Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3348 ggr
Nattan
1/28/15, 9:37 PM

Beräkna födelse

Haha, nu tänkte jag ta upp något jag inte vet om ni någonsin provat? Jag är ju i den barnfödande åldern och har gjort detta 2ggr på mina egna barn, nu är ju bara en född men den prickade jag rätt på dag. 

Har ni någonsin "förutspått" med hjälp av astrologin när ett barn ska komma att föda? 

Jag har utgått från två teorier som har prickat in mig väldigt rätt,

Teori 1: Moderns natala horoskop antalet grader mellan Sol & Måne. (Detta ska hjälpa en att beräkna när man är mest mottaglig för att bli på smällen.) - Källa: Marion March.

Teori 2: Barnets ascendent visar moderns måne vid befruktnings tillfället. (Osäker på källa - återfinner den inte.)

Utifrån detta så måste individen i fråga vara gravid för att man ska kunna leta reda på rätt datum. Oftast brukar man också ha koll på ungefär när befruktningen skett, eller ja ibland. 

I första barnfallet, så visste vi ungefär på två veckor när befruktningen skett, efter v.18 Ultraljud så kunde vi beräkna exakt och fick exakt dag och sen vet man ju kanske vilken tid på dygnet det brukar bli.. (befruktning dvs) vi fick BF 8/8-13. Men utifrån teori 1 & 2 kunde jag fastställa exakt dag, det handlade om 16/8 el 17/8 om barnet skulle komma enl. teori 2. Det skrämmande är att det stämmer väldigt väl. Min dotters ascendent var min måne vid befruktningstillfället. Hon föddes 10.11 16/8 och jag förutspådde fler saker kring upptakten som också kom att stämma..

Nu till barnfall nr 2, barnet är ofött och mkt kan hända fortfarande under resans gång, men peppar peppar…går allt som det ska har jag listat ner det till en period, det är lite svårt att avgöra exakt då vi inte har något Ultraljud att gå efter som kan hjälpa oss lite rätt. Men utifrån de vetenskapliga bevis om +/-2veckor kring BF så har vetenskapen räknat ner det till 10/9-14/10, beroende på vilken av de två dagarna befruktningen skett. Så då har jag hittat ett spann mellan 25-29/9 utifrån de två platserna jag tänkt att föda på. (vet att detta kanske inte är så vetenskapligt, då ascendenten återkommer till nästan exakt samma punkt alla dagar den månaden. Men då har jag hittat en tes om Saturnus & Jupiter aspekter till 5:e och/eller 9:e huset, hos modern eller fadern. Samt mars till 5/9:e hus hos modern. Men kruxet är att det är inom vedisk astrologi, så nu har jag applicerat den metoden på västerländsk astrologi.

Ni ska få länken här:

http://yourastrofuture.blogspot.se/2012/06/predict-child-birth.html

Fungerar det att göra så här, eller har ni några andra metoder som ni har provat? Jag tycker det är lite intressant och när man ändå sitter med det så kan man faktiskt planera födelseplats och på så vis påverka planeternas positioner i husen, sen så inträffar verkligheten och vad som helst kan ju hända.. men rent teoretiskt så kittlar tanken mig lite.. att jag kan ge mitt barn de bästa förutsättningarna - om jag nu räknat allt rätt.

Vore glad för lite input! ;)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
[greenseng]1
1/28/15, 11:49 PM
#1

  Det här verkar intressant. Får titta närmare på det lite senare. Finns mycket att lära inom astrologi.

En indian (apache) berättade en gång att det bästa sättet att bli gravid är att invänta fullmåne. Och då ha lite roligt i en strilande dusch. Jag vet inte men det kanske fungerar utomhus i ett lätt regn också. Fast det är klart… det kanske blir lite kallt. Duschen har ju fördelen av att paret själva kan välja lämplig temperatur. 😃

Misstänker att det är fullmåne kombinerat med vatten som är verksamt här. Månen är ju kopplad till vatten.

Om det ligger någonting i detta vet jag inte.

Nattan
2/3/15, 7:46 PM
#2

Jag har verkligen försökt söka information om detta, astrodienst har en "lunar eclipse cycle" tror jag det heter, så man kan får reda på när man är mest mottaglig. I mitt fall stämde den inte helt korrekt. 

Har även funderat på om man kan utläsa födelseögonblick i ett transit horoskop men det har jag inte lyckats med, däremot har jag lyckats pricka rätt tackvare månens placering i horoskopet. Men det var nog mest tur, jag utgick från att min mor och min måne är nästintill samma grad och tecken (vattuman)  (olika hus), och teoriserade på att jag är skytt. Så jag förutspådde då att hon skulle komma mellan skytt och vattumannen, samt att jag visste att hon hade blivit tillverkad under dem timmarna.. (asc=moderns måne vid befruktning). Hon har månen i skytten, så det passar sig iallafall. (True to myself on good and bad..) 

Men detta ger bara en tidpunkt på dygnet inte exakt dag. Om man inte ser till hur månen står den dagen, men den rör sig ju så fort… försöker hitta utlösande faktorer, aspekter vad som helst. I min mors horoskop så har Pluto varit utlösande i alla hennes tre barnafödslar, på olika sätt. Men jag har inte hittat något, har försökt hitta något som sticker ut eller aktiverar någon speciell del av horoskopet.

Men absolut månen har en inverkan på detta på något sätt, det tror jag, men jag skulle vilja bevisa det :)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[greenseng]1
2/3/15, 11:50 PM
#3

😃

  Att bevisa något inom astrologins delikata sfär är inte det lättaste direkt.

Nattan
2/13/15, 1:06 PM
#4

Nej, men som en sann skytt så siktar jag ju alltid mot stjärnorna och hoppas på det bästa… ;)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Farwuq
2/13/15, 2:31 PM
#5

#4 En god livsfilosofi.
👋

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: