Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1888 ggr
vik0048
2014-06-10 15:15

Känner mig mer som en fisk än en vädur

Mitt stjärntecken är vädur men typ ingenting som står om vädur stämmer in på mig. Dock allting jag läser om fiskarna stämmer in men jag har varken fiskarna som tecken i måntecken eller i Ascendent. Varför stämmer inte mitt stjärntecken? Vet inte om det kan ändras med tiden eller något.

Annons:
Farwuq
2014-06-10 15:24
#1

Är du född precis i gränsen mellan tecknen? Det varierar lite från år till år vilken dag det skiftar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vik0048
2014-06-10 15:30
#2

Jag är född den 9 april så det är ju ganska nära…

Kyllan56
2014-06-10 16:37
#3

En möjlighet är att planeten som härskar över ascendenten befinner sig i 12:e huset som är Fiskarna hus. Eller att ascendent härskaren befinner sig i Fiskarnas tecken. Det är svårt att säga utan att se ditt horoskop. 

Den 9:de april är inte nära Fiskarnas tecken. Väduren startar kring den 21 april vid vårdagjämning beroende på vilken relation året har till skottåret. Du fyller mitt i Väduren, men du kan ha de snabbgående planeterna Merkurius och Venus i Fiskarna. Även om man har gått precis över gränsen tillhör man det tecken Solen befinner sig i. Men eftersom Merkurius och Venus aldrig befinner sig långt från Solen kan det göra att man får känslan av att gränsande tecken passar in på ens personlighet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

H-lena
2014-07-05 09:45
#4

Det är precis samma för mig! Är dock född den 2:a april. Vad lustigt!


Upp till toppen
Annons: