Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1166 ggr
Kyllan56
2014-05-30 17:53

Ens uppenbarelse - utseende.

I astrologiförening Vintergatan var en medlem väldigt intresserad av hur ascendenten, sol- och måntecken påverkar utseendet.

Vi har haft inlägg om detta tidigare, men när jag hittade en artikel av honom, så aktualiserar jag det igen.

http://www.astrologi-vintergatan.com/se_tecknen_sida1.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2014-05-30 18:12
#1

Jag är nog en blandning av Skytt [Ascendent], Vattuman [Sol] och Lejon [Måne].

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-05-30 18:54
#2

#1 Med andra ord en stilig karl!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-05-30 19:08
#3

😃

Vilken missbedömning.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-05-30 19:16
#4

#3 Det tror jag inte!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-05-30 19:23
#5

Jag var betydligt vackrare som ung än som nu.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-05-30 20:25
#6

#5 Det var vi nog alla!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[greenseng]1
2014-05-30 23:06
#7

  #6

  Inte jag!! ♬  ♫  Jag är betydligt vackrare nu. 👍

- Ähum. Tror jag fick något i halsen. Alltså… förstår bara inte detta. Så fort jag säger något som kanske inte är helt med sanningen överensstämmande så börjar det klia så frutktansvärt i halsen.

Är antagligen något pyskologiskt.

😃

Kyllan56
2014-05-31 00:06
#8

#7 Hos vissa växer näsan och andra får klåda i halsen… Haha…

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2014-05-31 04:21
#9

#8

  Min näsa är redan tillräckligt lång. Kan knappt vrida på huvudet utan att den river ner något. 😃

Farwuq
2014-05-31 06:55
#10

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-05-31 10:41
#11

#9😂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Moonwing
2014-06-04 16:56
#12

Hmm..mig, stämde det "andra" in på. Folk tittar mig ogärna i ögonen, även om jag gärna ser andra rakt i blick..-numer har jag tom då & då på mig,  bruna linser pga folk tycker jag hade för kall blick (märkligt nog funkar det)..knäppt!🤪

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Kyllan56
2014-06-04 17:13
#13

#12 Kanske inte så konstigt med tanke på att man gjort en studie med bebisar - kommer inte ihåg vilken - som föredrog bruna ögon. Kan vara att brun är en varm färg och blå en kall.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[greenseng]1
2014-06-04 19:30
#14

  Alla spädbarn världen över är ju blåögda och vita. Visst är de kalla? 🤔 

😃😃😃

Ordet bäbis kommer från engelskans babies och ordet bebis från franskans bébé.

Om jag inte minns helt fel så är alla nyfödda på gränsen till färgblinda. Men de ser inte världen i svartvitt, snarare i en suddig blå-vit nyans. (Åtminstone gjorde jag det 😃). Antagligen för att blått är det energirikaste i spektrat och klarar av att aktivera vissa tappar. Och det liksom rör sig i ansiktena de ser. Vill man skrämma livet ur ett spädbarn så är det bara att sätta på sig en vit, stel mask. Spelar ingen roll om det är en tomtemask. Och testa nu inte detta.

Ingen människa i världen har ett så fullspäckat transit-horoskop som ett nyfött barn.

😴

🍸

Farwuq
2014-06-04 20:08
#15

😃

Klart om inte planeterna hunnit röra på sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
2014-06-04 21:02
#16

😃

Moonwing
2014-06-05 19:35
#17

😃..Ni är ju för goa..ha,ha..njae, 🤔det är lustigt det där med ögonfärg, kanske är legenden sann..att det en gång i tiden kom hit varelser som oss..och genom sitt eget påbrå skapade blå ögon..de finns något om vår blgr som gör att folk med viss Rhesus-faktor, får svårare att få barn tillsammans..inte helt omöjligt att vi en gång haft besökare (är inte så insatt i det). Det påstås också att det finns "icke-mänkligt DNA"..i deras arvsmassa..

I bland djuren är det rätt ovanlig med blå ögon med, känner till det bland Huskys (har själv en sådan ädel fyrvägskorsning)..och tex Amerikanska Quarters, de har också de arvsanlaget..händer bland hästar-men är ovanligt om de inte är albinos. Djurbäbisars ögon brukar som ni säger även de vara blåaktiga..tex, kattungar..😉

Förmodligen hade väl utomjordlingarna med sig litta, av varje i sitt skepp/ark, å skräcken sitter än kvar idag -att vi tycker det är något främmande..😃😇

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[greenseng]1
2014-06-05 19:54
#18

#17

  😃😃

  Det är förmodligen ingen människa här som ursprungligen härstammar från denna planet. Vi är alla aliens. 😎

Ute i galaxen så slog antagligen flera mer utvecklade planetsystem sig ihop och bestämde sig för att göra sig av med alla sina psykopater. Och så samlade de ihop dem och dumpade dem på diverse avlägsna planeter.

Och några hamnade då på denna planet. Här bestämde de sig också för att göra ett experiment. Så de tog manliga från en planet och kvinnliga från en annan planet. Och dessa båda planeter hade då länge varit i krig med varandra. Och så studerade de vad resultatet skulle leda till.

Och idag vet de. 😃

Moonwing
2014-06-05 20:10
#19

😂Aha!…därav "grannsämjan"!😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2014-06-05 20:17
#20

🤐🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Moonwing
2014-06-06 15:05
#21

😃😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

H-lena
2014-07-05 09:53
#22

Intressant det där med att utseendet påverkas av ens tecken. Känner igen min syster speciellt i vattumannens beskrivning. Själv är jag vädur och  ascendenten i  skytten! Tycker det psykiska stämmer väldigt väl in på mig iaf. Och det där med att se "ungdomlig" ut. Folk tror ofta att jag inte ens fyllt 18.. fast jag är 21!


[Sol69]
2014-07-05 15:25
#23

Intressant men vet inte om det stämmer på mig 😃

Nicollan
2014-08-12 22:15
#24

Jag skrattade högt när jag läste beskrivningen på fisk,
"Ibland finns en slapp alltför avspänd hållning (t ex Leif G.W. Persson)." 😂

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Kyllan56
2014-08-13 09:28
#25

Ja hans ansikte är verkligen avspänt.😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: