Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 952 ggr
[greenseng]1
4/16/14, 12:19 PM

Onsdag 16 april 2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

  Det är dagen efter månförmörkelsen.

Märkligt faktiskt… Jag har läst att många upplevde någon slags klåda vid tillfället. Och det gjorde faktiskt jag med. Trodde det var någon märklig tillfällighet bara. Men så är inte fallet, tydligen. Mycket konstigt kan hända i samband med månen uppenbarligen. 😃

Satt under ett träd och mediterade en gång när det var solförmörkelse. När ljuset började komma tillbaka märkte jag att jag var totalt svart. Jag var alltså helt täckt av någon typ av flugor. Inte vanliga flugor utan någon mer rundad typ. Gulliga på något sätt. De satt helt stilla tills solförmörkelsen var över. Då försvann de bara. Jag upplevde dem faktiskt som någon typ av sköld. Men… jag har fantasi så det räcker och blir över. 😃

Denna månförmörkelse är alltså en av fyra i följd. Men det innebär inte att det kommer fyra på rad direkt efter varandra. Det innebär istället att det är ingen partiell eklips emellan dem.

Partiella eklipser förekommer lite då och då. Oftast märker man inte mycket av dem. Det är exempelvis när månen bara täcker en liten del av solen. Med färgat glas kan man faktiskt se en liten skära som täcker en del av kanten på solen. Ibland kan det bli något mörkare. Men normalt går fenomenet obemärkt förbi.

De andra är: 8 Oktober 2014, 4 April 2015 och 28 September 2015.

Idag känner jag mig faktiskt helt slut. Totalt dränerad på energi. Undrar om det också beror på månförmörkelsen. Tänkte ta en långpromenad men det behövdes inte många steg innan jag förstod att det var ett misstag. Så jag gick och handlade istället och när jag kom hem kände jag mig färdig för sängen. Totalt slut. Och då menar jag verkligen slut. Helt färdig. Egendomlig känsla faktiskt.

När man betraktar horoskopet nedan (klicka gärna på det för en större bild) så ser man det röda Storkorset men också en grön Stortrigon. Eftersom det finns två Konjunktioner också så kanske man till och med kan tala om två Storkors och två Stortrigoner.

Två Sextiler bildar en slags triangel med en av Trigonerna.

Vanligtvis tolkar man sådant genom fri association men det blir nog inte lätt att få en helhetsbild av horoskopet. Detta är ju ett så kallat världshoroskop. Och situationen i världen är ju lite knepig nu och det kanske på sätt och vis avspeglas något i horoskopet. 🤔

cu all

Annons:
Farwuq
4/16/14, 6:43 PM
#1

Vilket horoskop, både stortrigonen och storkorset i ett och samma horoskop. Undras vem som föddes denna dag?

😮

Jag är också helt slut och värkbruten, märkligt att det är fler som reagerat så.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/16/14, 7:19 PM
#2

Kan bara instämma! Känner inte igen mig själv. Jag har sovit stora delar av dagen, eftersom jag varit helt urlakad,😴 trots jag sovit gott inatt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]1
4/16/14, 9:17 PM
#3

#1

  Tja… vi ser ju också att det döljer sig en drake i horoskopet. 😃

Och det underlättar väl kanske något för de stackare som föds med denna konstellations-samling.

Fast å andra sidan är det kanske inte helt fel med en sådan uppsättning. Om man lär sig hantera energierna, vill säga.

cu

[greenseng]1
4/16/14, 9:40 PM
#4

#2

  Har bestämt mig för att sova gott inatt. (Kan man bestämma sådant? Undrar det).

Sedan imorgon… då minsann… 😃

Oj vad planer jag har. Tänkte gräva ner mig lite i sfärisk geometri. Är ganska irriterad över att min uppfattning om hussystemen mest bygger på en intuitiv geometrisk förståelse och inte en exakt matematisk.

Men när man betraktar de matematiska formlerna då vill man bara fly och gömma sig någonstans. 😃 Men det är väl egentligen ett utslag av lättja kombinerat med ignorans. Eller kanske dumhet. 😃

Jag har bestämt mig för att om jag nödvändigtvis måste reinkarnera på denna planet igen så skall min far vara professor i matematik och min mor en yogini. Och jag skall ha så mycket i skallen så jag verkligen kan använda mig av dessa två som naturligtvis också är experter på barnpsykologi och älskar varandra så mycket som det bara går. 😃

Låter väl bra? 👍

Funderar också på att ge mitt astroprogram en andra chans. Det är väl mest grafiken det handlar om nu. Startade med ett till en annan dator och jag bävar inför cykliska system. 🤔

Det där horoskopshjulet ser enkelt ut… men…

Det är alltid så med programmering. Allt som verkar svårt är hur lätt som helst. Och allt som man tror är lätt visar sig vara en mardröm.

Men så är jag ingen programmerar heller. Så jag har trots allt något att skylla på.

cu

Upp till toppen
Annons: