Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1325 ggr
pajaro8
2014-04-20 17:12

Ascendant och utseende

Skulle vara intressant att veta om ni folk tycker att deras utseende stämmer överrens med ascendantens placering :)

Till exempel har jag min ascendant i kräftan. 

Typiskt för folk med denna ascendant är blek hy, tunt och mörkt hår, liten näsa och runda linjer i kroppen. Man är kort eller normallång. Dessa personer utstrålar en drömsk mjukhet och ansiktsuttryck kan få betraktare att tolka dessa människor som oskudsfulla, ibland naiva. Man har ett diskret utseende och sticker inte ut jättemycket med starka drag i form av t ex markerade kindben eller spetsig haka. 

Den här beskrivningen stämmer in på mig väldigt bra. Jag är väldigt blek, har precis som i beskrivningen mörkt hår av tunn kvalitet. Jag har ganska runda, mjuka linjer i kroppen och tillhör väl de kortare, ca 163 cm lång är jag. Får faktiskt jobbigt ofta höra att jag ser oskuldsfull ut och det händer nog ganska ofta att folk uppfattar mig som naiv. Det här är något som egentligen inte alls stämmer överrens med min personlighet, jag är en stereotypisk skytt och folk som inte känner mig så bra blir ofta förvånade när jag gör något galet…kan säga att mitt oskyldiga utseende har gjort att jag kommit undan med en hel del som jag nog annars inte skulle ;) 

Så, min ascendant stämmer väldigt bra med mitt utseende och hur jag uppfattas av andra pga det. Vart befinner sig er ascendent och stämmer det bra överrens med erat utseende? :)

Annons:
[greenseng]1
2014-04-20 18:57
#1

  Har Ascendenten i Jungfrun. Fast jag vet inte riktigt om det stämmer med ett förväntat utseende, precis. Och i mitt fall är det nog bäst att låta en utomstående avgöra det. 😃 Mina beskrivningar på utseenden stämmer inte alls ihop med andras.

Däremot kanske mer sättet stämmer bättre in. Jag är mycket analyserande och med sådant jag tycker är viktigt kan jag vara extremt pedantisk.

Min lägenhet ser jag bara som något jag är i. Och inte speciellt mer. Vilket kanske är konstigt för en Kräfta. Och det ser alltid ut som om det varit jordbävning.

Men min son säger att han aldrig sett någon ha en sådan bra ordning i en dator. Och jag blir alltid en smula irriterad när jag ser andra människors datorer. Men min dotter har lärt mig, genom att skrika högt rakt ut, att jag skall inte ge mig på att försöka reda upp röran i andra människors datorer. 😃

Magi-cat
2014-04-20 21:22
#2

#1 Klart hon skriker när du rör till redan i hennes dator! 😃

Men - ursäkta okunnigheten - hur vet man vilket utseende som är förknippat med resp ascendent?

Moi har skytt-ascendent.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]1
2014-04-20 23:47
#3

  #2

  Du kan titta i Stefan Stenudds sida. 

Men det är naturligtvis inte alltid detta stämmer. Utseende och astrologi är väl lite som det är. Det är ju antagligen också beroende på var i världen man är född.

Jag tror det psykologiska är mer tillförlitligt i astrologi, faktiskt. Men… jag kan naturligtvis ha helt fel här. Har trots allt inte tittat alltför mycket på det.

Magi-cat
2014-04-21 07:41
#4

#2 Tack så mycket! 🙂

Vet inte om det stämmer precis, men kul ändå!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sol69]
2014-04-21 10:13
#5

Jag har min accent i kräftan men vet inte om det syns på mig. Som sagt svårt att avgöra själv 😃

Kyllan56
2014-04-21 13:01
#6

När jag gick i 6:e klass sa två klasskamrater till mig att jag gick snyggt. Först trodde jag att de drev med mig, men de gjorde de inte. Flera gånger i mitt liv har jag fått höra att jag har en fin hållning. Stolt hållning är något som ska vara utmärkande för os med Ascendenten i Lejonet, stämmer på mig. Välproportionerad kropp stämmer också om jag är smal eller stor så är allt jämt fördelat. Med Jupiter i 1:a huset så har man lätt att gå upp i vikt så jag har pendlat i hela mitt liv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Kyllan56
2014-04-21 13:13
#7

En som var med i min astrologiförening hade som sin specialitet hur människor såg ut utifrån sin ascendent och soltecken.

Det är också väldigt viktigt om man har planeter i kontakt med sin ascendent.

Månen på ascendenten kommer ge en person som har ett känslomässigt kroppsspråk, som personen har svårt att dölja. Inget pokerface med andra ord. Det läggs till den fysiska uppenbarelsen.

Saturnus däremot ger en mer allvarlig uppsyn och ger personen en mer återhållsam utseende.

Har man Uranus på ascendenten framträder ofta ett originellt utseende som inte följer precis följer konventionen i uppträdande eller klädsel.

Så det är mycket som påverkar utseendet. Stefan Stenudds beskrivningar på att vissa är blonda, vilket inte stämmer på mig, får man ta med en stor nypa salt. Det finns ju samma ascendenter i Afrika där personer absolut inte är blonda när de exempelvis har ascendenten i Skytten eller Lejonet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2014-04-21 13:21
#8

Magi-cat Ascendenten i Skytten, lång och välskapt, öppet ansikte, kroppsspråket tyder på att du är alltid på väg med en blick som ofta tittar i fjärran.

Sol 69 Ascendenten i Kräftan. Ofta kraftig kroppsbyggnad från midjan och uppåt och ansiktet reflekterar ofta det du känner och upplever.

greenseng Ascendenten i Jungfrun. Mager välskapt figur med klar hy och direkt blick. Oftast prydligt klädd.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2014-04-21 21:49
#9

#5

  Syns direkt. 😃😃😃

Skojar bara!

[greenseng]1
2014-04-21 21:53
#10

#8

  Helt fel. Jag är absolut inte mager och välskapt med klar hy. Precis tvärtom. Och…

Jag är aldrig prydligt klädd.

Kyllan56
2014-04-21 22:17
#11

# 10 Okej!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
2014-04-22 00:12
#12

#11

😃

Farwuq
2014-04-22 06:31
#13

Greenseng, du är tydligen lik mig.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]1
2014-04-22 13:48
#14

👍

[NeferNefer]
2014-04-26 11:38
#15

Ascendent i kräftan. Jag är inte den längsta personen, och jag ser snäll och naiv ut (skenet kan dock bedra!), så jag har också kommit undan med de mest märkliga saker. Fniss! Tunt hår, ja tyvärr.

Nicollan
2014-04-26 14:51
#16

Ascendent i stenbocken:

"Oerhört rakryggad och med ett bestämt handslag. Rör sig alltid målmedvetet, brådskande, och kan vara både stor och kraftig. Klär sig medvetet praktiskt och ganska korrekt, om än fantasilöst. Talar högt och tydligt."

Passade verkligen inte på mig 😂

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Kyllan56
2014-04-26 15:37
#17

#16 Ditt ascendenttecken i Stenbocken kan också stå för att du har en kraftig benstomme. Ditt utseende förändras inte mycket genom åren och att du ofta går med nedböjt huvud och tittar ner mot marken. Min farmor som var stenbock i Solen. Vet inte var hon hade sin ascendent. Hon gick alltid och stirrade på marken och sam barn b´var jag så fascinerad av en stor porslinspargris som hon hade full med pengar hon hittat. Har du några planeter som ligger precis vid din ascendent? Det spelar in, som jag skrev i en ovanstående kommentar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nicollan
2014-04-26 16:07
#18

#17 Den beskrivningen stämde in bättre.

Hur vet man det? :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Kyllan56
2014-04-26 19:57
#19

#18 Frågar du om man vet varför människor med ascendenten ofta tittar ned på marken eller om du har någon planet vid din ascendent?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nicollan
2014-04-26 23:09
#20

#19 Det med planeter vid ascendenten 🙂

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Kyllan56
2014-04-26 23:47
#21

# 20 Du kan gå in på astro.com och få din horoskopbild, om du inte redan har en. Det är gratis. Har du väl en bild kan jag hjälpa dig att se hur det ser ut. Antingen kan du lägga ut det här eller skicka ett pm till mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nicollan
2014-05-13 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Här kommer bilden!
Tack Kyllan56! :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Kyllan56
2014-05-14 10:29
#23

Jag ska titta på bilden och återkomma. Men det jag ser med en gång är att Venus är i konjunktion med din Ascendent, som du inte har i Stenbocken utan i Väduren. Om du fyllt i dina uppgifter rätt så är Stenbocken fel. Från var fick du din ascendent i Stenbocken? Med ascendenten i Väduren tittar man inte ner i marken utan man går raskt med snabba målmedvetna steg med skarp blick riktat mot målet. Man är företagsam och direkt i dina attityder. En uppstartande person som gärna går i bräschen för saker o ting. Säger till sina med människor ni får gärna följa med men om ni inte vill så gör jag det själv. Väduren är något av en pionjär. Venus i Väduren gör att du lätt blir förälskad men kan tröttna lätt. Venus på Ascendenten gör dig charmig och lätt att tycka om du har förmodligen också ett fördelaktigt yttre som attraherar Nu har du Solen i Fiskarna, Månen i kräftan i konjunktion Mars. Solen i Fiskarna gör dig till en känslig, medkännande, drömmande person som gärna hjälper människor. Månen i kräftan ökar på känsligheten och gör att du svänger i ditt humör från ena stunden till den andra. Med Mars direkt på din Måne i Kräftan i en spänningsaspekt till Din ascendent och Venus gör att den charm du har under bästa förutsättningar lätt bytts av att du svänger och du lätt brusar upp. Mars är din Ascendenthärskare vilket gör den planeten extra viktig. du har eller har säkerligen haft ett problem med häftigt temperament. Det gör också att du kan ha problem att fullfölja alla de projekt du startar upp.  Även om du har lätt att attrahera det andra könet finns en instabilitet i dina partnerrelationer, när förälskelsen/intensiteten lägger sig får du lätt för dig att kärleken är över och söker på nytt den perfekta partnern där passionen där lågan ska brinna för evigt. 

Familjen är viktig för dig och i den söker du trygghet och där kan du också fritt få utlopp för ditt temperament, utan att riskera att förlora kärlek. Du har en planet i luft, vilket kan göra att du reagerar och mer går på dina känslor än analyserar situationer med hjälp av intellektet. Du söker en balanserad partner som är rättvis, lyhörd, inkännande och känslig för din person som gillar familjeliv men ändå är passionerad. Kan tänka mig att du dras till den passionerade men som kanske inte alltid är så inkännande. Härskaren över partnerhuset i Vågen är Venus som just ligger på din ascendent.

Nu har jag inte penetrerat ditt horoskop på djupet, utan det är en del av det, vilket an göra att det kan finnas detaljer du inte känner igen. Eller har jag helt enkelt tolkat vissa saker fel.😉Hoppas nu detta horoskop stämmer! Annars kan man helt bortse från det. För det enda likheten med att ha ascendenten i Sttenbocken och Väduren är att de båda är ledartecken. Har du Stenbocksascendent så är du ambitiös och ger ett seriöst, allvarligt intryck. Än Vädurens eldiga uppstartande egenskaper.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nicollan
2014-05-14 11:05
#24

Tack för att du tar dig tid, uppskattas!

Nu blir jag lite fundersam, för när jag fyller i exakt samma uppgifter på astroguide.se , så är jag stenbocken i ascendenten..

Tycker varken stenbock eller vädur speglar mitt yttre egentligen, är nog absolut mer påverkad av mitt inre och mina känslor, dvs fisk/kräfta :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Kyllan56
2014-05-14 11:46
#25

Det var mycket konstigt för jag var inne och kollade på astroguiden och där blev ascendenten Stenbock. Du är född precis innan soluppgången vilket gör att din ascendent ska ligga nära din Sol. Så att du har ascendenten i Väduren är mer troligt. Solen går upp ca 6.42 i Norrköping den 3/3 och du har Solen 17 grader Fiskarna och Ascendenten ligger 21 grader Väduren. Så Stenbocken kan inte stämma. Så ascendenten faller efter din Sol i Fiskarna

Men greenseng är duktig på beräkningar så han får gärna hoppa in med sina reflektioner.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nicollan
2014-05-14 11:52
#26

Ja, visst är det konstigt🤔

Men den sidan har säkert inte lika exakt information som man ser på horoskopbilden då..

Ännu en gång tack för att du tar dig tid Kyllan :) Det är väldigt intressant att få reda på.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Kyllan56
2014-05-14 12:07
#27

Astroguidens program stämmer inte. Jag kollade mitt horoskop och fick Ascendenten i Kräftan och jag har min ascendent 15 grader Lejonet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Upp till toppen
Annons: