Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1291 ggr
Magi-cat
8/5/14, 2:05 PM

Klä dig som dina stjärnor....

Helt strunt OT, men råkade på detta om klädstilen och horoskopet på MSN…😃Lite kul i alla fall.

http://livsstil.se.msn.com/style/modehoroskop-f%C3%B6r-2014-kl%C3%A4-dig-enligt-ditt-stj%C3%A4rntecken#image=12


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Sol69]
8/5/14, 2:36 PM
#1

Skrattar intressant.. Undra om man påverkas av sitt stjärntecken när man handlar saker 🤔

[NeferNefer]
8/5/14, 4:03 PM
#2

Jag är våg, och sån här är jag klädmässigt: "Elegans är ditt ledord, och du föredrar att investera i tidlösa och unika plagg, snarare än att bry dig om trender." Om vi bortser från mitt vardagsslappande i mjukisbyxor och stora tröjor så stämmer det faktiskt. 🙂Trender är trams, tycker jag. Jag vill ha tidlöst vackra plagg som kan användas tills de går sönder, och då menar jag inte HM-plagg som går sönder vid första tvätt utan plagg som är eleganta och håller länge. Kvalitet, helt enkelt.

Magi-cat
8/5/14, 4:08 PM
#3

…å jag är Vattuman, men ser inte riktigt ut som modellen på bilden. 😃

Lite kul var det allt med metaforen rund kloss i ett fyrkantigt hål, älskar den, tänker på Apollo 13 och silvertejpen…har sett filmen en massa gånger….

Stämde nog det andra också med tillfälliga infall, utmana förväntningar och att inte komma så bra överens med dömande och kontrollerande. (ähum..)

(Och det blir bara värre med åren, kan jag upplysa om…)

Fast jag struntar mer eller mindre i trenderna..

"Personlighet: Du är en rund kloss i ett fyrkantigt hål - totalt okonventionell och uppfriskande udda. Det oväntade inspirerar dig och du tar helst beslut som grundar sig på tillfälliga infall. Du hatar att känna dig instängd och kommer dåligt överens med de som du uppfattar som dömande eller kontrollerande.

Stil: Du älskar att ställa förväntningar på ända och göra saker på ett annorlunda sätt. Även om du njuter av att hålla koll påde nya trenderna så kommer du alltid att bära dem med din egen tvist genom att mixa in vågade färger och material. Udda designvisionärer som Miuccia Prada och Marc Jacobs tänker på ett sätt som du kan känna igen och uppskatta."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
8/5/14, 4:10 PM
#4

#2 Aha, är du våg? Stämmer precis också med en våg jag känner IRL..så det är nog vågegenskaper….🙂🌊


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
8/5/14, 4:16 PM
#5

#4: Så är det nog. Vi går vår egen väg/våg 😃

[Sol69]
8/5/14, 4:18 PM
#6

Stämmer delvis på mig försöker att ha min egen stil och alltid gillar läder och sånt..

Stjärntecken: Skorpionen (24 october - 22 november)

Personlighet: Du är en intensiv och komplierad individ - lika bestämd som du är passionerad. Skorpionen älskar att ta kontroll och din knivskarpa hjärna gör att ingenting skrämmer dig.

Stil: Din besatta natur betyder att du är benägen att fokusera på en sak - det kan vara allt från sneakers till röda läppstift till läderkjolar - och köpa dem i alla tänkbara varianter. Du gillar också att övverraska folk genom att slänga dig helhjärtat in i den nyaste trenden. och få den att se fantastisk ut. Folk tycker ofta at Skorpionen klär sig utstuderat sexigt, men precis som din stilikon Alexa Chung är det mer troligt att du går för 'subtilt förförisk' snarare än 'nätstrumpor och latex'.

Annons:
[NeferNefer]
8/5/14, 4:22 PM
#7

Jag var nog skorpion när jag var i 20-årsåldern … 😂

Farwuq
8/5/14, 4:23 PM
#8

Jag klär mig definitivt inte som modellen.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
8/5/14, 4:27 PM
#9

#8 Gör du inte? 😉😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
8/5/14, 4:35 PM
#10

😃

Nä…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
8/9/14, 8:15 AM
#11

Detta lejon instämmer absolut inte med påståendet: "…. alltid pepp på att prova de mer extrema trenderna"
Längre ifrån det kan inte många komma.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: