Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1071 ggr
Kyllan56
5/30/14, 5:36 PM

Om Edward Snowden - Nasa

Hittade den här intressanta artikeln - hos astrologiföreningen Vintergatan - om delar E. Snowdens horoskop och varför just han blev visselblåsare. värd att läsas.

http://www.astrologi-vintergatan.com/storebror%20ser%20dig.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
5/30/14, 6:03 PM
#1

Mycket intressant läsning.

👍

Man undrar om inte man använder astrologi när man bestämmer ett datum för bildandet av spionorganisationer.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
5/30/14, 6:52 PM
#2

#1 Universum har nog ett finger med i spelet.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
5/31/14, 4:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

  En intressant sak här är att det verkar som att de använder den urgamla (ancient)  formeln för Ödespunkten här. Och det verkar många sidor på nätet göra också. Då får vi Ödespunkten i Stenbocken. Och då hamnar den Andliga punkten i Vågen.

Om man använder den moderna formeln så byter den Andliga och Ödespunkten plats och vi får Ödespunkten i Vågen och den Andliga punkten i Stenbocken.

I den urgamla formeln så tar man hänsyn till om det är ett daghoroskop eller ett natthoroskop. Alltså om Solen är ovanför horisonten eller nedanför.

Formeln för Ödespunkten är Asc+☽-☉ och för den Andliga punkten
Asc+☉-☽ . Men med den urgamla formeln så byter dessa plats på natten och Ödespunkten får Asc+☉-☽ medans den Andliga punkten får
Asc+☽-☉ . Och Edward Snowden är ju född på natten. Precis innan soluppgången.

Vilket som är det rätta här kan man ju fråga sig.

En annan intressant sak här är att om man använder den urgamla formeln och Placidus system så hamnar Ödespunkten i Hus 9.

Men om man använder Lika Hussystemet så hamnar den i Hus 8.
Likaså om man använder Campanus, Regiomontanus eller Koch's system.

Och jag trivs nog bra med att ha den i Hus 8 här.

Ödespunkten vandrar också så det spelar ingen roll om man har Placidus system och går en halv timme framåt eller bakåt i tiden. Den ligger fortfarande i Hus 9.

Om man använder det urgamla systemet så kommer den Andliga punkten i exakt Konjunktion till Pluto i Vågen Hus 5. Om man använder det moderna systemet så hamnar istället Ödespunkten på detta ställe.

Jag hoppas mitt resonemang stämmer ty jag har en något irriterande bug i mitt program när det gäller de arabiska punkterna, men jag kan knappast få det till något annat. 🤔

Kyllan56
5/31/14, 11:19 AM
#4

#3 Det är lätt att förvirra sig när olika astrologer räknar på olika sätt. Man måste egentligen ha en stor kunskap inom teknisk/matematisk astrologi - som jag inte har - för att kunna välja vad. Så där kan jag inte hjälpa dig greenseng. Du kan mycket mer än jag.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
5/31/14, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

  #4

  Jo. Det är sant att det finns många olika teorier inom astrologin, vilket ibland kan vara förvirrande.

Som tur är så är det ofta så att viktiga detaljer i horoskopet visar sig många gånger på flera ställen samtidigt.

När det gäller ödespunktens beräkning så misstänker jag att man förr såg det som att solen regerade på dagen och månen på natten. Idag ger man förmodligen solen betydligt mer inflytande. 😎 Och trots allt så kan ju månen vara uppe på dagen också. Och i Snowdens fall så hade trots allt de första solstrålarna börjat visa sig på himlen vid hans födelse. Vilket kanske kan ses som ett positivt omen i detta fallet. 😃

Misstänker att Snowden måste ha haft värsta skärselden inom sig innan han gjorde sitt ödesdigra val.

Ödespunkten och den Andliga punkten är på  sätt och vis de båda sidorna på samma mynt. Vid nymåne så står de båda exakt på Ascendenten. Vid fullmåne så står de båda exakt på descendenten. De visar på sätt och vis månens fas.

Om Ödespunkten är nedanför horisonten så är månen i växande fas, alltså närmar sig fullmåne.

Om Ödespunkten är ovanför horisonten så är månen i avtagande fas, alltså närmar sig nymåne.

Och då vice versa med den Andliga punkten.

Detta utifrån att punkterna beräknas med den moderna metoden, alltså att Ödespunkten = Asc+☽-☉ oavsett dag eller natt-horoskop.

Och då att den Andliga punkten = Asc+☉-☽ .

Man kan läsa mer om detta här. Även om hon ibland uttrycker sig lite diffust kanske.

Om man följer den moderna traditionen så är Ödespunkten i Vågen i Hus 5. Och är i exakt Konjunktion med Pluto. Spionernas förlovade planet. Han har tur här eftersom både Ödespunkten och Pluto får en ordnad dimension i och med att de har en stark Konjunktion till Saturnus. Och detta tar plats i det lekande Hus 5 men i Vågens balanserande tecken men som även kan vara en aning rörigt polariserad ibland tills hon är säker på sin sak.

I ett sådant arbete är det alltid bra att ha en Sextil till Neptunus, illusionernas planet.

Med Lika Hussystemet (och även andra system) så hamnar den Andliga punkten i Hus 8 i Stenbocken. I och med att Hus 8 är kopplat till potential 8 så är den andliga punkten kraftigt kopplad till Pluto och Mars och Skorpionen. Stenbocken talar väl om karriär och har Saturnus som härskare och som vi såg så är detta en fördel för Snowden.

Det som blir lidande här är antagligen kärleken. Vi ser att Venus har Kvintiler till Ödespunkten, Pluto och Saturnus och att den energi som kommer i rörelse här (Kvintiler ger alltid skjuts till energin) är antagligen störande. Dessutom har hon en semikvadratur till Solen och Kvadratur till Månen och… en Sesquikvadratur till Neptunus. Venus har det inte alltför lätt här.

Och som Snowdens flickvän sade:

- Jag har helt plötsligt förlorat min kompass.

Vilket påminner oss om att Snowden har Solen i Hus 1. Personer som har det har ofta en väldigt egen vilja.

När man betraktar Snowdens horoskop så ser man en intelligent man som har mycket som snurrar i sitt huvud. Som tur är har han väl placerade strukturerande Heptiler och även ett par bra placerade Noviler som hjälper upp det hela. Det är ganska mycket rött i hans horoskop som annars kunnat bli väldigt svårhanterligt. Trots Trigonerna och Sextilerna.

Kyllan56
5/31/14, 8:04 PM
#6

#5 Imponerande tolkning!

Med Mc härskaren Uranus konjunktion Jupiter i Skytten och 6:huset i opposition ascendenten/Merkurius tror jag att även om han grunnat länge på det Den traditionella härskaren Saturnus i hus visar att han även tar leken med ett visst mått allvar. Han är seriös och grundlig i det han gör. Men vill ha ett visst mått av erkännande. 

Men jag tror jag ända att det kom rätt plötsligt, som det ofta gör med Uranus. Sedan är Skytten frihetsälskande så det har nog funnits en konflikt i Snowden att samla information som beskär människors frihet, som han själv så gärna vill ha. Både i tanke och fysiskt. 

Konflikten mellan högt och lågt tänkande mellan Merkurius och Uranus. Jag tror han våndats men själva beslutet att gå ut i media har nog kommit plötsligt. Jag kommer inte ihåg när han kom ut, för det skulle vara intressant och se hans transiter/progressioner. 

Kan du göra det greenseng?

Hans ascendenthärskare Merkurius befinner sig i 12:e huset även om man även tolkar den i hus 1, eftersom den ligger inom inom ett par grader från Ascendenten. Merkurius i 12:e Huset passar bra med att man kan tveka innan man delar med sig av det man vet. Även att han processade information i avskildhet. Vilket förstärker att han inte alltid hade så lätt att dela med sig. Men Merkurius i Tvillingarna och tolkningen till första huset visar på i det stora hela har han inga problem utan snarare problem att hålla inne. Men Det var Merkurius i 12:e husets information han släppte när han "visslade". Det som ska mycket till innan han lämnar ut den.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
5/31/14, 8:31 PM
#7

Jag läser storögt.

🤦‍♂️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
6/1/14, 12:25 AM
#8

  Ja, ja. Det finns mycket runt Snowden-affären som jag inte begriper mig på. Faktiskt väldigt mycket. Med det lilla jag känner till nu så har jag svårt att få ekvationen att gå ihop.

Om jag känner för det så skall jag gå igenom det hela tidsmässigt. Tid är ett märkligt begrepp. Det krävs mycket tid, planering och förberedelse för att genomföra en sådan här operation. Och människor måste kontaktas. I det tysta. Information måste säkras. På flera ställen.

Och inget får läcka ut förrän det är dags. Men här är han ju trots allt en expert. Den här killen är noggrann och allt annat än dum.

Men de han har emot sig är inte direkt några dumbommar heller. De tillhör den absoluta eliten och är inte lätta att föra bakom ljuset. Och för den som lyckas brukar överlevnadstiden räknas i timmar.

Nu har jag inte följt upp det här med Snowden. Så uppgifterna som cirkulerar i mitt alltför trånga huvud kan vara helt fel. Men det verkar trots allt som att han lyckas ta sig till självaste Kina. Och får sedan fortsätta till… Ryssland. Detta slår utan någon som helst tvekan alla rekord. Inte ens den värsta science-fiction berättelse skulle kunna få till något liknande.

Alltså… den informationen Snowden har tillgång till är glödhet och representerar ett allvarligt hot mot USA. Åratals av arbete är helt plötsligt till spillo. Det är svårt att som en vanlig enkel människa ens kunna förstå vilka problem USA helt plötsligt brottas med. Och att en enda människa har lyckats komma så här långt och överlevt trotsar sunt förnuft. Det skulle egentligen inte kunna hända.

Nu har alltså både Kina och Ryssland fått rena delikatesser serverade på sitt frukostbord. Och även lilla Sverige har börjat darra i knävecken.

Jag måste erkänna att en av de möjligheter jag tog upp var att Snowden egentligen är en dubbelagent. Med eller mot sin vilja. I och med omöjligheten i hela soppan. Men jag har svårt att finna ett logiskt motiv här. Men känner man inte helheten så är det alltid svårt att se igenom dimmorna.

Det enda jag skulle kunna tänka mig är att världens uppmärksamhet skulle naglas fast på mjukvaran, dvs. operativsystem och program medans den egentliga boven i dramat är hårdvaran. Men frågan är om detta ens är rimligt. Eller ens önskvärt?

Men jag minns att världshoroskopet talade om en sådan här händelse. Att sannolikheten för den var väldigt stor. Jag minns att jag talade med en kompis om just det. Och det politiska spelet i världen har nått en kritisk nivå. Nivån då misstag börjar inträffa. Och då ställningar kollapsar.

Vissa blir för säkra när saker går väldigt bra och uppmärksamheten börjar fallera. Man slappnar av och börjar slarva. Man blir helt enkelt nonchalant i ett spel där nonchalans inte får finnas. Och till sist smäller gummibanden av. Och då är det för sent.

Det är för många spelare inblandade. Det går inte att hålla koll på eländet då.

Det var ett tag sedan jag gjorde en verklig anays av världshoroskopet. Om man bortser från Månens temporära aspekter så har ju Storkorset reducerats till ett T-kors. Men man behöver bara kasta en blick för att se att här finns stora spänningar med många hundar begravna. Ouvertyren är över och snart börjar föreställningen. Vem vet vad framtiden gömmer i sitt sköte?

Men hatten av för Snowden. Det han har gjort kanske får världen att vakna upp. Och vem vet… kanske till och med Sverige vaknar? Något som sannerligen skulle behövas. Det har varit oroväckande tyst om Snowden i svenska medier. Man skriver bara när man inte kan hålla tyst.

Och att Snowden inte fått asyl i Europa är en fruktansvärd skam som talar sitt eget tydliga språk. Snowden förtjänar ett fredspris om någon här i världen. Det han har åstadkommit saknar motstycke och han har redan säkrat en plats i historien. Vad som än händer så kan ingen ta ifrån honom den.

Farwuq
6/1/14, 8:27 AM
#9

Vi får se varthän det bär. Sverige och FRA är kanske inblandat i det hela.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
6/1/14, 9:06 AM
#10

#9

😃

  Om jag förstått saken någorlunda rätt så är vi så insyltade som vi bara kan bli.

Farwuq
6/1/14, 9:23 AM
#11

Ja, vi bl.a. har lyssnat på allt på väg till och från öst.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]1
6/1/14, 9:30 AM
#12

  Tja, som sagt… bl.a.

Kyllan56
6/1/14, 3:54 PM
#13

Med Merkuris så nära ascendenten. Delvis tolkas i hus 12 och delvis i hus 1. Kan där finnas en dold informationsagenda och en öppen. Framtiden utvisar förhoppningsvis vad som pågår.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[greenseng]1
6/1/14, 7:29 PM
#14

#13

  Snowden vandrar alltför säkert och stadigt. Det kan bero på flera orsaker. En är att han har gömd information som är en högklassad inrikes säkerhetsrisk. Skulle något hända honom (eller hans flickvän) så kommer den ut och vi kommer att få se ett ganska otroligt fenomen hända. USA-s inre struktur kommer då att rasa ihop som ett korthus på några futtiga timmar.

Med sådan information tar man inga onödiga risker.

Och det skulle inte förvåna mig. Om Snowden är den han är så sätter han naturligtvis inte igång ett sådant här projekt utan någon form av livlina. Det är ett måste i ett sådant projekt. Framför allt om han och hans flickvän står varandra nära. De han har emot sig har som specialitet att ta reda på en persons eller ett systems mest känsliga punkt. Och drar sig inte en sekund för att använda den kunskapen på det mest avskyvärda sätt. Det finns mycket framstående vetenskapsmän idag som sitter fast i deras rävsax p.g.a. att de vill inte äventyra sina familjers säkerhet.  Därför är det nödvändigt med en hållbar livlina. En livlina som är väldigt övertygande.

Jämför med Assange, t.ex. Han sitter fången på ett konsulat p.g.a en korrumperad svensk åklagare. Han har säkert också någon typ av livlina men som inte har alls samma dignitet som Snowdens. Snowden har haft helt andra direkta möjligheter för att erhålla information. Han har fritt kunnat vandra omkring i värsta hetluften. Och har det kunnandet som behövs. Både när det gäller hård och mjukvara. Plus att han känner till hur kanalerna fungerar.

Snowden och Assange har antagligen en IQ som ligger någonstans mellan 160 och 210. Och Snowden vet hur han skall använda den. Assange har en svaghet i och med att han inte hade ett förhållande. Därmed föll han i en klassisk fälla trots att han blivit varnad precis  innan. En svaghet som Snowden inte har.

Astrologiskt sett har det varit en positiv influens till att få detta löst på bästa sätt både i Snowdens fall och i Assanges. Jupiter i Kräftan har en positiv Trigon till Saturnus i Skorpionen. Med Kräftans trygga hemmiljö och Saturnus ordnande kraft i sådana här affärer så kunde det faktiskt kunnat räckt till. Tyvärr är den i avtagande nu och blockeras också av en negativ Sesquikvadratur mellan Merkurius i Kräftan och Saturnus i Skorpionen. Men mycket kan ju ha hänt när den var i antågande och som starkast som vi inte vet så mycket om. Och det kanske ger resultat så småningom. Men en Trigon kan vara bekväm medans en Sesquikvadratur trots allt innehåller extremt med verksam energi. Så… vem vet?

Om man går igenom Assanges material så kommer man ganska snart fram till att han juridiskt sett egentligen sitter fängslad på en ambassad p.g.a. att en kondom gick sönder. Och att Snowden har trubbel beror alltså på att han ville att världen skulle få reda på något som egentligen är helt sinnessjukt.

Båda borde få dela på Nobels fredspris. Att detta inte händer beror på att vanliga människor är farligt mesiga. Hade de börjat väsnas lite så hade saken redan varit i hamn.

cu

Farwuq
6/1/14, 7:57 PM
#15

Djäkla korruption, både här och annorstädes.  

😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
6/1/14, 8:07 PM
#16

#14 Korruption förstör och är ett stort hot mot demokratin.

Jag hoppas vi får svaren någon gång.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: