Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1451 ggr
Kyllan56
3/20/14, 11:17 AM

Medarbetare

Sedan idag är jag Medarbetare på Astrologi i fokus, varför en liten presentation är på plats.

Alla förklaringsmodeller som förklarar människors beteenden mot varandra och hur de förhåller sig till sin omvärlden, har mer eller mindre alltid intresserat mig.

1985 började jag på allvar intressera mig för astrologi och sedan dess har engagemanget kommit och gått. I vissa perioder har jag varit mycket aktiv och i andra perioder har intresset legat i träda.

Allmänbildad inom astrologin är jag nog, men det är mycket jag inte kan, som man måste kunna som astrolog. Men jag älskar att bolla idéer och att diskutera.

Mitt intresse och fokus har alltid varit karaktärshoroskop. Som den Fisk jag är har jag en holistisk syn på saker och ting. Jag och en god vän, som är Jungfru, vi brukar alltid skratta åt att vi är så typiska våra soltecken. När hon kommer in i ett rum ser hon alla detaljer innan hon ser helheten. Medans för mig är det precis tvärt om, jag känner in atmosfären och ser helheten innan jag ser eller fokuserar på detaljerna. Så när jag tittar på ett födelsehoroskop så har jag nytta av det. 

Sedan några år tillbaka brände jag ut mig. Konsekvensen av det är att jag har minnesstörningar - mest problem med närminnet - vilket gör att jag lätt glömmer ny information och ofta har svårare att integrera ny kunskap. Är allmänt virrig och ofta ostrukturerad. Jag hoppas ni kan ha överseende med det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
3/20/14, 12:52 PM
#1

Du är hjärtligt välkommen till oss på Astrologi.iFokus.

🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
3/20/14, 1:28 PM
#2

# 2 Tackar allra hjärtligast! 🤗

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
3/20/14, 2:53 PM
#3

  Vad kul!! 👍

Då har jag ju äntligen någon att slåss med.

Draken och Sol69 är för starka så de vågar jag mig inte på. 😃

Hoppas att du kommer att trivas.

cu

Kyllan56
3/20/14, 3:07 PM
#4

Tack För välkomnandet greenseng!

Ja, jag säger som barn ofta sa när jag var barn. Come on! 😉😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
3/20/14, 5:30 PM
#5

"Draken och Sol69 är för starka så de vågar jag mig inte på."

😃

Åh jisses. Jag som snarast är en krank gubbe som kämpar för att försörja hushållet, och som dessutom åker fram och tillbaks från Orup?

Slås ni så tittar jag på och hötter med käppen mellan varven. 

👍

Jag lyssnar på musik just nu och ser framför mig hur två duktiga astrologer slåss verbalt och intellektuellt.

🎧🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
3/20/14, 5:48 PM
#6

  😃

  Krank gubbe? Det är ju jag det! 😃

Men nu måste gubben ut och se om det finns något käk att få tag i. Konstigt nog så kräver magen fortfarande mat. Och antagligen resten av kroppen också. Är dödligt trött på fisk nu. (Nej, nej Kyllan56. Det var inte ämnat åt dig 😃). Får väl se vad jag får tag i. I morgon vore det inte helt fel med rökta räkor, trots allt. Är väl lite besläktade med en eremit-kräfta som mig så jag kanske känner mig som en kannibal.

Men det verkar ju vara denna världens villkor. "Att äta eller ätas".

Undrar just vem som hittade på den idén?  🤓

😃

Annons:
Farwuq
3/20/14, 6:03 PM
#7

Säkert en kannibal.

😂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
3/20/14, 6:13 PM
#8

Du passar bra här Kyllan56. Tänkte på det när jag tittade in här för första gången på ett tag - åh, en till kunnig som har glimten i ögat! Det är jag som ställer alla dumma frågor. När jag är här. Välkommen!

Kyllan56
3/20/14, 6:36 PM
#9

#5 Ibland får jag en och annan ☝️, men någon astrolog är jag inte. Bara väldigt intresserad. Ni är alldeles för blygsamma du och greenseng.😉

#6 Det var bra att det inte mig, som du redan är trött på, för då hade jag blivit…😭 

#8 Tack för de värmande orden Mirjah! 🌺 Och du, det finns inga dumma frågor. Vi har alla varit barn i början! Att inte ställa frågor om man undrar över något, är däremot inte så bra. Fråga du bara! Alltid kan någon svara på din fråga. Är det något jag kan svara på så gör jag det gärna.🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
3/20/14, 9:55 PM
#10

#7

😃 Förmodligen.

Magi-cat
3/21/14, 9:11 AM
#11

Grattis Kyllan och lycka till! 🌺

Jag tar mig också friheten att titta in fast jag inte kan något om astrologi, mest för att det är så trevlig stämning här.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
3/21/14, 10:07 AM
#12

#11 Tack Magi-cat!🌈 

Det värmer att folk tar sig tid och skriver här! ☀️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Sol69]
3/21/14, 10:39 AM
#13

Välkommen 🙂 Kul att vi får en till i admin 👍

Annons:
Kyllan56
3/21/14, 10:45 AM
#14

Tack Sol69! 🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amon
3/22/14, 1:08 AM
#15

Grattis som ny Medarbetare - Kyllan56! 🌺

Och grattis till Astrologi iFokus som har fått ännu en duktig astrolog som Medarbetare! 🌺

Även om jag sällan skriver här nuförtiden - (det behövs ju inte heller när här nu finns så många kompetenta och trevliga medarbetare) - så tittar jag in här då och då och läser.. 😉

Och nu på det senaste har det funnits mycket intressant att läsa här! 👍

Emo
3/22/14, 6:58 AM
#16

Välkommen som medis här och jag säger som Maci-cat i #11 det är den trevliga stämningen här som lockar hit mig. Draken har en förmåga att dra till sig trevliga människor, som kommer med intressanta och/eller kul kommentarer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Kyllan56
3/22/14, 10:42 AM
#17

#15 Tack för dina värmande ord Amon, som gör mig glad! 🌺 Men någon astrolog är jag inte. Bara mycket intresserad.

#16 Tack Emo! 🌺 Ni är så snälla!

❤️Till er alla som verkligen fått mig att känna mig välkommen!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
3/22/14, 1:38 PM
#18

#16

Drakar drar till sig önskvärda människor med sin "bio-magnetism".

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: