Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1141 ggr
[Rhonda]
2016-06-05 18:37

Har du samma födelsetid o -dag som mig

Eller känner du någon som har det?

20:e juli kl 00.02. 

Jag föddes i Melbourne 1951. Mitt i vintern

Det skulle vara kul att jamföra personligheten osv.

Annons:
Astrologos
2016-06-12 04:12
#1

Nej, långt därifrån.  Du är kräfta med ascendenten i väduren och månen i vattumannen, och jag har inget av detta.  Det hade däremot June Salter, även hon född i australien. Källa: Solar fire database

https://en.wikipedia.org/wiki/June_Salter

Du har minst tre mycket starka och intressanta aspekter. Merkurius exakt konjunktion Pluto, mars exakt konjunktion uranus,  neptunus opposition ascendenten. Kände du till och förstår du dessa aspekter?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Rhonda]
2016-06-17 15:32
#2

Jag känner redan till mina mån- o ascendenttecknen.

De andra känner jag till men kanske du kan berätta för mig vilken påverkan de har - Tack!

Astrologos
2016-06-19 04:12
#3

Det vore intressant att höra din egen erfarenhet av dessa extremt starka aspekter. Dessa beskrivningar är av Robert Hand. Tycker du att de stämmer med dina upplevelser under livets gång?

___________________________

Merkurius/Pluto  (Neutral kombination)--Önskan att påverka andra, att forma andras tänkande. Transformationer och kriser i tänkande. Förmågan att bli en övertygande talare eller lärare. Benägenhet att bli involverad i mentala maktkamper. Djupt tänkande med mycket bra insikt i motivation och humanpsykologi. Förmågan att forska.
___________________________________________
Mars/Uranus  (Svår kombination)--Uppror, egensinnighet, svårigheter med auktoriteter, strävan efter obegränsad självständighet. Frihetskamp. Extrem personlig excentricitet. Plötsliga fysiska handlingar som ofta leder till olyckor. Ofta förknippad med kirurgi.

http://personkemi.webs.com/planetparen1.htm

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Astrologos
2016-06-19 04:24
#4

Tilläggas kan att ungefär maj 2013 till feb 2014 hade du transiterande uranus i kvadratur till mars.  Stämmer beskrivningen särskilt bra på den perioden? Var den fylld av svåra strider och kanske olyckor?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Rhonda]
2016-06-19 08:44
#5

#3 En del av det har jag lite svårt att tyda pga språket tex :

-Transformationer och kriser i tänkande. 

-Förmågan att forska. (om detta betyder att jag vill få reda på hur o varför då stämmer det eftersom jag är mycket vetgirig).

Merkurius/Pluto: 'Djupt tänkande med mycket bra insikt i motivation och humanpsykologi'.   Stämmer.

Mars/Uranus: 'Uppror, egensinnighet, svårigheter med auktoriteter, strävan efter obegränsad självständighet. Frihetskamp. Extrem personlig excentricitet'   Allt stämmer men inte på ett extremt sätt. 

Mitt motto för livet har nog alltid varit:  'I will not conform'  (fråga mina föräldrar 😉 . Min pappa sade 'Can't you just do what I say without questioning everything?'   hahaha 

#4  Inga svåra strider eller olyckor. 

Jag vill tacka dig för detta!

Astrologos
2016-06-20 13:48
#6

En annan stark aspekt är neptunus opposition ascendenten.  Alltså på descendenten, som är vad man drar till sig eller vill ha kontakt med.  I din presentation här skriver du: "Min sambo och jag är andliga (spirituella) och vi har varit med om många upplevelser. "

Just vad man skulle vänta sig! Neptunus är fantasi och andlighet, det icke materiella. Om man som du har den på descendenten söker man upp eller drar till sig sådant. Är du känslig för platsers historia?  

Du har ett intressant horoskop och jag skall nu försöka ladda upp en GIF bild här. Då blir det lättare att diskutera och förklara.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Annons:
Astrologos
2016-06-21 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Då kommer GIF bilden här.  De blå linjerna är harmoniska aspekter (trigon och sextil) mellan planeterna. De röda är dynamiska aspekter (opposition och kvadratur) som är mera pådrivande. Min förhoppning är att vi ni kan ha en lång intressant diskussion om detta horoskop.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Farwuq
2016-06-21 16:11
#8

Det glädjer mig att ni besitter så mycket kunnande, det finns så mycket nytt att lära.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Rhonda]
2016-06-21 17:51
#9

#7 Tack så jättemycket för det men tyvärr så förstår inte jag särskilt mycket av det.

Astrologos
2016-06-22 04:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det ante mig, men med hjälp av Paint kan man skriva in namnen på tecken direkt på GIF bilden.  Lär gärna in dessa, det har du stor nytta av.  Vi ser då att solen är i kräftan, ascendenten i väduren och månen i vattumannen.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

[Rhonda]
2016-06-27 06:52
#11

#6 Ja, jag är känslig för platsers historia. 

Jag tycker jag har fått mycket bekräftat om mig själv och undrar om inte vi kan stanna vid detta. Du har varit till mycket stor hjälp för mig o jag är så tacksam att du har lagt ner så mycket av din egen tid till att hjälpa mig.  Är det för att jag är kräfta att jag inte tycker om anonymitet? Jag vill gärna ha ett namn när jag kommunicerar med folk. Det blir mer personligt. Fast jag förstår att det är så på forum att folk vill vara anonyma.

Kram Rhonda. 🌺

Astrologos
2016-06-27 14:29
#12

Så brukar det gå här och i andra astrologiska sammanhang. Folk har en viss nyfikenhet på astrologi men när de stöter på det i verkligheten blir de reserverade och drar sig tillbaka. Det påminner om de som läser massor om spöken o dyl men blir rädda om de möter något äkta.

Jag gör detta som idealist för att lära ut och diskutera astrologi. Och nu är diskussionen som vanligt SLUT.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Upp till toppen
Annons: