hus 1 konj sol.

Hälsa, hälsofrågor, politiskt arbete (stellium Jungfrun hus 11. Sjuksköterska, vård (stellium skorpion, satur. fiskarna.

Skrivandet,  Merkurius i skytten i trigon Mc och Jupiter.

 "gröna fingrar" trädgård, odling växter, djur och natur är ett stort intresse (venus )

Det kan ju bli hur långt som helst men stannar här, vill inte bli för personlig,. Jag har funderat lite på att jag inte har några kvadraturer i mitt horoskop och bristen på dem har känts som det har saknats lite "driv" eller dynamik. Även om jag har åstadkommit en del så har jag ändå varit lite "lat". Har haft mer tur (jupiter på MC) och jag har inte behövt jobba lika hårt som många andra för att nå samma mål.

Läste en del astrologi i ungdomen och den har varit mycket till hjälp, lite som att gå i psykoterapi. När man lär sig att förstå sig själv så blir vägen ut i livet så mycket enklare och där med intressantare. Astrologin har alltid varit ett viktigt redskap för mig genom livet, håller alltid koll på transiter som har varit en stor hjälp. Tiden har ännu  inte räckt till för att studera astrologi lite djupare men det kanske kommer. Hur som helst så är astrologin oerhört fascinerande, och det finns så många områden inom astrologin att utforska. Jag kan inte sluta att förundras över den *

Astrologos
2016-08-17 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack för ditt personliga svar, det är inte ofta man får en så bra feedback på sina ansträngningar.

Ditt intresse för transiter bådar också gott för detta forum.  Dina aktuella transitperioder nu är extremt intressanta och motsägelsefulla.  Starka och harmoniska transiter från jupiter och pluto till solen, månen, venus och mars. 

Och en ordentlig snyting från saturnus i form av kvadraturer till din mån-mars-konjunktion.  En av de bästa perioderna i livet drabbas av en svår olycka eller motgång.  Eftersom just transiter är mitt största intresse inom astrologin vill jag gärna veta hur du upplever perioden.   

Vad händer? Du själv är på toppen men någon annan har dött? Full av lycka och självförtroende drabbades du av en svår olycka? Du gick som många andra in i väggen och krafterna tog slut?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
[Jamik]1
2016-08-17 23:04
#7

det är  kusligt med just transiter från Saturnus,  de negativa aspekterna har ofta berört mig, och egentligen på tok för mycket. Nu i Februari (1 vecka tidigare än Saturnus kvadrat Mars började gälla) råkade jag ut för en tuff olycka där jag var sängliggande i 1 månads tid. Har fått bestående skador på ryggraden men är nu nästan lika rörlig som förr och kommer bli nästan återställd, dock ej helt (man talar om operation, vi får se).  I 12-13 årsåldern när Saturnus var i konjuktion med Mars och stelliumet råkade jag oxå ut för en olycka där oxå ryggraden blev skadad, blev ett litet men men inget större problem. 2002 när Saturnus var kvadratur igen fick jag en parasit i kroppen under en Afrika resa som skadade mage och tarm, blev sedan lite bättre men skadorna ledde till att jag fick sluta med det jobbet då jag inte kunde resa så mycket längre, det var under 2008 när Saturnus var i konjuktion med stelliumet igen.

Har känt transiterna från Pluto mycket tydligt under förra hösten och nu i vår då kreativiteten har varit ovanlig stark. Har inte skapat så mycket någonsin tidigare och att venus och solen är inblandat är så tydligt, dels med vackra målningar(mycket färger) men oxå att jag själv känt mig attraktiv, tränat mycket(paus med skadan) ovanligt intresserad av nyttig och vacker mat, haft fler bjudningar än vanligt. Är mentalt stark. Byggt upp en vacker trädgård under 2015 och renoverat lite på ett hus,  Det finns mycket mer att säga men det blev en del intressanta saker ändå.

Glömde din förra fråga och den starka venus och att kanske bli lärare på konstskola eller inom underhållning. Drömmen när jag var ung var att bli bildlärare, hoppade dock på sjuksköterskeprogrammet som sedan ledde till annat. Men har tänkt på den drömmen ofta under livet. Har dock lett några kurser i måleri så lite av drömmen blev av.

Tack så hjärtligt för info och hjälp 🙂 M

Astrologos
2016-08-18 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Åter stort tack för dessa upplysningar, som ungefär bekräftar vad jag trodde. Det är väl inte många som liksom du följer och förstår sina egna transiter. Vi får hoppas att det blir fler med tiden, kanske bl.a. genom detta forum.

Just nu har du som bekant påbörjat en transitperiod från merkurius.  Just idag 18 augusti står merkurius i exakt konjunktion med uranus. En transit som sedan upprepas två gånger pga retrograd. Så utomordentligt passande för skrivande om astrologi!

Dessa transiter tycks kulminera i september, då merkurius står länge nära mars. Jupiter bidrar med en sextil TILL merkurius. Är det då du blir klar med ännu en bok?

Transit uranus opposition ascendenten är på gång i samma veva. Vad väntar du dig av den? Nya miljöer, nya annorlunda kontakter, ny teknik, något annat? Jag har fö skrivit egna tolkningar av transiter som du gärna får ta del av. Där finns också uranus oppositionascendenten - vad tycks?

http://personkemi.webs.com/transiter.htm

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Upp till toppen
Annons: