Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 2180 ggr
Mirjah
2014-03-18 13:42

Försvunna MH370

Denna mystiska tragiska händelse, så fruktansvärt för alla anhöriga. Flyg 370, avresa 3:e augusti 2014 00.41 kuala lumpur, Malaysia. Utifrån detta har en vedisk astrolog gjort ett horoskop och kommit fram till följande: http://youtu.be/sVuRJCtGflo

Annons:
Kyllan56
2014-03-18 16:37
#1

Intressant tolkning av vad som kan ha hänt med Flyg 370. Jag hoppas verkligen de hittar planet, för de anhörigas skull. Men enligt astrologen Sada Sidas tolkning ser det inte ljust ut.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-03-18 18:33
#2

Kan man få en kort resumé av vad astrologen säger?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
2014-03-18 19:14
#3

Som jag förstod honom så enligt honom lutade det starkast åt ett mekaniskt fel, som "upptäckts/nonchalerats i säkerhetschecken innan planet lyfte. Som gav sig till känna efter de flugit en stund, som man försökt fixa, men bara gjort saken värre och lett till att planet kom ur kurs. Så jag förstår det som att planet störtat.

Ja det var en vedisk astrolog förklaring till mysteriet.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-03-18 22:12
#4

#3 Ungefär vad jag tror också är troligast.

Alla de där mest fantasifulla spekulationerna verkar grundlösa.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-03-19 10:14
#5

Never ending story….

Nu säger man sig ha sett en lågt flygande jumbojet - vid Maldiverna, den aktuella dagen….

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/nytt-svep-det-forsvunna-flygplanet_3371546.svd?sidan=10

Kanske blir som ett avsnitt av Lost ändå…🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
2014-03-19 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

  hmm… jag vill inte vara en besserwisser här, men jag tror att flygplanet faktiskt avgick den 8:e Mars 2014 kl. 00:41 och inte den 3:e Augusti 2014. Men… vem vet vad som händer 3:e Augusti?

Avgången var från Kuala Lumpur, Malaysia.
Latitud 03° 10' Norr,  Longitud 101° 42' Öster

För astrologer är detta ett utmärkt område, alternativt extremt irriterande. Anledningen är att vi befinner oss där endast 3° norr om ekvatorn. Det gör att alla hussystemen helt plötsligt är Lika Hus-systemet. Åtminstone väldigt, väldigt nära. Något att fundera över, kanske. Helt plötsligt blir alla alltså tvingade att använda det hatade Lika Hus-systemet. 😃 Och det oavsett vilket annat Hussystem som är favorit.

Okay. Det finns faktiskt ett Hussystem som skiljer sig från mängden här och det är Hela Tecken-systemet. Men… har ni någonsin sett en animation över det hussystemet? Inte? Då kanske det börjar bli tid för det. Och jag börjar stillsamt undra om det inte börjar bli tid för den astrologiska världen att se en animation över de andra hussystemen också. Ibland kan animationer vara extremt talande. 😃

Men detta handlar huvudsakligen om flyget MH370. Så de andra underhållande delikatesserna får väl vänta.

En annan sak med ett sådant kort avstånd till ekvatorn är att Ascendent och MC alltid är i Kvadratur. Orben här kommer aldrig ens upp till 6°. Vilket naturligtvis är den egentliga anledningen till att alla hus är så extremt lika. Fastän vi är nära Stenbocken och rör med Ascendenten och då brukar det vara värsta distorsionen bland husen.

Jag kan säga direkt att om jag skulle åka med detta flyg och kikat lite lätt på ett horoskop… så hade jag valt att resa vid en annan tidpunkt. Men jag vet väldigt väl att jag kan inte kalla mig astrolog men… det skulle vara kul att veta hur många av världens astrologer som skulle valt att flyga vid detta tillfälle.

Om man betraktar horoskopet nedan lite lätt så ser man kanske vad jag egentligen pladdrar om.

Orbisarna här är små. De stora aspekterna som här är endast Oppositioner och Kvadraturer, har en Orb på bara max ±3°.

Kvintilerna har en Orb på 2° och Novilerna 1°. Det är alltså fråga om små Orbisar här. Men det har fördelen av att allt blir mer överskådligt. Framför allt när även aspekter till Ascendenten och MC är med också.

Och lägg märke till att det man ser i horoskopet vid själva avgången markerar som ett omen eller tecken händelseförloppet för själva resan. Framför allt om man tittar lite på planeternas naturliga rörelse i horoskopet.

Det första man lägger märke till här är de två Korsen. Det finns alltså ett Storkors här där Månen, Neptunus, Ascendenten och MC är inblandade. Och sedan har vi det sega T-korset mellan Jupiter, Uranus och Pluto som aldrig tycks vilja ge med sig. Och detta borde nog avskräcka de flesta. Men det finns andra detaljer också.

Pluto, transformationernas och dödens planet, är i Hus 2 och skall snart vandra in i Hus 1 där personligheten för objektet ligger. När den sista kommunikationen med planet är och piloten säger "Godnatt"… då har Pluto redan nått en bit in i Hus 1. Det tar egentligen 24 minuter för Pluto att nå Hus 1. Och då har han redan hunnit med att skaka hand med den beryktade arabiska katastrof och dödspunkten som just råkade befinna sig alldeles nära i Hus 2 när planet startade. Och man behöver nog inte vara skrockfull för att byta resa när man lagt märke till de här sakerna.

Tillfälligheter? Naturligtvis. Men tillfälligheter visar bara var vårt vetande har sin begränsning. Egentligen finns det inga tillfälligheter.

Det finns säkert mycket att hitta i horoskopet, exempelvis att kommunikationens planet Merkurius har en elak och stark Kvadratur till Saturnus. Och det kanske inte är så lyckat i sammanhanget. Kommunikationen bryts ju väldigt tvärt. Och det är synd. Det är när kommunikationen bryts som de värsta problemen föds i de flesta situationer.

Att många tror på något tekniskt strul här är kanske inte så konstigt i sådana här sammanhang. Logiskt sett är ju det det första man tänker på. Horoskopet är alltså inte gjort på en människa. Det är gjort på en resa och ett plan. Hus 2 omfattar då all teknisk utrustning men faktiskt också människorna i planet. I och med att det trots allt är något som planet för tillfället "äger". Och det är också här det kan bli tal om strul.

Venus är också i Hus 2 men har en kraftig konflikt med Solen i Hus 4. Det framkommer inte i horoskopet men där är också en stark semikvadratur mellan Venus och Solen. Tillsammans med Pluto som har det vanliga strulet med Uranus-teknik och excentricitet och Jupiters expansiva förmåga. Och Jupiter kommer snart att gå in i Hus 7 och förvandlas till en fiende.

Neptunus har en kraftig Opposition med MC som är i Storkorset. Han är i kommunikationens  Hus 3 och kan alltför lätt förvandlas till en lurendrejare och förrädare.

Men jag vet för lite både om flyget här och om astrologi för att spåna mera. Det lämnar jag över till de mer kunniga.

Men det är saker med MH370 som är lite märkliga, faktiskt. Och det är inte saker som media pratar om utan det är vad de inte pratar om. Men det tror jag inte att jag vill prata om heller. 🤐 Vill nog helst ha lite mer information först. Men det vill vi nog alla.

Det är också märkligt att så kallade experter, bl.a en pilot, säger extremt ologiska saker. Ett exempel är att piloten inte skulle slå på SOS om det börjar ryka och brinna ty han är utbildad på flygning. Men är du mer än 10 000 meter upp i luften och har ansvar för över 200 människor och är en säkerhetstränad pilot… vad gör du då? Det tar alltid en himla tid att få igång ett räddningspådrag och kan du hantera situationen så kan du alltid avblåsa larmet. För annars kan det bli tal om att krascha i vattnet och då är den position som automatiskt skickas med ett SOS livsviktig.

Media är väl inte kanske så kända för sin fantastiska kapacitet att mörklägga saker. Men tro mig här. Mycket av det som media inte väljer att skriva om är betydligt viktigare än det de väljer att skriva om.

cu

Annons:
Mirjah
2014-03-19 14:07
#7

#6 8:e mars så klart.

Mirjah
2014-03-19 14:14
#8

Visste att det skulle skaka igång olika astrologiska tolkningar..! :P Ty egna har jag inga. Just nu undrar jag bara vad tidningarna inte skriver om…?

Denna kommentar har tagits bort.
Kyllan56
2014-03-19 14:21
#10

Imponerande tolkning greenseng och dina kunskapsnivå är hög. Med stor behållning läste jag vad du skrivit. 🙂själv kan jag för lite för att ha en åsikt. Men bara en blick på storkorset och T-kvadraturen gör mig förskräckt. 😮

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-19 15:06
#11

#7

😃

  Nu kan jag knappt bärga mig till 3:e augusti.

[greenseng]
2014-03-19 15:11
#12

#8

#9

  Jag kan bara försöka tolka det jag tror mig se. Det är mycket kuligare att se och höra en astrolog ge sin tolkning. 😃

Att inte vara astrolog är jätteskönt. Då har man inga krav på sig. Och kan göra bort sig när man vill.

😃

Magi-cat
2014-03-19 16:45
#13

#6 Tack för intressant tolkning, Greenseng! Och rätt skrämmande. 
Det är ett önsketänkande, jag vet, men det skulle på något sätt kännas bättre om det vore tekniskt strul och en ren olycka, men nu låter det som om det inte riktigt vore det. 🤔

**Jag kan säga direkt att om jag skulle åka med detta flyg och kikat lite lätt på ett horoskop… så hade jag valt att resa vid en annan tidpunkt
**Om jag ska ut och flyga någon gång ska jag fråga dig först…

**Men det är saker med MH370 som är lite märkliga, faktiskt. Och det är inte saker som media pratar om utan det är vad de inte pratar om.
**Ett fullkomligt unikt fall av märkligheter så här långt! Skulle gärna höra mer av dina tolkningar.

**Det är också märkligt att så kallade experter, bl.a en pilot, säger extremt ologiska saker
**Väldigt mycket konstiga saker har sagts. Spekulationer som nått nya höjder varje dag, saker som inte hänger ihop med varandra, saker som plötsligt framkommer som borde varit självklara från början etc. 🤔

Så vad mer finns att spåna om? Det är säkert mer värdefullt att läsa dina tolkningar än Aftonbladets.

Åtminstone har du gjort mig nyfiken. 🙂

Och så är allt så tragiskt och man hoppas för de anhörigas skull att de får veta snart.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Kyllan56
2014-03-19 17:16
#14

#12. Ser att mitt inlägg publicerats två gånger. Du får gärna ta bort det ena.

Ja, det är verkligen skönt att inte vara astrolog, utan bara en person med ett stort intresse. Men i mina ögon tangerar du det.😉

En liten reflektion, om 2:a huset står för människorna på planet och 2:a husets härskare Saturnus befinner sig i 12:e huset skulle det vara möjligt att det medföljde allvarliga dolda fiender, till "planet".? Eller dolda allvarliga tekniska problem?

Precis som Magi-cat är jag intresserad och spänd på vad du mer kan säga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-19 21:58
#15

  Uhh… vilken dag. Folk har varit här och grejat med någon fiberkabel. Och tack vare det var jag naturligtvis tvungen att städa igår. Vilket gjorde mig helt, helt, helt slut. Hade ingen som hjälpte till den här gången. Jag är alltså döende. 😃

Och angående en fortsatt tolkning så blir det ingen nu. Allt går liksom i vågor. Så det får lugna sig lite. Och det måste väl vara fler som har synpunkter här.

Jag har alltid svårt med praktiska tolkningar. Antagligen beroende på stor brist på både erfarenhet och kunskap. Erfarenhet betyder mycket här. Då kan man ibland se direkt vad saker och ting egentligen handlar om. Man har sett vissa konfigurationer förr och vet vad de pekar på.

Sedan verkar det också som om stora astrologer faktiskt har en medfödd begåvning som är förvånande. De kan titta på vem som helst och bara haspla ur sig vilket soltecken personen har och mycket mer.

Jag däremot känner mig som en som går naken in på en bal där det är frack-tvång. 🤪

En väninna kände en astrolog som var ett "stjärnbarn". Han var lite udda kanske men när det gällde astrologi så kunde ingen slå honom på fingrarna.

En gång kom han till samma party som min väninna. Så tittade han på klockan och sade:

- Okay. Nu drar jag. Nu står planeterna så och så exakt över här och det kommer att bli väldigt stökigt. Och ni borde göra detsamma. Bye, bye.

Och han gick fort iväg och alla skakade på huvudet och skrattade.

Men efter tio minuter dök ett helt främmande gäng upp och slog sönder allt i lägenheten. Lyckligtvis blev ingen människa skadad. Då var det ingen som skrattade längre, tydligen.

Den astro-killen behövde bara kasta en snabb ointresserad blick på någon så visste han mer än bara soltecken.

När det gäller jetplanet här så vet jag bara att som vanligt blir det nog svårt att få reda på vad som verkligen hänt. En förklaring kommer säkert att dyka upp som de flesta sväljer. Människolammen skall hållas lugna och fogliga. Men…

Det finns som vanligt alldeles för många lösa trådändar som hänger och dinglar.

Jag är ganska säker på att planet nu står någonstans dolt. Men tyvärr är jag väldigt tveksam till passagerarnas öde. De är/var över 200 stycken och att inget mobilsamtal registrerats är ett extremt dåligt tecken. Och längre vill jag inte ens tänka.

Man pratar om att planet behöver en landningsbana på 3 km. Det köper jag inte. Det är vid starten som en lång sträcka behövs. Kommer man in med rätt vinkel vid landningen så behövs det inte alls lång sträcka. Klaffar, reverserade motorer och bra bromsar tar ner hastigheten fort.

Dock kommer man säkert att hitta ett vrak någonstans. Det tvivlar jag inte på. Men… osv. osv.

När Tjernobyl hade exploderat så stod jag och tittade på några grabbar som skrattande mätte radioaktiviteten i luften med en geiger-mätare. Normalt hör man ett litet tick då och då på grund av bakgrundsstrålningen. Nu lät den som en kulspruta. Det här är ju f-n inte klokt sade en av dem. De var uppenbarligen ganska oerfarna eftersom de stod kvar ute och mätte. Det gjorde inte jag. Jag förpassade mig genast in i den någorlunda skyddande stenbyggnaden.

Jag försökte inte ens påverka spolingarna. De var av typen:
- Lite radioaktiv strålning skall väl en viking tåla.

Där inne var en TV igång med en kille som sade att allt var lugnt, bakgrundstrålningen var normal och det fanns inget att oroa sig för. Det var alltså vad svenska folket fick serverat till middag.

Många år senare så framträdde denna kille igen och erkände att han ljugit hela svenska folket i rakt i ansiktet. Men det var på order av politikerna.

Sådan är världen, mina vänner. Vänj er.

Kyllan56
2014-03-19 22:16
#16

# 15 Det är inte många år sedan jag vaknade upp och insåg att myndigheter, företag, forskare o s v. inte alltid tallar sanning. Ja, jag är naiv och godtrogen, jag vet 😕. Jag har svårt att vänja mig vid en sådan värld.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-20 00:58
#17

  När jag var i 4-års-åldern så var jag otroligt naiv. Jag förstod inte riktigt att folk kunde ljuga. Även om jag själv faktiskt hade gjort det en gång. Men resultatet av den handlingen blev så negativt att jag i min oändliga enfald tänkte att ingen kan väl vara så dum att den ljuger.

Jag trodde därför på allt vad folk sade och jag märkte till sist att de ljög och tyckte det var jätteroligt att ljuga för mig.

Då ändrades allting och jag trodde inte på något eller någon förrän jag fick det verifierat.

När jag var nio år så var ordet politiker synonym med ordet lögnare för mig.

Idag är det synonym med ordet psykopat.

Farwuq
2014-03-20 10:19
#18

Så synd att sajten "Illuminati.iFokus" är stängd och blockerad.

Jag håller helt och hållet med er, politiker och deras gelikar är inte att lita på.

😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2014-03-21 07:11
#19

#14

  Stämmer. Och Planeten Mars har också en Kvadratur till Venus i Hus 2 som inte framkommer i horoskopet eftersom orbisen här är så hög som 4° 14'. Mars kan indikera eld. Och naturligtvis bråk. Framför allt när den är dåligt aspekterad i Hus 11. Och är i Vågen.

Det är mycket strul i Hus 2. Och det pekar naturligtvis mot en olycka eftersom det tekniska är involverat här och den tekniska Uranus är i Väduren och i Hus 5 som kan indikera att leka med "elden". Uranus är ju indirekt kopplat till Hus 2 via T-korset och Kvadraturen till Pluto som förvärras av Oppositionen till Jupiter.

Problemet här är att både Saturnus och Mars är Retrograda. Alltså vandrar baklänges. Och det är marigare att tolka. Åtminstone för mig. Retrograd kan indikera att en djupare tolkning kan behövas.

Och situationen att den arabiska katastrofpunkten och Pluto rör sig mot varandra och kommer att passera varandra gör inte direkt saken bättre. Katastrofpunkten rör sig snabbt. Vilket naturligtvis gör den osäker i horoskopet, man dess startposition i tolkningen är att den bara befinner sig ca 5° ifrån Pluto. Detta kombinerat med allt annat strul i horoskopet hade hejdat mig från en tur. Det är lite för tydligt att något är snett någonstans. Det står nästan skrivet på planet att man skall hålla sig borta.

Det finns indikationer på mänskliga inflytanden här. Men jag har inte kunskap och erfarenhet nog för att kunna göra en hållbar och säker tolkning här. Och man skall ha mycket kött på benen innan man blandar in människors intentioner i en sådan här sak. Dock är det lite märkligt med det här planet. Men det skulle vara en fruktansvärd tragedi att göra några personer som kanske varit hjältar här till några skurkar. Sådant får bara inte hända så man måste alltid ha väldigt säkra kort på  handen innan man gör ett sådant uttalande.

Dock finns det ju mer folk här. Och det sparas alltid för mycket idag när det gäller säkerheten på flygen. 

Dock finns det en detalj här som det är mycket tyst om. Och på ett sätt kan jag förstå den tystnaden. Folk i allmänhet mår kanske bäst av att inte känna till den och vad som hände vid 9/11 kan alltför lätt förklaras med den detaljen och det vill antagligen inte höga vederbörande.

Planen vid 9/11 hade den här lilla detaljen installerade. Och det hade faktiskt de flesta passagerarplan vid den tidpunkten. Och det var de som också kände till den och som visste vilka plan som inte hade den installerade. Och de planlade noga sina flygningar för att undvika att åka med plan som hade den installerad. Ofta då diplomater. De ville inte råka ut för några obehagliga överraskningar. En del diplomater vet lite för mycket. Dock har jag inte följt med så mycket i den senaste utvecklingen så jag vet inte hur vanlig den här lilla apparaten är idag. Men har utvecklingen gått åt det håll den brukar gå så sitter den antagligen i alla passagerarplan idag.

Vad jag pratar om är alltså en säkerhetsdetalj. Om ett plan blir kapat i luften eller om piloterna av någon anledning förlorar medvetandet så finns det alltså en mycket bra chans att få ner planet oskatt i alla fall.

I planen sitter alltså en väldigt speciell anordning som gör att planet kan tas över från marken och instrumenten blir då inte tillgängliga för de som kör planet. Piloter eller kapare kan alltså inte längre kontrollera planet. Istället kontrolleras planet från en person via en flygsimulator på marken. Där syns allt som piloterna alltså normalt ser. Den har naturligtvis också total kontroll över autopiloten. Och den skall då inte vara lätt att sätta ur funktion från planet. Det är ju liksom idén med den. Planet skall utan interferens från någon i planet tvingas landa precis där man vill att det skall landa. Det enda någon behöver för att ta över planet är alltså den speciella hamliga kod som tillhör just planet.

Jag har i nuläget ingen information om planet hade en sådan anläggning monterad. Och som jag sade förut… Jag vet inte hur vanliga de är idag. Efter 9/11 kanske flygbolagen inte längre vill ha med den att göra. Att vara pilot och helt plötsligt se en byggnad eller berg eller hav komma närmare och närmare utan att kunna göra någonting är alltså värre än den värsta mardröm.

Men… jag skulle inte bli förvånad om den är standard idag även om det inte talas så mycket om det.

Och i sådana fall kommer ju till sist 10.000 kronors frågan:

Varför användes den inte?

Eller… användes den… trots allt?

Magi-cat
2014-03-21 09:21
#20

Usch då var det laddat för katastrof. Och eld?

Något som hände så snabbt att ingen hann reagera eller ens sända nödsignal. Misstänkta "skurkar" är helt vanligt människor som gör sitt jobb. Och precis på sämsta stället, innan nästa flygledartorn tagit över!

Kanske felet ligger i den hysteriska tävlingen i att flyga så billigt som möjligt och säkerheten sätts i andra eller tredje hand.

Jag vet inte om den där "saken" finns på passagerarplanen….Tvivlar på det….Det har diskuterats, men undrar om det är möjligt…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Kyllan56
2014-03-21 10:43
#21

#19 Nu har jag åter lärt mig något nytt. Hade ingen aning om att en sådan "säkerhetsdetalj" kunde finnas i flygplan. Om den lilla "säkerhetsdetaljen" finns så blir den paradoxalt också en säkerhetsrisk om "koden" faller i fel händer! Vilken fasa för piloterna om de när de inte befinner sig i ett nödläge blir fråntagen kontrollen över planet. Tänk vilken vapen planet kan bli. Förskräckligt!Förskräckt

#20 Läste först din kommentar innan jag läste greensengs och förstod inte alls vad du skrev. Tänkte nu har det återigen hänt något med ett plan som har med eld att göra. Typiskt mig - snabb som jag är (72% i Eld)Gapskrattar- googlade jag dagens datum+eld+flygplan. Då hittade jag denna artikel. Ett plan från Australien till Dhabi hade eldhärjats fem gånger under flygresan. Konstigt! Funderar Den som söker han finner!Skämtar

Sedan när entusiasmen slocknat och jag började förstå att jag nog inte hade hela bilden klart för mig gick jag tillbaka och fann greensengs kommentar. Den som söker han finner! 😉

Artikeln,

http://www.di.se/artiklar/2014/2/21/passagerarplan-fattade-eld--fem-ganger/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-03-21 10:52
#22

#21 Så det kan bli! 😃

Och så stämde det ändå, med eld och flygplan…jag måste vara psychic…😇


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
2014-03-21 11:08
#23

# 22 Om jag behöver en psychic, kommer mitt första val naturligtvis falla på dig😉😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
2014-03-21 11:54
#24

#23 Haha! 😃 Det verkar inte tillrådligt.😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
2014-03-21 12:04
#25

#24 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[greenseng]
2014-03-21 18:22
#26

#18

  Att en site blir stängd och blockerad här på ifo låter lite märkligt, faktiskt. Men… hur mycket vet jag om ifo egentligen? Det finns kanske mer här än man tror. Har hört talas om något som antagligen är en typ av stängda eller hemliga grupper. Med "stängda" menar jag då stängda för allmänheten och öppna för ett utvalt fåtal.

Men att en grupp blir nerstängd låter konstigt. Det mesta jag sett av ifo är faktiskt väldigt städat.

Angående den här "illuminati"-gruppen… Vem stängde ned den och varför?

Blev diskussionerna för onyanserade och hårda med absurda påhopp eller fanns det någon annan anledning?

Ibland undrar jag om inte Dan Brown har blivit lite förvånad över vad hans bok Änglar och Demoner egentligen har haft för effekt. Tror knappast han förutsåg det. 🙂

Om jag inte har helt fel så tror jag han började med att försöka bli sångare. När det inte fungerade så började han skriva böcker istället. Pengar, pengar, pengar… Men jag tror han fått god hjälp av sin fru när det gäller nyanserna. Ibland tycker jag mig skönja ett typiskt kvinnligt pekfinger i böckerna. Som skänker en nykter men nyttig balans. Vi män går alltför ofta till överdrift. Vi vet aldrig var gränserna går.

Personligen tycker jag hans böcker är underhållande och lättlästa om än inte några litterära mästerverk direkt. Men… de ger en konstig eftersmak.

Och hela tiden väntar man på att det där extremt mystiskt övernaturliga skall dyka upp. Men man väntar alltid förgäves. 😃

Emo
2014-03-21 18:43
#27

#26 Om jag kommer ihåg rätt, så stängdes Illuminati för att innehållet inte alltid lämpade sig för alla här på iFokus. Eftersom den numera saknar Sajtvärd, så kan du inte bli medlem. Alla trådar har hänglås och kan bara läsas av oss, som är medlemmar där. Vi startar också nya trådar när vi tycker vi har något viktigt att diskutera.

Det hade varit kul om det gick att få en seriös Sajtvärd till den, så vi kunde få dit fler och få lite bättre fart på diskussionerna där.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2014-03-21 20:25
#28

Sajterna "konspirationsteorier" och "illuminati", var politiskt obekväma, men väldigt kul och underhållande. (Det finns för övrigt en drös med dolda sajter.)

Jag var nyss därinne och kommenterade en tråd om MH370.

Illuminati är öppet för gamla medlemmar. "Konspirationsteorier" är däremot helt stängd. Många gånger hackades trådarna i sönder av VoF:arna, de sparade inte på krutet.

😕😡

En del av diskussionerna för nu på: http://andeiallt.freeforums.net/

👍

Jag är där inne då och då.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
2014-03-22 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#27

#28

  Frågan jag inte fått svar på är: Vem som stängde ner sajten?

Utav vad jag läst hittills kan jag bara dra slutsatsen att den stängde ner sig själv.

VoF kan betyda allt från "Varbergs ornitologiska Förening" 😃till "Västmanlands ornitologiska Förening" till "Västergötlands orienteringsFörbund" till "Vetenskap och Folkbildning" 😈 .

Den sistnämnda verkar passa bäst in i sammanhanget och är också den som är mest irriterande och som har ställt till mest skada i samhället. Om det nu är den förening som jag tror att det är. Den leds av personer varav några är minst sagt suspekta. Men jag tänker inte gå vidare in i den analysen. Det kräver för mycket arbete och har på ett sätt med denna tråd att göra, men inte tillräckligt för att motivera en förtydligande process. Men jag kan trots allt nämna ett enda ord. "Vaccin".

Illuminati idag är ett något vidlyftigt begrepp. Omfattar allt från "ande-inspirerade" begrepp till "utomjordiska" fenomen till "världsstyrande" organisationer och då även naturligtvis en underhållande blandning av allt detta. Jag säger underhållande för det är ju alltid så frigörande att kunna spotta ur sig de mest förbjudna och sjuka tankarna som alltid fängslas långt in i en människas komplexa psyke. Faktum är att det faktiskt antagligen även kan ha en viss terapeutisk effekt.

Även om det faktiskt ibland kan dölja sig en mycket skrämmande sanning bland de förbjudna tankarna.

Men ändå säger jag så här:

- Den verkliga egentliga sanningen som döljer sig i vår sociala och politiska värld är betydligt mer skrämmande och frånstötande än vad någons fantasi kan komma fram med. Som tur är känner jag inte någon som skulle vilja ta i den ens med handskar och tång.

I den världen finns det inte plats för något övernaturligt. Det enda som räknas där är rå och kall intelligens. En IQ som överstiger 160 är ett absolut minimum här. Och testerna som utförs är ultra-professionella. Betydligt mer avancerade än de som vanligtvis används.

Hå hå ja ja… Vilken underbar och fantastisk värld vi faktiskt lever i. Inte sant?

Och samtidigt så oerhört frånstötande.

Kanske är det denna magiska blandning som ibland kan vara så magnetisk.

😃

Farwuq
2014-03-22 13:36
#30

Det är rätt VoF som du funnit.
Det var iFokus-ledningen som ogillade det som sades på sajterna eller så fick de ducka för yttre påtryckningar.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2014-03-22 13:46
#31

Fast konspis…den lade ner för att det inte gick längre som det (ur)artade sig, sajtvärden försvann, ingen ville/kunde ta över, en grupp var ändå på väg att lämna…ja jisses….😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-03-22 13:48
#32

Det var en röra, det stämmer.

😃

Det går inte lika vilt till nu mera på http://andeiallt.freeforums.net/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2014-03-22 14:03
#33

#32 Vilka står för den? 🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-03-22 14:06
#34

Sajten? Logga in och titta. Jag är där lite sporadiskt och läser.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[greenseng]
2014-03-22 14:11
#35

  😃

Trots allt så visar det väl på att det finns mycket som rör sig i människors huvuden. Och det är väl tur det.

Men samtidigt visar det också på att det finns de som inte tycker om att människor tänker fritt. Och den lilla detaljen är kanske inte så bra… i vårat fria, demokratiska och fantastiska samhälle. 😃😎

Farwuq
2014-03-22 19:42
#36

Greenseng m.fl. politik etc. får vi nog diskutera i en "politisk tråd".

En tråd som är menat att vara OT.

👍

Jag vill inte säga mera här i en öppen tråd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: