Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1804 ggr
mimmi2107
1/20/15, 8:41 PM

kan man vara ett annat stjärntecken?

Hej. jag har läst lite om astrologi, och kommit fram till att mitt stjärntecken inte stämmer på mig. Jag är jungfru, men stämmer helt och hållet med kräftan. tillexempel jungfrun har elementet jord, men ända sedan jag var liten har jag haft en speciell koppling till vatten. Ända sedan babysim har jag alltid älskat att vara under vatten och bara nudda det. sedan månen är kräftans planet, och jag känner mig så kopplad till den också, som varje fullmåne får jag så himla mycket energi, en gång skakade hela mitt ben utan att jag hade någon kontroll alls. själva förklaringen kring kräftan stämmer in på mig också, däremot gör inte jungfrun det. när jag läste lite i en bok kom det fram att jungfrun kan ändras men för vissa var det fast vilket stjärntecken man hade. kan man ha ett annat tecken?? tacksam för svar

Annons:
[greenseng]1
1/20/15, 11:22 PM
#1

  Ditt stjärntecken definieras egentligen utifrån var din födelse-sol befinner sig.
Alltså vilket stjärntecken din sol befanns sig i när du föddes.
Den enda gången som tveksamheter uppstår här är om din sol befinner sig väldigt nära gränsen till ett annat tecken.
Och då får du influenser av båda tecknen.
Men det är inte fallet här eftersom vi har ett helt tecken (lejonet) mellan jungfrun och kräftan.

Däremot händer det ibland att en person påminner mer om ett annat tecken än sitt födelsetecken.
Det kan bero på flera saker…

Inom astrologin finns ett sätt att summera himlakropparnas sammanlagda påverkan och därmed få en hum om vilket tecken som har den starkaste influensen. Det brukar oftast bli soltecknet eftersom solen har en så stark påverkan i ett horoskop.
Men inte alltid. I ditt fall kanske kräftan har ett mycket starkt inflytande. Och då känner man sig ofta som en kräfta.

Sedan har vi något som kallas ascendenten. Det är den punkt vid östra horisonten där solen brukar gå upp.
Den punkten var oerhört viktig för de urgamla astrologerna. De såg den förmodligen som viktigare än soltecknet.
Ascendenten är som en spegel. Den speglar det första intrycket man får av dig.
Man kan se horoskopet som en klocka. Horoskopet är ju egentligen en avancerad tidmätare; horo kan härledas till det latinska ordet för tid (hora). Och i sådana fall är ascendenten sekundvisaren. Månen minutvisaren. Och de andra himlakropparna blir olika typer av timvisare. En slags Dumbledores klocka (rektorn hos Harry Potter). Han har faktiskt en sådan klocka.
Och vem vet…? Kanske har du ascendenten i kräftan.

Men det kan finnas andra anledningar också. Ett horoskop är aldrig enkelt.

Det som förvånar mig här är att det handlar om jungfrun och kräftan. Jungfrun och kräftan harmonierar väldigt bra ihop.
Den perfekta kombinationen av logik (jungfrun-merkurius) och känsla (kräftan-månen).

Så… förmodligen så har kräftan i ditt horoskop en betydligt starkare påverkan än jungfrun. Kanske har det med din månes placering. Månen är ju kräftans planet.

Den koppling du har till månen låter mycket intressant. 👍

Farwuq
1/21/15, 2:24 PM
#2

#1 mimmi2107, har du din födelsedata? Tid och plats för din födelse? Det är väldigt viktigt för att kunna komma djupare.
Med dem kan Greenseng åstadkomma underverk.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
1/21/15, 8:59 PM
#3

  Hah… 😃

Farwuq
1/22/15, 7:08 AM
#4

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: