Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 3040 ggr
Nattan
3/19/15, 11:32 AM

Många oppositioner i Transit

Hej,

Skulle för skojs skull kolla när Pluto skulle transitera min natala Ascendent (opposition) pga tidigare lite jobbigare erfarenheter med Pluto så tänkte ja att ja nu ska jag vara förberedd! Jag körde på att jag kanske hade känningar från 2 grader innan och sen körde jag enbart direkta.) Nu råkade jag trycka lite för häftigt på framtidsknappen och råkade se ett transiterande multistellium lägga sig i opposition mot mitt Stellium i 5:e med ja nästan alla planeterna i 11:e. 

Det är den 23 maj 2032 som de ställer upp sig på rad, Uranus, Saturnus, Mars, Merkurius, Solen och Venus i tvillingarna, många agerar då samtidigt med min Chiron som står i 11:e. Men jag får en känsla av att något som jag uppenbarligen gör då inte riktigt accepteras av vänner, samhället och bekanta. Det var min instinktiva reaktion när jag såg detta, 

Blev bara väldigt förvånad, har aldrig sett en sådan uppställning, men så måste det ju vart när mitt Stellium kom till och min systers.. ville bara ha lite input, vad kan det innebära? Kaos? :)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
Farwuq
3/19/15, 5:39 PM
#1

Kanske det, eller att du slår dig fri från allt och rymmer.
😉😃

Jag önskar att jag kunde ge dig ett korrekt svar.
Vi får se var Greenseng säger.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
3/19/15, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

  Ja, den där Greenseng… 🤔

23 Maj 2032?? Det är ju hela 17 år till dess. Inte så mycket att grunna på nu, eller? Eller har jag missat något?

Intressant. Nästan alla planeterna har party i Tvillingarna då. Och för dig blir det alltså Stellium mot Stellium i och med ditt Stellium i Skytten. Två Stellium i opposition till varandra. Vad månne komma ut av detta?

Du har din Venus i Skytten Hus 5 i nästan exakt Opposition till Transiterande Mars i Tvillingarna Hus 11. Herregud. Det har jag inte lagt märke till innan. Du har ju Venus i Hus 5 i Skytten! Och Månen i Hus 8 i Vattumannen! En romantiskt experimentativ ordning, må jag säga. Eller? 😃 Och eftersom Mars är i Hus 11, gruppernas hus och din Venus är ditt experimentella kärlekshus och det är en Opposition så kan vi nog förvänta oss lite rabalder här i omgivningen. Kanske en snabb kärleksaffär som definitivt inte uppskattas av vännerna. Fy, fy. 😃

Men… spelar kanske inte så stor roll. En retrograd Pluto är i Konjunktion med din Jupiter nära Descendenten i Hus 7. Och Pluto är aldrig att leka med. I jämförelse så är Saturnus som en snäll gammal godmodig tomtefar. Och det spelar nog inte så stor roll i sammanhanget att Pluto är retrograd. En förändring lär det bli. Kanske har du tröttnat på dina närmaste vänner och/eller din partner. Åtminstone tillfälligt. Pluto retrograd blir kanske lite mjukare trots allt. Men du vill ha nya vyer. Kan förklara Venus och Mars eskapader. Och att kompisarna smäller av.

Och din Mars i Kvadratur till en transiterande Jupiter ställer till det hemma. Du längtar bort som Draken säger. Och det passar ju in på föregående resonemang. Men Jupiter är också retrograd precis som Pluto. Irriterande. Jag har inte riktigt fått grepp om retrograda planeter. Ibland verkar de introverta och ibland verkar de ge ett totalt motsatt budskap mot vad de egentligen står för. Kan detta kombineras kanske?

Men oavsett det så lär det nog bli en händelserik tid. Som tur är så har du några Noviler som mjukar upp det hela. Och Trigonen mellan din födelsevenus och en transiterande Neptunus kanske förklarar en del i ditt eventuella romantiska äventyr.

Men… det är ju trots allt hela 17 år kvar tills det brakar loss. 😴

Har alltså använt det Topocentriska hussystemet här. Men husspetsarna skiljer sig oftast inte mer än 1° från Placidus husspetsar.

cu

Nattan
3/25/15, 12:54 PM
#3

Haha, va roligt. Jag råka snubbla på detta för jag kolla liksom när de stora tunga planeterna skapar större aspekter till mitt Stellium.

Jag har ju haft Pluto som gått över hela mitt Stellium och det var inte roligt men hade en ganska allvarlig inverkan på mig, jag var extremt introvert och när jag väl hade kontakt med främst svärfamiljen så var det alltid bråk alltid. 

Nu har jag Uranus över Mc som stället till stora problem .- jag skulle vilja leka lejon och bara ryta åt alla på jobbet och byta karriär eller göra något drastiskt.. men jag lägger band på mig.

Jag har ofta reflekterat på Neptunus inverkan i Stelliumet och alla som ser mitt horoskop pratar om min Venus och sånt fantastiskt kärleksliv jag har - jag kan faktiskt koppla min Venus till Neptunus, it's all in my head…

Och jag oroar mig faktiskt inte, det som händer det händer… men jag reflekterade också att det var just i 11:e huset och först tänkte jag massa hemska tankar om - tänk om samhället reagerar på något mina barn gör? Eller blivit utsatta för? eller ja - inte vet jag. Men sen så tog jag min mans ord till minnet "Om du har ett problem - som du inte kan göra något åt - varför oroa sig - det händer ändå - och om du kan lösa problemet så är det inte ett problem.." så det var mest för att se vad ni tror. För det här upplägget i 11:e huset pågår under en längre period, så vi kommer nog få en del människor med Stellium runt 2030 talet. Jag tycker det är intressant med Stellium - just för att energierna är så annorlunda, svåra att förutsäga (o leva med).. 

Ser faktiskt fram emot Pluto som ska dra över min DSC, tror det kommer hjälpa mig framåt även fast jag kanske måste gå i underjorden ett tag.. ;P

Tack greenseng & farwuq!

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[greenseng]1
3/25/15, 4:28 PM
#4

👍

Upp till toppen
Annons: