Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2374 ggr
Kyllan56
2014-08-29 20:58

Finns det intresse för astrologi?

Jag önskar att intresset för astrologi och diskussioner kring det vore lika frekvent som om väder och vind.SkämtarNaturligtvis är det också trevligt och fyller sin funktion.

Jag upplever att när någon lägger in en artikel eller skriver om astrologi är responsen emellanåt låg. Många kanske upplever att det inte har något att komma med. Men det har alla. Det skulle vara kul att få igång fler diskussioner kring ämnet. Själv förlorar jag inspirationen att skriva när jag inte vet om man tycker det är för svårt eller rent av inte gillar det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[greenseng]1
2014-08-29 23:35
#1

   En intressant frågeställning.

Har själv haft funderingar kring detta. Och om det finns ett problem här - hur skall det hanteras?

Som du säger så är det lätt att tappa inspirationen i sådana här situationer. Jag har ibland en känsla att jag skriver för tomheten. För det mördande vacuum som ointresse skapar. Men jag får i alla fall träning i att skriva.  Antar jag.

Men är det många i gruppen som är intresserade av astrologi på en högre nivå än:

"Vilket stjärntecken passar jag bäst ihop med?"

I och för sig en intressant fråga men svaret målas på en nivå som de flesta antagligen inte förstår eller är helt ointresserade av.

Och svaret "kärleken står över astrologi" är inte direkt populärt. Även om det är en sanning.

Vad är egentligen astrologi?  Enligt den första referensramen så är det en variant av "Det högstas språk i världen".

Men idag undrar jag hur många som ser astrologin från den synvinkeln. Även bland skickliga astrologer.

Men på grund av iFokus direkta koppling till Google så kanske det är fler människor som läser vad du skriver än du själv kanske tror.

Sedan går allt i vågor. Helt plötsligt blommar intresset upp. Men sedan så behövs en stunds vila. Kanske är det en sådan period nu.

Men… ibland kan en smula tålamod betala sig väl.

Kyllan56
2014-08-30 01:23
#2

Det är väl så att jag gillar att diskutera, så jag kan sakna det. Vi hade endel att säga om Putins horoskop grenseeng och han visar verkligen att mycket stämmer av det vi sa.  Att han har en hemlig agenda är helt klart.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-08-30 07:34
#3

Jag tror jag förstår dig, Kyllan. 🙂 Man undrar vad man håller på med.

Själv kan jag tyvärr ingenting om astrologi, men läser med intresse det ni skriver. Och har inget att bidra med själv, men alltid lär man sig något. Så är det kanske för många? Ni är väldigt duktiga och insatta och kanske finns det inte så många på den nivån? Det är ändå bra om ett forum lyfter nivån. Så fortsätt som ni gör! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-08-30 09:14
#4

Jag tror också att många läser och beaktar i tysthet, det är inte lätt för någon som nybörjare eller bara allmänt intresserad att göra inlägg.
Man letar och läser i trådarna, det blir som ett bibliotek. Själv skulle jag gärna - om bara orken funnits -  kopierat och klistrat ihop till en fil med samlad astrologikunskap. 

Ni ger så mycket och jag är tacksam för ert engagemang.

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2014-08-30 09:15
#5

Jag vill också ge en blomma, nej flera, till er alla, inte minst dig, Draken! 🌺🌺🌺🏆✨☀️🌛🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-08-30 09:23
#6

☺️

Draken säger tack till den Magiska-Katten.

🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Kyllan56
2014-08-30 13:25
#7

Tack Magi-cat! Alltid 🙂skönt att känna sig förstådd! Jag ska göra ett inlägg och fråga vad folk vill ha av oss, som en idélåda.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ralph
2014-09-20 18:07
#8

Det finns massor av intresse, det är bara det att grunden är vek. Jag söker lite i bland länkarna; jag inser att jag har mycket att hämta.

Kyllan56
2014-09-20 21:51
#9

#8 Det gläder mig att du tycker astrologi är intressant.🙂Astrologi är så mycket och stort och tar tid att lära sig och att integrera all kunskap. Jag lär mig hela tiden nya saker.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-09-21 07:02
#10

Stämmer fint, astrologi är enormt.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ralph
2014-09-22 17:35
#11

Man blir aldrig fullärd, det känns väldigt skönt.

Kyllan56
2014-09-22 19:17
#12

Ja håller med dig Ralph! Det hade varit bra tråkigt om man kunnat bli fulllärd. Vad skulle man då göra? 😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-09-23 08:00
#13

Som jag förstår, så måste man då intressera sig för något annat.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Marr
2014-09-26 06:56
#14

Jag är också en "sån där" tyst lyssnare/läsare på denna sajt.😊Fast jag tror det finns fler.🙂 

Min kunskap ligger ljusår i från er. Jag tycker om att läsa härinne,👍 men bidrar inget som helst tyvärr. Frågor finns ibland ju, men har inte ens lyckats med det. Jag är glad att ni finns.🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
2014-09-26 11:13
#15

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-09-26 11:16
#16

#14 Jag blir glad när de som läser artiklar och inlägg ger sig till känna. För då får man ett konkret bevis att det uppskattas. Annars kan et lätt kännas som jag "pratar" för döva öron. 🌺😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-09-26 13:17
#17

#16 Prata på bara, Kyllan!🏆 Vi lyssnar!🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-09-26 14:41
#18

Här finns bevisligen många öron och ögon.

👍🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-09-26 18:46
#19

Tack vänner!🌺Det värmer!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-09-26 19:21
#20

Du är värd alla kramar och blommor som finns.

🤗🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Kyllan56
2014-09-26 22:49
#21

🤗 Du osså! 🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ralph
2014-10-16 17:53
#22

Jag läser och lär, ni är jätteduktiga.

🌺

Naznaz
2014-10-23 08:49
#23

Hej! Jag läser och lär mig från er, men jag vill inte göra fel :) eller säger någonting fel. Jag följer er och jag är en bra lyssnare:) Kram/Naznaz

Kram/Naznaz

Ralph
2014-11-07 20:38
#24

😉👍

Mirjah
2014-11-10 21:11
#25

Jag grottar gärna ner mig här på sajten. Men har en stoooor familj o heltidsjobb, än så länge… ;) vet att tid o rum försvinner när jag ägnar mig åt astrologi. Ibland är det svåra artiklar att ta in, ibland inte. Det bör nog vara blandat för den stora massans skull. Tycker ni gör ett mycket bra jobb! :)

Farwuq
2014-11-11 07:18
#26

#25 Vi tackar för de vänliga orden och råden.

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-11-11 12:57
#27

# 23 Man kan inte göra eller säga fel! Vi är alla barn i början och om du visste hur många gånger jag sagt eller gjort något som jag själv uppfattat som jag gjort bort mig. Men jag bryr mig inte om det, för det ingår i lärandeprocessen. 

#24 Tack för de stödjande och värmande orden! ❤️🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
AstroLong
2014-11-12 03:07
#28

Jag skulle gärna skriva mer här om det fanns några att skriva för. Vi får väl se hur det går för den som nyligen ville ha yrkesvägledning.

Kommer denna fråga att besvaras med den vanliga röran av härskare och husspetsar, bara begriplig för oss som inte behöver dylik gallimatias..?

Farwuq
2014-11-12 13:46
#29

Här finns folk att skriva för. Problemet är att de är tysta som möss.
Denna tråd är läst nästan 400 gånger, men har inte ens 30 inlägg.

Vi får se om någon kunnig svarar - på enkel svenska.

😉

/Värden

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-11-12 17:41
#30

# 28 Du kan ju skriva till den som bad om yrkesvägledning.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nattan
2014-11-18 17:01
#31

Vi får väl starta diskussioner som vi är intresserade utav, det är lätt att utgå från sig själv. Jag hamnade i astrologin för att försöka vinna "självinsikt". Men samtidigt som jag sitter med det så har jag många frågor och funderingar kring astrologiska sätt att se på saker och ting. Ex. Vad ska man titta efter i ett födelsehoroskop för att se när en födsel kommer äga rum, yrkesvägledning, barnuppfostran genom den astrologiska insikten, förutsäga döden (anses vara tabu inom västerländsk astrologi etc). Det är först när man känner sig själv som man kan lära känna andra på djupet.. (tror jag)

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Farwuq
2014-11-18 19:29
#32

Jag fick - då för 35 år sedan - lära mig att det bl.a. hade med Pluto att skaffa. Troligen har det med progressioner att göra. Mer minns jag inte.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mindful
2014-11-19 18:36
#33

Tror att "problemet" med astrologin är att det är så stort och komplext, det tar tid att sätta sig in i det, (vilket samtidigt gör astrologin så intressant). Har man intresset så är astrologin ett fantastiskt redskap på många sätt. Att förstå sig själv och sin mening i livet, vad man har med sig från tidigare inkarnationer, vart man är på väg i denna. Jag har lärt mig mycket om mig själv, min partner, familj vänner osv genom att studera horoskopen och varför vi är olika och reagerar så olika på saker i livet.  Genom denna själv insikt blir livet enklare, mer intressant. Att studera och jämföra sin partners, föräldrars, barns osv horoskop ger en mer förståelse för dem och dynamiken mellan dem och mig. Transiter har oxå hjälpt mig mycket att studera, positiva och negativa perioder och att konstruktivt bemöta dem och använda dem i min utveckling.

Rekommenderar verkligen alla att ge lite tid åt astrologin, du kommer att lära dig mer om både dig själv och andra, inte bara personligt, utan själsligt och filosofiskt osv. Det finns många områden inom astrologin att studera, om man vill gå vidare sen.

 ~~ All that we see or seem Is but a dream within a dream  ~~

Farwuq
2014-11-19 19:36
#34

#33 Du har helt rätt, Mindful.
Men, för att bli riktig duktig krävs att man ägnar mycket tid åt astrologin och det har inte de flesta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Mindful
2014-11-19 21:33
#35

#34 precis Farwuq, tid är väl tidens dilemma 🤔

Har själv haft några kontakter med duktiga astrologer via möte eller skype, bra om man har frågor och funderingar.

 ~~ All that we see or seem Is but a dream within a dream  ~~

Farwuq
2014-11-20 07:02
#36

#35 Mindful
Vi får hoppas att vår samlade kunskap kommer en bit.
Här på astrologi finns en massa kunskap. Ett första steg vore att läsa igenom trådarna och klippa och klistra ihop en första lärobok i astrologi.
Sedan har vi länksamlingen ovan, den är en guldgruva för den som har tid. Där kan man också, klippa, klistra och översätta.
När man är klar med det och läst igenom resultatet så har man en unik lärobok.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

AstroLong
2014-11-26 21:55
#37

Nej, här verkar det inte finnas något intresse att tala om. Jag har försökt skriva en del här, men nu ger jag upp! De som skriver är inte värda att läsa, och de som läser verkar inte förstå mycket. 

Hur är det på de jättelika sociala sajterna Twitter och Facebook, kanske går det att väcka intresse där?

Per aspera ad astra.

Farwuq
2014-11-27 08:03
#38

Tråkigt att du tycker så

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: