Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2590 ggr
[greenseng]1
2015-07-10 16:49

Plutos hjärta.

  Tja… mitt i hela astrokarusellen så tycks planeten Pluto faktiskt ha ett hjärta. ❤️

Visst kan man bli förvånad.

http://www.bbc.com/news/science-environment-33459476

Annons:
Tarotstollan
2015-07-10 22:01
#1

Så fint!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[greenseng]1
2015-07-10 23:03
#2

  Jo. Och jag sitter här och försöker fortfarande att komma över min förvåning.
Livet, tillvaron och allting är inget annat än ett mysterium. 😃

Tarotstollan
2015-07-11 01:58
#3

Ja och när du löst ett mysterium så kommer tre nya!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[greenseng]1
2015-07-11 11:57
#4

  😃

Exakt!

Nattan
2015-07-11 16:07
#5

Kärlekshälsning från längst bort i galaxen - men hjärtat ser ut att vara förbunden med något.. jag undrar vad?

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[greenseng]1
2015-07-11 19:09
#6

#5

  Det undrar jag också. Snart kanske vi får reda på vad.

Annons:
Farwuq
2015-07-11 19:42
#7

Jag är också nyfiken.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2015-07-15 13:00
#8

Pluto åter sig visa att han är kärleksfullt inställd och inte alls så raserande och maktfullkomlig, som vi tror!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2015-07-15 13:44
#9

  Om man tittar lite metaforiskt på Pluto så sammankopplas Pluto med transformation. Då kanske ibland vissa jobb måste  utföras som inte är alltför trevliga. Dock måste de göras.

Det behöver ju inte betyda att kraften bakom, i detta fall Pluto, skulle vara ond.

Personligen ser jag ondska som en slags förvirring. Naturligtvis kan jag ha helt fel här. Det är jag helt medveten om. Men jag väljer trots allt att se ondska så tills jag stött på för mig övertygande bevis för motsatsen.

Bilden av ondska som en helt egen fristående kraft har jag svårt att acceptera. Hur vanlig och accepterad denna bild än är. Det finns i specialfallen här, ofta mytiska sådana i religioner exempelvis, där logiken inte håller.

Om en ängel står extremt nära det högsta så ser jag det som att denna ängel skulle inte ha skuggan av en chans att lämna det högsta. Än mindre att motarbeta det högsta. Kärleken från det högsta är helt enkelt för stark. Ingen levande varelse av något slag har en chans mot den. Det finns inte ens en möjlighet för oss att föreställa oss den som den är på lite högre nivåer. Dock kan vi få uppleva den.

Därmed inte sagt att det inte skulle kunna finnas förvirrade varelser i kosmos. Det räcker med att titta på mänskligheten för att någorlunda förstå förvirringens potential. Men förvirring behöver inte vara permanent.

Om man tittar på religioners syn på mörkret så tycks det mig som att den märkliga dansen mellan mörker och ljus egentligen är till för att rädda själar som annars skulle vara hopplöst förlorade. Men finns det något religiöst system som egentligen ser det så?

Kyllan56
2015-07-15 15:18
#10

#9 Det var ett försök till ett astrologiskt skämt greenseng! Har aldrig trott att Pluto är ond i sig. Det är en planet som hjälpt mig mycket just i form att kunna riva ner och bygga upp nytt, vilket är ett stort tema i mitt liv. 

Vad ondska anbelangar ser jag det som man hamnat på rent för stort avstånd från kärlek och empati.  Så närmar man sig kärleken så försvinner ondskan med varje meter man lägger bakom sig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2015-07-15 18:08
#11

#10

  😃 Mitt inlägg var inte avsett som kritik av någon sort.

Ibland behöver jag helt enkelt snattra av mig lite grand. 😉

Kyllan56
2015-07-15 18:21
#12

😃Så bra! Jag trodde jag skrivit otydligt på något sätt. Då var det utrett! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2015-07-16 20:01
#13

😃👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Magi-cat
2015-07-19 06:54
#14

Gulligt med hjärtat! ❤️ Om inte annat får det människor lite mer intresserade av rymden, planeterna och sånt….Man blir nyfiken, vad finns det mer…

Hjärtat är kanske frostigt, men allt är relativt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nattan
2015-07-19 16:04
#15

Ont och Gott är två sidor av samma mynt, det handlar ju om förhållningssätt. Alla planeter och stjärntecken har ju goda o onda sidor. Jag kan ju tycka att skorpionen är ond för att jag har det förhållningssättet utifrån mina tidigare erfarenheter - medan andra kan tycka att dem där skyttarna är ju inte kloka i huvudet (utifrån deras förhållningssätt.) Det är ju all denna skillnad - som samtidigt oftast är polärt - men ändå så lika - som gör livet så roligt och astrologin oxå! :)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Ralph
2015-07-31 17:44
#16

Jag har hört att Pluto ska ha en svans också.

Det är tydligen solvinden som ger upphov till denna.

Upp till toppen
Annons: