Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1649 ggr
AnnaAltman
11/12/14, 12:28 AM

Studie- och yrkesvägledning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Jag har ägnat en hel del tid åt att fundera på vad det är för yrke som kan passa mig. Jag har provat att arbeta med massor av olika saker, har examen i statsvetenskap och tagit några andra små kurser genom åren. Tyvärr lyckas jag inte vara kvar på mina arbeten särskilt länge, som om någon inre kraft får mig att söka efter annat. Jag har inte heller känt att något av arbeten jag haft gett mig tillfredsställelse. Det är väldigt tråkigt att känna så och man vill ''hitta hem'' snart.

Kan någon vänlig själ där ute ta en titt på min natal chart? Alla tips och råd uppskattas och tas tacksamt emot! (Hoppas så klart att jag har en korrekt natal chart)

Tack på förhand,

Vänliga hälsningar 

Anna

Annons:
AstroLong
11/12/14, 2:35 AM
#1

Det är bättre att ange tid och plats för födelsen, så att var och en får rita och analysera på sitt sätt. Nu är Ascendenten åt fel håll!

Jag föreslår 22 februari 1988 kl. 02:35 om du är född i Sverige. Är du det? I alla händelser ett starkt Stellium mars-saturnus-uranus, en exakt kvadratur merkurius-pluto, en exakt sextil solen-månen. 

Din tur.

AnnaAltman
11/12/14, 9:28 AM
#2

Hej! Tack för återkopplingen! Ursäkta jag var osäker på hur man skulle göra. Jag är född 22 februari 1988, kl. 4.35 på morgonen, i staden Pinsk i södra Vitryssland. Hoppas att det hjälper! Tacksam på förhand Anna

AstroLong
11/15/14, 12:48 AM
#3

Polis eller militär pga kombinationen Mars-Saturnus-Uranus nära Ascendenten.

Läs "sociologisk motsvarighet" här

http://personkemi.webs.com/planetparen2.htm

AstroLong
11/15/14, 1:16 AM
#4

Kanske bäst att jag presenterar den store astrologen Ebertins sociologiska tolkningar av dina starka aspekter. De finns här där "någon" har lagt ut dem…

http://personkemi.webs.com/planetparen2.htm

Mars-Saturnus :Grovarbetare, gruvarbetare. - Energifyllda människor som kan övervinna även de största svårigheter.

Mars-Uranus: Våldsmänniskor, frihetskämpar, revolutionärer.

Saturnus-Uranus: Våldsamma människor.

Du har också en tät kvadratur Merkurius-Pluto: En övertygande talare som kan påverka folkmassan. Kritiker, författare. - Storsvindlare på det intellektuella området.

Mycket tyder på att det drar ihop sig till ännu ett storkrig i världen. Kanske är det då din verkliga karriär börjar, kanske är du en av dem som inte trivs i tider av fred, men desto bättre i KRIG? Liera dig med Putin & Co om du kan, det är sannolikt den sidan som kommer att vinna, och ditt födelseland Vitryssland är ju redan på den sidan.

Var nu lika uppriktig tillbaka som jag har varit mot dig!

AnnaAltman
11/15/14, 2:55 AM
#5

Tack så mycket för svaret, AstroLong!

Varken polisen eller militären lockar mig, och ännu mindre gör Putin & Co. Jag har aldrig varit politiskt aktiv men har samtidigt ett intresse för samhällsfrågor. Och jag har också svårt att föreställa mig själv bland ''våldsamma människor''. Klart att man har haft sin rebellisk period som tonåring, men idag skulle jag snarare beskriva mig själv som en ''feg'' person som undviker konflikter och konfrontationer i största möjliga mån. Jag tror starkt på karma och skulle aldrig vilja bidra till eller vara involverad i några grymheter. 

Jag hoppades faktiskt på att få se konstnärliga yrken bland alla möjliga, t.ex. något kläd- eller musikrelaterat. Eller något inom skönhet eller idrott. Men det kanske inte är menat? Finns det i så fall andra fredliga yrken man kan framgångsrikt använda alla dessa aspekter i?

Tack på förhand!

Nattan
11/18/14, 4:58 PM
#6

Hej Anna,

väldigt spännande horoskop du har! Du har ett fint Stellium i första huset, som går i två tecken, skytten och stenbocken. Många av planeterna kopplar mot 4/5:e huset och främst då Venus, IC, Jupiter och Månen. 

Ett Stellium gör det hela mkt svårt att tolka (om än väldigt roligt), energierna går ihop och blandas om väldigt väl. Jag har själv ett Stellium som jag håller på och tolkar nu för att hitta min "väg" i livet, jag själv har hittat stora bitar tackvare mitt horoskop och har hamnat en bit på vägen rätt, men har långt kvar att gå…

Kan vara bra att veta att de tre närmaste åren så har du Saturnus som kommer passera över din Ascendent och ditt Stellium, det kommer aktivera dig en hel del. Det är en bra tid att stärka grunderna och gå stadigt men försiktigt fram. 

Ska kolla över ditt horoskop lite mer när jag har tid, men det kan dröja då jag gör det på fritiden.. / mvh natt

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
AstroLong
11/20/14, 12:26 AM
#7

Apropå transiter så har transit Uranus börjat sina konjunktioner med radix Venus. Det borde märkas ordentligt i hennes ålder. Den bästa boken om transiter är nturligtvis

Robert Hand : Planets in transit.

Blygsamheten förbjuder mig att upplysa om vem som har skrivit dessa ganska utförliga beskrivningar på Svenska:

http://personkemi.webs.com/transiter.htm

Att upptäcka och tolka transiter hör till det svåraste inom astrologins svåra konst. Utvärdering och medverkan brukar vara nära noll, i bästa fall får man nån fåraktig kommentar typ "inte hittills" el dyl. I detta fall är det frestande att koppla ihop transit Saturnus konjunktion Mars med Uranus konjunktion Venus till en mera litterär tolkning. Ungefär såhär: Du kommer att bli vansinnigt förälskad i en mycket originell person, som tyvärr slår ihjäl dig. 

Här är min egen tolkning av transit Uranus konjunktion Venus. Berätta nu  allt, Anna!

--------------------------------------------

GRUNDBETYDELSE: Kärleksäventyr. Nya sätt att njuta av tillvaron. 

Det här är en stark transit som säkert kommer att ha en kraftig in- 

verkan på ditt förhållande till det motsatta könet. Du söker nu 

spänninga och förnyelse genom dina relationer. Om du lever i ett 

trist och avslaget äktenskap kan du bli frestad antingen att bryta 

upp eller att pigga upp dig med ett vänsterprassel. Är du fri kan du 

räkna med goda chanser till en häftig förälskelse, kanske av ett 

slag som du aldrig varit med om förut. Du kan bli starkt attraherad 

av någon som är i en annan ålder eller kommer från en annan del av 

samhället än du själv. Lita inte på att en sådan stormig förälskelse 

varar mycket längre än den här transiten. Den KAN vara - men det är 

inte säkert! 

MÖJLIGHETER: Blixtförälskelse. En stormande passion som gör dig ung 

på nytt. Förnya sitt sexliv. Pröva nya och annorlunda 

former av erotik. Förnya ett avslaget äktenskap. Att ha 

ett s.k. öppet äktenskap. Bli mera nöjeslysten. Sätta 

sprätt på pengar. Utveckla en latent konstnärlig 

talang. Experimentera med konst. 

RISKER: En dåraktig förälskelse eller olämpligt vänsterprassel 

ställer till svåra problem. Följa sina lustar utan eftertanke.

Allmän promiskuitet kan ge könssjukdomar. Vara 

alltför lätt att förföra. Många men kortvariga och 

otillfredsställande förhållanden. Allmänt lättsinne ger 

svårigheter i yrkeslivet. Obehagliga ekonomiska över- 

raskningar. 

------------------------------------------------

SATURNUS KONJUNKTION MARS. 

GRUNDBETYDELSE: Blockerad energi. Skador. Olyckor. 

Den här perioden är ett riktigt bottennapp! 

Det mesta kan kännas motigt och jobbigt, det är 

svårt att samarbeta men lätt att bli stressad och överansträngd. Du 

har svårt att uppnå resultat, har ojämn energi och lätt för att råka 

i konflikt. Det är förståndigt att undvika krävande uppgifter eller 

stora satsningar den här perioden. Försök att vara lugn, koncentrer- 

ad och konstruktiv. Använd dina krafter i en jämn och kontrollerad 

ström, och låt bli att bryta armar och ben av dig. Se upp med verktyg, 

särskilt knivar och yxor… 

MÖJLIGHETER: Koncentrera krafterna på det allra viktigaste. Hushålla 

med sina krafter. Arbeta för långsiktiga mål. Arbeta 

med händerna, särskilt precisionsarbete med hårda material.

RISKER: Svårigheter att hävda sig. Känna sig otillräcklig. 

Svårt att arbeta med krävande uppgifter. Alltför stora 

krav. Olyckshändelser, särskilt skärsår, skador på ske- 

lettet och liknande. Problem med hälsan. 

ETT TIPS : Var försiktig !

AstroLong
11/22/14, 9:17 AM
#8

I den aktuella födelsekartan finns en sextil mellan Merkurius och Venus. Den kan nog bidra till den önskvärde konstnärliga inriktningen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ROBERT HAND: HOROSKOPETS SYMBOLER

Merkurius/Venus (Lätt kombination)

Förmågan att kommunicera kärlek och tillgivenhet. Estetiska tankar. Förmågan att vara påtagligt kreativ som konstnär. Att utnyttja tekniker för att skapa skönhet. Hantverksskicklighet. Kreativt skriveri. Tänkande påverkat av att hänsyn tas till skönhet eller harmoni, snarare än av sträng logik.

http://personkemi.webs.com/planetparen1.htm

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dessa tolkningar är av den tyske astrologen Ebertin (1901-88). De ingår hans bok "KdG", som är ett av astrologins viktigaste verk.

Psykologisk motsvarighet:

+ Sinne för formgivning, skönhet och konst. Intellektet påverkas av känslorna, förfogar över den "konstnärliga inspirationens vingar", en obekymrad person som tar lätt på livet, munterhet.

Sociologisk motsvarighet:

Författare, konstnär, försäljare av skönhetsartiklar eller konstföremål.

http://personkemi.webs.com/planetparen2.htm

AnnaAltman
11/23/14, 10:05 PM
#9

Hej Nattan,

tack så mycket för svaret!

Mycket tacksam om du har tid och ork att dela med dig av dina erfarenheter. 

Är det någon specifik del av livet som kommer aktiveras tack vare saturnus som kommer att passera ascendenten? 

***

Hej AstroLong,

tack så mycket för all information!

Förstår jag rätt att kombinationen Merkurius/Venus är inte stark nog för att kunna utvecklas inom något konstnärligt yrke?

***

Ser fram emot att höra mer från er!

Hälsningar

Anna

Upp till toppen
Annons: