Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1447 ggr
Cerese
4/29/14, 6:42 PM

Solförmörkelse i

Solförmörkelse idag i 12:e huset om jag inte har helt fel. Solen, Månen & Merkurius i konjunktion i Oxens tecken. 12 huset står ju för offentliga skandaler bland annat, får se vad som har hänt på nyheterna, kanske någon politiker hamnat i fängelse? Skrattar

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Annons:
Magi-cat
4/29/14, 9:35 PM
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]1
4/30/14, 1:39 PM
#2

  Förstår inte riktigt vad du menar med Hus 12 här.

Vilket hus du är i förändras drastiskt med var du är i världen. I Sydney i Australien sker den exempelvis i Hus 7. I Stockholm här i Sverige i Hus 10 (Lika Hus-systemet. I Placidus Hus 11).

Däremot sker solförmörkelsen i Oxens tecken oberoende av var du är i världen.

Och att Hus 12 skulle ha med offentliga skandaler att göra är nyheter för mig. Men det kanske har med att göra att Hus 12 ofta står för dolda saker och hemligheter. Och fängelse och sjukhus och inspärrning i den äldre astrologin. Och även mörka krafter och demoner och liknande. Också i den äldre astrologin. Vi är lite mer psykologiska idag. Så att allt skall vara lika och rättvist och ingen skall känna sig sårad. 😃

Man gör mer pengar då. 😎

Men trots allt så är nog den mer psykologiska sidan kanske mer tidsenlig. Men Hus 12 och speciella planeter kan ge upphov till depressioner och självmordsförsök och allmänt självdestruktivt beteende. Och förr hade väl de sitt eget sätt att tolka detta på. Så egentligen kanske det inte är så stor skillnad trots allt.

Solförmörkelsen kanske var i Hus 12 hemma hos dig? Uhhh… vad döljer du för skandaler, tro? 😈😃

Cerese
4/30/14, 5:45 PM
#3

# 2 åh jag kollade i ett WoW astro program men och där är Solen & Månen mm i Hus 12, zodiakens helvete….

Tyvärr kommer du aldrig kunna  finna några skandaler, jag är både god och glad möjligen med lite stänk av onda ögat ZombieTrevlig Valborg/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
5/2/14, 3:32 AM
#4

#3

  Det där om inga skandaler tycker jag att jag hört förut… några gånger.

Märkligt nog har det aldrig någonsin stämt. 😃

Cerese
5/2/14, 5:33 AM
#5

# 4 Alltid lika trevligGäspar

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
5/2/14, 11:41 AM
#6

#5

  Ja! Inte sant? 😃😃😃

Men stora idol i tillvaron är en liten figur i en serie som heter Kvasthilda. Jag vet inte om den existerar idag.

Denna lilla figur bor i en brevlåda och man ser endast siluetten av ett sadistiskt småleende. Hon eller han eller den eller det har en skylt uppsatt på brevlådan:

- Elakheter serveras gratis. 😈

Dessutom kommer figuren med uttalanden som:

- Hat är rart.

- Hat är smart.

- Hat är underbart…

- Så klart!!

Denna figur förgyller livet på grund av sitt tvärtom-tänkande. 😃

Jag menar…

Vi har då vissa dagar där vi förväntas vara snälla. Men… egentligen… varför då???

Varför inte istället ha en dag där vi förväntas vara extremt elaka. Ok… inte fysiskt våld men massor med elakheter. 😃

Och sedan resten av året är vi naturligt trevliga.

Jag undrar alltid…. Varför är det inte så egentligen? Vad är det för mening med att ha det tvärtom? 🤔

😃

Annons:
Farwuq
5/2/14, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Greenseng, du måste mena Grelber. Han som elakare och bor inne i en ihålig stock det enda man ser av honom är ögonen och det skadeglada flinet. Om man sticker in näsan dit så får man sig en rejäl omgång.

👍

Han är väldigt lik mig.

😃

http://www.weirdspace.dk/RussellMyers/Grelber.htm

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cerese
5/2/14, 6:49 PM
#8

#7 min chef kallar mig för Kvasthilda men det är väl för han vet att jag gillar Blå Jungfrun som låg nära mitt sommarställe. Tycker du kan flyga dit någon gång och gå häxlabyrinten men ta inte med dig något från ön och akta dig för de små kräftorna, de bits

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[greenseng]1
5/3/14, 12:55 AM
#9

#7

  Stämmer. Det är ju Grelber denna figur heter. 👍

Och uppenbarligen bor han i en stock från någon förhäxad skog, om jag förstår det hela någorlunda rätt.

Jag tyckte alltid det såg ut som någon typ av brevlåda. 🙂
Men när jag tittar nu så verkar han han någon typ av brevlåda på det som jag trodde var en brevlåda. Men här är bilderna betydligt tydligare.

Uppenbarligen har han försvunnit ur serien. Kan ha med det som kallas eller kallades ny-moralism i USA att göra.

Det ändrade till och med utseendet på en av mina favorit-tarotar. 😕

Tack för länken.

USA är ett märkligt land. 🤔

Upp till toppen
Annons: