Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 3237 ggr
[Gudrun-Berit]
4/25/15, 10:52 AM

Ascendent, måntecken, soltecken

Hej! Jag har en fråga. Men Ascendent är oxe, mitt måntecken är jungfru och mitt soltecken är skytt. Men jag känner att jag är endast skytt, varken beskrivningen av jungfrun eller oxen stämmer på mig. Varför är det så? Har ni någon teori?

Annons:
[Sol69]
4/25/15, 11:02 AM
#1

Nu är jag inget proffs när det gäller astrologi. Men solen är det tecknet som styr dig som person det som märks mest utåt.. Månen handlar mera om ditt känsloliv.. Accenten kommer jag inte ihåg i huvudet.. Så de kanske någon annan kan svara på..

Amon
4/26/15, 12:37 AM
#2

Ditt soltecken är skytt, detta är din grundenergi - och det som du känner bäst hos dej själv - och är mest medveten om. 

De stjärntecken eller energier som månen och asc representerar är sådana som du kanske själv är mindre medveten om - men som andra märker desto mera av hos dej. 

Månen i tecken handlar mera om våra vanor och reaktioner - hur vi reagerar - speciellt känslomässigt på vår miljö och vad som händer i vår omgivning. 

Och asc - är personligheten utåt som vi visar upp för andra.  Den har man ofta lagt sej till med i tidiga barnaår -  och man kan också se den som en mask man tar på sej när man möter andra - oftast helt omedvetet. Man kan också kalla den för "startmotor" - för den visar vad som sätter igång oss.. 🙂

[Gudrun-Berit]
4/26/15, 9:09 AM
#3

#1 och #2 Tack så mycket för hjälpen!!

Upp till toppen
Annons: