Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2482 ggr
Astrologos
2016-08-11 05:14

Presidentkandidaten Donald Trump

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppgifterna om hans födelsedata kommer som vanligt härifrån.

http://www.astro.com/astro-databank/Trump,_Donald

Jag har sedan förtydligat horoskopet, bl.a. med tydliga aspektlinjer.  Min förhoppning är att visa hur väl detta stämmer med hans personlighet som vi känner den. Vad ser ni?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
_Fisken
2016-08-11 07:01
#1

Berätta för en lekman..tack.

Kyllan56
2016-08-11 14:12
#2

Lite om mina astrologiska funderings kring  Donald Trump. 

Solen i Tvillingarna styr hans Ascendent I Lejonet! Han är generös jovialisk och charmig tills någon tramppar honom på svansen. Kanske därför hans man - ursäkta hans - hår är så viktigt för honom. 

Mars i  i Lejonet konjunktion Ascendenten ger honom en stark och tuff personlighet men också är lättkränkt och har lätt för att bli förbannad. Han har ett starkt behov av oberoende och kontroll.  Han är energisk och får saker och ting gjorda. får saker och ting  gjorda och startar gärna upp projekt. Han är direkt och med Mars på Ascendenten säger han det han tycker utan att alltid tänka på konsekvenserna.  Det förstärks av hans kvadratur mellan Merkurius och Neptunus. En kvadratur till MC, som han har i Oxen gör att han inte har alltid har samma bild av sig själv som andra har.  Han kan leda och charma sin omgivning, så länge ingen ifrågasätter honom för då är det slut på charmen och han kan gå från ett leende till idka lika snabbt som en Ferrari accelererar. Med Mc i Oxen är han envis och ser sig själv som tryggare än han är. Han vill ha saker gjorda på sitt sätt. Ifrågasätts han i något han gör är det som hela han i ifrågasätts och han blir inte glad. Han motarbetar sig själv och kommer att göra det tills han kommer underfund med och förstår sig på sig själv.

Med Ascendenthärskaren Solen i Tvillingarna Konjunktion Uranus i opposition Månen förstärker hans oberäkneliga beteende. Tvillingarna gillar att kommunicera och veta lite om mycket. Med Uranus på Solen har han nog alltid velat revoltera, att vara fri från konventioner och uppfostran. Som barn har han upplevt sin far som egenmäktig och hänsynslös, ett beteende som han själv tagit till sig och för vidare. Han hade en ständig kamp mellan sig och sina föräldrar och inte känt någon samförstånd dem emellan.  Här kommer de starka känslorna tillbaka och gör att han reagerar plötsligt, impulsivt och inte alltid själv är medveten om att han ska bli arg. Med det jag skrivit om ascendenten i kombination med Solen/Uranus med Månen gör att  han kan ha mycket svårt att behärska sig, då han är känslosam och lynnig. Med opposition Månen, kom inte föräldrarna överens. De hade olika sätt att se på barnuppfostran. Kampen mellan sina föräldrar och honom själv projicerar han nu på allt som han upplever auktoritärteter.  Han har ett stort behov att visa sitt oberoende och frihet.

Månen i Skytten i fjärde huset. Månen trivs i 4:de huset som är Månens naturliga hem.  Uppmärksamheten är riktade mot sig själv och familjen, så länge de inte kommer i konflikt med hans frihetsbehov. Han är rastlöshet och hans frihetsbehovet är stort, samtidigt som närheten till rötterna är viktiga.  Han är ofta i konflikt mellan hemmet och behovet av att resa/fihet. Han har svårt att skaffa sig känslomässig stabilitet i tillvaron,  vilket beror på sina svårigheter till båda föräldrarna. 

Han vill vara känslomässigt fri och gillar exotiska kvinnor i bemärkelsen att de inte kommer från hans egen vanliga miljö. Med konjunktionen Venus Saturnus i Kräftan gillar han vackra, traditionella och moderliga kvinnor som har sin plats i hemmet. Han vill vara den som har byxorna i parförhållanden, då Kräftan är ett kardinalt tecken.Han har den konjunktionen så nära 12.e husspetsen så att det kan hända han har kvinnor, som han hemlighåller. Älskarinnor? I Kräftan är Saturnus i Exil, vilket betyder att den ligger mitt emot Stenbocken där den härskar. Här blir planeted energi missanvänd och har svårt att uttrycka sig. Kanske är det lite si och så med strukturen, ansvar och moral.

Chiron i Vågen i 2:a i konjunktion med Jupiter, visar att det som är has sårbarhetpunkt och hindrar inom från att växa i dubbel bemärkelse är hans svårigheter med balans/harmoni framförallt när det gäller hans behov av pengar. Att det är bättre att ha balans än för mycket eller för lite. I hans strävan efter mycket pengar gå det inte sällan åt skogen med projekt, för han reagerar känslomässigt och impulsivt och skarvar för att nå sina mål.  Hans värderingar är så viktiga att han inte alltid tänker på andras. Han har behov att lära sig diplomati. Med Mars i kvadratur MC i Oxen är pengar och social position viktigt för honom. Hans 4:de husspets ligger i Skorpionen, som styrs traditionellt av Mars och modernt  av Pluto vilket stärker hans behov av makt i hemmet. 

 2:a huset har  Merkurius som styr över dem. Så värderingar och pengar är kopplade till hela hans person och är av största vikt! Jag läste någonstans att han själv ringde till Forbes för att kommunicera(Merkurius) hur mycket pengar han har. Men det är jag rätt säker på att det inte alltid stämmer. Han vill skapa en illusion(Neptunus)som inte alltid överensstämmer med sanningen. 

Han har övervägande ledande och fasta tecken.  Acendenten i Lejonen och solen i Tvillingarna gör att även om han ger sken av att vara medgörlig, så är han inte alltid så benägen att ändra sig ligger  Han kan ge sken av att ave vara flexiblare än vad han är, men till syvende och sist är det han som bestämmer.  Tvillingarna gillar också att dra till en och annan vit lögn, vilket han nog inte har svårt för så länge det gagnar honom.

Han har övervägande planeter med Ascendentstyraren i västra sidan av horoskopet vilket gör att han skapar sina egna möjligheter och är aktiv i processen. Sedan ligger de flesta i Södra delen av hans horoskop i den offentliga delen.

Passar han som president! Nej! Han är för Ego och har svårt för auktoriteter, vet bäst själv och har inte diplomatins gåva. Den ska han lära sig. Men vill vi att han lär sig den genom att göra misstag som president, Nej! Dessutom är han inte alltid ärlig i det han säger.

Nu vet man ju en hel del om den gode Donald Trump. Jag gillar mer att titta på någon jag inte känner, då blir man inte alls påverkad i sin tolkning.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2016-08-11 18:21
#3

Hittade detta klipp på Fb. 

Ja att han har svårt att hålla sig till sanningen märks här.

https://www.youtube.com/watch?v=kSE-XoVKaXg

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
2016-08-11 18:31
#4

Psykopatiska drag…

Kyllan56
2016-08-11 18:42
#5

Eller narcissistiska…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2016-08-11 19:49
#6

😮

Oj vad ni kan…

Men… hon tanten… hurdan är hon då?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
2016-08-12 00:27
#7

 #2

  Har inte hunnit titta så mycket på den än men trots det så verkar det vara en briljant analys. Stämmer väl väldigt bra in på det intryck han faktiskt ger. Åtminstone på mig. ✨

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2016-08-12 00:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6

  Jo. Nog kan de. 🙂

Med tanten så menar du förmodligen Hillary Clinton, antar jag.
Eller är det Trump's fru du vill klä av? 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2016-08-12 00:40
#9

  Det glömde jag säga… Lägg märke till att Jupiter endast har en Kvadratur till MC. Annars är den helt renons på aspekter, även med en Orb på ±7°.

I kartan här används däremot en Orb på  ±5°. Vilket jag misstänker är den Orb som används för Trump.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2016-08-12 00:57
#10

#2 😃Jag gör mitt bästa.

#8 Hillerys kan vi titta på imorgon. Men det som slår mig är hur mycket hon har i 12:e huset. De hemliga fiendernas hus och det dolda. Båda härskarna över hennes Ascendent i Skorpionen traditionellt Mars och modernt Pluto - Befinner sig i en exakt konjunktion. Dessutom härskar båda planeterna över Skorpionen. Det har jag aldrig tidigare stött på. Det är oerhört starkt och mycket energi i det.  Men en held del kvadraturet till planeterna i 12: huset. Merkurius på Ascendenten. Sedan Skorpionen som döljer en hel del gör ju inte hemlighetsmakeriet sämre. 

Hennes 12:e husspets ligger i Skorpionen, som tillsammans med Asc. solen ligger där också. så hemlighetsmakeri är nog bara förnamnet. 

Men nu ska jag inte gå igång, utan gå och lägga mig. Hillerys horoskop får jag tänka på imorgon!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Astrologos
2016-08-12 03:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Som hjälp för nybörjare och andra behövande har jag skrivit dit namn för tecken, planeter och annat. Då blir det lättare att följa resonemangen.

 Man ser att solen är i tvillingarna, ascendenten i lejonet och månen i skytten. Redan detta är ganska avslöjande: en pratsam tvilling med eldtecknens gåpåaktiga självförtroende. 

Att mars är nära (konjunktion) ascendenten syns också tydligt, liksom att månen är i opposition till både solen och uranus.  Mer om detta senare.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

greenseng
2016-08-12 04:58
#12

  Att du tänker på nybörjare är faktiskt utmärkt bra.

Mars så nära Ascendenten tyder enligt Gauquelin (när skall jag lära mig stava till denne mans namn 😃 ) på en atletisk natur. Men att den till råga på allt ligger i Hus 12 kan tyda på flera droppar gift. Dessutom så ligger den i Lejonet vilket vilket kan tyda på målmedvetenhet och äregirighet. Kan också leda till en dominerande och arrogant natur.

En märklig Ascendent. Ligger på 29° 58' Lejonet. Här kan man faktiskt se den nästan lika mycket influerad av Jungfrun.  Vilket ger mig ett intryck av att karln faktiskt bär på en betydligt högre intelligens än vad folk kanske tänker sig.

Och Uranus ligger i Konjunktion med Solen i Hus 10. Visst, den har en orb på 5° 02' men ändå… Bör väl visa på en ganska unik och spännande personlighet. Och Hus 10 är ju karriärens hus. Och Månen har ju som bekant en Opposition här till både Solen och Uranus. Men tolkningen av det lämnar jag med varm hand vidare… 😃

Det här horoskopet verkar intressant. Kanske skulle begrava mig lite i det. 🤔
Men… alla horoskop är väl egentligen intressanta.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Astrologos
2016-08-14 04:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hans transiter är intressanta. Jupiters kvadratur till både sol och måne är slut. Den beskriver hans stora självförtroende och sätt att breda ut sig i alla media. 

En pågående period är uranus trigon månen och sextil solen. Uranus är mycket viktig i hans fall, i aspekt till både sol och måne. Nu är han inne i en mycket kreativ och förnyande period, en av de bästa i livet,  genom denna transit som varar  in på 2017.

Men omkring årsskiftet blir det andra bullar i form av en mycket stark saturnus-transit. Konjunktion måne och opposition sol. Båda skapar hinder och svåra konsekvenser. Transiterande saturnus konjunktion månen är tveklöst en av de mest deprimerande man kan ha. Saturnus opposition solen kan innebära ett tvärstopp för egots utbredning och den fria viljan.

Till detta kommer bl.a. en trigon från jupiter till solen. Svårtolkat, eller hur?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
Astrologos
2016-08-16 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Om vi granskar hans transiter de närmaste dagarna ser vi tecken på förstärkning av hans kraftfulla framträdanden. 

Dagarna 18e-19e har han solen konjunktion mars och merkurius trigon MC.  Solen står sedan på ascendenten 21-23 augusti. Ungefär då börjar en trigon mars-pluto.

Vad gör han med dessa extra krafter och viljan att framträda?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Farwuq
2016-08-16 18:00
#15

Jag följer med intresse.
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: