Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 3822 ggr
Kyllan56
2014-05-01 17:16

Hur ser vi i horoskopet vad för partner vi söker?

I en kvinnans horoskop berättar Solen och Mars mycket om vilken typ av man man söker. I en mans horoskop tittar man på Månen och Venus. Men det är ju fördomsfullt ett antagande att man är heterosexuell. Hur blir det om man gillar det egna könet?

Även 7:de husspetsen och dess härskarplanet ger information om den saken. Min 7:de hus härskare Saturnus som är i en kvadratur till min Sol, visar att äktenskap/samboskap (7:de huset) som oftast långvariga relationer resulterar i, inte är tursamt för mig. Däremot är Mars välplacerad i 5: huset - tillfälliga kärleksaffärer av den mer lättsamma arten - så där har jag mer att hämta än långvariga relationer.

Komposithoroskop är en annan teknik som man använder. Då smälter tvås horoskop ihop till ett. Så om A:s sol ligger 5 grader Fiskarna och B:s horoskop ligger 5 grader Oxen, hamnar deras gemensamma Sol 5 grader Väduren. Så gör man med alla planeter och punkter i de båda personernas horoskop. I ett komposit horoskop tittar man efter husplaceringar och aspekter. Inte vilket tecken planeterna ligger i.

Synastriastrologi är en annan teknik där man precis som i ens individuella horoskop jämför partnernas planet vinklar. Precis som i ett individuellt horoskop är konjunktionerna starkast. När mannens Sol är i konjunktion kvinnans Måne harmonierar manligt och kvinnligt. Det är en av de starkaste aspekterna man kan ha. Ascendenten, Solen och Månen och de härskande planeterna i var och ens horoskop, är viktiga

Men för att återgå till om man är homosexuell, vad tittar man på då? Förslagsvis tittar en man på Solen och Mars, som är manliga, extroverta planeter. Vilken kvinna en homosexuell kvinna attraheras av, får hon information av sin Måne och Venus som är kvinnliga introverta planeter. Då blir också en konjunktion Sol/Sol för män och Måne/Måne viktig. Man tittar efter förståelse för varandra, om man kan kommunicera, känner sympati/empati för varandra, tolerans och hur man är på att ge och ta. Det här är bara antaganden från min sida eftersom jag inte kan komma ihåg att jag någonsin läst något om det, vilket inte behöver betyda att jag inte gjort det. Mitt minne är inte vad det har varit. 

Hus 5, 7 och 8 är viktiga hus man tittar på. 

Hus 5 mer lättsamma lekfulla relationer utan att man har tankar på en seriösare relation.

Hus 7 Seriösa relationer som särbo, sambo och äktenskap.

Hus 8 säger något om sexualiteten, om den är av den intensivare eller svalare varianten. Även Mars, Venus och Uranus aspekter berättar om sexualitet och attraktion. 

Är min partner svartsjuk? Där tittar man framförallt på Skorpionen och om man har en stark Pluto. O A har starkt inslag av Skorpion med en stark Pluto träffar B med stark Skytt/Vattuman och stark Uranus, är de på kollisionskurs. A är benägen till svartsjuka och vill binda sig mer vid sin partner medan B är frihetsälskande och vill ha stort svängrum.

För att ge ett exempel på en planet som kan ställa till det är Neptunus en sådan, eftersom den har en tendens att skapa illusioner, vilket kan göra att du inte ser din partner för den den är utan hur du vill hen ska vara.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[greenseng]1
2014-05-02 13:05
#1

  Jag är inte speciellt bevandrad i homosexualitet. Har ofta velat samla ihop några personer som är homosexuella, bisexuella, transsexuella, pansexuella (vad nu än det är) och jag vet inte vad.

Och jag har då vissa frågor där jag faktiskt är en smula nyfiken på vad svaret blir.

Jag menar… om en kille skulle komma och göre ett sexuellt närmande mot mig så skulle jag förmodligen först spy.

Min fråga är då… skulle han reagera på samma sätt om en kvinna gjorde ett närmande mot honom?

Verklig homosexualitet är förmodligen medfött. Ett sätt av naturen att begränsa konflikter som kan uppstå om det finns för många av ett kön i en grupp. Misstänker starkt att en hormonell och enzymatisk process startar väldigt tidigt i fosterlivet och åstadkommer detta. Om det skulle vara önskvärt så tror jag också att denna process kan stoppas. Även med helt naturliga medel. Men idag är ju en sådan sak en smula känslig.

Men ändå tror jag många gånger det händer helt naturligt. Kvinnans kropp har fått signaler på att det är för många av ett speciellt kön. Hon har samma kön i sin mage väntandes på att födas. Och ett speciellt hormon genereras för att göra barnet homosexuellt.

Men… så får kvinnans kropp helt plötsligt reda på att den gjort en felbedömning. Och hormonet måste då stoppas. Och helt plötsligt börjar hon äta saker som hon aldrig ens skulle kunna tänka sig att stoppa i sig. Hon helt enkelt bara måste. Och ett ämne bildas som stoppar hormonet i fråga. Och barnet föds heterosexuellt.

(Det här med att äta märkliga saker kan ha andra anledningar också. Exempelvis kan det vara för lite av något mineral och hon börjar tugga på stenväggar eller äta exempelvis rökt fisk som hon kanske vanligtvis hatar).

Att bedöma homosexuella relationer i ett horoskop kan antingen vara ganska marigt. Eller väldigt lätt.

Jag har ingen aning här. Kärleksrelationer är ett elände att titta på. I och med att kärleken har prioritet över astrologin. Kärleken följer endast sina egna lagar.

Kanske att du har rätt när det gäller Mars och Sol och killar här och Venus och Måne och tjejer.

Men… man skall nog akta sig för att ta något för givet här.

Jag tycker mig ibland dunkelt ana att även homosexuella har en slags könsuppdelning. Att oavsett kön så finns det ändå en slags manlig och kvinnlig sida här. Alltså att bland homosexuella killar så finns det då en som är den mer manliga parten och den andra tar då en mer feminin roll. Och det samma gäller även bland lesbiska. Alltså kvinnliga homosexuella.

Men här vet jag inte. Detta kan alltså vara helt fel.

Vi tänker normalt tanken om två kön. Men… det kanske egentligen finns betydligt fler. Vi är väldigt fixerade vid vad som finns mellan stortårna på folk. (Alltså… du drar en linje mellan stortårna. Och från mitten på denna linje så drar du en linje uppåt och ser hur det ser ut där). När vi kanske skulle vara mer intresserade vid vad som finns i hjärtat på en person.

Det första man tänker är ju att det finns 12 kön.

Först de vanliga man och kvinna. Det är de grundläggande två könen som vi är vana vid. Sedan har vi den manliga parten av en manlig homosexuell. Kalla honom Man-Man. Sedan den kvinnliga parten av en manlig homosexuell. Kalla honom Man-Kvinna.

Och samma sak med kvinnligt homosexuella. Kvinna-Man och Kvinna-Kvinna. Nu har vi helt plötsligt 6 kön.

Samma sak gäller bi-sexuella. Då får vi fyra kön till och nu har vi plötsligt 10 kön.

Sedan har vi de sällsynta Hermafroditerna. Som då antagligen också kan delas upp i två kön.

Och då har vi plötsligt inte mindre än 12 kön.

Intressant på sitt sätt.

Men förmodligen är det betydligt mer komplicerat.

Eller… oändligt enkelt.

Beror lite på hur man väljer att betrakta det.

I en bok av Asimov (Stiftelsens grundare) så introduceras ett annat universum med tre kön. Det behövdes alltså tre olikkönade personer för att åstadkomma en avkomma. Där fanns också ännu ett kön som var lite mer mystiskt och som av vissa naturliga skäl höll sig på avstånd från de andra 3-könade. Så egentligen kanske man skall tala om en 4-könig värld.

Och till sist kommer man fram till frågan: Är könen endast till för att man skall kunna skaffa barn… eller… finns det ett annat syfte bakom?

Kyllan56
2014-05-02 14:20
#2

Mycket intressant inlägg greenseng! Även jag tror att homosexualitet är medfött, men till skillnad från dig har jag ingen teori varför.  

Inlägget jag skrev var inte menat att att handla om homosexuella utan bara en reflektion jag gjorde, under tiden jag skrev det. 

Det skulle vara intressant ta del av vilka partners ni dragits till i era liv och om ni tittat hur kompatibla ni är/varit med er partner/era partners utifrån partnerns horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-05-02 18:44
#3

Hej, enligt astrologin passar jag som Vattuman bäst ihop med Vattumannen, Väduren eller Vågen. Träffade en kompis kompis en gång för länge sen som fick åka med mig i bilen han var född samma dag som mig, tyckte han var otroligt jobbig. Han sa "kan du inte köra lite fortare" och jag svarade. "jag kör så fort jag kan så jag slipper dig…" Väduren tror jag på min kära avlidna sambo var ju det. en riktig Vädur med dunder och brak. Vågenmän känner jag inte till men jag tror inte det… för mycket balans. Hänger med en Oxe ibland nu och det ska ju inte alls passa en Vattuman men vi har våra månnoder i varandras soltecken… Och min syrra som är född dagen före mig fast 12 år tidigare har levt med sin Oxe nu i ca 55 år.

Enligt månmagin så passar man ihop ganska logiskt: Den månfas månen är i när man föds respektive sin partners. Jag t ex är född i början tilltagande månskära, passar bäst med någon som är född i början av avtagande fullmåne. Då blir vi tillsammans en enhet. Och för mig stämmer det min kära Vädur var i början avtagande fullmåne likaså den Oxeman jag träffar. Dessutom har det under vår livscykel varit månförmörkelser flera gånger på deras födelsedagar men det hör inte riktigt hit, det är mer på det personliga planet. Om jag skulle träffa en man som är född i avtagande månskära skulle vi nog sakna något och livet blev tomt. Eller om 2 fullmånar boxade på varandra ..MåneTrevlig Kväll/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Farwuq
2014-05-02 19:20
#4

Vad passar en i princip total fullmånsman (det fattas dock 6 timmar innan totalitet) som jag ihop med?

🤔

Någon med nymåne?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-05-02 23:59
#5

#3 Där lärde jag mig något nytt. Har aldrig tidigare hört talas om månmagi. 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-05-03 08:48
#6

# 5 Boken Månmagi av Lori Reid (1998), hur månens faser påverkar oss i vänskap, arbete och kärlek. Kan vara svår att få tag, kanske biblioteket, En vän har försökt men inte lyckats. Men har man en måntabell så gör man så här, exempel från boken: Birgitte Bardot född 28 sept 1934

dag      timme    minut   månfas                                                         09        00           20       NM                                                      16        12           26       FK                                                               23        04           19       FM                                                           30        12           29       SK                                                              NM= nymåne FK=första kvarteret                                                      FM=fullmåne SK=sista kvarteret                                                        Det närmaste månfasdatum för hennes födelsedatum är den 30 sept, den dag sista kvarteret börjar. Eftersom Bardots födelsedag är den 28:e är hon född 2 dagar före sista kvarterets fas, vilket gör att hon till hör den föregående fasen, avtagande fullmåne på väg mot halvmåne.

Månfaserna befinner sig  ca 3,5 dagar i varje fas: 1 Nymåne, 2 tilltagande månskära, 3 första kvarteret, 4 tilltagande halvmåne, 5 fullmåne, 6 avtagande fullmåne, 7 sista kvarteret, 8 avtagande månskära Trevlig lördag Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Annons:
Cerese
2014-05-03 08:55
#7

# 4 ja det blir lite svårt, har samma problem fast åt andra hållet, blir lätt en bula Ler

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-03 11:02
#8

#6 Den boken hade jag gärna läst. Kanske den går att hitta på ett antikvariat. Jag vet att när jag föddes stod Månen i första kvarteret. så då passar jag bäst i hop med människor vars när fullmånen står i avtagande? 🤔

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-05-03 12:01
#9

# 8, Hitta en måntabell och ta reda på din månfas du är född i, gå till den månad du är född i och du vet ju att du föddes i förta kvarteret. Om du är född 1:a dagen i den fasen eller upp till 2,5 dagar efter då är det din månfas men om du är född upp till 3,5 dagar före eller efter den dagen tillhör du, före tilltagande månskära, efter tilltagande halvmåne. Du passar ihop med en person i sista kvarteret eller med sin månfas i slutet av avtagande fullmåne respektive början av avtagande månskära. Lycka till!

PS Om du regisserar dig på http://www.hittaboken.se/ kanske du får tag på boken, köpte min på Åhlens om jag inte minns fel/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
2014-05-03 12:39
#10

  #8

  Testa kajsa@solfloden.se .

Om hon fortfarande är igång så har hon ganska mycket när det gäller gamla utgångna böcker.

Annars finns ju bokbörsen.

Det finns andra också.

När det gäller månens positioner så finns en gadget till Windows.

Annars bör man väl kunna se månens faser i vilket astro-program som helst.

Om Månen och Solen är i Konjunktion så är det Nymåne. Är de i Opposition så är det fullmåne. Och är de i Kvadratur så är det halvmåne.

Och de andra faserna framkommer ju. I värsta fall kan man räkna grader. Månen är ju snabbare än solen så när den går från en kvadratur och närmar sig en konjunktion så blir den alltså mörkare och mörkare. En kvadratur (halvmåne) ligger på 90° och därför bör man kunna räkna ut fasen ganska exakt. Och sedan översätta den till hennes referensram.

Kyllan56
2014-05-03 14:22
#11

Tack Greenseng och Cerese! Har sökt efter boken men inte hittat den ännu.

Nu är jag förvirrad🤔Enligt den månkalender jag hittade så var den 19 februari växande halvmåne och den 26 Fullmåne och jag är född den 24 så det kan inte vara första kvarteret.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2014-05-03 15:21
#12

Hittade en annan månkalender som visar att Månen var 97% full. två dagar senare var det fullmåne. Vad blir jag då? Är nu så förvirrad att jag inte kan tänka.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2014-05-03 16:04
#13

  #11

  Du är exakt (mer eller mindre) 1 dag och 12 timmar före exakt fullmåne. Om någon tittat på månen då så hade personen sagt:

- Men kolla… Det är ju fullmåne ikväll. Oh, oh…. 😃

Din måne står alltså precis vid horisonten vid din födelse och ser klart berusad ut. 😎 (Full).

Då bör du alltså räknas som fullmånebarn. Om jag förstått det hela någorlunda rätt.

Antagligen så börjar inte en fas vid exakt fullmåne, eller exakt (0°) Opoosition mellan Solen och Månen. Utan 42 timmar innan. 🤔😃

3.5 dagar är i timmar 24(3+0.5)=72+12=84 timmar.
Och vi skall ha ett spel på hälften av detta framåt och bakåt.
Och hälften av 84 timmar är 42 timmar. 

Så när solen är i exakt opposition till månen så är fullmånen som mest exakt eller starkast. Men månen räknas då som fullmåne 42 timmar före detta och 42 timmar efter detta.

Men 1 dag och 12 timmar före fullmåne är 36 timmar (24+12) innan fullmåne.  Och detta är mindre än 42 timmar före fullmåne. Alltså så rymms du inom fullmåne-intervallet.

Var det någon i denna vida värld som förstod något här? Antagligen inte. Men det gör inget. Jag fattar inget själv när jag tittar på det nu. 😃

Och ni får själva kolla om jag räknat och tänkt rätt eller fel eller någorlunda.

Annons:
Cerese
2014-05-03 17:35
#14

# 12 I boken månmagi finns måntabell mellan 1920--2020 om du ger mig året kan jag hjälpa dig. Är själv född 22 jan-58 kl 22:20 och då var månfasen: 5 jan 20:05 fullmåne, 12 jan 14:01 sista kvarteret, 19 jan 22:08 nymåne, 28 jan 02:16, första kvarteret. Om man delar upp i alla 8 faser ser man att jag är född i tilltagande månskära.

Var för övrigt på Vattumannen på Drottninggatan idag och köpte Indisk rökelse som passar alla tecken i horoskopet, tar bort det onda och ökar goda aspekter  Regnbåge Trevlig Kväll/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-03 21:26
#15

#13 Jag förstod så mycket att jag räknas vara född under fullmåne även om det saknas en pytteliten bit, men den är så liten så den är nästintill inte synbar för blotta ögat. Det summerar det mesta. 😃 

Tack Cerese! Har skickat dig ett pm med mina uppgifter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-05-04 08:42
#16

# 15, Hej jag har svarat på ditt Pm, du är Tilltagande halvmåne då du är född mer än 3,5 dagar i Första kvarteret, se nedan diagram

Din månfaspersonlighet enligt Lori Reid, 4 Tilltagande halvmåne: Personer födda under den tilltagande halvmånen har ett lugnande inflytande, ett omtänksamt och konstruktivt sätt och en stark drivkraft att hjälpa andra. Du hoppas att du genom ditt liv och ditt arbete ska kunna hjälpa till att förbättra världen på något sätt. vare sig denna drivkraft är medveten eller omedveten kan det bli en "livsuppgift för dig"- Var noga med att inte följa ideologier alltför blint i din iver att nå dina mål. Att arbeta på och inte ge upp när du möter hinder leder till mognad ger dig tillfredställelse och insikt. Medelåldern är den period i livet då du vinner erkännande för dina insatser. Trevlig Söndag/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Cerese
2014-05-04 09:18
#17

hej såg att det inte gick att bifoga månafaserna försöker igen som pdf/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Cerese
2014-05-04 09:20
#18

Hej igen bilden finns på sidan 2 i pdf filenGlad

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-04 10:20
#19

Ett hjärtligt tack Cerese! 

Beskrivningen av tilltagande halvmåne är i princip spot on. Det är jag i ett nötskal med ett undantag och jag är medveten om att jag är sådan. Dock är jag inte typen att följa ideologier till punkt och pricka. Redan i tonåren när man gärna faller för grupptryck så valde jag ofta min individuella övertygelse, om "gruppens" åsikter gick emot mina. Däremot är jag godtrogen och går lätt på practical jokes. 

En sak jag undrar över. Varför visar olika månkalendrar olika resultat?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2014-05-04 12:22
#20

#19

  Därför att fullmånen här startar 02:42 på morgonen.

Det gör att du är född 1 dygn 11 timmar och 17 minuter innan.

Och då kan det bli lite komplext. Det beror på vad för referensram man utgår från. Alltså när man utgår från att fullmånen är just fullmånen. Och om man bara räknar i hela dagar eller i exakt tid.

I pdf-dokumentet får jag uppfattningen att man bara räknar i dagar. Och jag har ingen aning om när en fas startar. Om man exempelvis startar fullmånefasen när den är exakt. Eller dagen den är. Eller en dag innan, exempelvis.

Men Cerese har rätt här. Jag betraktade månen i ett program jag har och det saknas en liten del för att den skall ses som full. Den är ca 97% upplyst. Men det är när man studerar den i en applikation. I verkligheten hade nog folk i allmänhet sett den som full. 😃

Men… du tillhör alltså första kvarteret och mitt antagande om fullmånebarn var alltså fullständigt fel. Men hade du varit född 24 timmar senare, alltså 1 dygn senare, så hade månen varit 100% upplyst. Men då är den ändå inte exakt. Till det krävs det nästan 12 timmar till. (Om jag inte räknat helt fel här. Vilket framför allt idag är helt möjligt 😃).

cu

Annons:
Kyllan56
2014-05-04 13:00
#21

#20 Givetvis är det så, att jag inte tänkt på det.😞Tack så mycket greenseng!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-05-04 16:48
#22

# 19 ja du har ju fått ett svar som är mycket bättre an vad jag kunde ge dig. Kikade lite på nätet men månfaserna jag hittade var detsamma som i boken. Ctrl + klicka på den här länken, finns mycket information

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5nfas tex månens utseende i olika länder. Som i Thailand när jag var där en gång, som en leende mun Glad Då var månen i sista kvarteret - nymåne/Trevlig Kväll Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-04 16:52
#23

Tack Cerese!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Cerese
2014-05-04 17:05
#24

Kyllan, det var så lite, bara roligt/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
2014-05-05 03:26
#25

"Hur ser vi i horoskopet vad för partner vi söker?"

  Bra fråga. Och ganska svår faktiskt, inbillar jag mig.

Jag har för det mesta struntat i den eftersom jag har idén om att folk som skall vara ihop omedvetet dras till varandra. Ungefär som att det är någon kraft som ser till att de på något sätt träffas. Sedan vad detta skulle vara för kraft, bekymrar jag mig inte så mycket för. Det kan ju vara en egen magnetism eller något annat mer mystiskt eller en kombination av båda.

Men trots det så har ämnet börjat intressera mig en smula. Får kanske titta runt lite på kändisars horoskop och se om jag kan hitta något intressant. Jag är då mera intresserad av långa mer solida förhållanden.

Men i och för sig. De snabba kortvariga är ju ett kapitel för sig. Vad är det där som attraherar mest, till exempel? Har folk någon speciell typ de dras till?

Det klassiska inom astrologin när det gäller soltecknen då, alltså… vilket tecken är du född i, eller… jag är född i det tecknet, vilket tecken passar jag bäst ihop med?… , är egentligen kopplat till något som inom astrologin kallas laddning. Man skall då passa bäst ihop med någon som är född i ett tecken som har samma laddning som ens eget soltecken. Och av astrologins tolv tecken så kasseras då omedelbart sex stycken. Och det är bara sex tecken kvar som kan komma i fråga.

Skulle tecknen vara statistiskt rättvist representerade och om vi har hmm… låt oss säga 8 milliarder människor på jorden ungefär, så blir det då 4 milliarder kvar att välja mellan. Men så kommer ju åldern in också. Och om vi för en gångs skull är lite gammalmodiga av oss så tänker vi oss bara ett kön också. Och så kanske det finns andra faktorer också. Och då är vi kanske lite slarvigt räknat nere i bara 1 milliard. Alltså ettusen miljoner.

Men här är förmodligen många upptagna också. Och man skall ju inte krossa redan etablerade lyckliga förhållanden så… till sist kanske det bara är en stackars miljon kvar.

Och sedan finns det ju alltid en massa trassliga omständigheter och faktorer som man inte först tänker på så…

Låt oss dra till med cirka 100 000.

Men det räcker en bra bit har jag nyligen upptäckt. Om man skulle ha en ny varje dag så skulle man ändå inte hinna gå igenom alla. Det blir alltid några stackare som inte får smaka. Livet är hårt. 😃

Men vad är astrologisk laddning? Om man tittar på ett horoskop så är varannat tecken positivt laddat och varannat tecken negativt laddat. Det ena här är inte bättre än det andra. Om man skulle reda ut det här med laddningar så skulle det bli en artikel för sig själv. Men man kan kanske lite löst säga att de positiva är något mer utåtriktade och aktiva medans de negativa är mer inåtvända och kanske något mer passiva. Men resten av horoskopets övriga inflytande gör att det ofta är mer undantag här än att det är en generell regel.

Men… det här med laddning är inte så lätt. Man får nästan ha lite praktisk erfarenhet här innan det säger så mycket. För mig handlar astrologin bara om en dans av energier och att översätta detta till en konkret verklighet är inte det lättaste. Och det är ju det astrologer oftast håller på med. Stackarna. 😕

Men en Vädur har alltså en positiv laddning. Och en Oxe en negativ laddning. Ser ni något mönster här än bland folk?
Tvillingen kommer sedan och har en positiv laddning. Sedan Kräftan med en negativ. Något mönster??
Och så håller det på. Varannat tecken är alltså positivt och varannat negativt.
Så är det med det.

Om man känner till magneter lite grand så skulle man ju tro att om en Vädur och en Oxe möts så säger det pang direkt och de är för evigt klistrade till varandra. Magneters positiva och negativa sida dras ju till varandra. Men riktigt så enkelt är det vanligtvis inte i astrologin.

Astrologin  skall naturligtvis krångla här och säger att positiva tecken attraherar varandra och likaså att negativa tecken attraherar varandra. Men om man köper detta så blir det faktiskt ganska enkelt.

Man sätter helt enkelt fingret på det tecken man är i den astrologiska kartan och räknar varannat tecken.

Alltså… är man Vädur exempelvis så sätter man fingret på Vädurens tecken och hoppar över stackars Oxen och hamnar istället på Tvillingarna. Och det gör då en Tvilling till en potentiell kandidat. Sedan går man vidare och hoppar över den stackars Kräftan och hamnar på Lejonet som då också blir en kandidat. Så håller man på varvet runt tills man är tillbaka på Väduren som då också faktiskt blir en kandidat. Om man nu råkar ha glömt det.

Detta är alltså det vanliga resonemanget som vanligen används. Men… räcker det?

Som vi såg i början på denna tråd så pekar Kyllan56 på betydligt mer komplicerade detaljer. Man jämför horoskop på olika sätt och vi har resonemang vad det gäller husen. Men det kräver vanligtvis att man vet betydligt mer än personens födelsetecken. Eller egentligen var personens Sol befinner sig i för tecken vid födelsen.

Man får alltså fråga ett speciellt utvalt byte när offret är född. Och då räcker det inte med det traditionella År Månad Dag utan också det exakta klockslaget som personen tittade ut på världen.

Och är det en någorlunda paranoid varelse så springer den ju naturligtvis iväg för sitt liv. Och då gäller det att ha bra kondis. 🤪

Man får alltså vara något mer psykologisk här och kanske servera förljande:

- Alltså… jag har blivit väldigt intresserad av astrologi och håller på att träna mig. Du verkar intressant på något väldigt positivt sätt, faktiskt. Skulle det vara för mycket begärt att fråga om jag kunde få erhålla dina födelsedata? Eller… ?

Osv.

Det fungerar säkert betydligt bättre än man kan tro och även de mest dunkla planer kan sättas till verket. 🤗

Anledning? De flesta människor är skrämmande fåfänga. 😃

För några veckor sedan så poppade det upp en idé till ett helt annat system i mitt lilla huvud. Alltså hur man i ett horoskop, med en mycket hög sannolikhetsgrad, skulle kunna se om man passade ihop med en person eller inte. Systemet finns förmodligen redan. Inget är nytt under solen, brukar man ju säga. Dock har jag aldrig sett det förut. Eller hört talas om det.

Och det är kanske inte så konstigt. Det bygger på helt andra principer än de vanliga. Och när jag nu fick veta detta med månen ovan, så blev systemet helt plötsligt ruskigt perfekt. Även om det än så länge bara är på idé-planet. Och det går säkert att förfina.

Det fina med det är att det kan förklara varför personer som har olika laddning i sina födelsetecken ändå kan passa utmärkt bra ihop.

Och jag tänkte… det här måste ju gruppen bara få se och ta ställning till. Det här verkar ju minst sagt intressant.
Och när den här tråden kom upp så var det ju perfekt.

Sagt och gjort. Jag satte mig ner och skrev ner rubbet. Det blev inte så mycket eftersom det hela bygger på väldigt koncisa och konkreta principer.

Men… när jag skulle posta det så kraschade datorn!

Det visade sig vara en processor-kärna som tillfälligt beslutat sig för att ta semester.

Jag startade upp datorn igen. Gick in i BIOS och satte igång kärnan igen.

Sedan spelade jag lite Hjärter bara för att vädra ut alla aggressioner. Kraschande datorer kan driva vem som helst till vansinne. 🤦‍♂️

Och sedan upp till gruppen igen och skrev inlägget på tråden igen. Och skulle posta.

Krasch!!

Alltså… jag hade varit ute och surfat och varit inne på en annan mail-grupp och inget hade hänt.
Men nu så hände det alltså. En mega-krasch. 🤓

Och om jag inte minns helt fel så hände samma sak när jag precis kommit på idén för några veckor sedan och bara tänkte nämna den lite grand.

En gång är ingen gång. Två gånger är en tillfällighet. Men aldrig någonsin tre.
Dessutom så tror jag inte på tillfälligheter.

Så jag började fundera. 🤔

Alltså… det kan vara en helt flippad tillfällighet
Eller så är idén så urbota korkad så att någon däruppe vill rädda mig.
Eller så tycker höga vederbörande någonstans att vissa saker mår bäst av att vara hemliga.

Spelar roll? Nu har jag lagt ner projektet. Och så var det med det.

Ha ha. 😃

cu all

Cerese
2014-05-05 06:07
#26

# 25, Ha, ha  du är rolig du SkrattarAlla tecken som är fast, rörlig eller kardinal, eller eld, jord, vatten eller luft. Nej nu måste jag till jobbet och får se om jag får ihop deb med kred. Trevlig Dag Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-05 09:53
#27

#25 du är lika underhållande som vanligt. Jag skrattar oftast gott när jag läser dina inlägg, greenseng!😃Det är en gåva att göra så att människor skrattar, för det mår man bra av. Du bjuder verkligen på dig själv.🙂

En första att sörja att du lagt ner ditt nya system är jag. Jag tycker det är så intressant med information om vad som får två människor att bli attraherade av varandra.

Hur jag kunde glömma soltecknen i mitt lilla inlägg övergår mitt förstånd. Kanske för att det är så självklart.

En annan sak jag heller inte tog upp är att vissa Planeter som Venus och Jupiter aldrig kan vara riktigt dåliga även om de inte harmonierar i de horoskop man jämför, medans Mars och Saturnus i icke Harmonierande tecken inte är bra. Traditionellt sågs Jupiter och Venus som de positiva välgörarna medans Mars och Saturnus sågs som olycksbringarna, vilket påverkar ens individuella- och parhoroskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-06 22:56
#28

Boken månmagi fanns på biblioteket i en grannkommun, så jag beställde den precis nyss för leverans till "mitt" bibliotek.

Kyllan56
2014-05-06 23:48
#29

#28 Tur för dig!😃 Men då kan jag låna den när du lämnat tillbaka den.😉 Man kan ju låna från andra bibliotek i Sverige. Det har jag gjort tidigare.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[MrDiabolic]
2014-05-06 23:59
#30

#29 Biblioteken här i länet samarbetar, så mitt lånekort gäller i alla kommuner i länet och några kommuner i angränsande län. Så jag kan låna på vilket jag vill av dessa bibliotek och lämna tillbaka på vilket som helst annat av dem. Dessutom kan jag reservera en bok från vilket som helst av alla de biblioteken och få den levererad till mitt favoritbibliotek. Helt avgiftsfritt. 😃

Att fjärrlåna, d.v.s. låna från ett bibliotek utanför det samarbetet är givetvis också möjligt, men lite bökigare, och jag tror de tar en avgift för det också.

Av just den här boken fanns ett flertal exemplar lediga på de bibliotek jag kan se när jag loggar in med mitt lånekortsnummer, så om du försöker göra ett fjärrlån (om den inte finns på ditt bibliotek förstås), bör det finnas ett ex åt dig också redan nu. 😉

Kyllan56
2014-05-07 09:55
#31

#30 Jag ska kolla på mina bibliotek där jag bor om boken finns. När jag fjärlånade senast kostade det inget.🙂Men allra helst vill jag hitta boken så jag kan köpa den. Ingen tur hitintills, men den som söker finner.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[MrDiabolic]
2014-05-07 10:21
#32

#31 I värsta fall får du låna den på biblioteket och sen inte lämna tillbaka den. Förr eller senare får du säkert en räkning, och när den är betald, måste väl boken vara din… 😉

Cerese
2014-05-07 18:31
#33

#31 & 32 vad bra att boken finns att få tag på. Den som söker ha finner GladTrevlig Kväll/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-07 19:23
#34

#33 Precis mina ord Cerese!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-13 09:46
#35

Jag fick boken igår, och har bläddrat lite i den. Ska läsa noggrannare. Men det jag sett hittills är intressant.

Tittade på tabellerna, och jämförde min månfas med en annan person, och det blev tillsammans en fullmåne. Det var inte specifikt därför jag lånade boken, men det är en person som jag alltid kollar hur jag passar ihop med, när jag får fatt i något nytt sätt att kolla det på.

Cerese
2014-05-14 05:50
#36

# 35, Hej titta på tabellen för månförmörkelser kring din födelse om det finns datum som stämmer in med anhörig, käresta, bröllop eller någon annan viktig händelse i ditt liv. Det år jag föddes var det månförmörkelse den 4 april, min dotters födelsedag, året efter den 24 mars hennes pappas födelsedag….  Även andra datum har spelat in. Har en vän som är född den 4 maj. det brann i höghuset där jag bodde den 21 januari 2000 då var det månförmörkelse, min systers födelsedag. Men jag lever inte för månen på något sätt för det men har alltid känt en dragning MåneTrevlig dag /Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Kyllan56
2014-05-14 10:48
#37

Nu har jag ringt mitt bibliotek som mejlat till fjärlåneavdelningen - eftersom den ligger nere på nätet - och hoppas att allt klaffar så även jag kan låna boken av Lori Reid.😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2014-05-14 10:57
#38

Hoppas allt går som det ska med lånet.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2014-05-14 10:59
#39

Tack draken!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[MrDiabolic]
2014-05-14 11:39
#40

#37 Håller tummarna. 🙂

#36 Inte en enda månförmörkelse på något av de datum som har någon innebörd för mig.

Kyllan56
2014-05-14 11:47
#41

Det uppskattas MrDiabolic!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Cerese
2014-05-14 17:39
#42

# 36 kanske kommer en dag, kika även på solförmörkelserna Ler

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Ralph
2014-05-25 19:46
#43

Intressant tråd, jag följer på avstånd.

Upp till toppen
Annons: